Onnea uskoville!

Kaikille teille jotka olette pesseet syntinne pois Karitsan verellä.

Room. 4:7
"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!

Riemuitkaa Jeesuksessa!

21

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saippua kans?

Verta saa ostaa lähimmän Prisman kylmätiskistä.
      Siitä vaan kylpemään.

• Mitä sinulla on sanottavaa ihmisille jotka oppisi mukaan kuuluvat helvettiin?

• tomis...

>>Mitä sinulla on sanottavaa ihmisille jotka oppisi mukaan kuuluvat helvettiin?

• jaikalii

Kristillisen opin mukaan kukaan ihminen ei kuulu helvettiin.
        Kristillisen opin mukaan ketään ei ole tarkoitettu eikä määrätty kuuluvaksi helvettiin. Kristillisen opin mukaan jokainen ihminen on määrätty pelastumaan.

Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä olevalle ihmiselle ei ole mitään kadotustuomiota. Tahdotko sinä tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen ja sisälle pelastukseen? Ketään ei pakoteta eikä voida pakottaa tulla sisälle Krístukseen. Mutta koska Kristukseen (pelastukseen) sisälle tuleminen edellyttää kääntymystä Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen ja syntien hylkäämistä ja Jeesuksen luokse tulemista, kaikki ihmiset eivät tahdo tulla. Silloin kaikki ihmiset eivät pelastu vaikka Jumala on tarkoittanut kaikki pelastumaan Jeesuksessa Kristuksessa.

• ja Jumala kans.
        tomis... kirjoitti:

>>Mitä sinulla on sanottavaa ihmisille jotka oppisi mukaan kuuluvat helvettiin?

Niin kauan kun Jeesus ei tee niin kuin minä käsken, hän saa pysyä poissa elämästäni!

• *Jukka
        ja Jumala kans. kirjoitti:

Niin kauan kun Jeesus ei tee niin kuin minä käsken, hän saa pysyä poissa elämästäni!

Ikävä asenne Sinulla. Jeesus ei tee niin kuin me käsketään, mutta Kuningaskin voi tehdä niin kuin me pyydetään. Hän sanoi: anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

• ja Jumala kans.
        *Jukka kirjoitti:

Ikävä asenne Sinulla. Jeesus ei tee niin kuin me käsketään, mutta Kuningaskin voi tehdä niin kuin me pyydetään. Hän sanoi: anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Käskeehän Jumalakin meitä. Jos pyytäisi, voisin jopa totella.

• jaikalii kirjoitti:

Kristillisen opin mukaan kukaan ihminen ei kuulu helvettiin.
        Kristillisen opin mukaan ketään ei ole tarkoitettu eikä määrätty kuuluvaksi helvettiin. Kristillisen opin mukaan jokainen ihminen on määrätty pelastumaan.

Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä olevalle ihmiselle ei ole mitään kadotustuomiota. Tahdotko sinä tulla sisälle Jeesukseen Kristukseen ja sisälle pelastukseen? Ketään ei pakoteta eikä voida pakottaa tulla sisälle Krístukseen. Mutta koska Kristukseen (pelastukseen) sisälle tuleminen edellyttää kääntymystä Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen ja syntien hylkäämistä ja Jeesuksen luokse tulemista, kaikki ihmiset eivät tahdo tulla. Silloin kaikki ihmiset eivät pelastu vaikka Jumala on tarkoittanut kaikki pelastumaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Olen sanonut jo sata kertaa sinulle että älä yritä käännyttää. Sin olet kuuro ja sokea. Et varmaan muista niistä viesteistä mitään!

Elät ihan muissa maailmoissa.

• jaikalii
        sarisusannass73 kirjoitti:

Olen sanonut jo sata kertaa sinulle että älä yritä käännyttää. Sin olet kuuro ja sokea. Et varmaan muista niistä viesteistä mitään!

Elät ihan muissa maailmoissa.

Ei sinun tarvitse pelätä että minä sinut käännytän. En ole vielä onnistunut käännyttämään yhtäkään ihmistä. Jos onnistuisin sinun kohdallasi, sinä olisit ensimmäinen käännyttämäni ihminen. Mutta mihin sinä olisit siinä tapauksessa kääntynyt?

• jaikalii kirjoitti:

Ei sinun tarvitse pelätä että minä sinut käännytän. En ole vielä onnistunut käännyttämään yhtäkään ihmistä. Jos onnistuisin sinun kohdallasi, sinä olisit ensimmäinen käännyttämäni ihminen. Mutta mihin sinä olisit siinä tapauksessa kääntynyt?

Tyypillistä että valmiiksi uskovaista ihmistä aletaan käännyttämään! Siitä on kyse.

Evankelioimalla luokittelet mut jumalattomien joukkoon vaikka olen liberaaliuskova niinkuin esm.monet luterilaiset papit.

Sulla ja mulla on erilainen usko, mutta uskoon olen kasvanut, luottamaan jumalaan, vaikka sinulla ja minulla on erilainen käsityis siitä jumalasta.

"Jos onnistuisin sinun kohdallasi, sinä olisit ensimmäinen käännyttämäni ihminen. Mutta mihin sinä olisit siinä tapauksessa kääntynyt?"

Kuule, monet esimerkiksi tomumaja ja asiastakyse ovat sitä mieltä että jos käyn arvostelemaan jaikalin siis sinun uskoa niin asetun poikkiteloin jumalan valtuuttaman opettajan tielle.

Minä olen sitä mieltä että sinulla on epärealistinen usko. Sinä mm.teit aloituksen jossa opetit että tuli sammuu kun kiljuu:"Sammu jeesuksen nimissä."¨¨

Se on epärehellistä väittää noin. Kokeile vaikka. Pistä notski pystyyn tiluksillesi ja ala huutaa sitä mitä opetit että pitää huutaa. Kokeile itse-sammuuko tuli?

Vai onko kyseessä epärealistinen, epärehellinen voimia vaativa usko?

Turha minun on sanoa että tuli ei sammu, kun sinä uskot toisin.

"Jeesuksen nimessä voima on-voima niin suuri ja ihmeellinen..."

Mutta tuli ei sammu.

Voima on meidän matkallemme virkistykseksi ja kannustukseksi kun me parannusta teemme.

• tomis...
        sarisusannass73 kirjoitti:

Tyypillistä että valmiiksi uskovaista ihmistä aletaan käännyttämään! Siitä on kyse.

Evankelioimalla luokittelet mut jumalattomien joukkoon vaikka olen liberaaliuskova niinkuin esm.monet luterilaiset papit.

Sulla ja mulla on erilainen usko, mutta uskoon olen kasvanut, luottamaan jumalaan, vaikka sinulla ja minulla on erilainen käsityis siitä jumalasta.

"Jos onnistuisin sinun kohdallasi, sinä olisit ensimmäinen käännyttämäni ihminen. Mutta mihin sinä olisit siinä tapauksessa kääntynyt?"

Kuule, monet esimerkiksi tomumaja ja asiastakyse ovat sitä mieltä että jos käyn arvostelemaan jaikalin siis sinun uskoa niin asetun poikkiteloin jumalan valtuuttaman opettajan tielle.

Minä olen sitä mieltä että sinulla on epärealistinen usko. Sinä mm.teit aloituksen jossa opetit että tuli sammuu kun kiljuu:"Sammu jeesuksen nimissä."¨¨

Se on epärehellistä väittää noin. Kokeile vaikka. Pistä notski pystyyn tiluksillesi ja ala huutaa sitä mitä opetit että pitää huutaa. Kokeile itse-sammuuko tuli?

Vai onko kyseessä epärealistinen, epärehellinen voimia vaativa usko?

Turha minun on sanoa että tuli ei sammu, kun sinä uskot toisin.

"Jeesuksen nimessä voima on-voima niin suuri ja ihmeellinen..."

Mutta tuli ei sammu.

Voima on meidän matkallemme virkistykseksi ja kannustukseksi kun me parannusta teemme.

Huomenta Sari.

>>Kuule, monet esimerkiksi tomumaja ja asiastakyse ovat sitä mieltä että jos käyn arvostelemaan jaikalin siis sinun uskoa niin asetun poikkiteloin jumalan valtuuttaman opettajan tielle.

• pööööö.

tomis ei ole vielä kertonut meillä isästään?

• Minkä vuoksi pilkaatte Tomumajaa hänen hyvästä aloituksesta ja toivotuksesta?

• Hei mazdels, muistan sinun edellisenkin viestini ja tää viestisi, siunausta sulle. Niinkuin huomaat vaikka kuinka olen anteeksi anellut nuilta kiusaajilta tai onko heitä useampi, he jatkavat.

Parempihan on tietenkin että poistun, tämä foorumihan olisi ollut mullekkin kiva paikka kun on ainakin talvisin aikaa kirjoitella.

Eilen pyytelin anteeksi ja luulin että asiat olisivat sovitut mutta näköjään luultavasti ei? Nyt nimimerkki "prof.titus", sulle en ole ilmoitteleva yksityis asioitani ja toiseksi minun on vain yhtä pyydettävä anteeksi enää näköjään sulta, että anteeksi olemassa oloni.
        Olen syntynyt tähän maalimaan yli 60 vuotta sitten, paljon olen nähnyt ihmisiä tässä maailmassa Suomessa eri kolkilta etelästä lappiin, mutta sitkas olet kiusaajani ollut mulle harvinainen, en tiedä miksi, mutta ole siunattu. Lopuksi annan anteeksi.

ps. mazdels, sinä olet ihminen isolla iillä, kiitos sulle. Jatkan kulkuani kirkon ja kotini väliä. Hei kaikille!

• jaikalii
        tomumaja- kirjoitti:

Hei mazdels, muistan sinun edellisenkin viestini ja tää viestisi, siunausta sulle. Niinkuin huomaat vaikka kuinka olen anteeksi anellut nuilta kiusaajilta tai onko heitä useampi, he jatkavat.

Parempihan on tietenkin että poistun, tämä foorumihan olisi ollut mullekkin kiva paikka kun on ainakin talvisin aikaa kirjoitella.

Eilen pyytelin anteeksi ja luulin että asiat olisivat sovitut mutta näköjään luultavasti ei? Nyt nimimerkki "prof.titus", sulle en ole ilmoitteleva yksityis asioitani ja toiseksi minun on vain yhtä pyydettävä anteeksi enää näköjään sulta, että anteeksi olemassa oloni.
        Olen syntynyt tähän maalimaan yli 60 vuotta sitten, paljon olen nähnyt ihmisiä tässä maailmassa Suomessa eri kolkilta etelästä lappiin, mutta sitkas olet kiusaajani ollut mulle harvinainen, en tiedä miksi, mutta ole siunattu. Lopuksi annan anteeksi.

ps. mazdels, sinä olet ihminen isolla iillä, kiitos sulle. Jatkan kulkuani kirkon ja kotini väliä. Hei kaikille!

Herra on antanut sinulle anteeksiantavan ja siunaavan mielenlaadun. Se on yksi todiste siitä että sinä olet Jumalan lapsi. Olet siis Jumalasta syntynyt ja sellaisena pelastunut. Siunausta edelleen sinulle ja pidetään kiinni Jeesuksen viitan liepeestä loppuun asti. Niin sitten kohta, ehkä hyvin pian, tapaamme Herran luona. Siellä ei kukaan enää meitä kiusaa eikä pahoita kenenkään mieltä. Siellä kun on vain Herralta siunaavan ja anteeksiantavan mielenlaadun saaneet ihmiset.

• jaikalii kirjoitti:

Herra on antanut sinulle anteeksiantavan ja siunaavan mielenlaadun. Se on yksi todiste siitä että sinä olet Jumalan lapsi. Olet siis Jumalasta syntynyt ja sellaisena pelastunut. Siunausta edelleen sinulle ja pidetään kiinni Jeesuksen viitan liepeestä loppuun asti. Niin sitten kohta, ehkä hyvin pian, tapaamme Herran luona. Siellä ei kukaan enää meitä kiusaa eikä pahoita kenenkään mieltä. Siellä kun on vain Herralta siunaavan ja anteeksiantavan mielenlaadun saaneet ihmiset.

Kiitos jaikali... olen muistanut ja nytkin sitä sysästä oikeastaan noin vuosi sitten, kun Herra kohtasi. On ollut monenlaista kiemuraa sittemmin kiusoineen, mutta nyt on oikeastaan ihmeitä tapahtumassa elämässäni ja kodissani.. Kiitos aihe Herralle, mitä sitten saankaan vielä Jeesukseltani, koska nytkin on suurta tapahtunut. Kätken ne sisälleni, ne ovat uskoni vahvistukseksi annetut hauraalle sielulleni, Herra antoi. Nyt voin sanoa koska olen kokenut ihmeitä, Herra antaa lapsilleen, ne eivät välttämättä ole näkyviä ei timantteja, kultaa mutta Jumalan kiitos ne näkyvät jo minussa tuolla kun astelen vaikka kyläni raitilla.

Siunausta sulle jaikali.

• jaikalii
        tomumaja- kirjoitti:

Kiitos jaikali... olen muistanut ja nytkin sitä sysästä oikeastaan noin vuosi sitten, kun Herra kohtasi. On ollut monenlaista kiemuraa sittemmin kiusoineen, mutta nyt on oikeastaan ihmeitä tapahtumassa elämässäni ja kodissani.. Kiitos aihe Herralle, mitä sitten saankaan vielä Jeesukseltani, koska nytkin on suurta tapahtunut. Kätken ne sisälleni, ne ovat uskoni vahvistukseksi annetut hauraalle sielulleni, Herra antoi. Nyt voin sanoa koska olen kokenut ihmeitä, Herra antaa lapsilleen, ne eivät välttämättä ole näkyviä ei timantteja, kultaa mutta Jumalan kiitos ne näkyvät jo minussa tuolla kun astelen vaikka kyläni raitilla.

Siunausta sulle jaikali.

Se on Jumalan ihme että kun Hän tekee ihmeitä elämässämme, ei tapahdu muuta kuin se ihme. Ei mitään suuria maanjäristyksiä eikä meluja, ei huminoita eikä kuminoita. Tapahtuu vain se ihme. Ja se on ihme. Herra itse on ihme. Ja Herra ilmoittaa itsensä myös ihmeissään joiden kautta Hän Voimansa näyttää. Kuka taitaa Häntä selittää. http://www.youtube.com/watch?v=7DRU2QJIeR8

• prof. titus

Karitsan veri ei poista vihkimättömiä vaikka he kuinka sitä toivovat.
      Mazdels näyttää olevan samaa maata.?(jumalaton)

Synnissä elävien aloitus on jo syntiä.

• prof.titus

... vihkimättömien syntiä piti lisäämän..

• Totuus syntiä ?

Aika erikoinen tulkinta siitä mikä on syntiä ja mikä ei !

Siis jos ja kun, joku ihminen, joka ei sinun mielestäsi täytä kaikkea lakia, lainaa vaikkapa ihan oikein Raamatun Sanaa, niin sekö tekee siitä Totuudesta valhetta ja syntiä siis, jos sen Sanan tuoja ei täytä sinun täydellisyyden vaatimuksiasi ???

Ei mene ihan Raamatun ohjeiden mukaan nyt proffan selitykset ! :(

Katsotko hieman peiliin, eli Kristukseen eli Sanaan ???

Itse et kykene lakia täyttämään, eli monessa kohtaa lankeilet ja toimit jopa väärin kaiken aikaa, eräänlaisessa paatumuksessa, jota itse ehkä kuvaisin kuitenkin ymmärtämättömyytenä ja oppimattomuutena.

Joten jos sinä lainaat ITSE Sanaa, niin se siis tekee siitä Totuudesta valhetta, sillä itse olet kelvoton ja siten siis pilaat sen Totuuden ?

Mieti hetki ihan hiljaa tätä mekanismia, jonka siis SINÄ ITSE väitit Totuudeksi, taisi olla melkoista valhetta, vai mitä ?

Eikö hävetä yhtään ?

Ja vielä toinen asia joka kaipaa ehkä selventämistä:

1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

Siis seurakuntakuria harjoitetaan seurakunnan SISÄLLÄ ja uskovien kesken, ei siis uskosta osattomiin, eihän siis tuon Sanan opetuksen mukaan ?

Jos sinä pidt jotakin uskosta osattomana, niin mitä silloin sinun tulisi tehdä Sanan mukaan ?

Eikö julistaa evankeliumia, eli ilosanomaa ja vangitulle vapautusta ?

Tähän liittyen yksi Sanan paikka vielä:

Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Siis EI taistelua ihmisiä VASTAAN !!!

Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

1. Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Mikä olikaan proffaa sinun sanomasi sisältö ?

Eikö se ollut pikemmin nyt niin, että MUUT ovat niitä suurimpia syntisiä ja sinä olet heidät tullut tuomitsemaan !

Eikö ole aikalailla eri asenne, kuin Jeesuksella ja Paavalilla tuossa edellä???

• >>>Synnissä elävien aloitus on jo syntiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9817
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3199
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      45
      2965
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2115
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1943
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      60
      1526
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe