Löysin "Jumalan" :)

minäjumala

Tiedoksi kaikille :)

Istuin bussissa matkalla töistä kotiin ja tätä en unohda ikinä;

Löysin Jumalan.

Hän on yhtä kuin minä, minun ääneni ja minun käteni, minun tekoni.

Minusta tuntuu, että monet ei ymmärrä että Jumala ei ole mikään olento joka ohjaa maailmaa. Olette ymmärtäneet aivan väärin jos niin luulette. Jumala ei ole mikään yliluonnollinen voima joka suhisee puissa ja puskissa. Jumala on SINUSSA ja Jumala on yhtä kuin SINÄ. Jumala on sisäinen voima.

Sinä voit muuttaa maailmaa, sinä voit tehdä toisen ihmisen onnelliseksi tai surulliseksi. Sinussa on voimaa tehdä ihan mitä vaan! Mieti tarkkaan mitä teet voimillasi!

Olen melkein pitänyt itseäni ateistina, en ole uskonut Jumalaan muuta kuin rukoillut häntä silloin kun olen tarvinnut apua.

Välillä unohdan mitä koin ja turhaudun. Pakko on aina muistuttaa itseäni, että mä itse muokkaan maailmani ja elämäni sellaiseksi kuin haluan.

En aio tässä ottaa esille mitään sairauksia tai onnettomuuksia, niistä en osaa sanoa mitään. En usko että niillä on mitään tekemistä Jumalan kanssa. Pahoja asioita tapahtuu, ne eivät aina ole peräisin ihmisestä (esim luonnonmullistukset).

Tälläisiä ajatuksia maallikon mielien sopukoista.. Saa kritisoida ja kommentoida.

Minkälainen sinun Jumalasi on? Kenelle rukoilet? Minä rukoilen ja pyydän apua itseltäni :)

19

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Brina-

      Samat ovat ajatukseni. JUMALA on itse kaikkea mitä on...ja minäkin olen Sitä ja kaikki olemme Yhtä!

    • ent. saksalainen

      Henkiseltä opettajaltani kerran kysyttiin: minkä kokoinen on suurin Jumala?
      Ope vastasi: Ihmisen kokoinen.

      Tätä en lainkaan ymmärtänyt silloin, mutta nyt ymmärrän. Ja vastaus tuli niiltä harvoilta todella valaistuneilta, joita tämä maailma ei näe julkisesti missään.

    • olet

      Rukolile vaan itseäsi mutta älä vain pyydä multa rahaa.

      • RAHAT TÄNNE!

        Älä huoli, emme pyydä, otamme ja viemme ihan ilmaiseksi pyytämättäkin.


      • Äkkirikastunut

        Käy nopeasti katsomassa Nordea-tiliäsi, nimittäin vohkin sieltä psyykkisillä voimillani jo euron. Alatko huolestua?


      • rikas jumalaton
        Äkkirikastunut kirjoitti:

        Käy nopeasti katsomassa Nordea-tiliäsi, nimittäin vohkin sieltä psyykkisillä voimillani jo euron. Alatko huolestua?

        Nordeassapa tietenkin,,senkin jumalat, saitteko rahoillani hyvätkin humalat?


    • taikajumala

      Taikasienissä mulla tuli samoja ajatuksia jumalasta kun alottajalla :) Jännä juttu :)

    • KveekariSimo

      Samaa mieltä! Kaikki vastaantulijat kadulla ovat osa Jumalaa. Tämä, jos mikä, saa minut päivittäin muistamaan:" Minkä teet yhdelle heistä, sen teet minulle". Pystyn myös rakastamaan nykyään itseäni aivan toisella tavalla :)

    • uppista83

      up

    • Gorgha

      Kiva oli lukea aloituksesi. Olet herännyt valon kipinä. Aivan kuten me kaikki muutkin. Tosin suurin osa on vielä unessa. Heräämistä tapahtuu ja kaikki me heräämme. Muistamme mikä me olemme. Ei ole olemassa mitään muuta, kuin Jumala. Me vain kuvittelemme olevamme ihmisiä. Pelaamme peliä mitä suurin osa ei tiedä pelaavansa. Olemme kaikki yhtä. Ei ole tyhjää ilmaa. Valo värähtelee.

    • M. Eläjä.

      Jumala on Kaikki mahdollinen ja mahdoton.

    • Aloittaja on oikein oivaltanut, että olemme osa jumaluutta, ajatonta yhtä elämää, joka on meidän sisällämme, mutta miksi me luulemme sitä erilliseksi ulkopuoliseksi jumalaksi

      Mihin me tarvitsemme tuota raamatunmukaista erillistä jumalaa ?

      • Jumalat samadhissa

        Kaikesta muusta erillistä absoluuttista jumalaa ei ole. Absoluuttinen jumaluus on yksi moneudessa ja moneutena.

        Relatiivisessa todellisuudessa, jossa moneus vallitsee, on sitten jumalia, meitä verrattomasti suurempia ja viisaampia rakkaudellisia auttajiamme, joita emme aina havaitse. Eivät nekään tietysti muusta olemassaolosta erillisiä saarekkeita ole, kuten emme mekään. Olemuksellisesti ne ovat paljon lähempänä absoluuttia kuin me. Ne ovat tuon suuren ykseyden tietäjiä: ne kokemuksellisesti, jatkuvan ykseyskokemuksensa kautta tietävät olevansa Yksi ilman toista.

        Se on meille päämäärä, tuon ykseyden kokemuksellinen oivaltaminen, realisaatio.


    • Jumala-94

      Olen aika vasta oivaltanut saman kuin aloittaja! Nyt elän elämäni parasta aikaa kun olen tietoinen jumaluudestani. Eikö Raamatussakin sanota että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen?

      Repikääpä siitä, meitsi painaa täysillä menemään!! :)

    • Olemassaolo on fakta

      Jumala on olemassaolo ja todellisuus sellaisenaan. Kaikki mitä on, on Jumala. Filosofisesti se on myös näin: et voi määritellä mitään mitään ei-olevaa jos ei ole olevaa. Kaikki määritelmät tulee jo valmiista olemassaolosta käsin. Toisin päin se ei voi olla mitenkään, mieti vaikka.

    • Kuin myös

      Olen aika vasta oivaltanut saman kuin aloittaja! Nyt elän elämäni parasta aikaa kun olen tietoinen jumaluudestani. Eikö Raamatussakin sanota että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen?

      Kannattaa myös muistaa että kaikki mitä ajattelet ja teet siten kuin Jumala tekisi on sinulle mahdollista.

    • Tänään tehtäväksi
    • iam you

      Alun perin oli vain yksi tietoinen jumala joka jakoi itsensä osiin ja loi elämänpelin,tällä tavalla jumala halusi kokea itseään. We are all one,peace

    • hlb1

      Olen uskovainen, ja rukoilen yhtä Jumalaa, uskon että Jeesuksen kautta pääsen totuuteen ja olen oikeilla teillä. Olen usein laiminlyönyt rukoilun ja epäuskoakin löytyy, tässä paatuneessa maailmassa. Saatana yrittää kääntää totuuden aina jos mahdollista valheeksi. Jos teemme hyviä tekoja vain itsellemme, tai jos elämme elämäämme vain itsellemme, emme oikeasti kohtaa Jumalan kasvoja. Tämä maailma joka ympärillämme pyörii, ja joka meille uutisoi ja käy keskustelua kanssamme, tekee Jumalasta usein pienen, ja niin "olemattomaksi", että pelkomme Jumalaan on täysin kadonnut. Puhutaan kuitenkin äärettömästä voimasta ja hengestä, eikä mistään olemassaolevasta aineesta, joka vain on.

      Meidän kauttamme puhuu henki. Jokaikinen ihminen, "hirmu-uskovaisetkin" ovat samalla lähtöviivalla ateistien ja maallikkojen kanssa, jos heillä ei olisi pyhää henkeä. Kun tuntee yhteyden Pyhään Henkeen, se ei todellakaan jää epäselväksi. Ja ihminen, joka sen kerran on kokenut, voi vain huokaista syvään kuullessaan, kuinka joku puhuu asiasta, kuin mikäkin "alan-ammattilainen", ja herjaa Jumalaa.

      Raamattu kertoo, että Jumalasta erotessaan, tuomiopäivänä heitä ei voi olla enää olemassa. Sinut on luotu, yksityiskohtaisesti, sinun sielusi, on juuri hänen luomus. Jos hylkäät luojan, sinä hylkäät itsesi ja olemassaolosi, koska olet osa Jumalaa. Toimit vain halusi mukaan. Et voi tapella kauneuden,hyvyyden lähteen, luonnon, kaikkeuden, luodun kanssa ELI JUMALAN kanssa. Hylkäät itsesi tosiasiassa.

      Jumalasta eronneet(Only god knows) joutuvat kadotukseen. Mutta kaikki ovat toki tervetulleita Taivaaseen.

      Itse en hingu kumpaankaan, enkä elä missään "jatkuvassa turvallisuudeen tunteessa, että kyllä Jumala pelastaa, ja saan elää ikuisesti, en halua kuolla" todellisuudessa.

      Oikeastaan ihminen on liian pieni edes puhumaan tai kirjoittamaan mitään näistä asioista. Olisi parempi ilmaista asiat vaikka.. musiikilla. Tämäkin teksti voisi jatkua tuhansia kilometrejä, mitään vastausta antamatta.
      En voi sellaista tärskyä antaa, joka olisi Jumalan tai enkelien viestin kaltainen. Se on meidän rajallisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe