Tv7 ja uskoni

kiitollinen uskova

Tv7 oli ratkaisevassa asemassa siinä, että itse tulin uskoon 3,5 vuotta sitten. "Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?" (Room. 10:14).

Jonkin verran on sillä kanavalla sellaista karismaattista ohjelmaa, jota itse en näe raamatullisena (ainakaan kovin selkeästi), mutta ilman tv7:ää en olisi saanut sitä opetusta evankeliumin perussisällöstä (luominen, lankeemus ja lunastus, kuten usein lyhyesti ilmaistaan), joka johti uskoon tulemiseen.

Vaikka olen pienituloinen, tuen silloin tällöin taloudellisesti tv7:ää, koska pidän erittäin tärkeänä, että Suomessa on media, joka voimallisesti julistavaa evankeliumin yksinkertaista ja ikuista totuutta jokaiselle sitä janoavalle.

Useimmat kirkko- ja seurakuntalehdet eivät evankelioi mielestäni lähimainkaan riittävästi ja riittävän selkeästi, ei myöskään Radio Dei, vaikka sitä mielelläni usein kuuntelenkin.

Pystyn sulattamaan tv7:ltä tietynlaiset karismaattiset ylilyönnit, kunhan evankeliumi kerrotaan säännöllisesti ja selkeästi. En myöskään sano, että äärikarismaattisuus olisi harhaoppia tms, vaan että se vain siirtää huomiota pois evankeliumista ja Jumalan Sanasta.

Kiitos tv7 ja keep it simple jatkossakin!

4

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirjami 47.1

Tv7:lla on aivoja saastuttava vaikutus. Säälin sinua että tv7 bullshitti sai sinusta yliotteen.

• ElämäKristuksessa

"En myöskään sano, että äärikarismaattisuus olisi harhaoppia tms, vaan että se vain siirtää huomiota pois evankeliumista ja Jumalan Sanasta".

Kuinka voit kirjoittaa noin typerästi; harhaopithan juuri siirtävät huomiota pois evankeliumista ja Jumalan Sanasta. Vieläpä vähättelit asiaa "vain siirtää".
      Jos meillä ei ole evankeliumia eikä Jumalan Sanaa, meillä ei ole mitään.

Itselläni on käsitys TV7:n suhteen, se kylvää nisua ja lustetta. Kuinka voi samasta lähteestä lähteä makeaa ja karvasta vettä?

Hienoa, että olet löytänyt yhteyden Jumalaan. Älä anna kenenkään tulla sitä yhteyttä tuhoamaan. Mikäli ko. ohjelma lähettäisi pelkästään "nisua", olisi ok.
      Mutta "luste" seassa voi nimenomaan siirtää huomion pois evankeliumista ja Jumalan Sanasta. Se olisi voinut olla jopa uskoontulosi este!

Ei ole siis ollenkaan vähäpätöinen asia, mitä ohjelmaa tarjotaan. Onko todella niin, että kanavalla annetaan tulla ulos varsin kyseenalaisia ohjelmia...tulojen vuoksi.
      Jumalan Sanan kustannuksella?

• "Tv7 oli ratkaisevassa asemassa siinä, että itse tulin uskoon 3,5 vuotta sitten."

Kiitos Herralle tästä! Olen kuullut, että moni on tullut uskoon katsottuaan TV7:aa. Hienoa, että näitä todistuksia tulee tänne.

• voi teitä

TV7 perustuu rahan keräämiseen ja uskon pakkosyöttöä,joskus yrittäny katsoa ei,ei tuota voi täysjärkinen seurata oksentamatta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe