Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi shettikset purevat??

Auts!

Lyhykäisyydessään kysymys otsikossa. Siis lähes kaikki shettikset joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat taipuvaisia näykkimään ja puremaan. Onko niille vain annettu makupaloja liikaa kädestä, vai...? Toki joillain isommillakin poneilla ja hevosilla voi olla tätä taipumusta, mutta havaintoni mukaan paljon vähemmän.

2

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Shettiksiä ja muita pikkuponeja käsittelee enemmän lapset, joilla ei yleensä taitoa kauheasti ole. Pureminen on yksi tapa jolla hevonen osoittaa ettei kunnioita ihmistä. Kunnioitus tulee nimenomaan koulutuksella ja oikeanlaisella käsittelyllä mitä harva lapsi osaa.

      Makupalojen antaminen myös voi lisätä tuota puremista, jos hevonen ei kunnioita ihmistä.

      Usein shettiksiä ei myöskään oteta niin tosissaan. Monella on asenne "no kun se on niin söpö kun se tolla tavalla tuuppii ja tönii ihmistä" tms. Nopeasti sitten siitä söpöstä ja vähän kurittomasta ponista tuleekin mahdoton käsitellä.
      Isommilla hevosilla ongelmiin puututaan yleensä aikaisemmin, jolloin ne on helpompi korjata.

    • Auts!

      Hyvä vastaus, kiitos! Varmaan noita syitä on tosiaan taustalla... Saman olen huomannut oman koirani kanssa, että vaikka sillä on aika kärttyinen luonne ja voi näykkäistä jos vieras on liian tungetteleva, niin sitä ei oteta vakavasti kun se on niin pieni :o Ei auta varoittelut. Typerää... Kyllä se pienen ponin tai pienen koirankin purema sattuu!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe