Ystävä alkoi uskoon enkeleihn

huolestunut ystävä

Miksi näin kävi?
En minä tiedä.

Hänen kotinsa on täyttynyt oikeasti kaikella esineillä. Enkelipatsailla, korteilla, tauluilla, kirjoilla, yksisarvisten kuvilla, keijuilla, kivillä, kynttilöillä yms.

Hän löytää usein uuden esineen joka on pakko saada kun on niin enkelimäinen. En käsitä tätä.
Eihän tavarat tuo enkeliä lähemmäs?
Hänellä roikkuu kaulassa kiviä ja sormissa erilaisia sormuksia myös kivisiä.

Hänelle kun saapuu kylään, soi enkelimusiikki. Kynttilät palaa ja tunnelma on toki rauhallinen.
Mutta tavaraa on silti todella paljon ja usein jotain uutta. Kirjoja on valtavasti hyllyssä ja kaikki uutena ostettua.
Enkelikortteja on erilaisia samoiten tarot-kortteja. löytyy useaa erilaista.

Viime viikolla hän kantoi kotiinsa "kristallipallon" ja miehelleen (joka myös ihmettelee tätä enkelijuttua) enkelikiven .


Ystäväni on tyytyväinen, liihottelee onnen tunteessa ja kertoo näkevänsä enkeleitä. Suojesenkelillään on nimi.

Ystäväni on seestynyt. Hän ei ole enään pahansuopa ja missään tapauksessa ei puhu pahaa toisista. Hän vain hymyillee.

Minua taasen huolettaa tuo rahan tuhlaus. Heillä on tiukkaa muutenin . Tiedän sen.
Hän käy maksullisissa istunnoissa ja hoidoissa. Nyt menee johonkin huippuhintaiseen 300e? maksavaan yhdesti tehtävään hoitoon. Tätä ei kuulemma tarvi uusia.

Mikä tämä enkeliuskonto on? Olen itsekin lukenut kirjoja mutta miksi siihen liittyy materia niin kovasti?

Enkeliin pyritään pääsemään lähemmäksi tavaralla.

Mutta tavarahan on vain jonkun ihmisen tekemä, massatuotantoa jolla ei ole kosketusta enkeliin mitenkään.

15

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöenkelit

      Se on huijausta ihan koko homma. Sen kertominen jollekkin hurahtaneelle onkin sitten jo melkein ihmeen vaativa suoritus. En tosiaan osaa neuvoa miten saisit ystävällesi järkeä päähän mutta jos olisin tilanteessasi niin kokeilisin ehkä jotain seuraavaa.

      Yrittäisin ensin saada hänet vaikka ihan vaan ulos lenkille, pois sen kaiken sälän keskeltä. Sitten kun keskustelu kääntyy kuitenkin niihin enkeleihin niin lähtisin kysymään esimerkiks miksi ikonit ja taide esittää enkeleistä niin erilaisia kuvia. On lentäviä vauvoja, kauniita naisia ja miekalla varustettuja miehiä, jotka kaikki kuulostavat hyvin aikakauteen sijoitetulta ajatukselta kuin tämä nykyinen valo-olento-teemakin.

      Oliin etukäteen myös selvittänyt itselleni miten tiede selitää miksi kuvittelemme enkeleitä ja muita (näistä löytyy esim yle arenalta ja youtubesta hyviä dokumentteja) ja koittaisin sitten kertoa asian hänelle.

      Onnea matkaan, helppoa ei tule olemaan. Ihmisen aivot ovat kehittyneet siten että olemme hyvin taipuvaisia taikauskoiseen ajatteluun joten mitä muuta voimmekaan kuin pyristellä uskomusten suosta tiedon pinnalle. Tai jotain :-)

      hyvää kevättä!

      • Täsmälleen!

        Kyllä näin on! Nyt ensimmäiseksi pitää saada hänet pois enkeliajatuksista, ja ajattelemaan tärkeitä asioita kuten rahaa. Silloin hänen valheellinen onnensa poistuu, ja tilalle tulee TODELLISUUTEEN POHJAUTUVA olotila.


    • minäkin uskon

      Älä mitätöi hänen uskoaan enkeleihin. Oletko sitä mieltä, että mitä et itse pysty tuntemaan tai aistimaan, ei ole olemassakaan? Me ihmiset olemme kaikki erilaisia ja löydämme iloa ja onnea erilaisista asioista. Enkelikokemukset ovat hyvin yleisiä, eikä se ole vain joidenkin hurahtaneiden juttu. Mitä jos alkaisit tutkimaan itse ko. asioita lukemalla erilaisista lähteistä enkelihierargiasta ym heihin liittyvistä todella mielenkiintoisista asioista? Arkkienkeleistä on paljon tietoa internetissä, kun googletat. Mielenkiintoista tutkimusmatkaa sinulle "huolestunut ystävä" . Enkelienergiat löydettyäsi elämäsi saa uuden ulottuvuuden ja tunneskaalaasi tulee useammin rakkaus ja lämmin ystävyyden tunne kaikkia luotuja kohtaan.

      • Mitä on tämä todella mielenkiintoinen "enkelihierargia"? No kirjoitusvirheen lisäksi se on pelkkää huuhaata eikä mitään muuta.


    • höpöenkelit

      Nimimerkki "minäkin uskon" älä viitsi puhua sontaa kun kyse on vakavasta asiasta. Jos haluat että joku tervepäinen uskoisi sinua niin todista enkelin olemassaolo ensin.

      Se ei ole todiste, että internetissä on paljon tekstiä enkeleistä.

      Ymmärrättekö enkeli-pöhköt, teille halutaan myydä tavaraa. Ja kursseja. Ja höpöhöpöä.

      • Juuri niin!

        Näin on! Me haluamme että te olette täsmälleen yhtä tyytymättömiä kuin mekin! Pohjautuuhan se sentään TODELLISUUTEEN! Ainakin sellaiseen jonka voi SILMILLÄ NÄHDÄ!


    • nojaa

      Kun new age pintaliito-enkeliuskovainen menee syvemmälle, niin hänestä voi tulla buddhalainen. Pintaliitouskonto on kokeilua, ja kun aletaan elää syvemmältä asiaa, putoaa monelta nuo enkelikulissit ja enkelikurssit pois. Niin kävi mulla. Toki käytän kristalleja edelleen, mutta ne eivät ole mitään mageita juttuja vaan arkipäivää. Olen mm. parantanut kristalleilla ihan arkipäiväisesti.
      Kun enkelit tulevat tutuksi ja arkipäivästyvät normi-elämän jatkoksi, kuvatkin häipyy seiniltä.
      Buddhalaisuudessa enkelit ovat ns. suojelijoita, jotka tiedetään laajalti.

    • Poppaukko

      Sen voin sanoa, etä jos havittelee reikihoitoja, niin Reikimaster-koulutuksen voi maksaa 99 prosenttisesti työllä. Se voi muuten maksaa 10 000 euroa, en muista tän vuoden hintaa. Kannattaa maksaa työllä eli reikihoidoilla niin ei kulu rahaa.

      Näihin saa uppoamaan varmasti tuhansia euroja kuin scientologiaan konsanaan. Yhdemnkerran käytävä kurssi 300 euroa on ihan naurettavan halpa, kun porukka on valmis maksamaan jopa 10 000 euroa yhdestä kurssista.

      Kannattaa tosiaan olla valppaana, sillä rahoistansa pääsee helposti.
      Itse olen mm. niitä, joita sanotaan edistyneiksi joogeiksi, mutta en ole maksanut siitä joogasta, jonka master olen nykyään, senttiäkään elämän aikana. kaiken olen oppinut kirjoista.

    • Siivetön enkeli

      Minusta enkelit ovat uskon asia..joku uskoo, joku ei...ja siihen ei oikeasti mitään krääsää tarvita...ei itse asiassa yhtään mitään rekvisiittaa...näinhän on myös muiden uskojen ja uskontojen kanssa..toiset uskoo saatanaan tai mihin vaan..kirkot ja temppelit ovat ihmisten keksintöä..jo aikojen alussa on uhrattu esim....saaliista osa Tapiolle jne eikä silloin ole ollut kirkkoja vaan uhrikivi......ihmisten keksintöä krääsä yms...uskoa voi ilmankin.....ja joka ei usko niin sekin ok..ei tarvitse...

    • J00gi

      Todellisen hörhön erottaa siitä, että harrastaako hikiliikuntaa. Yksikään oikea hörhö tässä maassa ei suostu ponnistelemaan, ne suosii glitteriä ja pintaa ja kaikkea krääsää.

      Koska itse liikun vakavissa ns. hörhöpiireissä, arvioin ihmisiä tällä kriteerillä. Toistaiseksi pitänyt paikkaansa. Hyvät tyypit, joilla on jalat maassa, harrastavat liikuntaa, jossa tulee hiki.

      Vakavamielinen henkisen tien kulkija näet sietää rajua fyysistä rasitusta. Raju fyysinen reeni henkisten harjoitusten lomassa pitää jalkoja maassa.

      Buddhalainen Milarepakin pantiin ensin rakentamaan kivitorneja äärimmäiseen rasitukseen. Oppi meni perille eikä tainnut lopullisesti seota. Taisi onnistua.

      Taidan olla Suomen ainoa maratoonari-hardcore-joogi.

      • Taidat olla vain samanlainen egonpaisuttelijaelvistelijä kuin muutkin saakelin fakiirit.


    • xyz1

      "Eihän tavarat tuo enkeliä lähemmäs?"

      Ei tuo. Ottamatta kantaa siihen, mitä ystäväsi näkee... Kymmenestä käskystä ensimmäinen sopii tuohon aika hyvin :)

      2.Mooseksen kirja:
      20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

    • Bisneksiä riittää

      It's no business like angel-business.

    • <3<3angel<3<3

      Näyttää siltä että ystäväsi on seonnut New Age höperöiden taikauskoiseen lahkoon tai sitten seonnut muuten vaan.

    • Meingott

      Hmm. Demoneilla on riittänyt työtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe