Visa ei irtoa?

miksei3

Tilanne se että historiassa minulla on ollut maksuhäiriömerkintöjä useita, mutta ne ovat poistuneet rekisteristä.. Mistä asioista voisi johtua se, että jos anon luottokorttia itselleni, niin yksikään pankki ei sitä myönnä? Onko siis mahdollista koskaan saada korttia, kun luottotiedot ovat palautuneet? Säännöllisiä tuloja on, olen vakituisessa työsuhteessa...

54

3217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitse Näistä

      - Liian vähän aikaa maksuhäiriön poistumisesta
      - Liian pienet tulot
      - Liian suuret menot suhteessa tuloihin
      - Tilitapahtumissa peli- / pikavippi-firmojen tapahtumia
      - Liian paljon tilinylityksiä
      - Työskentely alalla, jossa irtisanomisia/lomautuksia
      - Liian vähän ikää
      - Liian paljon ikää
      - Liian isolla luottorajalla haettu
      - Liian pienellä lyhennyserällä haettu
      - Liian isolla lyhennyserällä suhteessa tuloihin haettu
      - jne.. jne.. jne..

      Nuita kriteerejähän pankit/luottoyhtiö voivat määritellä oman mielensä mukaan.

      • Ahneille kaikki

        Valitse Näistä

        Eli rikkaille ja varakkaille on luottokortiti siis tarkoitettu. Ahneet herrat ottavat omansa koroilla ja erilaisilla lisämaksuilla. Näinhän se menee ja pienipalkkainen rahvas ei saa enää mitään, kun ahneet vetävät välistä. Jotkut rikkaat jopa myyvät oman äitinsä ja isänsä sekä heidän kotinsa.

        Miettikäää myös pankkeja ja valitkaa niistä se oikea. Sillä useassa pankissa on vain rikkaiden herrojen etu etusijalla.Henkilötö ja konttorit joutaa lopettaa kun tyhmä asiakas tekee työt itse ja maksaa vielä palveluista.


      • Ikuinen säästäjä
        Ahneille kaikki kirjoitti:

        Valitse Näistä

        Eli rikkaille ja varakkaille on luottokortiti siis tarkoitettu. Ahneet herrat ottavat omansa koroilla ja erilaisilla lisämaksuilla. Näinhän se menee ja pienipalkkainen rahvas ei saa enää mitään, kun ahneet vetävät välistä. Jotkut rikkaat jopa myyvät oman äitinsä ja isänsä sekä heidän kotinsa.

        Miettikäää myös pankkeja ja valitkaa niistä se oikea. Sillä useassa pankissa on vain rikkaiden herrojen etu etusijalla.Henkilötö ja konttorit joutaa lopettaa kun tyhmä asiakas tekee työt itse ja maksaa vielä palveluista.

        Iilmankos minulle jopa tyrkytetään pankista lainaa, kun vanhat asunto- ym lainat on maksettu. Tai hiukan on vielä asuntolainaa. On niin hyvät vakuudet, että korkoprosentti on vain vähän eilun 1%, sillä kannattaa jo lainaa pitääkin. Se on totta, että kun on ennestään rahaa ja vakuuksia, niin saa pankistakin lainaa silloin kun haluaa, ja korot ovat pienet. Samoin: kukaan ei ole koskaan kysellyt minulta mitään lisätietoja Visa-kortista, se on uusittu aina uin apteekin hyllyltä! "Ahneille kaikki" on itse aika tyhmä, jos on hoitanut asiansa siihen malliin, että tarvitsee olla rikkaille kateellinen. Köyhästä opiskelijasta minäkin aloitin aikoinaan pienellä opintolainalla, siitä sitten olen ssästänyt säännöllissti jo 50 vuotta eikä koskaan ole ollut rahapulaa! Nyt on jo omaisuutta jälkipolvillekin jaettavaksi onnistuneiden sijoitusten takia. Pitää muistaa raha-asioissa PITKÄJÄNTEISYYS! Se on taas eri asia, jos on jo syntyessä varallisuutta, mutta senkin saa huonoilla sijoituksilla äkkiä hassattua.
        Pankilla ei juurikaan ole mitään väliä silloin, kun raha-asiasi ovat kunnossa ja sinulla on näyttää pankille, että olet vakavarainen ja sitä kautta luotettava asiakas. Ikinä ei minulla ole ollut minkäänlaisia maksuhäiriöitä! Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. Köyhyys on oma valinta, olen sitä mieltä hyvin pitkälle, ainakin Suomessa! MInullakn on lapsuuden aikauisia kavereita, joilla oli jopa paremmat lähtökohdat kuin minulla, ja silti he ovat nykyyisin aivan rutiköyhiä, ja monikin aivan saamattomuuttaan ja laiskuuttaan... Näin se menee, ja sitten, kun rahaa alkaa kertyä, niin se tosiaan kertyy niille, joilla jo ennestäänkin on, kuten minullekin. " Raha tulee rahan luokse ". On se niin ihmeellinen ilmiä :)


      • Etvoivituttaatollane
        Ikuinen säästäjä kirjoitti:

        Iilmankos minulle jopa tyrkytetään pankista lainaa, kun vanhat asunto- ym lainat on maksettu. Tai hiukan on vielä asuntolainaa. On niin hyvät vakuudet, että korkoprosentti on vain vähän eilun 1%, sillä kannattaa jo lainaa pitääkin. Se on totta, että kun on ennestään rahaa ja vakuuksia, niin saa pankistakin lainaa silloin kun haluaa, ja korot ovat pienet. Samoin: kukaan ei ole koskaan kysellyt minulta mitään lisätietoja Visa-kortista, se on uusittu aina uin apteekin hyllyltä! "Ahneille kaikki" on itse aika tyhmä, jos on hoitanut asiansa siihen malliin, että tarvitsee olla rikkaille kateellinen. Köyhästä opiskelijasta minäkin aloitin aikoinaan pienellä opintolainalla, siitä sitten olen ssästänyt säännöllissti jo 50 vuotta eikä koskaan ole ollut rahapulaa! Nyt on jo omaisuutta jälkipolvillekin jaettavaksi onnistuneiden sijoitusten takia. Pitää muistaa raha-asioissa PITKÄJÄNTEISYYS! Se on taas eri asia, jos on jo syntyessä varallisuutta, mutta senkin saa huonoilla sijoituksilla äkkiä hassattua.
        Pankilla ei juurikaan ole mitään väliä silloin, kun raha-asiasi ovat kunnossa ja sinulla on näyttää pankille, että olet vakavarainen ja sitä kautta luotettava asiakas. Ikinä ei minulla ole ollut minkäänlaisia maksuhäiriöitä! Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. Köyhyys on oma valinta, olen sitä mieltä hyvin pitkälle, ainakin Suomessa! MInullakn on lapsuuden aikauisia kavereita, joilla oli jopa paremmat lähtökohdat kuin minulla, ja silti he ovat nykyyisin aivan rutiköyhiä, ja monikin aivan saamattomuuttaan ja laiskuuttaan... Näin se menee, ja sitten, kun rahaa alkaa kertyä, niin se tosiaan kertyy niille, joilla jo ennestäänkin on, kuten minullekin. " Raha tulee rahan luokse ". On se niin ihmeellinen ilmiä :)

        "Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. "

        - Joo-joo, varmaan kaikilla on vanhemmat ja isovanhemmat jotka pystyy tai edes haluaa säästää kakaroilleen niitä "pikkusummia" joista niitä KYMMENIÄ TUHANSIA tulee. Hyvä kun mukuloille saa edes ruokaa ja vaatetta päälle nykysuomessa.

        Rikas saat olla ihan rauhassa mutta älä koskaan, missään oloissa, ala arvostella köyhiä ja syyttää "omista valinnoista". Sinun kymmenet tonnisikin on kiinni:

        a)vanhempiesi ja isovanhempiesi varallisuudesta
        b)heidän valinnoistaan, eikä sinun.


      • ei sääliä luuserille
        Etvoivituttaatollane kirjoitti:

        "Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. "

        - Joo-joo, varmaan kaikilla on vanhemmat ja isovanhemmat jotka pystyy tai edes haluaa säästää kakaroilleen niitä "pikkusummia" joista niitä KYMMENIÄ TUHANSIA tulee. Hyvä kun mukuloille saa edes ruokaa ja vaatetta päälle nykysuomessa.

        Rikas saat olla ihan rauhassa mutta älä koskaan, missään oloissa, ala arvostella köyhiä ja syyttää "omista valinnoista". Sinun kymmenet tonnisikin on kiinni:

        a)vanhempiesi ja isovanhempiesi varallisuudesta
        b)heidän valinnoistaan, eikä sinun.

        Kyllä se tapa käyttää rahaa ja elää tulojensa mukaan opitaan kotoa, omilta vanhemmilta. Ja saman perheen sisarukset ovat voineet saada ihan samat opit, mutta joillekkin ne ei vaan mene perille.

        Minä säästin jo ekasta kesätyötilistäni 1/3. Samaa periaatetta olen noudattanut koko ikäni. Olen välillä myös jäänyt työttömäksi ja kituuttanut todella pienillä rahoilla. Mutta tällöinkin olen vaikkapa ansaitusta 50€ laittanut säästöön 10€.

        Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot ja menojen suhteutus tuloihin.

        Itseäni ottaa päähän tämän valtion tapa hyysätä näitä juoppåja, narkkareita ja koulupudokkaita, nuoria perheitä, joissa rahaa riittää kyllä viinaan, tupakkaan ja 52" taulutelevisioon tai uusiin iphoneihin lapsille. Sitten jätetään vuokrat maksamatta, lähdetään velaksi Thaimaaseen ja itketään, kun niiiiiiin vaikeeta.
        Velat menee lopulta ulosottoon ja siitä velkaneuvontaan. Lopulta nämä tyypit armahdetaan, velkoja jää ilman rahojaan. Ja sitten sama rumba alkaa taas alusta.

        Kunnolla asiansa joitavat verotetaan hengiltä ja syyllistetään, kun et anna lainaksi vaikkapa 100e tälle perheelle. Miksi helv***ä antaisin, kun eivät ikinä maksaisi sitä minulle takaisin.
        Opetelkaa elämään varojenne mukaan ja hankkikaa ruutuvihko, johon kirjaatte menot ja tulot joka kk.


      • töitä=rahaa
        Ahneille kaikki kirjoitti:

        Valitse Näistä

        Eli rikkaille ja varakkaille on luottokortiti siis tarkoitettu. Ahneet herrat ottavat omansa koroilla ja erilaisilla lisämaksuilla. Näinhän se menee ja pienipalkkainen rahvas ei saa enää mitään, kun ahneet vetävät välistä. Jotkut rikkaat jopa myyvät oman äitinsä ja isänsä sekä heidän kotinsa.

        Miettikäää myös pankkeja ja valitkaa niistä se oikea. Sillä useassa pankissa on vain rikkaiden herrojen etu etusijalla.Henkilötö ja konttorit joutaa lopettaa kun tyhmä asiakas tekee työt itse ja maksaa vielä palveluista.

        Kuuleppas ihan peruduunarina saa ihan minkä tahansa luottokortin täyttämällä hakukaavakkeet. Ei ole mikään hyväksyttävä selitys väittää maksuhäiriöiden/tilinylitysten johtuvan köyhyydestä...
        Saamattomuutta se on


      • Ikuinen säästäjä
        Etvoivituttaatollane kirjoitti:

        "Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. "

        - Joo-joo, varmaan kaikilla on vanhemmat ja isovanhemmat jotka pystyy tai edes haluaa säästää kakaroilleen niitä "pikkusummia" joista niitä KYMMENIÄ TUHANSIA tulee. Hyvä kun mukuloille saa edes ruokaa ja vaatetta päälle nykysuomessa.

        Rikas saat olla ihan rauhassa mutta älä koskaan, missään oloissa, ala arvostella köyhiä ja syyttää "omista valinnoista". Sinun kymmenet tonnisikin on kiinni:

        a)vanhempiesi ja isovanhempiesi varallisuudesta
        b)heidän valinnoistaan, eikä sinun.

        Taisi kalikka kolahtaa aika kovaan luuhun lujaa, kun otti noin koville " Etvituttaaollatollane" - nimimerkille :) Se on sitten vanhempien ja isovanhempien asia, jos eivät ole opettaneet lapsia säästämään, sillä juuri noist apienistä puroista ne isot rahat myöhemmin tulevat! Ei minun isovanhempani ennättäneet säästää tililleni kuin parikymmentä vuotta joka kuukausi pienen summan, samoin vanhempani. Mutta- 1950- 1990- luvuilla pankit maksoivat vielä aika kivaa korkoa säästötileillekin, ja niistä tosiaan tuli aika sievoiset rahat niistäkin. Itse olen säästänyt lisäksi jo yli 50 vuotta, nyt laitan joka kuukausi noin 600 euroa säästöön, tosin erilaisiin rahastoihin ja osuuksiin. korostan vielä, edellä mainitulle kateelliselle, että en katso olevani kovin rikas, ei muutama sata tonnia nykypäivänä vielä ole mitään verratuna johonkin Nalle Wahlroosiin ja kumppaneihin. Silti olen mielestäni aika varakas ja voin ostaa mitä haluan ja matkustella mihin haluan ja voin ostaa parasta terveydenhoitoa mitä rahalla saa! Kaiken on mahdollistanut vain ja ainoastaan SÄÄSTÄMINEN !!! Ja se on juuri jokaisen oma valinta, säästääkö vai ei. JOkainen voi laittaa joka kuukausi sivuun muutaman kympin, ja siitä tuleekin jo 50 vuoden aikana ne kymmenet tuhannet! Jätä sinäkin em. nimimerkki vaikka jokapäiväinen tupakkiaskisi polttamatta ja ravintoareissut vähemmälle, niin EHKÄ pääset vielä pinnalle sinäkin eikä tarvitse olla noin jumalattoman katkera niille, jotka osaavat junailla elämänsä viisaasti!!! Korostan vielä, että osittain olet siinä oikeassa ( sentään ! ) , että mnestykseni pohjautuu todellakin vanhempieni ja isovanhempieni esimerkkiin. Oletko itse lastenkodin kasvatti, kuten hieman tuntuu, kun olet noin katkera niille, jotka menestyvät elämässään? Ota elämäsi ohjat omiin käsiisi äläkä valita!! Eikö sinulle kukaan ole sanonut ennen tällaisia totuuksia? Nyt tulit sitten oikealle palstalle :) täällähän on sentään aina joku fiksukin!!! :)


      • sdfdf
        Ikuinen säästäjä kirjoitti:

        Iilmankos minulle jopa tyrkytetään pankista lainaa, kun vanhat asunto- ym lainat on maksettu. Tai hiukan on vielä asuntolainaa. On niin hyvät vakuudet, että korkoprosentti on vain vähän eilun 1%, sillä kannattaa jo lainaa pitääkin. Se on totta, että kun on ennestään rahaa ja vakuuksia, niin saa pankistakin lainaa silloin kun haluaa, ja korot ovat pienet. Samoin: kukaan ei ole koskaan kysellyt minulta mitään lisätietoja Visa-kortista, se on uusittu aina uin apteekin hyllyltä! "Ahneille kaikki" on itse aika tyhmä, jos on hoitanut asiansa siihen malliin, että tarvitsee olla rikkaille kateellinen. Köyhästä opiskelijasta minäkin aloitin aikoinaan pienellä opintolainalla, siitä sitten olen ssästänyt säännöllissti jo 50 vuotta eikä koskaan ole ollut rahapulaa! Nyt on jo omaisuutta jälkipolvillekin jaettavaksi onnistuneiden sijoitusten takia. Pitää muistaa raha-asioissa PITKÄJÄNTEISYYS! Se on taas eri asia, jos on jo syntyessä varallisuutta, mutta senkin saa huonoilla sijoituksilla äkkiä hassattua.
        Pankilla ei juurikaan ole mitään väliä silloin, kun raha-asiasi ovat kunnossa ja sinulla on näyttää pankille, että olet vakavarainen ja sitä kautta luotettava asiakas. Ikinä ei minulla ole ollut minkäänlaisia maksuhäiriöitä! Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. Köyhyys on oma valinta, olen sitä mieltä hyvin pitkälle, ainakin Suomessa! MInullakn on lapsuuden aikauisia kavereita, joilla oli jopa paremmat lähtökohdat kuin minulla, ja silti he ovat nykyyisin aivan rutiköyhiä, ja monikin aivan saamattomuuttaan ja laiskuuttaan... Näin se menee, ja sitten, kun rahaa alkaa kertyä, niin se tosiaan kertyy niille, joilla jo ennestäänkin on, kuten minullekin. " Raha tulee rahan luokse ". On se niin ihmeellinen ilmiä :)

        Oliko sulla vielä muita satuja?


      • Ikuinen säästäjä kirjoitti:

        Iilmankos minulle jopa tyrkytetään pankista lainaa, kun vanhat asunto- ym lainat on maksettu. Tai hiukan on vielä asuntolainaa. On niin hyvät vakuudet, että korkoprosentti on vain vähän eilun 1%, sillä kannattaa jo lainaa pitääkin. Se on totta, että kun on ennestään rahaa ja vakuuksia, niin saa pankistakin lainaa silloin kun haluaa, ja korot ovat pienet. Samoin: kukaan ei ole koskaan kysellyt minulta mitään lisätietoja Visa-kortista, se on uusittu aina uin apteekin hyllyltä! "Ahneille kaikki" on itse aika tyhmä, jos on hoitanut asiansa siihen malliin, että tarvitsee olla rikkaille kateellinen. Köyhästä opiskelijasta minäkin aloitin aikoinaan pienellä opintolainalla, siitä sitten olen ssästänyt säännöllissti jo 50 vuotta eikä koskaan ole ollut rahapulaa! Nyt on jo omaisuutta jälkipolvillekin jaettavaksi onnistuneiden sijoitusten takia. Pitää muistaa raha-asioissa PITKÄJÄNTEISYYS! Se on taas eri asia, jos on jo syntyessä varallisuutta, mutta senkin saa huonoilla sijoituksilla äkkiä hassattua.
        Pankilla ei juurikaan ole mitään väliä silloin, kun raha-asiasi ovat kunnossa ja sinulla on näyttää pankille, että olet vakavarainen ja sitä kautta luotettava asiakas. Ikinä ei minulla ole ollut minkäänlaisia maksuhäiriöitä! Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. Köyhyys on oma valinta, olen sitä mieltä hyvin pitkälle, ainakin Suomessa! MInullakn on lapsuuden aikauisia kavereita, joilla oli jopa paremmat lähtökohdat kuin minulla, ja silti he ovat nykyyisin aivan rutiköyhiä, ja monikin aivan saamattomuuttaan ja laiskuuttaan... Näin se menee, ja sitten, kun rahaa alkaa kertyä, niin se tosiaan kertyy niille, joilla jo ennestäänkin on, kuten minullekin. " Raha tulee rahan luokse ". On se niin ihmeellinen ilmiä :)

        Että muutamalla kymppidonalla pidät itseäsi vauraana..? Salli mun nauraa.


      • Ikuinen säästäjä
        pohjan_neito kirjoitti:

        Että muutamalla kymppidonalla pidät itseäsi vauraana..? Salli mun nauraa.

        En tiedä kelle nimimerkki "pohjan _neito" vastasi, mutta, jos minulle, niin en ole sanonut muutamalla kymppitonnilla olevani vauras. Sanoin, että en pidä itseäni muutamalla sadalla tonnillakaan itseäni rikkaana verrattuna vaikkapa Nalle Wahlroosiin ja kumppaneihin. Kannattaisi lukea ensin, mitä toinen kirjoittaa ja vastata vasta sitten. Se taas on eri asia, jos ei ymmärrä lukemaansa. Täällä on paljon sellaisia ihmisiä, ja en yhtään ihmettele, jos ollaan sossun luukulla ja aina pers'aukisia, jos ei osata edes lukea, saatikka ymmärretä lukemaansa! Kyllä siinä äkkiä putoaa köyhyysloukkuun. Sallinhan minä silti sinun toki nauraa, koska sinulla lienee hyvä sossun kustantama lääkitys :) :) Samaan kategoriaan luen nimimerkin "sdfdf":n, joka epäilee, että puhun satuja, vai epäileekö jotakuta toista, mutta ei ole saanut lauseelle pituutta kuin viisi sanaa ja sitten on tullut stoppi, kun ei järki enää riitä useamman sanan lauseisiin! Onneksi saatte luuserit olla täällä nimettöminä, sillä muuten olisitte yleinen naurun aihe ympäri maita ja mantuja! Tosin- epäilen vahvasti, että olette jo nyt melko tunnettuja kotiseuduillanne.... melkinen huumoriveikko olet sinäkin! Joka tapauksessa kateudella on valtava voima, toisia se raastaa ja esimerkiksi minulle antaa vaan lisää voimia ja yrityshaluja se, että muutamat ovat minulle menestyksestäni niin kateellisia! Ainoa sosiaalinen alaluokka, joka ei tunnu olevan edes minulle kateellinen, on puliukot! Niille heitän joskus kympin, että saavat pullon Gambinaa tai Vinettoa! En sääli ketään, koska edelleen olen sitä mieltä, että "jokainen on oman onnensa seppä". Niin se vaan menee. "Koirat räksyttää, mutta karavaani kulkee" Sille asialle ei voi täälläkään kukaan mitään. Jos alkaa raivota ja olemaan katkera, se potkaisee lopulta pahasti omaan nilkkaan. Luuserien kannattaa olla täälläkin silmä tarkkana ja lukea mitä menestyneemmät sanovat ja ottaa kaikki tiedon muruset talteen! MInäkin olen antanut täällä ilmaiseksi paljon sellaisia neuvoja, joista veloitan aika hyvän maksun työelämässä :) Yksi hyvä ja ilmainen neuvo on, että koettakaa nyt tyhmemmätkin pinnistellä, että saisitte edes muutamia järkeviä lauseita eikä vaan kolmea, neljää sanaa. Jos ette muuta osaa, niin parempi vain seurata sivusta, kun fiksummat keskustelee!!! Meitä on täällä sentään useampiakin!


      • alroyal
        Ikuinen säästäjä kirjoitti:

        Taisi kalikka kolahtaa aika kovaan luuhun lujaa, kun otti noin koville " Etvituttaaollatollane" - nimimerkille :) Se on sitten vanhempien ja isovanhempien asia, jos eivät ole opettaneet lapsia säästämään, sillä juuri noist apienistä puroista ne isot rahat myöhemmin tulevat! Ei minun isovanhempani ennättäneet säästää tililleni kuin parikymmentä vuotta joka kuukausi pienen summan, samoin vanhempani. Mutta- 1950- 1990- luvuilla pankit maksoivat vielä aika kivaa korkoa säästötileillekin, ja niistä tosiaan tuli aika sievoiset rahat niistäkin. Itse olen säästänyt lisäksi jo yli 50 vuotta, nyt laitan joka kuukausi noin 600 euroa säästöön, tosin erilaisiin rahastoihin ja osuuksiin. korostan vielä, edellä mainitulle kateelliselle, että en katso olevani kovin rikas, ei muutama sata tonnia nykypäivänä vielä ole mitään verratuna johonkin Nalle Wahlroosiin ja kumppaneihin. Silti olen mielestäni aika varakas ja voin ostaa mitä haluan ja matkustella mihin haluan ja voin ostaa parasta terveydenhoitoa mitä rahalla saa! Kaiken on mahdollistanut vain ja ainoastaan SÄÄSTÄMINEN !!! Ja se on juuri jokaisen oma valinta, säästääkö vai ei. JOkainen voi laittaa joka kuukausi sivuun muutaman kympin, ja siitä tuleekin jo 50 vuoden aikana ne kymmenet tuhannet! Jätä sinäkin em. nimimerkki vaikka jokapäiväinen tupakkiaskisi polttamatta ja ravintoareissut vähemmälle, niin EHKÄ pääset vielä pinnalle sinäkin eikä tarvitse olla noin jumalattoman katkera niille, jotka osaavat junailla elämänsä viisaasti!!! Korostan vielä, että osittain olet siinä oikeassa ( sentään ! ) , että mnestykseni pohjautuu todellakin vanhempieni ja isovanhempieni esimerkkiin. Oletko itse lastenkodin kasvatti, kuten hieman tuntuu, kun olet noin katkera niille, jotka menestyvät elämässään? Ota elämäsi ohjat omiin käsiisi äläkä valita!! Eikö sinulle kukaan ole sanonut ennen tällaisia totuuksia? Nyt tulit sitten oikealle palstalle :) täällähän on sentään aina joku fiksukin!!! :)

        Saatpahan hyvät hautajaiset ja peijaiset. Pääsee myös perikuntakin maistamaan säästöjesi tuloksia, siitä ei ole sinulle takuita kuinka säästösi käyttävät.
        Olisiko syytä testamentata, saat määritellä mihin hulppeat säästösi käyttävät.
        Mutta rahalla ja materialla voi itseään lohduttaa monella tavalla, mutta todellista onnea et rahalla saa. Olisiko sinun ikäisesi jo syytä miettiä myös henkisiä arvoja?
        Niitä ei edes lauseidesi rivien välistä välity, karisma ja sympatia kirjoittajalle vieras sana.


      • ei sääliä luuserille kirjoitti:

        Kyllä se tapa käyttää rahaa ja elää tulojensa mukaan opitaan kotoa, omilta vanhemmilta. Ja saman perheen sisarukset ovat voineet saada ihan samat opit, mutta joillekkin ne ei vaan mene perille.

        Minä säästin jo ekasta kesätyötilistäni 1/3. Samaa periaatetta olen noudattanut koko ikäni. Olen välillä myös jäänyt työttömäksi ja kituuttanut todella pienillä rahoilla. Mutta tällöinkin olen vaikkapa ansaitusta 50€ laittanut säästöön 10€.

        Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot ja menojen suhteutus tuloihin.

        Itseäni ottaa päähän tämän valtion tapa hyysätä näitä juoppåja, narkkareita ja koulupudokkaita, nuoria perheitä, joissa rahaa riittää kyllä viinaan, tupakkaan ja 52" taulutelevisioon tai uusiin iphoneihin lapsille. Sitten jätetään vuokrat maksamatta, lähdetään velaksi Thaimaaseen ja itketään, kun niiiiiiin vaikeeta.
        Velat menee lopulta ulosottoon ja siitä velkaneuvontaan. Lopulta nämä tyypit armahdetaan, velkoja jää ilman rahojaan. Ja sitten sama rumba alkaa taas alusta.

        Kunnolla asiansa joitavat verotetaan hengiltä ja syyllistetään, kun et anna lainaksi vaikkapa 100e tälle perheelle. Miksi helv***ä antaisin, kun eivät ikinä maksaisi sitä minulle takaisin.
        Opetelkaa elämään varojenne mukaan ja hankkikaa ruutuvihko, johon kirjaatte menot ja tulot joka kk.

        Kuulkaa....
        Suomessa köyhyys ei ole oma valinta.Täällä on suurin osa ihmisistä semmosia jolla tilit menee ennen seuraavaa ja mitään säästöjä ei jää.Ikuiselle säästäjälle:ei täälllä voi säästä mitään suurin kansan osa jonka tulot pyörii parin tonnin paikkeilla kuussa.Isovanhempiesi on pitäny säästää tosipaljon jos ne ovat rikastuttanet sinut.Et huomannu inflaation vaikutusta?Loppujen lopuksi se aika suhteellista kuka on rikas ja kuka köyhä,olen huomannut että ei raha ainakaan onnea kaikille tuo.


      • Ikuinen säästäjä
        alroyal kirjoitti:

        Saatpahan hyvät hautajaiset ja peijaiset. Pääsee myös perikuntakin maistamaan säästöjesi tuloksia, siitä ei ole sinulle takuita kuinka säästösi käyttävät.
        Olisiko syytä testamentata, saat määritellä mihin hulppeat säästösi käyttävät.
        Mutta rahalla ja materialla voi itseään lohduttaa monella tavalla, mutta todellista onnea et rahalla saa. Olisiko sinun ikäisesi jo syytä miettiä myös henkisiä arvoja?
        Niitä ei edes lauseidesi rivien välistä välity, karisma ja sympatia kirjoittajalle vieras sana.

        Kiitos vaan nimimerkille " alroyal " asiallisesta kommentistasi. Henkiset arvot ovat sitten taas erikseen enkä niitä näihin viesteihini ole kovasti ialkanut laittamaan. Sitä kautta asiat menevät helposti uskonasioihin ja sitten taas tulee uusi porukka metelöimään helvetistä ja taivaasta. Lopultakaan raha ei ole minulle kuin väline saavuttaa määrätynlaisia asioita ja turvata talouteni ja perheeni terveydenhoito. Ihmettelen aina vaan onko muutama sata tuhatta nykyaikana " hulppea " raha? Veikkaan, että joka toisella suomalaisella on sen verran säästöjä ja sijoituksia kuin minullakin ja, jos minulta jää vaikkapa pari sataa tuhatta per henkilö perillisilleni, niin eivät ne sillä rahalla saisi kuin korkeintaan omakotitalon jostain Keski-Suomesta! No, niin tyhmä en sentään ole, että en olisi perillisiäni ajatellut jo ajat sitten toisella tavalla. Jos ei niin tee, niin suurimmaksi perilliseksi osoittautuu äkkiä Suomen Valtio :) Ja sille olen jo veroina maksanut tarpeeksi.
        Väität "alroyal" vielä, että "todellista onnea et rahalla saa". Ahtaasti ajatellen en saakaan, mutta, vaatimattomista oloista lähteneenä osaan arvostaa rahaa aivan toisella lailla kuin sellainen, jolla sitä on ollut jo lapsesta asti paljon ja on saanut ostaa mitä haluaa. Kyllä minä rahalla voin ostaa itselleni ja perheelleni onnea sitä kautta, että voimme matkustella, nähdä maailmaa ja tehdä mukavia asioita ja nauttia kaikenlaisista elämyksistä. Ja se RIIPPUMATTOMUUS, mikä tulee ihmiselle, kun tietää, että varmasti pärjää eikä elämä ole ainakaan rahasta kiinni. Silloin voi sen asian kokonaan unohtaa ja keskittyä vain erilaisiin harrastuksiin ja olisiko sitten yksi henkinenkin arvo kuorolaulu-harrastukseni? Pelkällä sympatialla ei nyky-yhteiskunnassa pitkälle pötkitä, vaan tekoja pitää olla. Karismaa minulla on sanottu olevan nuorten keskuudessa, teen myös jonkin verran nuorisotyötä näin eläkkeellä ollessani eli autan syrjäytyneitä nuoria pääsemään elämisen alkuun omalta osaltani. Tätäkin kautta raha tuo onnea elämääni, koska voin sen avulla tehdä jotain hyvääkin.
        Rahaa en ninkään nuorille anna suoraan, vaan AIKA, mitä he saavat vanhemmilta ihmisiltä, on se tärkein mitä he kaipaavat.
        Olen muuten jo senkin tahdon ilmoittanut, että en todellakaan halua mitään suuria hautajaisia, vaan hyvin vaatimattomat. Sen jälkeen, kun täält äolen lähtenyt, en halua enää huomiota itselleni, josko nytkään suuremmin!
        Sanotaan, että "raha ei tuo onnea, mutta se rauhoittaa" ... Minun mottoni on se, että " raha ei tuo onnea sinänsä, mutta sen puute voi tehdä onnettomaksi " Sitten , jos rahasta tulee elämän tärkein asia, niin sekin alkaa rassaamaan ihmistä.
        taas tietty joku voi vastata kirjoitukseeni yhdellä sanalla " satuilija " tai muuta vastaavaa. Sekin on kannanotto ja tervetullut, jos ei parempaan pysty. Sen takia kuitenkin käyn joskus täällä Suomi24:ssä. kun täällä on kuitenkin asiallisiakin ihmisiä ja jopa voi syntyä hyviä keskusteluja. Häiriköitähän ei tarvitse mitenkään noteerata, koska eivät sentään pääse ääneen mitään huutelemaan rivien välistä :) tuleepahan itsekin setvittyä asioita ja ehkä saa joitian uusia ajatuksia. Kiitokset kommenteista!


      • -Sikarikas-
        Ikuinen säästäjä kirjoitti:

        Iilmankos minulle jopa tyrkytetään pankista lainaa, kun vanhat asunto- ym lainat on maksettu. Tai hiukan on vielä asuntolainaa. On niin hyvät vakuudet, että korkoprosentti on vain vähän eilun 1%, sillä kannattaa jo lainaa pitääkin. Se on totta, että kun on ennestään rahaa ja vakuuksia, niin saa pankistakin lainaa silloin kun haluaa, ja korot ovat pienet. Samoin: kukaan ei ole koskaan kysellyt minulta mitään lisätietoja Visa-kortista, se on uusittu aina uin apteekin hyllyltä! "Ahneille kaikki" on itse aika tyhmä, jos on hoitanut asiansa siihen malliin, että tarvitsee olla rikkaille kateellinen. Köyhästä opiskelijasta minäkin aloitin aikoinaan pienellä opintolainalla, siitä sitten olen ssästänyt säännöllissti jo 50 vuotta eikä koskaan ole ollut rahapulaa! Nyt on jo omaisuutta jälkipolvillekin jaettavaksi onnistuneiden sijoitusten takia. Pitää muistaa raha-asioissa PITKÄJÄNTEISYYS! Se on taas eri asia, jos on jo syntyessä varallisuutta, mutta senkin saa huonoilla sijoituksilla äkkiä hassattua.
        Pankilla ei juurikaan ole mitään väliä silloin, kun raha-asiasi ovat kunnossa ja sinulla on näyttää pankille, että olet vakavarainen ja sitä kautta luotettava asiakas. Ikinä ei minulla ole ollut minkäänlaisia maksuhäiriöitä! Vanhempani ja isovanhempani alkoivat säästää tililleni jo aivan syntymästäni saakka pieniä summia ja niistäkin on kertynyt jo kymmeniå tuhansia euroja tähän päivään. Köyhyys on oma valinta, olen sitä mieltä hyvin pitkälle, ainakin Suomessa! MInullakn on lapsuuden aikauisia kavereita, joilla oli jopa paremmat lähtökohdat kuin minulla, ja silti he ovat nykyyisin aivan rutiköyhiä, ja monikin aivan saamattomuuttaan ja laiskuuttaan... Näin se menee, ja sitten, kun rahaa alkaa kertyä, niin se tosiaan kertyy niille, joilla jo ennestäänkin on, kuten minullekin. " Raha tulee rahan luokse ". On se niin ihmeellinen ilmiä :)

        Mulla on muuten sama kuvio, paitsi että en ole perinyt juuri mitään. Kaikki omaisuus on hankittu itse. Opiskelijapoikana näin nälkää rahapulani takia, nyt sitä on liikaakin.


      • Anonyymi
        Ikuinen säästäjä kirjoitti:

        Taisi kalikka kolahtaa aika kovaan luuhun lujaa, kun otti noin koville " Etvituttaaollatollane" - nimimerkille :) Se on sitten vanhempien ja isovanhempien asia, jos eivät ole opettaneet lapsia säästämään, sillä juuri noist apienistä puroista ne isot rahat myöhemmin tulevat! Ei minun isovanhempani ennättäneet säästää tililleni kuin parikymmentä vuotta joka kuukausi pienen summan, samoin vanhempani. Mutta- 1950- 1990- luvuilla pankit maksoivat vielä aika kivaa korkoa säästötileillekin, ja niistä tosiaan tuli aika sievoiset rahat niistäkin. Itse olen säästänyt lisäksi jo yli 50 vuotta, nyt laitan joka kuukausi noin 600 euroa säästöön, tosin erilaisiin rahastoihin ja osuuksiin. korostan vielä, edellä mainitulle kateelliselle, että en katso olevani kovin rikas, ei muutama sata tonnia nykypäivänä vielä ole mitään verratuna johonkin Nalle Wahlroosiin ja kumppaneihin. Silti olen mielestäni aika varakas ja voin ostaa mitä haluan ja matkustella mihin haluan ja voin ostaa parasta terveydenhoitoa mitä rahalla saa! Kaiken on mahdollistanut vain ja ainoastaan SÄÄSTÄMINEN !!! Ja se on juuri jokaisen oma valinta, säästääkö vai ei. JOkainen voi laittaa joka kuukausi sivuun muutaman kympin, ja siitä tuleekin jo 50 vuoden aikana ne kymmenet tuhannet! Jätä sinäkin em. nimimerkki vaikka jokapäiväinen tupakkiaskisi polttamatta ja ravintoareissut vähemmälle, niin EHKÄ pääset vielä pinnalle sinäkin eikä tarvitse olla noin jumalattoman katkera niille, jotka osaavat junailla elämänsä viisaasti!!! Korostan vielä, että osittain olet siinä oikeassa ( sentään ! ) , että mnestykseni pohjautuu todellakin vanhempieni ja isovanhempieni esimerkkiin. Oletko itse lastenkodin kasvatti, kuten hieman tuntuu, kun olet noin katkera niille, jotka menestyvät elämässään? Ota elämäsi ohjat omiin käsiisi äläkä valita!! Eikö sinulle kukaan ole sanonut ennen tällaisia totuuksia? Nyt tulit sitten oikealle palstalle :) täällähän on sentään aina joku fiksukin!!! :)

        Nostetaas vanhaa ketjua. On tuolla selkeä merkitys, kaverillani oli jo muksusta asti n. 30 - 38 000€ varallisuutta nimissään rahastoissa ja osakkeissa. Omat vanhempani (alkuun) Suomessa rutiköyhiä maahanmuuttajia. Kävin ensi kertaa ulkomailla lentäen 27v iässä...

        Minulle on jäänyt lapsuuden köyhyydestä pahat traumat ja väärä suhtautuminen rahaan. Rahasta on tullut liian mieltä kiihottava asia, jonka tuhlaakin helposti, kun sitä enemmän saa ja on pakko paikata 1500e iPhonella jotain lapsuuden puutetta, kun muut sai jouluna 400e pleikkarin ja minä 40e nokian kapulan. Lapsi, joka on vauraassa perheessä tottunut rahaan elämässään, suhtautuukin siihen usein paljon rauhallisemmin kun sitä aina on ollutkin. Toisaalta jälkimmäiset eivät sitten usein osaa käsitellä yhtäkkistä vähävaraisuutta.

        Suomessa on perheiden ja suvun tuki valtava, siitä ei vaan hiiskuta. Liki jokaisen uudella hybridipirssillä pörräävän, hienon talon rakentaneen pariskunnan takana on kahden suvun varallisuus. Vaikka saammekin ihan hyviä kk-tuloja puolison kanssa, on elämä täällä ylikallista. Onneksi nyt on äveriäs yrittäjäappi, ja hän kustantaa esim. kaikki auton huollot, ja laittoi käsirahaa asunnon ostoon. Omillakin vanhemmilla alkaa olla rahaa autella, ja isäni toimiikin korottomana ja kuluttomana masterina aina tarvittaessa.

        Jos vanhemmat köyhiä alkkiksia, niin usein lapsetkin aikuisinakin on siten "tuomittu" vähävaraisuuteen.


    • ovet kiinni aina

      Jos on josku stullut maksuhäiriö Visan takia niin ei ikinä saa enään Visa korttia.Sama Masterissakin.Pankkilainankin saanti siitä pankista on mahdotonta jos joskus niiden laina tai niiden omistaman rahoitusyhtiön rahoitus tehnyt luottomerkinnän.Ovi sulkeutuu yleensä pysyvästi lopuksi ikää.Sama on kaikissa firmoissakin.Ei saa ikinä enään edes laskulla siitä firmasta.Niillä jokaisella on omat rekisterit ja jos siellä on niin ei voi mitään vaikka häiriömerkinnät olisi poistunut tuolta luottokunnan rekistereistä lain mukaan.

      • valetta joka sana!kokemusta on!


    • Kekkonen2

      olisko se nyt ihan noin tiukkaa, hiukan eppailen

    • Jos maksuhäiriömerkintä on poistunut asiakastiedon rekisteristä, niin kyllä sinä voit saada luottokortin. Tulojen määrästä riippuen sille määritellään luottorajat. Ei kannata pelätä, menet vain pankkiin ja haet korttia. Vanhoista merkinnöistä ei tarvitse siellä puhua, koska he perustuvat kaiken päätöksenteon vain nykytietoon.

    • smörkka

      Keklu vastaantulijan kylkiluidenväliin. Siinä on luottokorttia.

    • PIENET MENOT

      OLEN SAMAA MIELTÄ TUON YHDEN KANSSA, ETTÄ SÄÄSTÄMISELLÄ SELVIÄÄ PITKÄLLE JA NYKYLUUSEREILLA EI OLE MITÄÄN KÄSITYSTÄ OIKEIN ELÄMISESTÄ, KUN ELETÄÄN YLI VAROJEN JA VELAKSI JA IHMETELLÄÄN, KUN EI SAA ENÄÄ VELKAA MISTÄÄN. SITTEN MENNÄÄN SOSKUUN ITKEMÄÄN MITEN VAIKEAA ON. NÄMÄ NYKYNUORET ON PILALLE HEMMOTELTUJA NULIKOITA JOTKA EI OSAA ARVOSTAA MITÄÄN JA EIVÄT TEE SITÄ TYÖTÄ JA JOS TEKEVÄT NIIN TEKEVÄT SEN PÄIN PEETÄ. ELÄMÄ ON TEHTY LIIAN HELPOKSI JOSSAIN KOHTAA JOILLEKKIN HENKILÖILLE. SITTEN JOS SATTUU OLEMAAN RIKKAAT VANHEMMAT NIIN EI TARVITSE TEHDÄ SITÄKÄÄN VÄHÄÄ JA URPUTETAAN NILLE JOILLA ON VAIKEAMPAA SELVITÄ ARJESTA ILMAN RIKKAITA VANHEMPIAAN. NYKYNUORISO ON KAIKKI LUUSEREITA JOTKA EI KÄY EDES ARMEIJAA.

      • kasvatus se on

        Tuo on kyllä totta että nykyään on paljon lapsia ja nuoria, joita on kasvatettu ns. pumpulissa ja tehty elämä liian helpoksi heille. Sitten yhtäkkiä kun pitäisi täysi-ikäisenä alkaa kantamaan vastuuta omista asioistaan niin se voi käydä joillekkin liian vaikeaksi. Koska vanhemmat eivät ole opettaneet lapsilleen itsenäisyyttä ja jotkut ovat jopa ylisuojelevaisia. On vain ääripäitä.

        Sitten on taas niitä, joiden vanhemmat eivät ole yhtään kiinnostuneet lastensa kasvatuksesta vaan se on ihan sama. Tätä kutsutaan vapaaksi kasvatukseksi.

        Kyllä monet rahan käyttöön ja rahaankin liittyvät ongelmat juontavat juurensa kasvatuksesta.


      • -Sikarikas-

        > JOS SATTUU OLEMAAN RIKKAAT VANHEMMAT NIIN EI TARVITSE TEHDÄ SITÄKÄÄN VÄHÄÄ JA URPUTETAAN NILLE JOILLA ON VAIKEAMPAA SELVITÄ ARJESTA ILMAN RIKKAITA VANHEMPIAAN. NYKYNUORISO ON KAIKKI LUUSEREITA JOTKA EI KÄY EDES ARMEIJAA.

        Minä lähestyn eläkeikää eikä minulla ollut rikkaita vanhempia. Minä en käynyt armeijaa, kun olin ns. "omantunnonarka" nuorena. Siitä hyvästä poliisit tulivat hakemaan minut kotoa ja pamputtivat minut vereslihalle ja sen jälkeen heittivät minut vankilaan.


    • PIENET MENOT

      VETÄKÄÄ REVA PÄÄHÄNNE.

      • abcdef..

        Täällä kun kirjoittaa, niin ei tarvitse huutaa.

        Tässä sulle pieniä kirjaimia.

        dhjekieueyyeryrkfnxsgdgdöldldkjdhddgdftggff......

        Opettele käyttämään niitä.


    • paviaanit

      Lopettakaa se viinan kanssa läträäminen ja perseestä oleminen niin saatatte päästä takaisin elämään kiinni saatanan metsäläiset.

    • kaikenlaista...

      Tässäpä alkuperäinen kyselijä. Suurin osa taas taisi kuvitella, että olisin ottanut Visan vingutusta varten.. Olen tehnyt nuorudessani virheitä ja oppinut niistä kantapään kautta. Rahaa löytyy tililtä ja kaikki velat maksettuna pois ja osaan käsitellä rahaa, mutta tuo Visa olisi tullut ihan vaan matkustelua varten, kun sitä tykkään harrastaa. Välillä tulee matkalla hankalia hetkiä ilman luottokorttia, mutta kyllä sitä ilmankin pärjää, kunhan löytää atm-automaatteja.. Eli vetäkää itteenne ja menkää huuteleen vaikka pihalle sorsille.

      • reilusti kysymään

        jos asia on niin, kuten aloittaja kerrot, niin mitä jos varaisit ajan omasta pankistasi. Eli menet kasvokkain sinne pankkiin ja kerrot rehellisesti tilanteesi.
        Virkailija voi samalla tarkistaa nykytilanteesi ja maksuhistoriasi.
        Ota mukaan myös vaikkapa työsopimus ja viimeisin palkkakuitti. Näin voit todistaa, että olet työssä ja mikä on palkkasi ja mitkä kk-menosi.

        Saatat hyvinkin ja perustellusti saada sen debit/credit kortin pienellä luottorajalla (500-800e max).

        Ja kun matkailet, voit aina etukäteen tuolle luottotilille rahaa tallettamalla itse väliaikaisesti nostaa sitä. Itse ainakin teen aina näin ennen matkaa, silloin ei tule myöskään ylitettyä matkabudjettia, kun rahat on etukäteen "säästetty" sinne luottotilille.


      • visa vinkuu viuhhhhh
        reilusti kysymään kirjoitti:

        jos asia on niin, kuten aloittaja kerrot, niin mitä jos varaisit ajan omasta pankistasi. Eli menet kasvokkain sinne pankkiin ja kerrot rehellisesti tilanteesi.
        Virkailija voi samalla tarkistaa nykytilanteesi ja maksuhistoriasi.
        Ota mukaan myös vaikkapa työsopimus ja viimeisin palkkakuitti. Näin voit todistaa, että olet työssä ja mikä on palkkasi ja mitkä kk-menosi.

        Saatat hyvinkin ja perustellusti saada sen debit/credit kortin pienellä luottorajalla (500-800e max).

        Ja kun matkailet, voit aina etukäteen tuolle luottotilille rahaa tallettamalla itse väliaikaisesti nostaa sitä. Itse ainakin teen aina näin ennen matkaa, silloin ei tule myöskään ylitettyä matkabudjettia, kun rahat on etukäteen "säästetty" sinne luottotilille.

        kompaan edellistä. jos sulla on tuttu virkailija se voi auttaa ja aina se, että uskallat mennä face to face kysymään auttaa. samalla jos ne sulle sitä korttia anna, saat tietää sen oikean syyn! eli voit jatkossa toimia niin, että kortti irtoaa ja poistaa sen esteen.


      • järkikäteen
        visa vinkuu viuhhhhh kirjoitti:

        kompaan edellistä. jos sulla on tuttu virkailija se voi auttaa ja aina se, että uskallat mennä face to face kysymään auttaa. samalla jos ne sulle sitä korttia anna, saat tietää sen oikean syyn! eli voit jatkossa toimia niin, että kortti irtoaa ja poistaa sen esteen.

        Ei se pankkivirkailija sitä korttia myönnä. Kortin myöntää pankki, ja pankilla on erillinen henkilö luottohakemusten käsittelyä varten.

        Toisekseen, kuka, jolla on historiassa useampi maksuhäiriömerkintä, voisi edes harkita luottokortin hankkimista? Todella, todella välinpitämätöntä. Nuorella iällä hankittu maksuhäiriömerkintä ei ole peruste. Itse olen 20-vuotias ja minulla on sekä Visan että Masterin luottokortti, eikä mitään ongelmia maksamisen kanssa. Ja kyllä, tulen itsenäisesti toimeen sillä mitä saan.


    • aivan aivan

      ATM ASS TO MOUTH

    • Mitä.

      Ylipäätänsä tekee luottokortilla??? Jos ei ihmisellä ole varaa maksaa pankkitililtä suoraan tai käteisellä, niin silloin jätetään ostot ostamatta ja säästetään. Näin minä teen aina, eikä ole euroakaan velkaa ja pankkitililläni on aina rahaa.

      • maksukortti

        Niin juuri, ei luottokortilla tee periaatteessa mitään ellei halua shoppailla netissä. Tavallisella maksukortilla pärjää ihan hyvin.


    • Visa Electron!

      Visa Electron käy myös ulkomailla matkustetaessa ja se myönnetään myös alaikäiselle. Ehkä siinä ratkaisu loman maksuliikenteeseen näin ensihätään;-)

      • kaikenlaista...

        Niin.. kyselin nimenomaan Visaa, en Visa Electronia. Tuo Electroni ei kuule käy läheskään joka asiaan ulkomailla ja näitä asioita olen myös henk. kohtasesti joutunut toteamaan. Ja yllätys yllätys, omistan jo Electronin...


    • visa tyffe

      Luottotietojen menetys on nykyään kai 15-vuotta luottokieltoa. en kuitenkaan ole varma, sun pitäisi tsekata. ennen se taisi olla 7-vuotta ennen kuin se muutettiin.

    • Ilman luottokorttia

      Luotonantajat voivat valita asiakkaansa. Minulla itselläni on tilanne, että en saa säännöllisesti tuloja, omaisuutta on eri muodoissaan varsin kohtalaisesti, mutta tulot ovat pääasiassa pääomatuloja ja ansiotuloja otan vain sen verran, että pärjään.
      Olen joskus yrittänyt hankkia luottokorttia, mutta se on torpattu puuttuvuien säännöllisien tulojen vuoksi. Pankista saan lainaa ihan normaalisti, että voin ostaa kiinteistöjä tms. ihan miten huvittaa.

    • matkailia

      on täällä kanssa kaikenlaisia idiootteja,kun matkustaa ulkomailla niin esim jenkeissä ei raha kelpaa.pakko maksaa esim auton vuokraus luottokortilla.ihan sama paljonko sulla on massia taskussa,ne kun hyväksyy ainoastaan luottokortin.
      ja joissain hotelleissakin sama homma.

    • oivoivoi.

      Ensinkin vastasit kysymykseesi jo ihan itse. Eivät halua ottaa turhia riskejä kun kerran on taipumusta maksuhäiriöihin, ja tuskin olet niin hyvä asiakas, että he paljoa menettävät kun eivät sitä myönnä. Eikä luottokortti ole mikään yhteiskunnan takaama oikeus, vaan sopimus sinun ja pankin(luottoyhtiön välillä) Jos he eivät halua sitä, niin et saa luottokorttia.

      Mihin ylipäätään tarvitset luottokorttia? Visa electronilla voi hoitaa maksut, laita sen verran käkkyä sivuun säästöporsaaseen että voi hoitaa yllättävät menot. Nettimaksamisen ulkomaille voi hoitaa vaikka paypalilla, joka on paljon turvallisempi kun luottokorttinumeron antaminen millekkään palvelimelle.

      • kaikenlaista...

        Huoh.. Vastaan nyt sinullekin. Korttia olisi aikomus käyttää ulkomailla matkustaessa (hotellit, auton vuokraus, lennot yms..). Electroni ei käy läheskään joka paikassa vielä, toki sillä saa käteistä atm:sta, mutta siinäpä se. Rahaa on säästöporsaassa, pankissa ja lompakossa.. Ja näyttää olevan kotonakin jemmassa jonkun verran...


    • luottokortti

      Ja varsinkin jos olet pankille velkaa ja tullut sen takia maksumerkitä luottotietoihin, niin pankki ei tasantaatusti anna sulle luottokorttia vaikka tiedot olisivat puhtaat. Kun pankki pitää omaa rekisteriä asiakkaasta, niin ne katsovat sieltä tietosi.

      Pankki saattaa antaa luottokortin, jos maksat niille etukäteismaksun eli 2-4x luottorajan verran eli jos haet 1000euroa, niin 2000-4000e. Tai jos haet 2000euroa, niin 4000-8000euroa. Ne rahat pistetään pankin ns. "luottotilille", josta ne todennäköisesti siirtyy sun luottokortille.

      • 6996Esa

        Itse ainakin sain S-pankista Visa Credit/Debit kortin 10 000 euron luottorajalla, vaikka itselläni aikaisemmin on ollut luottotiedot kuralla. Vuositulot nyt kyllä on 120 000 euroa.


      • Kekkonen2
        6996Esa kirjoitti:

        Itse ainakin sain S-pankista Visa Credit/Debit kortin 10 000 euron luottorajalla, vaikka itselläni aikaisemmin on ollut luottotiedot kuralla. Vuositulot nyt kyllä on 120 000 euroa.

        arvelen, et saisit 20ke luottorajallisenkin kortin. usein peukalosääntönä on kaksi kertaa bruttotulot / kk.

        Suosittelisin hakemaan kyllä jonkin toisenkin luottokortin varakäyttöön, yhden varaan ei kannata jättää.


    • luottokortti

      S-pankin luottokortit ovat Euroopan ulkopuolella vähän niin ja näin. Eli suosittelen hankkimaan toiselta firmalta toisen kortin.

    • Kaikki onnistuu

      Kyllä luottohäiriöinenkin saa luottokortin, mutta pankki vaatii takuut. Itse olen suomessa tehnyt neljä konkurssia, minut on julistettu varattomaksi (kaksi törkeää veropetosta ja pientä sellaista) ja tästä johtuen en tietenkään saa täältä korttia. Mutta ulkomailta kortti järjestyi helposti, koska pankki vaati takuun, jonka talletin ko.pankkiin. Sitten minulle järjestyi kortti, jossa on luottoa 70 000e edestä. Suomeen en tosin maksa veroja koskaan, enkä käytä suomalaisia terveyspalveluja. Lääkärissäkin käyn yksityisellä. Omistan asunnon nykyään Norjassa, Virossa(talo maalla) ja Thaimaassa. Espanjasta olen jo myynyt asuntoni, koska siitä tuli eu maa ja myös siksi Virosta aioin luopua. Ulosottomies pääsee liian lähelle. Lanttiakaan eivät ole minulta ulos saaneet. Eivätkä saa. Suomessa minulla on asunto vuokralla, jossa avovaimon kanssa kesäisin vietetään aikaa. Vene on rannassa, sen kun lähtee merelle. Tosin jos on niin idiootti, että tallettaa Sveitsiin, niin silloin voi useimmiten käydä huonosti.

      Luottokortti on todella pakollinen, kun menen tasokkaaseen hotelliin tai haluan auton vuokralle. Kerran onnistuttiin saamaan avovaimoni kanssa Kaliforniasta käteisellä auto, mutta siitä tuli melko kallis. Olen toki vasta kolmenkymmenen, joten harjoiteltavaa riittää :)

      Yrittäminen kannattaa, lähes aina. Riippuu paljolti siitä, mitä teet ja mitä osaat.

    • älkää menettäkö

      14 vuotta maksuhäiriön katoamisen jälkeen minulla oli edelleen vaikeuksia saada visaa. Talletuksia pankissa ja asiat muutenkin kunnossa.
      On pakko olla jokin epävirallinen luokitusjärjestelmä.

      Pankkikin ihmetteli asiaa ja itseasiassa pankin suosituksella sain kortin hankittua.

      • Visa Visainen

        Visan myöntäjällä oli merkintä vielä tallessa.


    • trustmenoew

      Plaaplaaplaaplaa

      Siis tottakai luottotiedot voi mennä hetkellisestä tai itseennähden ulkopuolisesta tekijästä, mutta joskus kyllä luottotietojen takana on yksilön krooninen tapa tehdä asiat niin ettei koskaan olla plussalla.

      ap.kaltaisessa tilanteessa kannattaa muistaa, että välillä kannattaa elää myös ilman luottoja ja riistäviä sitoumuksia. jos olet elänyt pitkään tappiin tai jopa yli ja jäänyt siitä kiinni, niin olet saanut X aikaa pitkän sanktion ja saat luottokelpoisuuden takia, niin olisko nyt mahdollista että säästä vastaava aika rahaa ja osoittaa sitä kautta pankille, että on luottamuksen arvoinen ja luottamuskelpoinen.

      Kyllä kun ajassa saat vaikka 1000e kasaan, niin käsitys velaksi elämiseen muuttuu aika paljon. Kun on tonni kädessä, niin suhtautumien rahaan muuttuu ja alkaa ymmärtämään että 50e/kk on 20 kk ja tonni käteen kun taas lainassa se on jopa alla 40e/kk ja yli 24kk ennenkuin saa sen tonnin kasaan

      • en ymmärrä

        "Siis tottakai luottotiedot voi mennä hetkellisestä tai itseennähden ulkopuolisesta tekijästä"

        Siis miten niin voi?

        Ei ihminen, jolla on normaali muutaman kuukauden puskurirahasto kertakaikkiaan voi menettää luottotietojaan ilman omaa syystä. Tuon puskurirahaston tarkoitushan on juuri mahdollistaa selviäminen äkillisen sairauden, työttömyyden tai vastaavan osuessa kohdalle. Puskurirahston tulee olla sen kokoinen, että sillä elää sen ajan, että saa mahdollisen velkaisen talonsa ja autonsa myytyä ja kulutuksensa sopeutettua uudelle tulotasolle.

        Tämä on normaalia vastuullista taloudenhoitoa. Jos tuollaista puskurirahastoa ei ole, silloin se luottotietojen menetys on kyllä ihan omaa syytä.


    • Opi valehtelemaan

      "Omistan asunnon nykyään Norjassa, Virossa(talo maalla) ja Thaimaassa. Espanjasta olen jo myynyt asuntoni, koska siitä tuli eu maa ja myös siksi Virosta aioin luopua.

      Olen toki vasta kolmenkymmenen, joten harjoiteltavaa riittää :)"

      Espanjasta tuli EU maa vuonna 1986, joten myit Espanjan asunnon pois 2 vuotiaana, eli olet kyllä ostanut sen aika nuorena :)

    • Hypo-kortti

      Hypon kortti on irronnut aina merkittävästi helpommin kuin muilta tarjoajilta.

    • CardFeed

      "Tilanne se että historiassa minulla on ollut maksuhäiriömerkintöjä useita, mutta ne ovat poistuneet rekisteristä.. Mistä asioista voisi johtua se, että jos anon luottokorttia itselleni, niin yksikään pankki ei sitä myönnä? Onko siis mahdollista koskaan saada korttia, kun luottotiedot ovat palautuneet? Säännöllisiä tuloja on, olen vakituisessa työsuhteessa..."

      Tämä toimii luottokortista, on MasterCard, CREDIT Chip&PIN. Luottotiedottomuus ei ongelma. Missä kelpaa Visa Electron / Maestro toimii tämäkin. Verkkokaupoista missä
      geo-blokkausta ei ehkä pelaa, mutta Amazon / Aliexpress ihan kivasti toimii.
      Ei pelaa pakettiennakoista eikä uhkapeleistä mutta muuten hyvä R-Kioski / Siwa toimivuus.

      ***
      http://bit.ly/IKbpz4
      ****

    • Anonyymi

      Korkea ikä ei ole rajoite luotolle. Eikä pienet tulotkaan jos olet onnistunut säästämään ja ylläpitämään limitin joka osoittaa taloudellisen osaamisen.

      Mutta jos tulo on jokin muu Kela etuus kuin eläke, niin kannatta varautua siihen ettet saa korttia. Edes kympin useamman vuoden asioinnilla ei korttia tule, ja se on joskus hyvä.

      Puhtaat tiedot saaneen kannattaa myös muistaa että, joskus on parempi ettei ole korttia! Kortti on kuitenkin koroton vain ensimmäiseen laskuun saakka, ja tonni on helppo polttaa kuukaudessa, mutta maksaminen voi teettää enemmän.

      En tiedä paljonko esim. kilon kortti vaatii vakuuksia tyhjien tulojen kanssa, mutta vajaa kymppi ei riitä! Ehkä 15-20 ja sekin pitää olla tilillä kauemmin kuin puoli vuotta!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe