Esirukous kuolleen herättämiseksi?

definitely maybe

Olen kuullut tv7:llä rukousohjelmissa, että jotkut ovat rukoilleet kuolleen henkiin heräämisen puolesta ja ainakin kerran kuulemma niin on todella tapahtunut! Tästä kuulin vuosia sitten Riku Rinteen isännöimässä rukousohjelmassa, johon katsoja oli lähettänyt tapahtuneesta kirjeen.

Olen nyt miettinyt, että olisiko minun ja läheisteni ihan ok rukoilla mummoni henkiin heräämisen puolesta (mummoni kuoli v. 2008)? Eli vaikken tekisikään niin käytännössä, niin olisiko se kuitenkin Jumalan silmissä ok? Toki joku voi sanoa, että 2008 on liian kauan aikaa sitten, mutta toisaalta olisihan Jumala kykenevä varmasti niinkin suureen ihmiseen...

En siis ole rukoilemassa sellaista, mutta voisiko niin oikeasti tehdä? Tekihän Pietarikin niin Tabithan kohdalla, jos nyt muistan nimet oikein...

4

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin Nokiamissionin porukat ovat rukoilleet kuolleen henkilön vierellä tuntikausia ilman tulosta. Vuosi sitten Aamusydämellä -ohjelmassa oli haastateltavana eräs henkilö, jonka läheistä oli yritetty turhaan rukouksen avulla saada henkiin näissä menoissa.

      Mainittakoon tässä yhteydessä, että hajonneesta Nokiamissio -liikkeestä osa liittyi oppeineen Tampereen helluntaikirkkoseurakuntaan ja toinen osa tekee yhteistyötä helluntaiseurakuntien kanssa.

    • -w-

      Voihan sitä rukoilla mitä haluaa. Ei kai siihen mitään rajoituksia ole.
      Rukoileminenhan on itsekseen puhumista ja se lienee sallittua kaikille.

    • __DD--

      Mitä rukouksilla on saatu aikaan,kertokaa,tietääkseni ei mitään, pyytämällä jotain joltain voit saada,

    • Kaikkea sitä lukee

      David Herzogin FB-sivulle oli eräs fani lähettänyt pyynnön itselleen rakkaan näyttelijän henkiin herättämisestä. DHlta onnistuu näytteleminen, ohjaaminen siinä missä kuolleiden herättäminenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe