Klinefelterin Oireyhtymä XXY-Mies

XXY-mies

Sain vuosi sitten tietää olevani XXY-mies. Aloitin vaimoni kanssa lapsettomuushoidot 2 vuoden lapsettomuuden jälkeen vuonna 2012. Asiaa seulottiin vuoden ja kahden sperma-analyysin verran jolloin tuli verikokeiden aika ja totuus paljastui. En voi saada lapsia koska kiveksissäni ei kasva siittiöitä.

Asia olisi helppo käsitellä mutta kun aikasemmasta avioliitosta on 2 lasta. Lääkärit sanoivat etteivät voi olla lapsiani koska kuulun ryhmään johon sisältyy lapsttomuus siittiöitä ei ole siis kehittynyt murrosiän jälkeen ja vaikka niitä olisikin kehittynyt ne eivät ole tulleet ulos asti ja ainoa tapa miten olisin silloin voinut saattaa ex-vaimoni raskaaksi oli ICSI hoidot joissa emme olleet missään vaiheessa.

En syytä lapsia siitä mitä on käynyt kun olen kasvattanut kahden eri miehen lapsia yli 10 vuotta mutta en myöskään pysty enään olemaan se paras tuki heille. Ahdistun heidän läheisyydessään ja tiuskin heille vain vaikka eivät olisi tehneet mitään väärää.

Olen miettinyt että antaisin lapset asumaan äitinsä luokse koska tällä hetkellä heidän olisi parempi asua siellä. Olen myös miettinyt pystynkö enään perumaan isyyttäni kun en tunne että olisin enään ns. isä vaikka olen kasvattanut heitä ja pitänyt ominani mutta viimeisen vuoden aikana totuuden tultua esille en vain enään jaksa. Olen etsinyt tietoa miten voisin kumota isyyden ja miettinyt onko tämä kromosomi virhe tarpeeksi pätevä syy tuomioistuimelle sen kumoamisessa. Mutta jos ei ole niin sitten on vain tyydyttävä kohtaloon mikä on. Tosin elatuksista olen päättänyt sen verran että ne menevät lapsille, heidän omiin tarpeisiin, omille tileille että voivat matkustaa äitinsä luota minun luo kylään, ostaa vaatteensa ja lauantai karkkinsa yms. maksamillani rahoilla.

Olen myös miettinyt että kerron lapsille totuuden ja saisin hieman lievitettyä ahdistustani ja he saisivat vastauksia siihen miksi olen ollut huono isä viime aikoina.

Jos joku osaa auttaa asiassa minua niin kertokaa mikä olisi parhaaksi..

16

3686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just me

      Ehkä sinun kohdallasi kannattasi mennä psykologille juttelemaan ensin.Myös sitten voisi kyseesäsi tulla dna-testit.Mutta älä kosta lapsille vaan silloin vaimosi on se joka on tehnyt väärin.

    • Hämärää

      Mietin, että onko avaus provo, sillä isyyskokeillahan selviää, onko sinulla biologisia lapsia. Miksi tämä ei ole edes tullut avaajan mieleen vaikka avauksessaan vatvoo muuta perin pohjin?

    • Yleinen koromosomihä
      • XXY-Mies

        Huomaa että kirjoitin ylemmäs että kuulun ryhmään jolla seurauksena on lapsettomuus eli ei siittiöitä ei lapsia eli olen ollut hedelmätön murrosiästä asti.. ja vaikka sairauteen kuuluu että murroiskä venyy niin sekään ei päde nyt oikeen kunnolla.. murrosikä alkoi 13 vuotiaana jatkui n. 3 vuotta (kuten normaalilla) ja siihen jos otetaan vielä mukaan se että pidentyi sen 3 vuotta tarkoittaa että olen ollut 19 kun murrosikä loppunut kokonaisuutena ja lapsi saanut alkunsa kun olen ollut 22 vuotias..


      • Yleinen koromosomihä
        XXY-Mies kirjoitti:

        Huomaa että kirjoitin ylemmäs että kuulun ryhmään jolla seurauksena on lapsettomuus eli ei siittiöitä ei lapsia eli olen ollut hedelmätön murrosiästä asti.. ja vaikka sairauteen kuuluu että murroiskä venyy niin sekään ei päde nyt oikeen kunnolla.. murrosikä alkoi 13 vuotiaana jatkui n. 3 vuotta (kuten normaalilla) ja siihen jos otetaan vielä mukaan se että pidentyi sen 3 vuotta tarkoittaa että olen ollut 19 kun murrosikä loppunut kokonaisuutena ja lapsi saanut alkunsa kun olen ollut 22 vuotias..

        Eihän tuossa ole kuin 3:n vuoden heitto. Lääkärit ovat ennenkin erehtyneet. Tehkää isyystestit ja sillä se selviää.


    • aaaa22

      Mietin myös miksi aloittaja ei pohdi isyystestiä, mutta kuvaa ja analysoi tilannetta muuten perinpohjaisesti. Päätelmäni: provo. Jollei ole, tee se isyystesti.

    • XXY-Mies

      Luulin että tajuaisitte tilanteen kuvatessani että isyyttä ei voi kumota ilman isyystestiä joten tottakai se tulee automaattisesti kuvioihin mukaan ja silloinkin se pitää tuomioistuimessa kumota.. ja välttämättä isyyttä ei pelkällä isyystestillä ja "sairaudella" kumota voi olla että lapsen siittänyt mieskin pitää löytää ja hänen tunnustaa isyytensä dna kokeiden myötä..

      En siis turhaan jättänyt sitä mainitsematta vaan oletin että lukia tajuaisi kun puhuin kumoamisesta ja tuomioistuimesta.. Koska isyyttähän ei noin vain voi kumota ja luulin että tajuaisitte myös sen..

      Tämä ei siis ole provo vaan 34 vuotias joka on oikeasti xxy-mies ja joka on kasvattanut 2 lasta ominaan..

      Ensimmäinen on siis ex-vaimon "nuoruuden" rakkaus joka olisi kuulemma halunut ex-vaimoni tekevän abortin mutta hän halusi pitää lapsen ja valehteli minulle että olen hänen lapsensa isä ja toisen lapsen isästä ei ole muuta tietoa kuin että lapsen äiti on 3.lapsensa isälle aikoinaan sanonut kuka hän on mutta nimeä ei nykyään muistanut..

      Ex-vaimollani tosiaan on ainakin 4 eri miehen kanssa lapsi.. Uskon että kaksi viimeistä on hänen nykyisen miehensä kuitenkin.. Haluan siis toivoa että hän on kasvanut aikuisemmaksi kun hän on ikää saanu lähemmäksi 30 vuotta..

      • MäinMeillä

        Jos nyt kuitenkin lopettaisit tuon vatvomisen ja teettäisit vain ne dna-testit niin saisit varmuuden siitä oletko vai etkö ole lasten isä. Vasta sen jälkeen on aika tehdä suurempia ratkaisuja ja päätöksiä. Nyt tunnut kiipeävän "takapuoli edellä puuhun" eli ajattelet asioita jo tuomioistuimiin ja lasten asumisjärjestelyihin saakka vaikka et edes tiedä varmasti miten asiat ovat. Nyt sinulla on vain vahva epäily että et voisi olla lasten isä.


    • Selvä pläkki

      Jos lapset ovat syntyneet avioliitossa, katsotaan sinut isäksi joka tapauksessa.
      Suomessa ei tehdä isyystutkimusta joka vauvalle, ja periaate on, että aviomies on isä, vaikka polisi ollut poissa 5 v. putkeen.

      • kokemus-k

        "Jos lapset ovat syntyneet avioliitossa, katsotaan sinut isäksi joka tapauksessa.
        Suomessa ei tehdä isyystutkimusta joka vauvalle, ja periaate on, että aviomies on isä, vaikka polisi ollut poissa 5 v. putkeen. "

        Tämä vaatii vähän tarkennusta. Suomessa aviomies on lapsen isä jos mitään muuta ei väitetä. Isyyttä ei siis tarvitse erikseen vahvistaa. Mutta tämä ei tarkoita etteikö olisi mahdollista saada myös joku muu mies lapsen viralliseksi isäksi jos tämä luotettavasti todetaan. Jutun juju nykyisen lainsäädännön osalta on kuitenkin se että avioliiton ulkopuolinen isäehdokas ei voi itse vaatia lapsen isyyttä tutkittavaksi jos lapsen avioliitossa oleva äiti tätä vastustaa.
        Mutta jos kaikki osapuolet ovat asiassa halukkaita, lapsen isyys voidaan siirtää myös avioliiton ulkopuoliselle miehelle.


      • Norptag
        kokemus-k kirjoitti:

        "Jos lapset ovat syntyneet avioliitossa, katsotaan sinut isäksi joka tapauksessa.
        Suomessa ei tehdä isyystutkimusta joka vauvalle, ja periaate on, että aviomies on isä, vaikka polisi ollut poissa 5 v. putkeen. "

        Tämä vaatii vähän tarkennusta. Suomessa aviomies on lapsen isä jos mitään muuta ei väitetä. Isyyttä ei siis tarvitse erikseen vahvistaa. Mutta tämä ei tarkoita etteikö olisi mahdollista saada myös joku muu mies lapsen viralliseksi isäksi jos tämä luotettavasti todetaan. Jutun juju nykyisen lainsäädännön osalta on kuitenkin se että avioliiton ulkopuolinen isäehdokas ei voi itse vaatia lapsen isyyttä tutkittavaksi jos lapsen avioliitossa oleva äiti tätä vastustaa.
        Mutta jos kaikki osapuolet ovat asiassa halukkaita, lapsen isyys voidaan siirtää myös avioliiton ulkopuoliselle miehelle.

        Sain tietää äskettäin että tyttäreni odottaa lasta, jolla on XXY-kromosomi. Heille ehdotettiin raskauden keskeytystä. Onneksi he eivät siihen suostuneet. Se on ensimmäinen lapsenlapseni. Tyttäreni asuu ulkomailla, mutta toki ovat huolissaan lapsen tulevaisuudesta. Tuleva poikalapsi on hartaasti toivottu sekä odotettu.


      • Norptagille
        Norptag kirjoitti:

        Sain tietää äskettäin että tyttäreni odottaa lasta, jolla on XXY-kromosomi. Heille ehdotettiin raskauden keskeytystä. Onneksi he eivät siihen suostuneet. Se on ensimmäinen lapsenlapseni. Tyttäreni asuu ulkomailla, mutta toki ovat huolissaan lapsen tulevaisuudesta. Tuleva poikalapsi on hartaasti toivottu sekä odotettu.

        Norptag, olen pienen XXY-pojan äiti, lapseni ei eroa millään lailla ikäisistään, kukaan ei uskoisi, ellemme olisi saanut diagnoosia aikoinaan istukkabiopsiassa. Onnea sinulle isovanhemmuudesta! Kannattaa googlata yhdysvaltalaisen C. Samango-Sprousen tutkimuksia. Nykyisin XXY-vauvoille voidaan antaa kolmen kerran testosteronibuustaus, joka tasaa mahdollisesti sikiöaikaisia testosteronipuutteita ja jatkaa vauvan normaalia ns. minipuberteettia (jokaisella vauvalla testosteronitasot ovat korkealla ensimmäiset 2-4 kk, riippuen vauvasta).


    • herätys!!!!

      Mieti mitä olet tekemässä lapsillesi!

      Miltä sinusta olisi tuntunut jos oma isäsi olisi hyljännyt sinut ollessasi 10-vuotias! Kertonut että on saanut selville ettei olekaan biologonen isäsi ja siksi ei vaan enää kiinnosta. Laita nyt hyvä mies itsesi lastesi asemaan. Ja muista että syyttömiä he tähän ovat.

      Olet tuhoamassa lapsesi. En tiedä minkälainen ihminen pystyy tuollaiseen. Itse en lastani hylkäisi jos vaikka kuulisin että olisi sairaalassa vaihtunut. Koska RAKASTAN lastani.

      • Sivusta seurannut

        Tämä Klinefelterin oireyhtymädiagnoosi on vaikuttanut avaajan psyykkeeseen eli häntä ei voine pitää tavallisena "isänä", jolla olisi empaattisia tunteita kasvattamiaan lapsia kohtaan. Hän ei vielä varmuudella tiedä ovatko lapset hänen biologisia lapsiaan, mutta hän on valmis jo unohtamaan heidät ja alkamaan alusta.

        Toivottavasti hänestä ei enää koskaan tule kenenkään "isää", sillä siihen ei hänestä elämänkokemustensa vuoksi ole. Hän on liian rikkinäinen ihminen kasvattaakseen uusia, ehjiä ihmisiä.


      • Ei empatiaa :\
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Tämä Klinefelterin oireyhtymädiagnoosi on vaikuttanut avaajan psyykkeeseen eli häntä ei voine pitää tavallisena "isänä", jolla olisi empaattisia tunteita kasvattamiaan lapsia kohtaan. Hän ei vielä varmuudella tiedä ovatko lapset hänen biologisia lapsiaan, mutta hän on valmis jo unohtamaan heidät ja alkamaan alusta.

        Toivottavasti hänestä ei enää koskaan tule kenenkään "isää", sillä siihen ei hänestä elämänkokemustensa vuoksi ole. Hän on liian rikkinäinen ihminen kasvattaakseen uusia, ehjiä ihmisiä.

        Todella surullista tosiaan että viattomat lapset joutuvat kärsimään sairaan ihmisen vuoksi :/ Voi vain toivoa että tämä on jonkun sairas provo eikä todellisuutta.

        Voikohan oireyhtymä todella vaikuttaa noin ihmisen psyykkeeseen tehden empatiakyvyttömän...


      • Sivusta seurannut
        Ei empatiaa :\ kirjoitti:

        Todella surullista tosiaan että viattomat lapset joutuvat kärsimään sairaan ihmisen vuoksi :/ Voi vain toivoa että tämä on jonkun sairas provo eikä todellisuutta.

        Voikohan oireyhtymä todella vaikuttaa noin ihmisen psyykkeeseen tehden empatiakyvyttömän...

        Syynä ei ole oireyhtymä sinällään, vaan siitä saatu diagnoosi, joka on vaikuttanut "miehiseen profiiliin". Hän taitaa olla aika hajalla...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe