Perustin toiminimen en ihan kaikkea kerenny selvittämään etukäteen mutta miten verotus menee.
Mulla tilikausi on vuosi.
Jos mulla yritykseen liittyviä ostoja 4000€
ja myyntiä 7000€
Ja sit on vähennyksiä auton Km lisävähennyksii 500€
ja muita vähennyksiä työhuone,netti,puhelin,700€
ni maksanko veroja tosta myynnin ja voiton erotuksesta eli 3000€ vai miten vähennykset huomioidaan.
Toiminimen verojen laskeminen
4
148
Vastaukset
- hellpooo
Tervetuloa yrittäjäksi tää on ihan mukavaa puuhaa.
Vähennykset huomioidaan kokonaan eli noilla summilla maksat veroa vain 1800€ joko 20% tai 32% mukaan eli n. 350e-600€
Jos olet alv velvollinen ni alv tilität eli esim. 500€ ostosta jos siinä on alv ni siitä 24%. mutta kun oston saat vähennyksiin. ni sitä ostoa et pienennä vähennyksissä eli laitat 500€ oston vähennyksii ja alv lasket 24% vähä sekavasti kirjoitettu mutta varmaa hoksaat.- alkaja...
Iso kiitos.
Mites ku myyn käytettyy tavaraa. ja ostan yksityisiltä ja ne ei kuittii kirjoita ku myyvät tuotteen? - tositteen.
alkaja... kirjoitti:
Iso kiitos.
Mites ku myyn käytettyy tavaraa. ja ostan yksityisiltä ja ne ei kuittii kirjoita ku myyvät tuotteen?Jos myyjä ei kirjoita sulle kuitttia ni sit et tietenkää voi tehdä vähennyksiä siitä.
eli jos ostat 100€ tuotteen ja yksityinen ei suostu kirjottaa kuittia sulle ja jos myyt 200€ maksat 200€ voitosta marginaaliveron eli alv eli n. 50€.
Suosittelen pyytämään kuittia koska sit saat sen kuitin kirjanpitoon ni se pienetää alv suuruttaa ja saat vielä kuitin vähennyksiin.
Mutta tokihan voit ilman kuittia ostaa jos myyjä ei suostu kirjottamaan jos on ykistyishenkilö mutta itse siinä häviät selvää rahaa,eipä sil muuta välii mut muista kun sinä yrittäjänä myyt aina pitää antaa kuitti olet kirjanopitovelvollinen yrittäjä. - keka tietaa
tositteen. kirjoitti:
Jos myyjä ei kirjoita sulle kuitttia ni sit et tietenkää voi tehdä vähennyksiä siitä.
eli jos ostat 100€ tuotteen ja yksityinen ei suostu kirjottaa kuittia sulle ja jos myyt 200€ maksat 200€ voitosta marginaaliveron eli alv eli n. 50€.
Suosittelen pyytämään kuittia koska sit saat sen kuitin kirjanpitoon ni se pienetää alv suuruttaa ja saat vielä kuitin vähennyksiin.
Mutta tokihan voit ilman kuittia ostaa jos myyjä ei suostu kirjottamaan jos on ykistyishenkilö mutta itse siinä häviät selvää rahaa,eipä sil muuta välii mut muista kun sinä yrittäjänä myyt aina pitää antaa kuitti olet kirjanopitovelvollinen yrittäjä.kannattaa pitää kuittivihko mukana, niin saapi kuitin ostettaessa sekä myytäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742982
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261622
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269