Kertokaapa, millainen Näsinneulan näköalatasanne on ollut. Siellä on nykyään sellainen teräsverkko, mutta kauanko se on siinä ollut? Kuulemma joskus oli vain pelkät kaiteet.
Näsinneulan näköalatasanne
27
2107
Vastaukset
- tornittaja...
-70 luvun lopussa sieltä hyppäs parikin elämäänsä kyllästynyttä ja sitten laitettiin verkot. Kokonaan sinne kiellettiin meneminen muistaakseni -80-90 luvun taitteessa, koska jotkut, ilmeisesti luokkaretkeläiset pudotteli sieltä pulloja ja muuta roinaa ihmisten niskaan.. Muunmuassa yhden volkkarin katto meni sisään tälläisen pudotetun pullon vuoksi. -Itse olin siellä kerran syysmyrskyllä nojaamassa pohjois tuuleen, noin 45 asteen kulmassa. (ovela fiilis oli).. Torni huojahteli silloin somasti, kuin olisi laivassa ollut.. 7,5 senttiä on taipuma puolelleen, ei sen enmpää, vaikka se tuntuukin isommalta siellä ylhäällä.. ;-)
- votelo
Pakko tunnustaa, että kun viimeksi siellä kävin, eli heinäkuussa 2003, sylkäisin sieltä pari kertaa alas ja pudotin myös pari tupakantumppia. Pystyin myös seuraamaan niiden putoamista, mutta oliko niin, että silloin siellä ei ollut alempana sellaisia levyjä, jotka estävät esineiden pudottamisen? En ole kyllä enää varma, sylkäisinkö ja pudotinko tumpit alempaa vai ylempää. :D
- Alas päiväkotiin
votelo kirjoitti:
Pakko tunnustaa, että kun viimeksi siellä kävin, eli heinäkuussa 2003, sylkäisin sieltä pari kertaa alas ja pudotin myös pari tupakantumppia. Pystyin myös seuraamaan niiden putoamista, mutta oliko niin, että silloin siellä ei ollut alempana sellaisia levyjä, jotka estävät esineiden pudottamisen? En ole kyllä enää varma, sylkäisinkö ja pudotinko tumpit alempaa vai ylempää. :D
Mun kaveri oli siellä hissipoikana kesätöissä 80-luvulla. Silloin sieltä huipulta hyppäsi eräs kaveri alas ja päätyi silloin tornin alla olevan lasten päiväkodin katosta läpitte. Jalat jäi sojottamaan ilmaan reiästä. Kaverini sanoi, ettei ikinä unohda sitä näkyä. Hypännyt mieshenkilö oli vaikuttanut hississä ylös mennessään erittäin hyväntuuliselta, toivotellut kaverilleni hyviä viikonloppuja. Tutkimattomat ovat ihmisten aivoitukset.
- Legendraarista...
Alas päiväkotiin kirjoitti:
Mun kaveri oli siellä hissipoikana kesätöissä 80-luvulla. Silloin sieltä huipulta hyppäsi eräs kaveri alas ja päätyi silloin tornin alla olevan lasten päiväkodin katosta läpitte. Jalat jäi sojottamaan ilmaan reiästä. Kaverini sanoi, ettei ikinä unohda sitä näkyä. Hypännyt mieshenkilö oli vaikuttanut hississä ylös mennessään erittäin hyväntuuliselta, toivotellut kaverilleni hyviä viikonloppuja. Tutkimattomat ovat ihmisten aivoitukset.
Urbaanit legendat sen kuin elää...
- Hugh Vertigo
votelo kirjoitti:
Tietääkseni siellä ei ole ollut tuollaisia levyjä koskaan.
- votelo
Hugh Vertigo kirjoitti:
Tietääkseni siellä ei ole ollut tuollaisia levyjä koskaan.
Tai no, kuitenkin sellaiset levyt, joiden takia myöskään esineiden pudottelu ei ole mahdollista. Jos laitat Googlen kuvahakuun "Näsinneulan näköalatasanne", niin ensimmäiseksi tulee kuva kahdesta ihmisestä näköalatasanteella. Sivulta, jossa tämä kuva on, löytyy myös toinen kuva sieltä.
- votelo
votelo kirjoitti:
Tai no, kuitenkin sellaiset levyt, joiden takia myöskään esineiden pudottelu ei ole mahdollista. Jos laitat Googlen kuvahakuun "Näsinneulan näköalatasanne", niin ensimmäiseksi tulee kuva kahdesta ihmisestä näköalatasanteella. Sivulta, jossa tämä kuva on, löytyy myös toinen kuva sieltä.
Tai mitä nuo nyt sitten ovat? Läpinäkyviä kuitenkin.
- H.L.Tre
Legendraarista... kirjoitti:
Urbaanit legendat sen kuin elää...
-Ei ole tuo urbaanilegendaa, koska näin myös, kun tätä kaveria kaivettiin kattorakenteista, kuten ei sekään, että eräänä keväänä, kun lumet suli, tuli talvella aikaisemmin hypänneen ruumis esiin ruoribupin vierestä hangesta. Eikä sekään, että ranskalainen naishenkilö vei tiiliskiven mennessään ravintolatasolle ja löi lasin säpäleiksi hypäten samalla aukosta kuolemaan. Oli hyppyyn lähtiessään vain sanonut, että olen ainakin ensimmäinen tästä ravintolasta hypännyt. Nykyään on lasit hajoamattomia ja vain tietääkseni yksi lasi on rikottavissa samoin keinoin, mutta sen sijainnin tietää ainoastaan henkilökunta...
-Että, kyllä nämä hyppytarinat ovat aivan totta, vaikkei niistä paljoa huudella sattuneesta syystä Särkänniemi Oy:n toimesta.. :-// - Todisteita???
H.L.Tre kirjoitti:
-Ei ole tuo urbaanilegendaa, koska näin myös, kun tätä kaveria kaivettiin kattorakenteista, kuten ei sekään, että eräänä keväänä, kun lumet suli, tuli talvella aikaisemmin hypänneen ruumis esiin ruoribupin vierestä hangesta. Eikä sekään, että ranskalainen naishenkilö vei tiiliskiven mennessään ravintolatasolle ja löi lasin säpäleiksi hypäten samalla aukosta kuolemaan. Oli hyppyyn lähtiessään vain sanonut, että olen ainakin ensimmäinen tästä ravintolasta hypännyt. Nykyään on lasit hajoamattomia ja vain tietääkseni yksi lasi on rikottavissa samoin keinoin, mutta sen sijainnin tietää ainoastaan henkilökunta...
-Että, kyllä nämä hyppytarinat ovat aivan totta, vaikkei niistä paljoa huudella sattuneesta syystä Särkänniemi Oy:n toimesta.. :-//Antaako tällaisten perättömien tarinoiden levittäminen netissä kovinkin hyvät kicksit?
- realismiä/faktaa
Todisteita??? kirjoitti:
Antaako tällaisten perättömien tarinoiden levittäminen netissä kovinkin hyvät kicksit?
Miksi väitä niitä perättömiksi? Siksikö, että olet liian nuori, etkä ole silloin vielä tiedostanut ympäristöäsi, tai et edes ole vielä syntynyt?
Mene itse, jos todisteita kaipaat, Aamulehden arkistoja penkomaan, mikäli väität edelleen vastaan perusteitta? Kyllä sieltä microfilmeiltä löytyy pieniä uutisia, jotka toki on yritetty piilottaa huomaamattomiksi ja toisarvoisiksi.. Tai selitä perusteesi sille, että väität näiden olevan valehtelua? Amurissa ikäni asuneena olen myös seurannut aivan vierestä, kun Näsinneulaa rakennettiin liukuvalutekniikalla ja myöskin tiedän aivan varmasti näiden ikävien hyppyjen tapahtuneen, kuten ylempänä on kerrottu. Sinun on turha yrittää kaunistella karua totuutta. (Maailma ei ole todellakaan niin kaunis paikka, kuin sinä luulet sen olevan.) Hangesta löytyneestäkin kirjoitettiin Aamulehdessä, mutta vuotta ei voi millään muistaa, koska siitä on jo paljon aikaa kulunut.. Eli soitto aamulehteen, jos et usko, ehkä ne laskevat sinut arkistoonsa, kun kerrot asiasi. Vai haluatko vain huviksesi vängätä vastaan?
Tässä varmasti kukaan kiksejä hae. Tai sitten olet särkässä hommissa ja tuollainen kuuluu toimenkuvaasi? - Paljasjall. trelainen
Todisteita??? kirjoitti:
Antaako tällaisten perättömien tarinoiden levittäminen netissä kovinkin hyvät kicksit?
Jo edesmennyr isäni tiesi ainakin näistä tapauksista, kun sattui vielä olemaan puistolla hommissa. Ja kyllä, juomapulloja yms. tavaraa on tiputettu, jonka seurauksena on tullut lisäkaiteita ja tasanteelle pääsy on estetty. Ette se siitä "urbaanilegendasta".
- Peenis
Se on Paavolan peenis.
Tampereella on ja Tampereella edelleenkin menee OK. - Pekka P
Höpöhöpö, siellä alla mitään päiväkotia ole koskaan ollut. Ihan humpuukipuhetta.
- neulan ex.duunari
kyllä siellä vaan oli, ole uskomatta, jos haluat..
- TasanneAUKI!!!
No hyppäs tai ei ja sojotti ne jalat mihinkäsuuntaan hyvänsä ,niin minua lähinnä kiinnostaisi että onko tuolla enää ikinä mahdollista käydä ???
Ihan hämärästi muistan että 70 luvulla pikkunaskalina olisin saattanut näköalatasanteella vanhempien kanssa käydä, mutta senjälkeen on aina ollut kiinni just näiden turvallisuusnäkökohtien takia.
Onhan noita näköalatasanteita muuallakin maailmassa mitenkä perhanassa tuo näsinneulan tasanne niin hankala on että sinne on mahdoton päästä, kamerat ja turvamiehet valvomaan. Kyllä minä siitä euron voisin maksaa extraa että tasanteelle pääsisin ja varmaan joku muukin, kyllä niillä hinnoilla yhden kesähessuun palkkais valvomaan turvallisuutta.- maksa pois :)
-joudut maksamaan paljon enemmän, kuin euron, jos ne vain sinun vuoksesi näköalatasanteen avaavat.
- TasanneAUKI!!!
maksa pois :) kirjoitti:
-joudut maksamaan paljon enemmän, kuin euron, jos ne vain sinun vuoksesi näköalatasanteen avaavat.
no emminä sitä meinannutkaan että vaan minun takiani avattais. Mutta kai siellä se ~20 pällistelijää kävis tunnissa jotka euron haluais maksaa, josta saadaan maksaa 8€ tuntipalkkaa turvallisuudesta vastaavalle vartijalle ja 12€ herraisoherra kummolalle suojelurahaa.
- Turistimus
Tampereella on naurettava(?) tapa että jos joku idiootti kusee kirjaston palautusluukkuun niin koko luukku pannaan kiinni moneksi kuukaudeksi. Ja jos joku idiootti heittää lasipullon näköalatasanteelta niin tasanne suljetaan kokonaan. Olen aikoinani myös syljeskellyt sieltä ja seurannut sen matkaa mutta se on aivan harmitonta. En voi käsittää miksi tasanne on edelleen kiinni!? Itse muistan ollessani pieni isäni kertoneen että tornista hypänneitä oli yhteensä kolme mutta voin olla väärässäkin.
- Voi víttu
Vittumainen isä. Liiottelee. Lapsi näköjään kasvoi vääräksi.
Vai muisteletko oikein olleesi, ja pieni isäsi kertoi tornista hypänneistä.
Voi víttu. - Historian leijailua
Joo, niitä hypänneitä taisi olla tosiaan yhteensä kolme. Kun tämä nyt näin näyttää kiinnostavan niin täytyypä alkaa oikein etsimään Aamulehden mikrofilmeistä. Ja jos joku muistaa suurin piirtein minä kuukausina ja vuosina nämä teot tapahtuivat helpottaisi suuresti, kyselkääpä vanhoilta trelaisilta. Ymmärrettävistä syistä asiaa ei löydy wikipediasta ja sitä lienee myös turha kysellä tornin lähipiiriltä. Jossain nää kuitenkin on uutisoitu koska meillä Nokiallakin nää tiedettiin kertoa tapahtumien jälkeen.
- Mitä häh!
Kohta voidaan avata uusi keskustelu tornihotellista hypänneistä ja voidaan jättää nämä vanhat urbaanilegendaketjut!
- TesomanRuusu
Olin naulakonhoitajana syksystä-71. Olin paikalla kolmen naisen tehdessä lopullisen ratkaisunsa. 1) lounastin alakerroksen kahvilassa. Yhtäkkiä kivisade ryöpsähti edessäni olleeseen isoon ikkunaan, paikallaolleiden ruokailu jäi siihen. Kattotasanteella oli vajaan metrin sepelikerros. Keskellä oli paljas käsi näkyvillä... Emännän mies oli pienen poikansa kanssa nousemassa autolla ylös takapihan mäkeä hakemaan äitiä töistä kun poika oli todennut: isi, täti tulee tukka edellä...Mitäs sää ny höpö..ja sepeli lensi. En käynyt enää alkerrassa syömässä työvuorossani. 2) oli kaunis kesäkuun alun päivä(-72, luulisin). Hiljaista oli vielä. Hissityttö toi pitkähiuksisen, hoikan, suurisilmäisen nuoren naisen naulakkoaulaan. Neito kuljeskeli tutkien pyörivän ravintolan ja käytävien kautta baariin ja rauhallisesti katseli maisemia isoista ikkunoista. Hän kävi ohi kulkeissaan juttelemassa kanssani niitä näitä. Kolmannella kerralla hän tuli kysymään minulta.mistä pääsisi sinne näköalatasanteelle..onko siellä kiikari, voisi koittaa tunnistaa kodin; opastin hänet portaikkoon ja neuvoin pari kerrosta alaspäin, hän kiitteli minua,katsoi suurilla silmillään, heilautti hieman kättään ja hävisi portaikkoon...eikä enää palannut. Vain kiven murikka jäi tasanteelle..! Koko vierailunsa ajan hän kuljetti mustaa pienehköä laukkua olkahihnassa, olin kiinnittänyt siihen huomiota koska hän piti laukun pohjassa kämmentään kuin kevittäen .. Hissi toi virkavallan jned. Jälkeenpäin kuulin tytön tarinan, joka oli surullista kuultavaa ja hänen läheisilleen varmasti kova paikka. Olen miettinyt tuhannen kertaa, miten olisin toisin voinut toimia.Olisinhan minä; kaikkeni olisin laittanut peliin jos olisi ollut pienikin ele tai .jotain....mutta hän oli niin kaunis ja rauhallinen, Mona-Lisamainen. 3) taas nainen...oli paljon porukkaa delfiinialtaalla ja jäätelökioskilla etupihalla. Sain kuulla naulakkoon, nainen oli hypännyt näköalatasanteelta etupihalle ja housut olivat ilmassa leijuneet Männikköön..kävelin baarikäytävälle katsomaan: ruumisauto,palokunta..muistan vain mustat jätesäkit käsissä kulkevat hahmot. 4) - Oli pikkujouluaika, talo täynnä ja myös naulakko. Kello oli 03.aamusta kun haimme hissitytön kanssa ympäri taloa miestä joka ei ollut vielä lunastanut takkiaan. Ei löytynyt, tulimme tulokseen, että mies oli ollut varmasti huppelissa ja kävellyt pikkutakkisillaan hissiin ja ovista ulos. Lähdimme ansaitulle vapaalle, kotiin.Saa nukkua aamusta vähän pitempään, mummi on tullut kyläilemään ja passaa aamusta lapsenlapsiaan! Ovikello soi aamukahdeksalta. Hymylehdestä,päivää! Valokuvaaja Lintinen ja toimittaja Vuorinen vyöryivät sisään äitini estelyistä huolimatta. Silloinkin jo tiedonkulku oli käsittämättömän nopeaa! Hymylehti jo tiesi,että Näsinneulan naulakkoon oli jäänyt perperi, jonka omistajan olin minä nähnyt viimeisenä. Herrat kuulustelivat minua pahemmin kuin poliisit. Lapsenikin pääsivät samaan kuvaan (murhaaja)äidin kanssa. Mummi pakeni päätään puistellen paikalta! Minä olin hetken julkkis! Sitten normalisoiduin, soitin Urpolle(olin kamu)ja vaadin että hän kertoo herroille mitä kuuluu ja minulle jokainen filmi tai... Ei ollut sitten juttua ,kai! -Tuli toukokuu ja jäät lähtivät Mustasta lahdesta. Menin töihin siitä lahden perukasta oikealle liikennevaloista kurvaten tornia kohti Siis yleensä. Sinä kyseisenä päivänä tie oli täynnänsä virka-autoja: poliiseja ja muutama siviilikin.Tietenkin menin joukkoon katsomaan, mitä siellä nyt sitten. Isä ja poika olivat tekemässä kevätsiivousta veneelleen.Poika oli huomannut että vedessä kelluu jäätelin vieressä mies. Katsoin ja totesin, että siinähän nostetaan järvestä perperin omistajaa.Ja niin ed.normaalissa järjedtyksessä. Hymylehdessä oli pieni maininta joulujuhlista kadonneesta miehestä,joka löytyi jäiden lähdettyä . Ei liity rikosta! Että näin! Tässä tätä urbaanilegendaa! Minulle ja työkavereilleni Tragediaa, josta vain piti mennä yli ja eteenpäin. Ei ollut tarjolla kriisiapua /ryhmää! Vähän puhuimme näistä töissä ja vielä vähemmän kotiväelle.
- IhmettelenVaan
Vilkas on mielikuvitus, vielä kun olisi vähän kirjallisia lahjoja niin romaanihan tuosta syntyisi. Voisikohan Jaakko Syrjä kenties auttaa?
- LLVVXX
puppugeneraattori toimii!!
- näsineula_kaatuu
Särkänniemen huvipuisto on syytä lakkauttaa. On sen verran sivussa liikenteeltä, että sen pito ei tuota kaupungille muuta kuin tappiota.
- kävinpä
Kesällä 2015 tasanteella pääsi käymään. En tiedä oliko se pitkään auki, mutta satuin vieraileen siellä just sopivasti.
- Anonyymi
Kommentoin tässä ikivanhaa aloitusta. Tuolla parvekkeella oli ensin normaalikorkuinen kaide kun kävin siellä, sitten itsemurhien vuoksi sitä korotettiin johonkin yli kahteen metriin. Sekään ei vähenttänyt varjottimia base hyppyjä, jiten kaiteen ylä osa tuotiin tornin runkoon kiinni, jolloin sieltä ei enään mahtunut mistään raosta pujahtamaan. Nykyiset akkukäyttöiset rälläkät saattavat taas aktivoida tämän harrastuksen, kyseessähän on asia joka kannattaa kokea kerran elämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831708- 431349
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1171125Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.771016Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja207994- 53892
- 61885
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20870- 34824
- 37799