Moikka. jo n.11-vuotiaana akneni alkoi ja melko pian sain roaccuttan lääkekuurin. Ihotautilääkärin mielestä kuuri oli melkein välttämätön aknen parantamiseksi ja aknearpien välttämiseksi, sillä minulla on 'akne-geenit' varsin vahvana, kun molemmilla vanhemmilla vaikea akne ollut aikanaan.
Tuon ensimmäinen kuuri ei jäänyt viimeiseksi, vaan söin muutaman vuoden aikana monta lisäkuuria, kun akne palasi takaisin. Nyt kuitenkin näyttää vahvasti siltä, että akne on selätetty. Ihoni on paremmasa kunnossa kuin koskaan murrosikäisenä ja finnejäkään ei ole yhtään.
Olen vain alkanut miettiä, että onko lääkkeellä voinut olla jotakin vaikutuksia pieniksi jääneisiin rintoihini.. Tarkoitan, että jos lääke on esim voinut pysäyttää jotain rintoihin vaikuttavan hormonin toimintoja liian aikaisinTämä tuntuu varmaan aika kaukaa haetulta, mutta toivoisin vastausta joltain, joka TIETÄÄ aiheesta. Kiitos!
Vaikuttaako Roaccuttan murrosiän kehitykseen?
Tyttö
4
90
Vastaukset
- hohhoijakka4
Mitä vtun merkitystä tässävaiheessa
- usko pois
En usko, että lääke vaikuttaa. Jos vaikuttaisi, niin tuskin lääkäri olisi sinulle kirjoittanut Roakuuria.
- velitiede
Todennäköisesti ei vaikuta. Sitä paitsi olet vasta 11, ja murrosikäsi on vasta alkamassa. Murrosikä päättyy tytöillä noin 16-19 vuotiaana.
- silmä kätee
Aloittaja on vanhempi kuin 11v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816