Eli milloin sinne tulee lisätä jäähdytysnestettä? jos siis on vajaa kun kone on ollut käynnissä ja lämmin? vai kun se on kylmänä vajaa?
Voiko paisuntasäiliöön laittaa jäähdytinnestettä suoraan vai pitääkö laimentaa?
Paisuntasäiliön täyttö
9
2838
Vastaukset
- Mitämerkkiä?
sinne laittaa esim.jotain Bilteman jäähdytinnestettä vai pitääkö olla jotain spesiaali kamaa?
(auto Civic 1.4 -96) - japa
Laita kylmänä silleen että sitä on paisuntasäiliön alamerkissä. Kun neste lämpenee ajossa niin se pinta nousee ylemmäs.
Puolet vettä ja puolet pakkasnestettä on hyvä suhde. Sellaista siis paisuntasäiliöön.- Joku vaan...
"Puolet vettä ja puolet pakkasnestettä on hyvä suhde. Sellaista siis paisuntasäiliöön."
Tuo on ihan hyvä ohje, mutta kannattaa muistaa, että sen nesteen pitää olla 100 %, jos on valmiiksi laimennettua, niin sitten ei laimenneta. - Anonyymi
Joku vaan... kirjoitti:
"Puolet vettä ja puolet pakkasnestettä on hyvä suhde. Sellaista siis paisuntasäiliöön."
Tuo on ihan hyvä ohje, mutta kannattaa muistaa, että sen nesteen pitää olla 100 %, jos on valmiiksi laimennettua, niin sitten ei laimenneta."Tuo on ihan hyvä ohje, mutta kannattaa muistaa, että sen nesteen pitää olla 100 %, jos on valmiiksi laimennettua, niin sitten ei laimenneta."
Niin koska kaupoissa myydään jo valmiiksi "lantrattua" -36 versiota joka kaadetaan suoraan paisuntasäiliöön
- Olli
Saattaa olla merkkikohtaista, mutta Primerassa nesteen pinnan tulee olla kylmänä merkkien välissä.
- Anonyymi
esim motox käyttövalmis vihreä -36c,tai 100-pros sekoitat vedellä,kuin tiivistemehun,on myös mittari,mitaus mutta puolet olsi -25c-eli liian vähän.
- Anonyymi
Kiitos hienosta ohjeesta jota odotin 21 vuotta, mutta nyt uskallan ehkä laittaa lisää jäähdytysnestettä autooni. Olen tosin kuullut huhuja, että jäähdytysnesteitä on erilaisia ja niitä ei saisi sekoittaa keskenään? Tunnetko tuon asian paremmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos hienosta ohjeesta jota odotin 21 vuotta, mutta nyt uskallan ehkä laittaa lisää jäähdytysnestettä autooni. Olen tosin kuullut huhuja, että jäähdytysnesteitä on erilaisia ja niitä ei saisi sekoittaa keskenään? Tunnetko tuon asian paremmin?
Ainakaan vihreää ja punaista ei saa sekoittaa
- Anonyymi
Koska on ne jäähdytysnesteet viimeksi vaihdettu? Ne eivät ole ikuisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241598
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016