oman hevosen tai ponin saamassa

oman hevosen saan

eli olen saamassa omanhevosen tai ponin osaan perus jutut käyn ratsastus tunneilla mutta siinä on se ongelma on että en osaa ruokkia talli on valmis ja kaikki muut ja meillä on paljon omaa peltoa ja niin edelleen ja olen miettinyt puoliveristä ruunaa jonka säkä on 150cm ja sil olisi sillon 2päivää vapaata ja 2päivää kovaa treenii ja yksi löysäilypäivä maastossa ja riittääkö mun taidot omaan hevoseen oon ratsastanut 4-5vuotta ja oon paljon puoliveristen kanssa tekemisissä tallilla

mutta auttakaa en osaa ruokkia :(! kertokaa vinkkejä
kertokaa miten paljon sille pitäisi antaa ruokaa ja minkä laista

11

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman hevosen saan

      asun maalla

      • oman hevosen saan

        ja tiedän että hevoset ja ponit EI oo leikkikaluja!


    • oman hevosen saan

      vastatkaa tää on tärkeätä :O

    • Kasiro

      Kysy entiseltä omistajalta mitä ja kuinka paljon hevonen on saanut. Jatka samalla tavalla ja muuta myöhemmin tarpeen mukaan. Vesi tietysti aina saatavilla. Suolakivi kannattaa hankkia ja pitää koko ajan tarjolla. Kivennäiset toivotavia.

      Tai: Anna ainakin aluksi vapaa heinä ja vähennä jos alkaa lihomaan. Väkirehua ( kauraa tai kaupan väkirehua ) jos ei puhti riitä, kunhan alat varovasti jos hevonen ei ole edellisessä kodissaan sitä saanut. Vesi, suolakivi, kivennäiset.

      Ja ruokinta vähintään kolme kertaa päivässä.

    • puoliverinen

      voinko saada lisää tietoa kokeneelmalta ?

    • mietisitä

      Ei pahalla, mutta jos edes noita juttuja tiedä niin jätä hevonen ostamatta.

    • Avunantaja vain

      Hevosen hankintaa tulee harkita pitkään ja asioihin tulee perehtyä kunnolla. Tapauksesi ei vaikuta siltä... Hevonen tulossa kotitallillenne? Varsinkin siinä tapauksessa jätä hevosen hankinta myöhemmäksi. Ratsastuskouluissa ei opeteta tuntilaisille hevosen omistamista niin laajalti kuin oman hevosen hankinta vaatii.
      Tiedätkö esim. rokotuksista, kengityksestä, sairauksista, hevospassista, raspauksesta, mitä teet jos hevosesi sairastuu?
      Pahallani en tätä tarkoita, mutta odota ja perehdy asioihin kokeneen kanssa. Kuulostaa siltä, että teillä nyt vain on rahaa hevosen pitämiseen, osaat perustaidot ja teillä sattuu olemaan paljon peltoa.
      Korjaa toki jos mielestäsi asia todellisuudessa on toisin.

    • höpsöt

      Minulla on oma puoliverinen ja ruokin sitä seuraavasti:

      aamulla 1l kauraa ja 1dl kivennäistä . vapaaheinää n. 2-3kg
      päivällä vapaaheinää 2-3kg
      illalla 3-4kg heinää

      sillä on 1 vapaapäivä viikossa, kaikki muut päivät joko maastoilua tai kenttäilyä. Esteitä, koulua yms. ainakin 1-2h liikunnalla.

      • mooi

        Et oo valmis ottamaan hevosta omaan talliin, jos ruokinnastakin täällä kyselet.


    • oman hevosen saanut

      kuulkaa yksi mun tuttu opetti ja mulla on se hevonen jo se on ollut vapaa heinällä ja kivennäiset ja kauraa saanut kyllä ja ei oo laihtunut tai lihonut pysynyt normaali painoisesna ja meillä on maatila ja muita maatilan eläimiä ja tiedän sairaudet sun muut niin turha kommata että ei kannata ostaa vielä :/ vittujen satana tätä nyky maailmaa

    • oman hevosen saanut

      ja lisäys on saanut mös vitamiinit !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe