Miettynyt olen jo jonkin aikaa että miten jo kauvan yksin olleet jaksavat elää täällä, varsinkin ne joilla ei ole oikeastaan yhtään kavereita,kumppania tai työpaikkaa.. Itse olen ''vasta'' 18v ja kavereita 2kpl joita näen hyvällä tuurilla kerran kuussa... Vapaa-ajalla ei jaksa muuta tehdä kuin olla koneella.. Sitä vaan on niin masentunut ja turhautunut omaan elämään kun on jäänyt yksin..(entiset hyvät kaverit lopettivat yhteydenpidon, ilmeisesti saivat parempi kavereita.) sen huomaa todella hyvin pe ja la iltana...Ennen tuli käytyä jopa yksin lenkillä ja salilla kun oli kavereita mutta nyt kun ei ole juurikaan kavereita niin ei huvita ollenkaan... Kaippa sitä pitäs joku harrastus keksiä missä olis muitakin ihmisiä ja sitä kautta sais ystäviä... Sitä vaan turhautuu ja miettii että miksi edes elää täällä kun elämä on tylsää ja tyhjää..Olen jo itselleni todennut sen että jos eläisin vielä 40-vuotiaana yksin niin mielummin tekisin itsemurhan kuin eläisin täälä yksinnäisyydessä.
Varmaan se ainut toivon kipinä olisi että etsisin kumppanin kun vielä on ''elämää jäljellä'' reilusti niin saisi sitä sisältöä elämään(ainakin uskoisin niin) ja mahdollisesti siten jaksaisi tehdäkkin vapaa-ajalla jotain kun on joku jonka kanssa elää..
Miten jo kauvan yksinäiset olleet jaksavat elää
15
557
Vastaukset
- lankakerä
Sä oot vasta 18!
Älä luovuta elämässä. Oon sua ainoastaan 2 vuotta vanhempi. Mulla ei ole ollut kavereita since 2006. Tai on mulla ollut, mutta hyvin harvakseltaan. Köyhä kun oon ollut, monin eri tavoin. Minun mielestä sinun ei kannata murehtia liikaa. Uskon, että saat kavereita vielä, kun vain elät elämää. Mutta se vaatii, että jaksat toimia.
Toistan: jaksat. Jaksat käydä koulun loppuun, jaksat liikkua ja syödä ja nukkua.
Tiiän kyllä mille tuntuu, kun kavereilla ei ole aikaa. Toivon, että sulla on kuitenkin edes hyvät vanhemmat, sellaset jotka on järkeviä ja välittää susta. Mulla ei sellasia ole ollut. Jos sulla ei ole, niin se on jo aika paha isku, että otan osaa. - Samassatilassa
Itse olen kestänyt jo yli 6 vuotta. Tosin ei itsenäistymistäni ennenkään ole ystäviä juuri ollut. Työ kyllä on nytkin mutta muuten lähes täysin yksin.
Monet kerrat olen meinannut päättää tämän vaan tässä vielä sinnitellään.
Hyvälläkin olen yrittänyt elämäntilanteeni korjata mutta ei siitä vaan tahdo onnistua. Olen jo sen verran outo ja ärsyttävä persoonallisuudeltani että työnnän kaikki luontani enkä toisaalta jaksa tai kaipaa jatkuvaa yhdessäoloa.
Ehkä parasta kun hommaa väkisin jotain harrastetta, aika edes kuluu nopeammin vaikkei mukavasti.
Itse olen vieläkin pahasti nettiaddikti mutta vähenemässä määrin. Uskallan jo nykyisin ulos kämpästä vapaa-aikanani. - 4everalone
huonosti.
- surkea
Sama juttu mulla. Lähes yksin jo 6 vuotta. Lapsuuden jälkeen ei ole mitään vapaa-ajan kavereita ollut. Pari samankaltaista ihmistä olen tavannut, mutta hekin ovat muuttaneet jo kauas. Häpeän tätä tilannetta todella paljon. Haluaisin tehdä niin paljon eri asioita, mutta kaikki jäävät tekemättä. En jaksa enää yksin mennä mihinkään, mutta toisaalta sitten jos ei mene niin ei ole edes toivoa löytää seuraa. Ei paljon alemmas voi enää vajota. Kyllä tästä jälkiä jää eli tuskin koskaan voin olla se porukan sosiaalisin, kun on jäänyt tämä hiljaisen ihmisen rooli päälle. En kyllä uskonut, että kaikki menee näin. En myöskään voi kaikesta itseänikään syyttää. Virheitä olen tehnyt kyllä liikaa ja niillä on ollut suuri merkitys elämääni. Ja ihmiset elämässäni ovat olleet todella julmia, itsetuntoni on viety kokonaan.
Tuntuu, että elän vaan puoliksi. On epätodellinen olo ja ahdistaa hukkaan heitetyt vuodet. - rappio alkoholisti
Miten yksinäiset jaksaa elää? Viinan avulla tietysti. Viinasta saa lohtua yksinäisyyteen.
- kiltti mies.
Hyvin jaksaa. Olen kohta 40 ja hyvin jaksan eikä musta ole vielä alkoholistia tullut. Aika tylsää ja hiljaista tää elämä on kun töitäkään ei helposti saa. Kävin tuos parin tunnin pyörälenkillä ajankuluksi ja urheilu saa mut jaksamaan paremmin kun käyn pyöräilmässä ja salilla. Sitä on vaan hyväksyttävä että ei kelpaa kenellekkään että naiset mielummin ottaa juopon joka kohtelee hyvin kuin tylsän miehen joka kuluttaa aikaa kotona.
- Kalju Pitkätukka
Surunaamio:
Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin oma tilanteeni iässäsi.
Viikonloput olivat todella piinaavia.
Olen jollain tavalla erilainen ja olen tuntenut itseni aina yksinäiseksi, oli ympärillä ihmisiä tai ei.
Omat mielenkiinnonkohteet ja harrastukset ovat auttaneet jaksamaan vaikeiden aikojen yli.
Tietokirjallisuuden lukeminen on ollut minun pääasiallinen harrastukseni.
Suurinpiirtein iässäsi tilanteeni helpottui, kun sain hankituksi ajokortin ja autonrämän, kuskasin muita nuoria huvipaikoissa.
Vaikka ne kuskattavat eivät olleet ystäviäni, lähinnä käyttivät minua hyväksi,
pääsin kulkemaan siellä missä muutkin ja löytyipä lopulta seurustelukumppani.
Olen tällä hetkellä perheellinen, mutta ulkopuolisuuden tunteesta en ole päässyt eroon
Pidä huoli, että saat koulusi käytyä ja työllistyt! - Kyllä se siitä
Eläm järsjästää kaikenlaista kivaa..Tulee naisia sun muuta.
Niitä ystäviä itselläkään ole. - hjkis
Minä oon jo 40 ja yksin, koko elämä tähän saakka on kärsitty. Henki voi kuitenkin pidistä vielä toiset moitset 40v. Miks elämän pitää olla niin vaikeeta. Outoa olisi jos paremmaksi muuttuisi, kun ei ole 40 vuoteen muuttunut.
- done
Mulla on onneksi työ, ilman sitä olisin luultavasti jo tappanu itteni. Nyt tulee kahdeksas vuosi yksin, ja oon päättänyt että tää on viimenen. En enää jaksa keksimällä keksiä tekemistä jolla saan tapettua aikaa. En edes muista millasta on vaan hengailla kaverin kanssa, käydä leffassa, shoppailemassa tms. Joka vuosi oon päättäny että katotaan vielä vuosi josko tää tästä muuttuis, mutta kahdeksaan vuoteen MIKÄÄN ei oo muuttunu. Oon vaan tullu surullisemmaks ja surullisemmaks joten oon valmis luovuttamaan vielä tän vuoden puolella.
- n33yksin
Ikää on 33-vuotta ja olen ollut koko elämäni enemmän ja vähemmän yksinäinen...nykyään sitä enemmän, koska ei ole yhtään kaveria. Kun on useamman päivän ollut näkemättä ketään ja puhumatta kenellekään, tuntuu että päässä alkaa hajoamaan ja silloin jos koskaan tuntuu, että ei tätä elämää enää jaksa. Kun olisi edes se yksi ystävä :(
- eeyore124
N33, kuulostat aivan kohtalotoveriltani. Haluaisitko ryhtyä vaikka vain virtuaaliseksi ystäväksi kanssani?
- n33yksin
Voisin toki, skypeä, sähköpostia mihin ottaa yhteyttä?
Itse elin 21 vuotiaaksi erakon elämää ja sitten päätin ryhdistäytyä ja alkaa hankkimaan kavereita. Helppoahan se ei ole aloittaa tyhjästä mutta pitää vaan jaksaa uskoa itseensä niin kyllä se siitä. Itselläni nyt jo pari työkaveria. pari siviilikaveria ja 1 parisuhde joka kylläkin päättyi jo
- itä-suomessa
Ymmärrän hyvin ja tiedän miltä se tuntuu. Tajusin itse liian myöhässä ,että olen aivan yksinäinen kai lähes koko ikäni mutta en ole yksin. On minulla muutaman ystävää paitsi ei se riittänyt. Minulla nykyään vaikeampaa saada kavereitan jotka voisimme hengailla tai viettää seurassa ja ei siis ole minulle lainkaan. Olen kuin ilmaa heille. En itse tiedä missä tai miksi vikaa. Olet vielä nuori ja aikaa riittää niin voi ehkä joskus saada kavereita. Tottakai oon usein koneella tai koko ajan kännykässä netissä. Käyn joka päivä lenkillä ja silloin tällöin yksikseni kaupungilla. Älä siis luovuttaa tästä. Siis olen jo 32 ikä nainen mut nuorekas kyllä. Päätin jo asiasta , että en enää miettiä ihmisistä ja viis siitä koska miksi pitäisi yrittää koko ajan. Siis pitää vain kärsivällisyyttä ja olla omana itsenä. Yritän välillä vähemmän nettiä tai joskus en jaksa nettiä. Suomessa on jo noin miljoonan yksiasuvia ja yksinäiset ihmiset. Kokeile www.harrastuskaveri.com jos hyvällä tuurilla saada. Toinen vaihtoehtoa sitten osioon ystävyys- palstaan etsiä kavereita jotka voisi kiinnostaa. Hmm..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009