Tein valituksen.

Palautteen antaja

Jouduin jälleen tekemään HSL:n palautesivun kautta valituksen kuljettajan toiminnasta.

Teen aina valituksen jos on pienikin poikkeama aikataulussa pysäkkiajassa käytöksessä tai auton siisteydessä. Tänään oli veolian autossa linjalla 62, metrolehtiä lattialla. Huomautin kuljettajalle asiasta, hän ei vaivautunut edes vastaamaan. No kun ei vastannut sanallisesti niin kirjoittakoon sitten palautteeseen. Nykyään on hyvä kun voi laittaa palautteen jo kyydissä ollessaan kännykällä suoraan HSL:än, ei tarvitse soitella liikennöitsijöille. Tosin laitan kyllä tapauksesta riippuen myös suoraa palautetta liikennöitsijällekin.
Monesta kuljettajasta olen laittanut palautetta ja joitain kuljettajia en ole nähnyt enää. Liekö palautteideni ansiota että, ovat saaneet ansionsa mukaan eli potkut. Suosittelen muillekin kanssamatkustajille jos kuljettaja ei miellytä. Heti palautetta HSL:n sivuille ja suoraan liikennöitsijälle, kyllä loppuu kuljettajien ylivalta linja-autoissa. Hehän ovat vain kuljettajia. Eikä niissä palautteissa tarvitse olla kuin siteeksi totta, pääasia on että saadaan kuljettajat vastuuseen tekemisistään.

110

4064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • superkuski

      Ja matkustajat laitetaan vastuuseen myös vääristä ilmiannoista. Kuljettaja ei ole siivooja eikä sen tarvi tyhmien matkustajien kanssa puhua eikä vastata mitään. Ja matkustajathan autot sotkee joten siivotkaa auto ennen kuin poistutte.

      • Kunhan puhut

        Mistä lähtien matkustajia on saatettu vastuuseen vääristä ilmiannoista?
        Voitko antaa esimerkin, ja jos käräjille saakka on menty niin linkin päätökseen.


      • paskapuhetta täys
        Kunhan puhut kirjoitti:

        Mistä lähtien matkustajia on saatettu vastuuseen vääristä ilmiannoista?
        Voitko antaa esimerkin, ja jos käräjille saakka on menty niin linkin päätökseen.

        Niissä "asiakas" palautteissa joita olen itse saanut niin on kyllä niin täyttä paskaa kun olla ja taitaa. Näiden kirjailijoiden nimiä ei saa ilmeisesti mitään kautta selville. Täytyy kokeilla kunnianloukkaus / herjaus nimikkeellä tutkintapyyntöä josko sillai saisi nimen selville.


      • Joku roti
        Kunhan puhut kirjoitti:

        Mistä lähtien matkustajia on saatettu vastuuseen vääristä ilmiannoista?
        Voitko antaa esimerkin, ja jos käräjille saakka on menty niin linkin päätökseen.

        Perättömän tiedon levittäminen on rikos. Ja etenkin jos sillä aiheutetaan vahinkoa toiselle henkilölle, niin käräjäreissu on tiedossa. Sääli vain että niin monet kuljettajat eivät tiedä tätä.


      • paskapuhetta täys kirjoitti:

        Niissä "asiakas" palautteissa joita olen itse saanut niin on kyllä niin täyttä paskaa kun olla ja taitaa. Näiden kirjailijoiden nimiä ei saa ilmeisesti mitään kautta selville. Täytyy kokeilla kunnianloukkaus / herjaus nimikkeellä tutkintapyyntöä josko sillai saisi nimen selville.

        Hmmm. itse en edes kommentoi nimettömiä valituksia jos valitus tulee niin siinä on oltava valittajan nimi ja yhteystiedot palautetta varten !


      • 15+17
        Joku roti kirjoitti:

        Perättömän tiedon levittäminen on rikos. Ja etenkin jos sillä aiheutetaan vahinkoa toiselle henkilölle, niin käräjäreissu on tiedossa. Sääli vain että niin monet kuljettajat eivät tiedä tätä.

        haa , iltalehti ja seiska . HETI raastupaan.


      • Tuanoiniinku
        15+17 kirjoitti:

        haa , iltalehti ja seiska . HETI raastupaan.

        Eikös ne siellä aina ajoittain olekin, ja jopa tuomioita saaneet kun on menty levittämään aivan perättömiä jostakin henkilöstä.


      • Terppa M

        No kuski on vastuussa turvallisesta matkasta. Irtonaiset Metrot yms lattialla aiheuttavat liukastumisvaaran. Joten 1 1=?

        Joten jos niistä sanotaan ja kuski jättää siivoamatta, niin silloin jos joku kaatuu on syyllinen helppo löytää.


      • VöörstKeissi

        Liittyyköhän metrolehtisten ja roskien keräilyyn autoista kenti jotaa muutakin?
        Jos se kuski ei vaivaudu/kerkiä sieltä palliltaan käymään siellä takana (Sika
        Osastolla), voi tapahtua vaikka tragedia kun takapenkille jääneeseen laukkuun on laitettu pommi!


      • bet
        Terppa M kirjoitti:

        No kuski on vastuussa turvallisesta matkasta. Irtonaiset Metrot yms lattialla aiheuttavat liukastumisvaaran. Joten 1 1=?

        Joten jos niistä sanotaan ja kuski jättää siivoamatta, niin silloin jos joku kaatuu on syyllinen helppo löytää.

        HKL sanoi aikanaan ettei Metro-lehtien/uutislehti 100 kerääminen kuulu kuljettajien toimenkuvaan. Ja näinhän se on. Tietysti niitä saa kerätä joka haluaa, mutta ei ole mikään pakko.


      • Anonyymi
        paskapuhetta täys kirjoitti:

        Niissä "asiakas" palautteissa joita olen itse saanut niin on kyllä niin täyttä paskaa kun olla ja taitaa. Näiden kirjailijoiden nimiä ei saa ilmeisesti mitään kautta selville. Täytyy kokeilla kunnianloukkaus / herjaus nimikkeellä tutkintapyyntöä josko sillai saisi nimen selville.

        Tässä oikea nussikuskien kuninga s
        Päin ounaista ja vaarataa kaikki ihmiset
        https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010622529.html


    • Totta mooses...

      Suomi on ammattivalittajien luvattu maa.
      Eiköhän sinunkin tietosi ole jo siihen ammattivalittaja luokkaan ole laitettu HSL:n ja liikennöitsijöiden toimesta, jolloin he varmaankin katsovat niitä hiukan läpi sormien?

      • Selvyyttä.

        Väärä luulo että HSL:lä olisi jokin ammattivalittajien luokka. Kyllä sieltä kaikki sepustukset lähtevät liikennöitsijöille vastattaviksi. Kas kun jokainen moite, kehu, mikä tahansa palaute vaikuttaa ko liikennöitsijän laatupisteisiin.


    • pääkipeä

      onpas mukava asiakas!
      eikö sinun pitäisi jo viettää aikaa hullujen huoneessa?.
      toivottavasti HSL ilmoittaa kuskeille sinun tuntomerkit niin jatkossa kuskit voisivat puhua sun kansasi niska- perse kieltä.

      • Tuanoiniinku

        Tuo aloittajahan on kuin muutamat palvelulinja 802:n persläpi-ämmät Roihuvuoresta. Hevonhumppaa ei ymmärretä, minkä takia tietyt asiat tehdään tietyllä tavalla, mutta silti ollaan kaikkeen tarttelehtimassa ja omia sääntöjä tekemässä sekä valituksien lähettämisillä uhoilemassa.

        Luojan kiitos olen päässyt tuosta paskasakista jo eroon ja uudessa duunissa. Tsemppiä vaan kollegat.


      • Tuttu juttu
        Tuanoiniinku kirjoitti:

        Tuo aloittajahan on kuin muutamat palvelulinja 802:n persläpi-ämmät Roihuvuoresta. Hevonhumppaa ei ymmärretä, minkä takia tietyt asiat tehdään tietyllä tavalla, mutta silti ollaan kaikkeen tarttelehtimassa ja omia sääntöjä tekemässä sekä valituksien lähettämisillä uhoilemassa.

        Luojan kiitos olen päässyt tuosta paskasakista jo eroon ja uudessa duunissa. Tsemppiä vaan kollegat.

        Punahilkantien ja Prinsessantien väkyttäjät on tullut nähdyksi täälläkin. Paskamaisempaa porukkaa saa hakea kuin ne harput. Onneksi en enää minäkään joudu kärsimään niistä.


      • sadfa
        Tuttu juttu kirjoitti:

        Punahilkantien ja Prinsessantien väkyttäjät on tullut nähdyksi täälläkin. Paskamaisempaa porukkaa saa hakea kuin ne harput. Onneksi en enää minäkään joudu kärsimään niistä.

        meinaan vaan vaan että ookko tsiigannu peiliin,jos se vika onkin vaikka sussa eikä mummoissa?se on kumma kun tietyillä kuskeilla tuntuu olevan aina ongelmia matkustajien kanssa.toisilla taas ei lainkaan,asenteessa feeluu??


      • Otappa uusiksi
        sadfa kirjoitti:

        meinaan vaan vaan että ookko tsiigannu peiliin,jos se vika onkin vaikka sussa eikä mummoissa?se on kumma kun tietyillä kuskeilla tuntuu olevan aina ongelmia matkustajien kanssa.toisilla taas ei lainkaan,asenteessa feeluu??

        Meinaan vaan että ookkos ihan perillä itse siitä mistä puhut. Jos ylläolevat kertovat nimenomaan tietyn paikan,jossa on harvinaisen hankalia matkustajia, niin silloinhan he ovat tulleet muualla toimeen. Eli eiköhän silloin paikan matkustajissa ole jotain poikkeuksellisen veemäisiä piirteitä.


    • maisteriäo163

      Palautteen antajalla on väärä lääkitys.

    • Ylpeä KULJETTAJA

      Tiedoksi, että jos matkustajan antamassa
      "palautteessa" loukataan kuljettajaa, niin
      varmasti ilmoitan asian poliisille. Kuljettajat
      ovat niin arvokkaita ihmisiä, että matkustajien
      pitää ehdottomasti KUNNIOITTAA kuljettajia.

      Yksikään kuljettaja ei tietääkseni ole saanut
      potkuja negatiivisten "palautteiden" vuoksi.
      Kuljettajat osaavat pitää puolensa !

      • Kauko liikenteessä on

        Ajoneuvojen kuljettajat suorittavat erittäin vastuullista tehtävää liikenteessä, jossa onnettomuuden vaara väijyy lähes joka hetkessä. Kun itse olen kyydissä matkustajana, varon ainakin ajon aikana ärsyttämästä kuljettajaa kielteisellä palautteella ja turhalla jorinalla, jotta en lisäisi kuljettajan työtaakkaa. Minulle riittää, että pääsen lähtöpaikastani päämäärääni turvallisesti ja jokseenkin ajoissa. Turvavaatimus on aina täytetty ja aikataulussakin on pysytty siedettävästi. Se, mikä pännii ja risoo armottomasti, on bussien ja junien matkalippujen hinnoittelu: se on muuttunut lähivuosina mielivaltaiseksi (ainakin kaukoliikenteessä).


      • Kenkää

        Eikö ole? Oletko ihan varma asiastasi?


    • Seliseli ja valivali

      Oikea arjen sankari! :D Tulisi talvi ja tappaisi tuollaiset kaikesta valittavat yksilöt! :D

      • Siinä toinen sankari

        Katos katos, kukas nyt valittaa?


    • Suosittelen suoraan menemää meilahteen hakemaan lääkitystä oloon... ...ja työturvallisuuden takia meitä kehotetaan olemaan provosoimatta HULLUJA

    • Rohdot poskeen !

      Ei taida ketjun aloittajalla hissi kulkea ihan ylös asti !

      • rohto pois poskesta

        sillä aloittaja veti taas sellaisesta narusta, joilla tuli jukii ne oikeat rohdon tarvitsijat! i näkäjään paljoa tartte, kun jo ollaan valmiita tarttumaan koukkuun. Aloittajan valitusaloitus paljasti taas kerran todelliset valittajat ns. ammatti sellaiset! :D
        .


      • Hah hah
        rohto pois poskesta kirjoitti:

        sillä aloittaja veti taas sellaisesta narusta, joilla tuli jukii ne oikeat rohdon tarvitsijat! i näkäjään paljoa tartte, kun jo ollaan valmiita tarttumaan koukkuun. Aloittajan valitusaloitus paljasti taas kerran todelliset valittajat ns. ammatti sellaiset! :D
        .

        "näkäjään paljoa tartte".......kova on NÄKÖJÄÄN näsäviisaan itseriittoinen mutta sokea kiima, kun ei ehdi edes kirjoittaa oikein.


    • ihme valittaja

      "valituksen jos on pienikin poikkeama aikataulussa pysäkkiajassa". Valita saatana liikennevirastoon, ei ole kuskin syy, jos on myöhässä. Taidat olla trolli, ei kukaan voi olla noin tyhmä, että valittaa joka asiasta.

      • Ottakaa selvää

        HSL alueella ei ole mitään tekemistä ELY liikenteen kanssa. Ota selvää asioista!

        Kyllä se on lähtökohtaisesti kuljettajan syy jos ei pysty ajamaan annettujen aikataulujen mukaisesti!

        Jos ei pysytä aikatauluissa niin totta kai, siitä pitää tehdä reklamaatio.


      • Totta mooses...
        Ottakaa selvää kirjoitti:

        HSL alueella ei ole mitään tekemistä ELY liikenteen kanssa. Ota selvää asioista!

        Kyllä se on lähtökohtaisesti kuljettajan syy jos ei pysty ajamaan annettujen aikataulujen mukaisesti!

        Jos ei pysytä aikatauluissa niin totta kai, siitä pitää tehdä reklamaatio.

        Monellako linjalla on HSL alueella oikeasti aikataulun mukaiset pysäkkiajat?
        Onko yhtään, muutoin kuin textillä ARVIOITU saapumisaika?

        Onneksi suurin osa matkustajista ymmärtää kaupunkiliikenteessä olevan niin paljon muuttuvia tekijöitä ettei muunlaista textiä oikeasti voi sinne laittaa.

        Yleensä on vielä keskenmatkan olevilla aikataulu ajoilla tarkoitettu sitä ettei auto aja aikaisemmin ohitse, paitsi jos on tuo lisäys arvioitu aika.


      • LINJA-AUTONKULJ.
        Ottakaa selvää kirjoitti:

        HSL alueella ei ole mitään tekemistä ELY liikenteen kanssa. Ota selvää asioista!

        Kyllä se on lähtökohtaisesti kuljettajan syy jos ei pysty ajamaan annettujen aikataulujen mukaisesti!

        Jos ei pysytä aikatauluissa niin totta kai, siitä pitää tehdä reklamaatio.

        KULJETTAJAN TEHTÄVÄ EI OLE MIKÄÄN
        AIKATAULUSSA PYSYMINEN ! Kuljettaja
        on ASIAKASPALVELIJA eikä mikään ralliajaja.
        Kuljettajan tehtävä on kuljettaa matkustajat
        paikasta toiseen, ja aikataulussa pysyminen
        ei ole useinkaan edes mahdollista !
        Kuljettajan ei tarvitse yrittää väkisin pysyä
        aikataulussa. Jos aikataulun on suunnitellut
        joku konttori-istuja eikä kukaan oikea
        linja-autonkuljettaja, niin eipä aikataulusta
        tarvitse välittää. Jos bussi on 10-20 minuuttia
        "myöhässä", niin ei haittaa. Eikä bussi edes
        ole "myöhässä", jos se kuitenkin joskus tulee.


      • on oltava ajassa
        LINJA-AUTONKULJ. kirjoitti:

        KULJETTAJAN TEHTÄVÄ EI OLE MIKÄÄN
        AIKATAULUSSA PYSYMINEN ! Kuljettaja
        on ASIAKASPALVELIJA eikä mikään ralliajaja.
        Kuljettajan tehtävä on kuljettaa matkustajat
        paikasta toiseen, ja aikataulussa pysyminen
        ei ole useinkaan edes mahdollista !
        Kuljettajan ei tarvitse yrittää väkisin pysyä
        aikataulussa. Jos aikataulun on suunnitellut
        joku konttori-istuja eikä kukaan oikea
        linja-autonkuljettaja, niin eipä aikataulusta
        tarvitse välittää. Jos bussi on 10-20 minuuttia
        "myöhässä", niin ei haittaa. Eikä bussi edes
        ole "myöhässä", jos se kuitenkin joskus tulee.

        Kuljettajan tehtävä on nimenomaan aikataulussa pysyminen! jos bussi on 10-20 minuuttia myöhässä niin se aivan tolkuttoman paljon ja voisi melkein laittaa ajamattomaksi lähdöksi! maksimissaan 1-2 minuuttia saa olla myöhässä.

        jos kuljettaja ei pysy aikataulussa niin on ammattitaidossa puutteita! jos joku kuljettaja ei pysy aikataulussa toisten pysyessä niin asiaan tulee puuttua ja selvittää mistä se johtuu ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin asian korjaamiseksi!


      • Arvonsa tunteva kulj
        on oltava ajassa kirjoitti:

        Kuljettajan tehtävä on nimenomaan aikataulussa pysyminen! jos bussi on 10-20 minuuttia myöhässä niin se aivan tolkuttoman paljon ja voisi melkein laittaa ajamattomaksi lähdöksi! maksimissaan 1-2 minuuttia saa olla myöhässä.

        jos kuljettaja ei pysy aikataulussa niin on ammattitaidossa puutteita! jos joku kuljettaja ei pysy aikataulussa toisten pysyessä niin asiaan tulee puuttua ja selvittää mistä se johtuu ja ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin asian korjaamiseksi!

        Kuljettajan tehtävä EI OLE aikataulussa
        pysyminen ! Jos jonkun matkustajan mielestä
        aikataulussa pysyminen olisi tärkeää, niin
        sen matkustajan pitää soittaa bussifirmaan
        ja VAATIA PAREMPAA SUUNNITTELUA !

        Jos kuljettaja pysyy aina aikataulussa, niin
        kukaan tervejärkinen ei uskalla mennä
        niin ammattitaidottoman kuskin kyytiin,
        koska aikataulussa pysyminen perustuu
        usein JÄRJETTÖMÄÄN YLINOPEUTEEN.
        Ajoajat on laskelmoitu niin tyhmästi, että
        ällöttää.

        Muuten, kerran, kun kävin lääkärillä, niin
        lääkäri oli sovitusta ajasta VIISITOISTA
        MINUUTTIA MYÖHÄSSÄ !! Oliko siis
        ammattitaidoton lääkäri ?


      • on oltava ajassa
        Arvonsa tunteva kulj kirjoitti:

        Kuljettajan tehtävä EI OLE aikataulussa
        pysyminen ! Jos jonkun matkustajan mielestä
        aikataulussa pysyminen olisi tärkeää, niin
        sen matkustajan pitää soittaa bussifirmaan
        ja VAATIA PAREMPAA SUUNNITTELUA !

        Jos kuljettaja pysyy aina aikataulussa, niin
        kukaan tervejärkinen ei uskalla mennä
        niin ammattitaidottoman kuskin kyytiin,
        koska aikataulussa pysyminen perustuu
        usein JÄRJETTÖMÄÄN YLINOPEUTEEN.
        Ajoajat on laskelmoitu niin tyhmästi, että
        ällöttää.

        Muuten, kerran, kun kävin lääkärillä, niin
        lääkäri oli sovitusta ajasta VIISITOISTA
        MINUUTTIA MYÖHÄSSÄ !! Oliko siis
        ammattitaidoton lääkäri ?

        Kyllä on. Kuljettajan tulee noudattaa aikataulua kuten kaikkea muutakin. Kuljettaja lähtee aikataulun mukaiseen aikaan tasaus/lähtöpysäkiltä ja ajon aikana pitää huolen siitä että pysäkeille saavutaan mahdollisimman lähellä aikataulussa ilmoitettua aikaa.

        Ne aikatauluthan tehdään toteutuneiden ajoaikojen perusteella kuten olen ymmärtänyt. Eli silloin keskimäärin kuljettajat saavat ajettua kyseiset aikataulut.

        Sitten jos on joku kuljettaja joka ei saa niin kuljettajassa on vika. Vastaavasti joku kuljettaja ajaa aikataulusta edellä joka sekään ei ole hyvä. Jotkut kuljettajat ovat niin leväperäisiä etteivät viitsi välttämättä edes lähteä oikeaan aikaan kun on "tauko menossa". Ja se, että tauko on menossa johtuu siitä että kyseinen kuljettaja on ajanut myöhässä joten oma vika.

        Ja sitten ollaan vielä enemmän myöhässä jne. kyllä se on ihan kuljettajan syytä.
        Bussin tulee olla aikataulussaan ja kuljettajan täytyy ajaa siten että se toteutuu!!! Muutaman minuutin maksimissaan voi olla myöhässä.

        Entä jos bussi olisi ollut 15-20 minuuttia tai vaikka vajaan tunnin myöhässä etkä olisi ehtinyt lääkärissä sovittuun aikaan?


      • Ai tähhh
        on oltava ajassa kirjoitti:

        Kyllä on. Kuljettajan tulee noudattaa aikataulua kuten kaikkea muutakin. Kuljettaja lähtee aikataulun mukaiseen aikaan tasaus/lähtöpysäkiltä ja ajon aikana pitää huolen siitä että pysäkeille saavutaan mahdollisimman lähellä aikataulussa ilmoitettua aikaa.

        Ne aikatauluthan tehdään toteutuneiden ajoaikojen perusteella kuten olen ymmärtänyt. Eli silloin keskimäärin kuljettajat saavat ajettua kyseiset aikataulut.

        Sitten jos on joku kuljettaja joka ei saa niin kuljettajassa on vika. Vastaavasti joku kuljettaja ajaa aikataulusta edellä joka sekään ei ole hyvä. Jotkut kuljettajat ovat niin leväperäisiä etteivät viitsi välttämättä edes lähteä oikeaan aikaan kun on "tauko menossa". Ja se, että tauko on menossa johtuu siitä että kyseinen kuljettaja on ajanut myöhässä joten oma vika.

        Ja sitten ollaan vielä enemmän myöhässä jne. kyllä se on ihan kuljettajan syytä.
        Bussin tulee olla aikataulussaan ja kuljettajan täytyy ajaa siten että se toteutuu!!! Muutaman minuutin maksimissaan voi olla myöhässä.

        Entä jos bussi olisi ollut 15-20 minuuttia tai vaikka vajaan tunnin myöhässä etkä olisi ehtinyt lääkärissä sovittuun aikaan?

        Niin että mitäpä liikenneturvallisuudesta ja nopeusrajoituksista kunhan vain ei ole myöhässä?

        Ja mitä tulee siihen uskoon/hsl:n propagandaan, että ajoajat tehtäisiin toteutuneiden ajoaikojen pohjalta, voin sanoa että höpöpuheita. Kilpailutus on tehnyt sen että linjoja koitetaan ehtia ajaa mahdollisimman vähillä autoilla, ja silloin ei joidenkin minuuttien myöhästymiset paljoa paina, vaan se että kaupunki kaiken saa mahdollisimman halvalla..


      • Likinäk.Rilli-Likka
        on oltava ajassa kirjoitti:

        Kyllä on. Kuljettajan tulee noudattaa aikataulua kuten kaikkea muutakin. Kuljettaja lähtee aikataulun mukaiseen aikaan tasaus/lähtöpysäkiltä ja ajon aikana pitää huolen siitä että pysäkeille saavutaan mahdollisimman lähellä aikataulussa ilmoitettua aikaa.

        Ne aikatauluthan tehdään toteutuneiden ajoaikojen perusteella kuten olen ymmärtänyt. Eli silloin keskimäärin kuljettajat saavat ajettua kyseiset aikataulut.

        Sitten jos on joku kuljettaja joka ei saa niin kuljettajassa on vika. Vastaavasti joku kuljettaja ajaa aikataulusta edellä joka sekään ei ole hyvä. Jotkut kuljettajat ovat niin leväperäisiä etteivät viitsi välttämättä edes lähteä oikeaan aikaan kun on "tauko menossa". Ja se, että tauko on menossa johtuu siitä että kyseinen kuljettaja on ajanut myöhässä joten oma vika.

        Ja sitten ollaan vielä enemmän myöhässä jne. kyllä se on ihan kuljettajan syytä.
        Bussin tulee olla aikataulussaan ja kuljettajan täytyy ajaa siten että se toteutuu!!! Muutaman minuutin maksimissaan voi olla myöhässä.

        Entä jos bussi olisi ollut 15-20 minuuttia tai vaikka vajaan tunnin myöhässä etkä olisi ehtinyt lääkärissä sovittuun aikaan?

        Kuulkaapa nyt. Me matkustajat emme ole
        kiinnostuneita siitä, onko bussi aikataulussa.
        Olemme sitä mieltä, että tärkeintä on kuskin
        kohteliaisuus ja puheilmaisutaito.
        Jos joku kuski yrittää pysyä aikataulussa
        ajamalla pelottavan hirveällä vauhdilla, niin
        se ei ole mitään asiakaspalvelua, vaan
        matkustajien kiusaamista.


      • 1234,,
        on oltava ajassa kirjoitti:

        Kyllä on. Kuljettajan tulee noudattaa aikataulua kuten kaikkea muutakin. Kuljettaja lähtee aikataulun mukaiseen aikaan tasaus/lähtöpysäkiltä ja ajon aikana pitää huolen siitä että pysäkeille saavutaan mahdollisimman lähellä aikataulussa ilmoitettua aikaa.

        Ne aikatauluthan tehdään toteutuneiden ajoaikojen perusteella kuten olen ymmärtänyt. Eli silloin keskimäärin kuljettajat saavat ajettua kyseiset aikataulut.

        Sitten jos on joku kuljettaja joka ei saa niin kuljettajassa on vika. Vastaavasti joku kuljettaja ajaa aikataulusta edellä joka sekään ei ole hyvä. Jotkut kuljettajat ovat niin leväperäisiä etteivät viitsi välttämättä edes lähteä oikeaan aikaan kun on "tauko menossa". Ja se, että tauko on menossa johtuu siitä että kyseinen kuljettaja on ajanut myöhässä joten oma vika.

        Ja sitten ollaan vielä enemmän myöhässä jne. kyllä se on ihan kuljettajan syytä.
        Bussin tulee olla aikataulussaan ja kuljettajan täytyy ajaa siten että se toteutuu!!! Muutaman minuutin maksimissaan voi olla myöhässä.

        Entä jos bussi olisi ollut 15-20 minuuttia tai vaikka vajaan tunnin myöhässä etkä olisi ehtinyt lääkärissä sovittuun aikaan?

        SE EI OLE KULJETTAJAN VIKA JOS AIKATAULUT ON TEHTY LIIAN KIREIKSI.
        KOITA YMMÄRTÄÄ.


      • on oltava ajassa kirjoitti:

        Kyllä on. Kuljettajan tulee noudattaa aikataulua kuten kaikkea muutakin. Kuljettaja lähtee aikataulun mukaiseen aikaan tasaus/lähtöpysäkiltä ja ajon aikana pitää huolen siitä että pysäkeille saavutaan mahdollisimman lähellä aikataulussa ilmoitettua aikaa.

        Ne aikatauluthan tehdään toteutuneiden ajoaikojen perusteella kuten olen ymmärtänyt. Eli silloin keskimäärin kuljettajat saavat ajettua kyseiset aikataulut.

        Sitten jos on joku kuljettaja joka ei saa niin kuljettajassa on vika. Vastaavasti joku kuljettaja ajaa aikataulusta edellä joka sekään ei ole hyvä. Jotkut kuljettajat ovat niin leväperäisiä etteivät viitsi välttämättä edes lähteä oikeaan aikaan kun on "tauko menossa". Ja se, että tauko on menossa johtuu siitä että kyseinen kuljettaja on ajanut myöhässä joten oma vika.

        Ja sitten ollaan vielä enemmän myöhässä jne. kyllä se on ihan kuljettajan syytä.
        Bussin tulee olla aikataulussaan ja kuljettajan täytyy ajaa siten että se toteutuu!!! Muutaman minuutin maksimissaan voi olla myöhässä.

        Entä jos bussi olisi ollut 15-20 minuuttia tai vaikka vajaan tunnin myöhässä etkä olisi ehtinyt lääkärissä sovittuun aikaan?

        Ei se aikatauulussa pysyminen aina ole kuljettajasta kiinni vaan syy saattaa olla kanssa autoilijoissa/liikenteessä(bussi ei edelleenkään lennä) ja yksi syy miks olaan myöhässä on nämä iän aikaiset turhat vänkyttäjät ja muut sikailija sika osastolla


      • Kyllä kyllä
        Likinäk.Rilli-Likka kirjoitti:

        Kuulkaapa nyt. Me matkustajat emme ole
        kiinnostuneita siitä, onko bussi aikataulussa.
        Olemme sitä mieltä, että tärkeintä on kuskin
        kohteliaisuus ja puheilmaisutaito.
        Jos joku kuski yrittää pysyä aikataulussa
        ajamalla pelottavan hirveällä vauhdilla, niin
        se ei ole mitään asiakaspalvelua, vaan
        matkustajien kiusaamista.

        Kiva kuulla, mutta teillä matkustajilla on vain kovin outo tapa osoittaa tuo. Nimittäin ryssät ja muut kielipuolipotilaat saavat kuskeina olla rauhassa, mutta suomalaiselle kohteliaallekin kuskille ollaan räksyttämässä vähän väliä, ja yleensä vielä oman väärinkäsityksen johdosta. Ne kohteliaat suomalaiset kun pikkuhiljaa saavat tarpeekseen ja vaihtavat alaa, niin jäljelle jää ne joilta et voi edes pientä opastusta kysyä kun "mine ei ymmärtä, mine vain aja tämä".


      • Anonyymi

        Myöhästyminen voi johtua kuskin wc käynnistä tai sairauskohtauksesta.kuski ei ole kone.


    • palautteen antaja

      Niin, kyllä minulla maksavana matkustajana on oikeus antaa palautetta milloin siihen on suinkin aihetta.
      Maksan vuositasolla huomattavan summan veroina, ja lippumaksuina joilla rahoitetaan HSL alueen joukkoliikennettä.
      Joten kyllä on aivan oikeutettua vaatia silloin palvelua, mikäli palvelu ei ole asianmukaista tulee silloin reklamoida.
      Jos linja-auto on myöhässä, kuljettaja / ajoneuvo on epäsiisti, kuljettaja on epäkohtelias ym. Kyllä silloin pitää huomauttaa.

      Jos ostat kaupasta viallisen tuotteen niin toteatko vain että voi voi kun kävi näin?
      Vai palautatko viallisen tuotteen kauppaan?
      Aivan sama on joukkoliikenteessä. Me matkustajat OSTAMME palvelun!

      • yks"

        ..pyörät seis vaikka vaan huviksi/kiusaksi kyllä taas on valittajatkin hiljasia/tyytyväisiä jonkin aikaa kun pyörät taas pyörivät!Tai sitten kuskit ajakaa vaan ihan rajoitusten mukaan älkääkö koittako pysyä ylikireissä ajosarjoissa tyytymättömien asiakkaiden kiusaksi jotka eivät ymmärrä kuskien venymistä omalla kustannuksellaan.


      • Totta mooses...

        Kerro päteekö tuo valitsemasi valituslinja kaikissa kanssakäymisissäsi?

        Valitatko esim työssäsi kaikille jos asia ei mene aivan täydellisesti, saati kaupassa ja ym ym? Jos joudut vastaaman ettet valita, niin olet aika tekopyhä henkilö.

        Aiheesta saa ja pitääkin valittaa, mutta siinäkin kannattaa pitää järki mukana.

        Kerro nyt mitä tarkoitat tuolla linja-auto on myöhässä?
        Kysytkö edes syytä kuljettajalta miksi vai oletko vain hiljaa ja teet valituksen, vaikka näkisit bussin tulevan edelliseltä vuorolta myöhässä täydessä lastissa?

        Miten ymmärrät textin arvioitu aika, joka on yleinen matkanvarrella olevilla pysäkeillä? Voiko niiltä olla myöhässä saati etuajassa?


      • Jepjepjuu

        Jos haluat parempaa palvelua, niin äänestä kaupungin johtoon, so. myös HSL:n hallitukseen, puoluetta joka haluaa TOIMIVAA joukkoliikennettä. Älä äänestä puoluetta joka haluaa äärimmäisyyksiin kilpailutettua joukkoliikennettä.

        Kilpailutus toi alalle yhä huononevat työehdot = Pula kuljettajista, jolloin kaikki paskasakkikin on kelpuutettava hommiin.

        Kilpailutus ajoi liikennöitsijät selviytymistaisteluun mahdollisimman vähillä autoilla = Ylikireitä aikatauluja, eli myöhästymisiä sekä toistuvia kalustorikkoja, epäsiistejä pesemättömiä autoja jne.

        Mutta turhaahan tämä on, et tajua kuitenkaan että todelliset syypäät istuvat aivan muualla kuin ratin takana.


      • Aivan niin
        Jepjepjuu kirjoitti:

        Jos haluat parempaa palvelua, niin äänestä kaupungin johtoon, so. myös HSL:n hallitukseen, puoluetta joka haluaa TOIMIVAA joukkoliikennettä. Älä äänestä puoluetta joka haluaa äärimmäisyyksiin kilpailutettua joukkoliikennettä.

        Kilpailutus toi alalle yhä huononevat työehdot = Pula kuljettajista, jolloin kaikki paskasakkikin on kelpuutettava hommiin.

        Kilpailutus ajoi liikennöitsijät selviytymistaisteluun mahdollisimman vähillä autoilla = Ylikireitä aikatauluja, eli myöhästymisiä sekä toistuvia kalustorikkoja, epäsiistejä pesemättömiä autoja jne.

        Mutta turhaahan tämä on, et tajua kuitenkaan että todelliset syypäät istuvat aivan muualla kuin ratin takana.

        En ole koskaan ihmetellyt, miksi bussi on
        myöhässä. Usein olen ihmetellyt, miksi bussi
        ei ole enempää myöhässä. Sillä jokainen
        järkevä ihminen tajuaa, että aikataulut ja
        ajo-ohjelmat on tehty ÄLYTTÖMÄN KIREIKSI.
        Ja jokainen järkevä tajuaa, että bussin
        myöhässäolo ei liity kuljettajaan, vaan
        syylliset istuvat kirjoituspöydän ääressä.


      • mun näkemys
        Jepjepjuu kirjoitti:

        Jos haluat parempaa palvelua, niin äänestä kaupungin johtoon, so. myös HSL:n hallitukseen, puoluetta joka haluaa TOIMIVAA joukkoliikennettä. Älä äänestä puoluetta joka haluaa äärimmäisyyksiin kilpailutettua joukkoliikennettä.

        Kilpailutus toi alalle yhä huononevat työehdot = Pula kuljettajista, jolloin kaikki paskasakkikin on kelpuutettava hommiin.

        Kilpailutus ajoi liikennöitsijät selviytymistaisteluun mahdollisimman vähillä autoilla = Ylikireitä aikatauluja, eli myöhästymisiä sekä toistuvia kalustorikkoja, epäsiistejä pesemättömiä autoja jne.

        Mutta turhaahan tämä on, et tajua kuitenkaan että todelliset syypäät istuvat aivan muualla kuin ratin takana.

        Mikään PUOLUE ei saa aikatauluja järkeviksi.
        Kun ne poliitikot, puolueesta riippumatta, ovat
        kiinnostuneita VAIN POLITIIKASTA, MUTTA
        EI LINJA-AUTOLIIKENTEESTÄ.


      • Niin kuljjettajahan se sotkee ja levittää ne lehdet latialle... ...usko huvikses sielä istut paskan joukossa jota matkustajat tuo ja jättää autoon olen kuljeettaja en siivooja. !


      • haaveissa ura
        jukni69 kirjoitti:

        Niin kuljjettajahan se sotkee ja levittää ne lehdet latialle... ...usko huvikses sielä istut paskan joukossa jota matkustajat tuo ja jättää autoon olen kuljeettaja en siivooja. !

        Ei jukni69 ole mikään kuljettaja.


    • hembo

      Ruokaa saa myös suoraan kotiin, ei tarvitse liikkua mihinkään!

      • seppotee

        Laitappas tänne niitä bussilinjoja, jotka ovat myöhässä niin tarkistetaan järjestelmistä, pitävätkö sinun kertomuksesi paikkaansa...


    • Yksi vain

      " Hehän ovat vain kuljettajia."

      On toi vtun kiva tietää että täällä muut ihmiset ovat "vain" jotakin. Minun mielestäni aloittajan asenne valituksiin on aivan prseestä ja nykyviestimet tekevät mahdolliseki tuon. En tarkoita sitä etteikö valituskanavia saisi olla mutta tuo asenne vtuttaa. Minun mielestäni aloittajakin on vain yksi vtun valittaja. Lisäksi hän luulee itsestään aivan selvästi liikoja. Tuskin kukaan kuski saa lähtöjä pelkän yhden valituksen perusteella, kyllä niitä useita täytyy olla.

      • Valii valii

        Tuo on valitettavan monen matkustaja asenne nykyään. Ikävä kyllä


      • Heti tänne
        Valii valii kirjoitti:

        Tuo on valitettavan monen matkustaja asenne nykyään. Ikävä kyllä

        Tämä kaikki heti mulle nyt yhteiskunta saanut tämänkin aikaiseksi. Mitä tulee asiakaspalautteisiin niin taitaa se olla vähän tuohon suuntaan mitä ketjun aloittaja tekee. Kun on modernit yhteydenpitovälineet niin on helppoa laittaa anonyymi tai nimellä varustettu palaute. HSL todellakin laittaa joka ikisen palautteen vastattavaksi liikennöitsijälle. Koska ne palautteet vaikuttavat liikennöitsijän laatupisteisiin suoraan. Ennen vanhaan kun ei ollut nettiä vaan piti soittaa liikennöitsijälle mikäli halusi antaa palautetta niin kynnys oli huomattavan paljon korkeampi. Nykyään ei sitä kynnystä ole käytännössä ollenkaan.


      • aloittaja on idioott

        Aloittaja on mielestäni trolli.Mutta tuollaisia on ihan oikeasti. "hehän ovat "vain" kuljettajia".Mutta jos "heitä" ei olisi,entäs sitten.
        Eikä valituksissa tarvi olla kuin siteeksi totta,pääasia että saadaan kuski vastuuseen. Miksi pitää keksiä syitä jonkun henkilön päänmenoksi.
        Vastaisiko aloittaja tähän,siis "palautteen antaja".


    • asiakas24

      Arvoisa palautteen antaja kun olette tehnyt valituksen kuljettajasta onko mielessä käynyt että voisitte itse alkaa ajamaan Linja-autoa.silloinhan te voitte palvella asiakkaita niin kun pitää.Sittenhän silläkin linjalla on hyvinkin palvelualtis kuljettaja.

    • Jep3

      Pysäkkiaikatauluissa lukee että ajat ovat suuntaa antavia...

    • kuski mieki

      Arvoisa valittaja, tai sinä joka oletat, että metrossa kuljettaja siivoaa vaunut, olet erehtynyt.

      Kenen kuvittelet silloin siivouksesta huolehtivan kun ne suunnitellut automaattiohjausvaunut tulevat Hesan metroliikentteseen. Pidettäisiinkö kuljettajaa kuitenkin metrojunassa siivoamassa niitä mainoksia lattialta, ettet vain liukastu?

      Olen itse Helsinkiläisten bussimatkustajien turvallisesta matkasta niin monta kertaa ollut vastuussa etten ala edes arvelemaan sitä lukumäärää, mutta kyllä siellä siivoojat ovat busseja siivoamassa. Kuljettaja hoitaa ajamisen, eikä aina voi pitää kiinni aikataulustakaan, vaikka kaikki siihen pyrkivät.
      Aikataulussa pysyäkseen ei ole velvollisuus ajaa ylinopeutta, ei jättää muitakaan liikennelain ja asetusten pykäliä noudattamatta.

      Bussilla ja junalla on hyvä taipumus, kun edellinen jättää, pian tulee uusi.
      Akkaa ei niin vain saa heti uutta!

      Muutoin näin lapselliseen juttuun ei oikeestaan pitäis edes ottaa kantaa.

      Rutisijat on erikseen ja matkustajat erikseen. Kiitos kivoille matkustajille!

    • ammattipalvelija

      Valituksia tulee paljon, mutta vain puolet menee liikennöitsijälle asti.
      Sitten se on firmasta kii meneekö suoraan roskiin vaiko kuljettajalle asti. Yleensä roskiin tai sit niille nauretaan kahvihuoneessa.
      Veolia taitaa olla ainoita joissa kuski joutuu "yläkertaan" missä sit eräs pöydän takaa jakaa neuvoja miten ois pitäny..mut siitäki lopuks saa jätskin.

      • Veulia

        Oikeasa olet Veuliala joutu heti yläkerta jos tulee palautteita. sielä ei palauteta hyvällä katsota Johtaja vaati heti selvitystä ja jos ei kelpaa niin varoitus tai lopputili välitömästi.


      • Kulj. olen

        Meillä bussifirmassa valitus menee kuskille asti,
        mutta johtajat sanovat suoraan, että jonninjoutavista
        valituksista ei tarvitse välittää. On nimittäin tullut
        joskus niin omituisia valituksia erittäin hyvistä TERVEHTIMISTAITOISISTA kuskeista, että
        johtajat kyllä tietävät, että valittajat ovat pahasti häiriintyneitä.


    • palautteen antaja

      Olen härskin pedarin näköinen mies (kalju keskellä, hieman jammun näköinen), joten minua ei mielestäni tarpeeksi kunnioiteta, siksi haen hyväksyntää valittamalla, koska tiedän, että voin valittaa asiasta kuin asiasta ja Minulle vastataan aina!

      • maisteriäo163

        Tämä valittajahan on helbin kuski. Johon kusiruutalla talkoopölövästi kasteli. Heihin kuskit kirjoittelee provoja väärän lääkkeen vuoksi.


    • Ketä kiinnostaa

      En ymmärrä miksi sinun pitää täällä meille kertoa tekemistäsi. Ketä kiinnostaa? Eikö sinulla ole mitään muuta tekemistä?

    • Valitan

      IIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHH UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHH AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH

    • Palautteen antaja.

      Väärät lääkkeet? Neuroleptejä aivan oikealla annostuksella, joten lääkitys on kyllä oikea, enkä ole lainkaan harhainen sekopää enää. Paras kaverini, tämä Siltavuoren Jammu kun kuoli, niin sain silloin psykoosin tämän johdosta. Kolmea kuukautta aimemmin äitini kuoli, mutta se ei tuntunut miltään nauratti vain. Mutsin maahan panon yhteydessä tanssin ja nauroin hänen hautansa ympärillä, joten mitään surua ei kuoleman johdosta tullut. Mutta kun paras kaverin Jammu kuoli, niin itkin viikon yhtäsoittoa ja menin lopulta psyykoosiin, johon sitten sain tämän neurolepti lääkityksen. Olen ruma ja irstaan näköinen mies, eikä minulla ole muuta hommaa kuin valittaa kaikesta.

      • doctor1

        Diagnoosi:Ruma,kaljupäinen,käteenvetäjä.Onhan siinä jo aihetta
        katkeruuteen.


    • Palautteen antaja.

      Tottakai vedän käteen, mutta en toisten nähden! Tumputan, tumputan ja tumputan, mutta mälli lentää aina 18 kuvassa olevaan henkilöön, joka useasti on nais puoleinen. Mut Siltisvuori opetti, että mielikuvitusta käytämällä lasti lentää 3 x pidemälle, jos "kuvittelee" kohteen nuoremmaksi. AAHH! Nyt vatkaus menossa, ooh aah, nyt lasti lentää!!

      • 503

        ON Niin.Tämämä onkin se 100kg ihmispaska mikä tulee merihaasta haukilahtteen.täti.pankaa webasto pälle karhusaares.norsunvitunnaama.irvistää kesällähän pitää webastoja pyöräyttää .koettakaa sieetää näillä ewwääill.wessu


    • Rahaa

      Markkinoiden johtava ja luotettava Neobux tuo pientä lisätuloa arkeen. Alussa rahan saanti on hidasta mutta kun saat vuokrattua referaatteja se nopeutuu ja voit saada kymmeniä euroja kuussa:)

      Linkki Rekisteröitymiseen: http://www.neobux.com/?r=EliasKetoja

    • aivomätäpaise

      Sun kannattais äänestää jaloillasi ja kävellä

    • syöpä

      Autistinen hypokriittipaskaläjä.

    • nussikuski

      Savusiikaa ja ahventa savustetaan noin tunnin verran, jolloin kalat ovat kypsyneet mehevän rapeiksi. Ei se ole sama asia kulkeeko junalla vai bussilla, jos on kiire paistaa ahventa. Itse olen saunan jälkeen laittaanut muikut suolaveteen ja todennut, että bussi tulikin aivan ajoissa. Jos verrataan haukea ja haukilahteen menevää bussilinjaa, niin se palvelee hyvin matkustajia, jos paistolämpötila on alle 200 astetta.

    • Valiitus

      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Oma Kamera Veolia, Nobina, Pölhölä, Valii Valii Palaute Valii Valii Lopputili Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH OOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHH
      IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHH
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii
      Valii Valii Valii Palautteen antaja, Kenkää, Kähärä, Pullapitko, Mestarit, Valii Valii

    • äimistynyt kuski

      Muuan vanhempi pummasi ilmaisen kyydin kustaankartanolta pukinmäkeen syyllä että oli lompakko hävinnyt tai varastettu. Ja lupasin sanoin että mene vain ilman. Ja pukinmäessä tuli ilmoittaa että sanoin sille pahasti ja lupasi valittaa. Eli kiitos kolmenkilometrin ilmaismatkasta oli vittuilu. Mitäs siihen sanotte

      • Urpoooooo

        Sait nuija mitä tilasit. Mitäs otit pummin kyytiin. KANNATTIKO???


    • Oma kamera on POP

      Ei näitä palautteiden antaneiden henkilötietoja nettiin jaella. Eikä firmojen nimiä. Siitähän haloo syntyisi.
      Kyseessä ei ole myöskään henkilörekisteri koska sossutunnusta ei ole. On vain kuva, nimi ja millä välillä valittaja kulkee. Lisäherkkuna on saatavana puh.numero ja nettiosoite. Netin kautta kun palautteet nykyisin tulevat.
      Nyt valitetaan jo 2 minuutin myöhässä olostakin tai äkkinäisestä jarrutuksesta. Palaute voidaan tehdä vihan kiimassa jo matkalla.

      Entisaikoina kun palaute tuli lankapuhelimella tai kirjeellä, palautteet olivat asiallisia ja niitä oli todella vähän.

      Minulla on myöskin työvuorossa äänen äänittävä tosi hyvä laatuinen 300 euron kamera jolla olen saanut todistaa ta:lle viattomuuteni muutamaan kertaan.
      Koska minulla on vain nyt yksi kamera, on se suunnattu äänittämään ja kuvaamaan sinne, miltä taholta kuskin päivä yritetään pilata aamusta alkaen.
      Varsinkin yövuoroissa kamera on välttämätön!
      Toisella kameralla voisi tallentaa liikennetapahtumat samasta syystä: oman oikeusturvan tähden.

    • superkuski

      Matkustajahan on jumalaakin isompi jota kuljettajan tulee palvoa. Ainakin paskaperseet luulevat niin. Usein kuulee asiatomia huomautuksia että olet minuutin myöhässä. Mutta pääasiahan on että matkustaja ois aikanansa pysäkillä. Nyt vaikka oisit 5 minuuttia myöhässä juoksijoita bussin perässä riittää. Pääasia etteivät ehdi kyytiin. Ja toinen asia että kun justiinsa ajat pysäkin ohi käsi alkaa heilua pysäkillä. Mut silloin kaasua lisää juoskoot perässä. Ja kun jäädään pois painetaan stop nappia liian myöhään ja joutuvat seuraavalle pysäkille. Ja juosten takaisin. Yksi naurettava piirre matkustajalla on myöskin että lähdetään viimeisellä mahdollisella bussilla vaikka lääkäriin ja myöhästytään lääkäriajasta minuutti kaupalla. Heh heh. Kerran yks matkustaja sanoi että aja kovaa hänellä kiire. No ajoin tuusulantiellä 30km/h ja mäkelänkadulla 22 km/h. Ja sanoin kiireiselle matkustajalle mulla ei ole kiire.

      • Päivän tosi naurut!

        Tässäkin olis kamera paikallaan. "Aja kovaa! Mulla on kiire!" ja nopeus Tuusulanväylällä mopoauton luokkaa...hahhah haaaah!
        Tämän kun esittää työpaikan tuvissa on monen kuskin päivä pelastettu. Pomotkin tulisivat hyvälle tuulelle! Hymyily jatkuisi pitkään ratissakin.

        Ostakaapa nyt kamera kun halvalla lähtee. En tiedä laadusta mutta 79 ekellä on myynnissä. Varmaan kantsii satsata enemmän, ehkä


    • P e n t t i

      Ohhhoijaa...
      Pentti se lueskelee taas välillä bussiviihdettä. On se ihmeellistä millaisia ongelmia maailmassa syntyy kun ns. palveluja järjestetään yhteiskunnan varoin.
      Ammattivalittajaa, aikatauluopettajaa, kunnioituskouluttajaa, asiakaskyykyttäjää...
      Ei mene mahdollinen koulutus ja yhteiskunnan resurssit hukkaan!

    • Näin tein

      Valitin taas kuljettajasta. Ajoi kuin hullu, joten laitoin suoraan liikennöitsijälle palautetta.

      • oikealle henkilölle?

        Jos ajoi kuin hullu, niin miksi et sanonut sitä
        suoraan sille kuskille. Eihän se liikennöitsijä
        ajanut kuin hullu, niin miksi laitoit palautetta
        liikennöitsijälle, joka ei liity mitenkään asiaan.
        Vai oletatko, että kuljettaja ja liikennöitsijä
        on sama henkilö ? Pienissä firmoissa se on
        jopa mahdollista !


      • Palautetta perkele
        oikealle henkilölle? kirjoitti:

        Jos ajoi kuin hullu, niin miksi et sanonut sitä
        suoraan sille kuskille. Eihän se liikennöitsijä
        ajanut kuin hullu, niin miksi laitoit palautetta
        liikennöitsijälle, joka ei liity mitenkään asiaan.
        Vai oletatko, että kuljettaja ja liikennöitsijä
        on sama henkilö ? Pienissä firmoissa se on
        jopa mahdollista !

        Jos kuljettaja ajaa kuin hullu niin mitä hyödyttää sanoa kuljettajalle? Parempi kun laittaa palautetta suoraan liikennöitsijälle. Harvemmin pääkaupunkiseudun liikenteessä on liikennöitsijä itse ratissa.
        Sangen vaikeaa kuvitella että, monikansallisen yhtiön toimitusjohtaja tulee ajamaan bussia tänne.


      • mine ei tiata
        Palautetta perkele kirjoitti:

        Jos kuljettaja ajaa kuin hullu niin mitä hyödyttää sanoa kuljettajalle? Parempi kun laittaa palautetta suoraan liikennöitsijälle. Harvemmin pääkaupunkiseudun liikenteessä on liikennöitsijä itse ratissa.
        Sangen vaikeaa kuvitella että, monikansallisen yhtiön toimitusjohtaja tulee ajamaan bussia tänne.

        Ei hyödytä koska ainakin pk-seudulla kuljettajalla ja matkustajalla harvoin on yhteistä kieltä.


    • maisteriäo163

      Ei hyödytä ylinopeudesta valittaa saat sakot itse kun et käräjillä poloinen väittämääsi pysty näyttämään toteen.

    • Kuski Pks

      Kaikkia vitun idiootteja sitä löytyykin. Mutta pks matkustajat ovat usein juuri tällaisia kuin nämä "valittajat"

      • Fiksu matkustaja.

        Sanopa muuta. Mutta noin se menee muillakin palvelualoilla, että asiakkaina pölvästelevät vajakit kuvittelevat tietävänsä kaiken ja tulevat räkyttämään työtään tekeville ihmisille. Tekevätpä vielä valituksia asioista joista eivät itse mitään ymmärrä.

        Asiallinen palaute on ok, mutta idioottien pällähtämiset ja riekkumiset ovat niitä jotka saavat niin monen vaihtamaan alaa.


    • justiin_a_

      Kuules jossain vaiheessa saat taittaa matkasi jalkapatikalla, jos kuskien apu ei sinulle kelpaa. Kuskeina ei pärjäisi minun tapainen syvämietiskelijä, siinä täytyy olla vähän kerrasta poikki -luonne, että pärjää. Et sinä ole potkuja aikaansaanut, vaan kuule kukin kuski ajaa vain viikon yhtä linjaa ja sitten hänet heitetään toiselle puolelle pk-seutua.

      Ymmärrän toki, että viesti on tsoukilla provosoiden kirjoitettu.

      • Kaikki ok!

        Älkää ressakko. määkää en ressaa. T.Bussikuski


    • maisteriäo163

      Kävelkää köyhät kävelkää minä se vaan ajan jaguaarilla. Joukkoliikenne pitäis lopettaa koko suomesta. Ja siitä se suomi lähtis nousuun.

      • On oikeassa!

        Kerrankin maisteri puhuu asiaa!


    • Valitusta

      Mites näiden valittajien kanssa on? Kovin on hiljaista ollut viime päivinä

    • Palautteen antaja

      Jahka lomani loppuu niin valituksia on todellakin luvassa. Saavat bussikuskit kuulla kunniansa!

      • Prööt

        Siinä se onkin ainoa mahdollisuus sinulla tuntea itsesi mukamas tärkeäksi.


      • Niin mistä??? Kuule en vaan välitä hevonp....a tyhjän länkyttäjästä ja kun on aiheeton ilmianto perätön lausuma teen rikosilmoituksen ja vaadin korvausta henkisistä kärsimyksestä.


      • Palautetta saanut
        jukni69 kirjoitti:

        Niin mistä??? Kuule en vaan välitä hevonp....a tyhjän länkyttäjästä ja kun on aiheeton ilmianto perätön lausuma teen rikosilmoituksen ja vaadin korvausta henkisistä kärsimyksestä.

        Millä sinäkin mitään teet, saati tiedät kuka sinustakin on valituksen tehnyt? Eipä noissa palautteissa ole ollut antajan nimeä...


      • Palautetta saanut kirjoitti:

        Millä sinäkin mitään teet, saati tiedät kuka sinustakin on valituksen tehnyt? Eipä noissa palautteissa ole ollut antajan nimeä...

        Jollei ole valittajan yhteystietoja niin eipä tarvitse noterata mitenkää se on vain paskan jauhantaa


      • Näkijä-kuski
        Palautetta saanut kirjoitti:

        Millä sinäkin mitään teet, saati tiedät kuka sinustakin on valituksen tehnyt? Eipä noissa palautteissa ole ollut antajan nimeä...

        Kyllä kuljettaja tietää, kuka on lähettänyt
        negatiivisen palautteen. Kuljettaja tietää
        sen siitä, että negatiivisen palautteen lähettäjä
        on käyttäytynyt bussissa omituisesti.


      • että sillee
        jukni69 kirjoitti:

        Jollei ole valittajan yhteystietoja niin eipä tarvitse noterata mitenkää se on vain paskan jauhantaa

        Profiilisi perusteella ainoa elämäsi on täällä SUOLI24 palstoilla kirjoittelu


      • että sillee kirjoitti:

        Profiilisi perusteella ainoa elämäsi on täällä SUOLI24 palstoilla kirjoittelu

        Joo kirjoitttelen kyllä ja jatkan mikäli on näitä tyhjäpäisiä valittajia


      • kyl määkin
        jukni69 kirjoitti:

        Joo kirjoitttelen kyllä ja jatkan mikäli on näitä tyhjäpäisiä valittajia

        Turussa on aiheet vähissä...


      • ........
        kyl määkin kirjoitti:

        Turussa on aiheet vähissä...

        Niin eipä turussa ainakaan nimettömät valitukset tule edes yhtiön toimistoon saakka... ...eikä oo ihan niin paljon kyttääjiä / valittajia ja suurin osa ymmärtää että aikataulukin on ohjeellinen.
        Ja liputtomista soitetaa poliisit paikalle samalla lailla kuin maksamattomista asiakkaista takseihin.


      • Palautteen antaja

        Loma loppuu ensi viikolla.
        Alkakaahan opetella käytöstapoja vantaan kuljettajat. Jos ei tule tervehtimistä ja hymyä tai auto ei ole siisti niin palaute lähtee välittömästi.


      • prööt
        Palautteen antaja kirjoitti:

        Loma loppuu ensi viikolla.
        Alkakaahan opetella käytöstapoja vantaan kuljettajat. Jos ei tule tervehtimistä ja hymyä tai auto ei ole siisti niin palaute lähtee välittömästi.

        Siinähän kirjoittelet.


    • maisteriäo163

      Mua alkaa pierettää ja paskattaa nämä vähä älyisten matkustajien kirjoitukset ja kuljettajien.

    • Vastaus valitukseen

      Sain palautteen HSL:n kautta. Olin ollut epäkohtelias matkustajalle Rautatientorilla viime viikolla.
      Kirjoitin vastineeseen että en muista tapausta.
      Ja ei, siinä ei ollut valittajan nimeä tälläkään kertaa vaikka kaikki "asiantuntijat" täällä niin sanovat.

    • Palautteen antaja

      Tässäpä sielunveljeni ajatuksia:



      Kusipäitä vihaava
      22.9.2012 22:57
      -3
      Sulje
      Osa bussikuskeista on täysiä kusipäitä. Suuri osa kuskeista tuntuu olevan nykyäään ulkomaalaisia, pääosin virolaisia joista aika monet osaa kyllä liikennesäännöt, mutta joukkoon mahtuu läpimätiä munapäitä. Bussikuskeista kannattaa tehdä valituksia mahdollisimman paljon, siis silloin kun on aihetta koska kusipäät pitää saada pois liikenteestä. Bussilla kun matkustan, niin yleensä noin teen valituksia noin kuukauden tai puolentoista välein. Ihan kaikista pikkurikkomuksista en tee valituksia, mutta jos reitille sattuu kusipää bussikuski joka ajaa ylinopeutta ja matkustajat lentävät bussissa, niin saman tien valitus www.hsl.fi palautelomakkeen kautta. Hyviäkin bussikuskeja on ja heihin olen tyytyväinen, mutta kaahaavat kusipäämulkut eivät kuulu bussin rattiin. Ulkomaalaiset liikennegangsterit bussin ratissa ovat pahimpia ja voi vain kuvitella millä tavalla he ajavat henkilöautoa vapaa-aikanaan. Näille jos yrittää selittää ettei bussia saa ajaa miten sattuu tulee vastaukseksi "ei jummarra


      Mukavaa huomata että meitä on onneksi muitakin laittamassa näitä kuskinperkeleitä kuriin. Onneksi löysin tuon kirjoituksen, kyllä helpotti kun huomasi etten taistele yksin tuulimyllyjä vastaan!

    • avohoito

      Taidat olla sairas tai sitten keljuttaa kun ei D-korttia saanut suoritettua, mutta tiedätkö että yksityinen mielenterveyspuoli tarjoaa apua jos jokin asia alkaa aiheuttamaan ongelmia. Koska terveellä ihmisellä ei ole aikaa kirjoitella palautteita ei ainakaan itselläni sillä on tarpeeksi mietittävä mistä saa seuraava kuukauden ruokarahat ja vuokran maksettua vaikka tekee töitä..ei jaksa enää oikein toisten asiat kiinnostaa, eli olet sairas tai sitten on provo, mutta jos olet sairas niin hae apua itsellesi.

    • Taavetteja riittää

      kohta alkaa talkoo-taavetti kirjoittelemaan miten kusiruuttien kanssa savustetaan kaikki idiootiti työkavereista ja matkustajista alkaen, no sitä se akt:n toiminta on aina ollut..

    • Palautteen antaja

      Olen ollut suljetulla osastolla Niukkarissa 3 vuotta. Syynä hoitoon oli pedarimainen käytös, kun olin psykoosissa. Nykyisin tehtailen valituksia kuskeista, kun omaa autoa ei ole kun kortti lähti kun pollassa pimahti.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      131
      3660
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1671
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1382
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1218
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1216
    7. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      30
      1048
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      66
      980
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      101
      965
    Aihe