naapuri polttaa tupakkaa, häiritsee

nirppunenä

naapurin mies polttaa tupakkaa parvekkeella yli kymmenen tupakkaa päivässä. tupakan savu tulee suoraan meidän kämppään ja häiritsee aika paljon! vasta muutettu asuntoon ja nyt jo pitää lähetellä heippakirjeitä hississä. Mieli piteitä asiasta? Voinko kieltää naapuria ? Entä isännöitsiä?

21

3888

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjjhbhjh

Pitäisi olla onnellinen, että näitä ihmisiä on. Jokainen poltettu tupakka merkitsee rahantuloa sinulle.
      Tupakoitsija mahdollistaa terveyskeskuskäyntisi tupakkaverolla ja mahdollistaa eläkkeesi jättämällä käyttämättä omansa.

• asiaa5

Kerrankin joku kirjoittaa asiaa. Jos kaikki suomalaiset tupakoitsijat lopettaisivat, olisi Suomi vararikossa hyvinkin nopeasti.

• jonkunnaapuri

no pitäiskö sitten laillista kannabiksen poltto ja kerää veroja myynnistä?
        äänistäisin.. Paitsi että tupakan hajuu naapurin terassilta aamusta iltaan häiritse aika paljon meidänkin elämää....

• 555
        jonkunnaapuri kirjoitti:

no pitäiskö sitten laillista kannabiksen poltto ja kerää veroja myynnistä?
        äänistäisin.. Paitsi että tupakan hajuu naapurin terassilta aamusta iltaan häiritse aika paljon meidänkin elämää....

Ajattele, että jokainen haiku minkä haistat on vaan runsaasti rahaa sinulle.

Minä olen jo iäkäs mies, mutta säälin sellaisia alta 4-kybäsiä, jotka joutuvat Savuton Suomi -karmeuden kokemaan. Onneksi minulla ei ole lapsia.

Kannabiksen käyttäjiä taitaa olla jo niin paljon, että senkin täyslaillistaminen tulee pian kysymykseen. En ota kantaa onko sinänsä kannabis hyvästä.
        Joillekin se toimii kipulääkkeenä.

• tupakka yöks...

Ilmoita isännöitsijälle.Järkky lemu varmaan.,

• wähänkö tajuaa

Ilmoitus isännöitsijälle on ihan sama kuin puhuisit puulle. Ei ymmärrä, ei tajua, tyhjää täynnä ja pimeetä puolillaan.

• isännöitsiä heippa

Minulla on mieli piteitä lappeen rannassa.

• mami38

Ei auta valittaa, parempi kun muutat omakotitaloon. Ei kukaan voi kieltää pihalla tupakointia ja parempi niin, kuin polttaa asunnossa sisällä jolloin tuoksu tulee ilmaputkia pitkin asuntoon. Olen jo vanhus ja minusta tupakan tuoksu tuntuu miellyttävältä ja muistot tulvii mieleeni. Tuntuu ihanalta kun joku sauhuttelee pihalla.

• eevi1968

Samanlailla se omakotitalossa asujaa ärsyttää naapurin tupakointi, piipun savut, grillin kaasut, kaikki haisevat ällöttäviltä nenään itse olet juuri siivonnut ja käynnyt saunassa koti puhtaana.....viereinen naapuri pölläyttää grillin päälle, vetää röökiä ja samalla polttelee roskia takassa....mä asuisin todella mieluusti takaisin kerrostalossa..pahempaa ei voi olla...ekana maksa 300 000 € rakentaen uuden mieleisen kämpän yksi vittumainen mulkku pilaa sun Elämää koko ajan...voi vittu, ei omassa kodissaan saa olla rauhassa ja puhtaassa huone ilmassa...

• Spermanroiske

vinetä huora vinetä, mir vedän viddu spadduu! viddu!

• mormanooli

Ei ole mahdollista kieltää tupakointia parvekkeella, kuin ei myöskään esim. grillaamista, ellei se aiheuta turvallisuusriskiä.

• savustettu

Tupakointihan on turvallisuusriski, pitäisi ehdottomasti kieltää.
        Niillä tupakkaveroilla ei kateta läheskään niitä kuluja, joita tupakointi tuo.
        Mikäs on turhauttavampaa, naapuri 10 minuutin välein parvekkeella, ei mitään mahiksia olla omalla parvekkeella.
        Raportoin ja pommitan eduskuntaa myöten eri tahoja, että tupakointia voidaan jonain päivänä rajoittaa kovastikin.
        Miksi ei se tupakoitsija muuta sinne omakotitaloon. Jos on tuollaisia tapoja, jotka terrorisoi naapuria, silloin kannattaa valita asumismuoto varsin tarkkaan ja kaukana muista, ettei häiritse savut naapureita.
        Sivistynyt tupakoitsija menee ulos rakennuksesta polttamaan.

• Suopursu3

Olen täysin saman tilanteen edessä ympärilläni poltetaan useammalla pervekkeella niin ettei sinne voi mennä illallakaan 10 jälkeen.
      Kokous on ensiviikolla käsitellään kö siellä asiaa ja mikä on tulos, asun talossa jossa asuu vaan vanhoja ihmisiä ja pitäisi olla sen vuoksi savuton, onko mitään lakipykälää joka kieltää tupakoinnin parvekkeella olen sitä etsinyt löytämättä.
      Luulen että saamme pysytellä sisätiloissa ja olla tyytyvväisiä jos savu ei tule sisälle.

• ällöttää savut

Tupakoitsijat ovat riesa aina siellä missä liikkuvat.Kun ajelee omall autollaan, ja edellä oleva polttelee omassa autossaan.Se järkyttävä haju tulee autoon sisälle.
      Jos menet kauppaan, niin eikö nämä keuhkosyöpää itselleen halajavat keräänny juurikin siihen ovelle, mistä muutkin asiakkaat lapsineen kulkevat.Muiden on kuljettava heidän savunsa läpi.
      Voisiko tupakoitsija huomioda muut, ja poltella jossain kauempana muista ihmisistä ja heidän autoistaan tai asunnoistaan?
      Tupakointi on ihan itse hankittu riippuvuus, miksi siitä on muiden kärsittävä?
      Inhottaa, kun tupakoitsijat jo tupruttelevat kauppojen ovilla, tai sitten tunkevat itsensä kauppajonossa niin lähelle, että ihan kuvottaa se tervan hönkäily.
      Pliis, älkää tulko muitten liki, ei siihen iholle.Ja poltelkaa niin ettei savut leijaile muiden luo.
      Ja ihan vaan winkkinä, ostakaa niitä hajuttomia sähkötupakoita, ne ei häiritse eikä inhota muita :)

• en nipota

ja sitten kun ne jättävät tumppiastian haisemaan tyhjentämättä sitä juuri koskaan.
      Varmaan joku kurkkupurkki aivan täpötäynnä. Parvekkeemme lattian seinänpuoleinen parinsentin rako on nyt tukittu massalla joka vähän toppuuttaa natsojen hajujen leviämistä olohuoneeseen. Tuo lasitettu parveke on huono, jos alakerran väki tupakoi. Parveke ei päästä silloin sinne tunkeutunutta tupakansavua ja hajua tuulettumaan sieltä pois, vaan savu jää ikäänkuin akvaarioon leijailemaan.

• Piru vie

Taasko se on tupakalla?

• jkessutarrrrr

Itse asun ylimmässä kerroksessa ja tupakoin ainoastaan parvekeella. Se onneksi lieventää naapureiden haittaa.
      Sillä jos polttaisin sisällä,leviäisi haju muillekkin,koska talossamme on ainoastaan poisto,joka on päällä vain muutamina aikoina päivästä.Itselleni nimittäin tuli aikanaan ongelma siitä,että alakerran asukas poltti vissiin vessassa. Kun poistot eivät ole päällä,nousee savu silti putkia pitkin ylempään kerrokseen ja haisi aika pahalle. Ennen parveketta kävin itse ulkona tupakalla kahdeksan kerrosta alempana,.
      Käytän tuhkakuppeina kotiini kertyviä lasipurkkeja,joissa on ilmatiivis kansi.
      Näistä haju ei etene minnekkään,sillä purkin suljen poltettuani tupakan.
      Ovat siis täysin hajuttomia,eikä mikään haise naapuriin kun en ole partsilla.

Jos olen menossa bussilla jonnekkin,niin seison aina niin,että savut menee pois päin pysäkiltä.Vaikka sataisi,seison aina bussikatoksen ulkopuolella,sillä katson kieroon niitä,jotka polttavat bussikatoksessa.

Tupakoitsijan pitää aina ottaa huomioon muut. Se on minun,tupakoijan,mielipide.

• Tiedär varmaan

Ilmastointi on aina jonkin verran päällä jos kerran koneellinen ilmastointu.

• sanitintti

Joo,tupakansavustahan saa aina valittaa.Kieltämättä,kun haistan tupakansavua,tulee nuoruudesta mieleen joku.Outoa,mutta totta.Asun rivarissa,enkä minäkään nauti,että naapurini käy kymmeniä kertoja pv tupakalla.Mutta omalla takapihallaan.Minkäs sille voi.Parempi tuo tupakoitsia naapurina,kuin alkoholisti,tai huumeitten käyttäjä.Jos nyt hyviä puolia voi tuosta löytää. Minua ei häiritse naapuritalojen puulämmitysten savut,eikä grillaukset.Sehän on merkki,et siellä eletään. Kivaa loppukesää kaikille.Otetaan myös lähimmäiset huomioon..

• Anonyymi

Inhottava laiska ämmä viereisellä terassilla vetää röökiä...jotain halpaa paskaa jota ostettu idästä. Haju on järkyttävä.

• Anonyymi

Oli jo aika nostaa tämä turha aloitus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      19
      1279
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1191
    3. 64
      1180
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      89
      1076
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      66
      1007
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      989
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      937
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      181
      899
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      80
      821
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      771
    11. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      41
      761
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      48
      629
    13. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      626
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      57
      624
    15. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      618
    16. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      40
      602
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      86
      583
    18. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      51
      537
    19. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      534
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      299
      525
    Aihe