naapuri polttaa tupakkaa, häiritsee

nirppunenä

naapurin mies polttaa tupakkaa parvekkeella yli kymmenen tupakkaa päivässä. tupakan savu tulee suoraan meidän kämppään ja häiritsee aika paljon! vasta muutettu asuntoon ja nyt jo pitää lähetellä heippakirjeitä hississä. Mieli piteitä asiasta? Voinko kieltää naapuria ? Entä isännöitsiä?

19

3106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjjhbhjh

      Pitäisi olla onnellinen, että näitä ihmisiä on. Jokainen poltettu tupakka merkitsee rahantuloa sinulle.
      Tupakoitsija mahdollistaa terveyskeskuskäyntisi tupakkaverolla ja mahdollistaa eläkkeesi jättämällä käyttämättä omansa.

      • asiaa5

        Kerrankin joku kirjoittaa asiaa. Jos kaikki suomalaiset tupakoitsijat lopettaisivat, olisi Suomi vararikossa hyvinkin nopeasti.


      • jonkunnaapuri

        no pitäiskö sitten laillista kannabiksen poltto ja kerää veroja myynnistä?
        äänistäisin.. Paitsi että tupakan hajuu naapurin terassilta aamusta iltaan häiritse aika paljon meidänkin elämää....


      • 555
        jonkunnaapuri kirjoitti:

        no pitäiskö sitten laillista kannabiksen poltto ja kerää veroja myynnistä?
        äänistäisin.. Paitsi että tupakan hajuu naapurin terassilta aamusta iltaan häiritse aika paljon meidänkin elämää....

        Ajattele, että jokainen haiku minkä haistat on vaan runsaasti rahaa sinulle.

        Minä olen jo iäkäs mies, mutta säälin sellaisia alta 4-kybäsiä, jotka joutuvat Savuton Suomi -karmeuden kokemaan. Onneksi minulla ei ole lapsia.
        ***

        Kannabiksen käyttäjiä taitaa olla jo niin paljon, että senkin täyslaillistaminen tulee pian kysymykseen. En ota kantaa onko sinänsä kannabis hyvästä.
        Joillekin se toimii kipulääkkeenä.


    • tupakka yöks...

      Ilmoita isännöitsijälle.Järkky lemu varmaan.,

      • wähänkö tajuaa

        Ilmoitus isännöitsijälle on ihan sama kuin puhuisit puulle. Ei ymmärrä, ei tajua, tyhjää täynnä ja pimeetä puolillaan.


    • isännöitsiä heippa

      Minulla on mieli piteitä lappeen rannassa.

    • mami38

      Ei auta valittaa, parempi kun muutat omakotitaloon. Ei kukaan voi kieltää pihalla tupakointia ja parempi niin, kuin polttaa asunnossa sisällä jolloin tuoksu tulee ilmaputkia pitkin asuntoon. Olen jo vanhus ja minusta tupakan tuoksu tuntuu miellyttävältä ja muistot tulvii mieleeni. Tuntuu ihanalta kun joku sauhuttelee pihalla.

      • eevi1968

        Samanlailla se omakotitalossa asujaa ärsyttää naapurin tupakointi, piipun savut, grillin kaasut, kaikki haisevat ällöttäviltä nenään itse olet juuri siivonnut ja käynnyt saunassa koti puhtaana.....viereinen naapuri pölläyttää grillin päälle, vetää röökiä ja samalla polttelee roskia takassa....mä asuisin todella mieluusti takaisin kerrostalossa..pahempaa ei voi olla...ekana maksa 300 000 € rakentaen uuden mieleisen kämpän yksi vittumainen mulkku pilaa sun Elämää koko ajan...voi vittu, ei omassa kodissaan saa olla rauhassa ja puhtaassa huone ilmassa...


    • Spermanroiske

      vinetä huora vinetä, mir vedän viddu spadduu! viddu!

    • mormanooli

      Ei ole mahdollista kieltää tupakointia parvekkeella, kuin ei myöskään esim. grillaamista, ellei se aiheuta turvallisuusriskiä.

      • savustettu

        Tupakointihan on turvallisuusriski, pitäisi ehdottomasti kieltää.
        Niillä tupakkaveroilla ei kateta läheskään niitä kuluja, joita tupakointi tuo.
        Mikäs on turhauttavampaa, naapuri 10 minuutin välein parvekkeella, ei mitään mahiksia olla omalla parvekkeella.
        Raportoin ja pommitan eduskuntaa myöten eri tahoja, että tupakointia voidaan jonain päivänä rajoittaa kovastikin.
        Miksi ei se tupakoitsija muuta sinne omakotitaloon. Jos on tuollaisia tapoja, jotka terrorisoi naapuria, silloin kannattaa valita asumismuoto varsin tarkkaan ja kaukana muista, ettei häiritse savut naapureita.
        Sivistynyt tupakoitsija menee ulos rakennuksesta polttamaan.


    • Suopursu3

      Olen täysin saman tilanteen edessä ympärilläni poltetaan useammalla pervekkeella niin ettei sinne voi mennä illallakaan 10 jälkeen.
      Kokous on ensiviikolla käsitellään kö siellä asiaa ja mikä on tulos, asun talossa jossa asuu vaan vanhoja ihmisiä ja pitäisi olla sen vuoksi savuton, onko mitään lakipykälää joka kieltää tupakoinnin parvekkeella olen sitä etsinyt löytämättä.
      Luulen että saamme pysytellä sisätiloissa ja olla tyytyvväisiä jos savu ei tule sisälle.

    • ällöttää savut

      Tupakoitsijat ovat riesa aina siellä missä liikkuvat.Kun ajelee omall autollaan, ja edellä oleva polttelee omassa autossaan.Se järkyttävä haju tulee autoon sisälle.
      Jos menet kauppaan, niin eikö nämä keuhkosyöpää itselleen halajavat keräänny juurikin siihen ovelle, mistä muutkin asiakkaat lapsineen kulkevat.Muiden on kuljettava heidän savunsa läpi.
      Voisiko tupakoitsija huomioda muut, ja poltella jossain kauempana muista ihmisistä ja heidän autoistaan tai asunnoistaan?
      Tupakointi on ihan itse hankittu riippuvuus, miksi siitä on muiden kärsittävä?
      Inhottaa, kun tupakoitsijat jo tupruttelevat kauppojen ovilla, tai sitten tunkevat itsensä kauppajonossa niin lähelle, että ihan kuvottaa se tervan hönkäily.
      Pliis, älkää tulko muitten liki, ei siihen iholle.Ja poltelkaa niin ettei savut leijaile muiden luo.
      Ja ihan vaan winkkinä, ostakaa niitä hajuttomia sähkötupakoita, ne ei häiritse eikä inhota muita :)

    • en nipota

      ja sitten kun ne jättävät tumppiastian haisemaan tyhjentämättä sitä juuri koskaan.
      Varmaan joku kurkkupurkki aivan täpötäynnä. Parvekkeemme lattian seinänpuoleinen parinsentin rako on nyt tukittu massalla joka vähän toppuuttaa natsojen hajujen leviämistä olohuoneeseen. Tuo lasitettu parveke on huono, jos alakerran väki tupakoi. Parveke ei päästä silloin sinne tunkeutunutta tupakansavua ja hajua tuulettumaan sieltä pois, vaan savu jää ikäänkuin akvaarioon leijailemaan.

    • Piru vie

      Taasko se on tupakalla?

    • jkessutarrrrr

      Itse asun ylimmässä kerroksessa ja tupakoin ainoastaan parvekeella. Se onneksi lieventää naapureiden haittaa.
      Sillä jos polttaisin sisällä,leviäisi haju muillekkin,koska talossamme on ainoastaan poisto,joka on päällä vain muutamina aikoina päivästä.Itselleni nimittäin tuli aikanaan ongelma siitä,että alakerran asukas poltti vissiin vessassa. Kun poistot eivät ole päällä,nousee savu silti putkia pitkin ylempään kerrokseen ja haisi aika pahalle. Ennen parveketta kävin itse ulkona tupakalla kahdeksan kerrosta alempana,.
      Käytän tuhkakuppeina kotiini kertyviä lasipurkkeja,joissa on ilmatiivis kansi.
      Näistä haju ei etene minnekkään,sillä purkin suljen poltettuani tupakan.
      Ovat siis täysin hajuttomia,eikä mikään haise naapuriin kun en ole partsilla.

      Jos olen menossa bussilla jonnekkin,niin seison aina niin,että savut menee pois päin pysäkiltä.Vaikka sataisi,seison aina bussikatoksen ulkopuolella,sillä katson kieroon niitä,jotka polttavat bussikatoksessa.

      Tupakoitsijan pitää aina ottaa huomioon muut. Se on minun,tupakoijan,mielipide.

    • Tiedär varmaan

      Ilmastointi on aina jonkin verran päällä jos kerran koneellinen ilmastointu.

    • sanitintti

      Joo,tupakansavustahan saa aina valittaa.Kieltämättä,kun haistan tupakansavua,tulee nuoruudesta mieleen joku.Outoa,mutta totta.Asun rivarissa,enkä minäkään nauti,että naapurini käy kymmeniä kertoja pv tupakalla.Mutta omalla takapihallaan.Minkäs sille voi.Parempi tuo tupakoitsia naapurina,kuin alkoholisti,tai huumeitten käyttäjä.Jos nyt hyviä puolia voi tuosta löytää. Minua ei häiritse naapuritalojen puulämmitysten savut,eikä grillaukset.Sehän on merkki,et siellä eletään. Kivaa loppukesää kaikille.Otetaan myös lähimmäiset huomioon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe