Kokemuksia Citroenista

Citruu

Olen hieman uusi Citroen porukoissa. Olen ajanut Citroenilla nyt kohta kolme vuotta. Ei minulla ole paljon ongelmia ollut. Yksi vakaajatanko ja yksi letku kaasunestejousi järjestelmästä on mennyt, lisäksi yksi takaovi on lopettanut toimintansa. Ajovalo palanut edestä. Ja ovien kaukosäädin on mennyt rikki. Kilometrejä on tullut n. 15000.

En ole ajatellut vaihtaa autoa. Vähän ajavalle sitikka on ihan jees. Sopii ainakin sellaiselle, jolla ei ole kiire. Ja auto vain pelkkä kulkuväline. Ja siinä ehkä sitikan markkinarako voisikin olla, että alkaisi taas tehdä autoja kansalle. Niillä ehdoilla, joita normaali nykypäivän ajaminen edellyttää heikkenevillä maanteillä ja maastossa.

17

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citikka on iloni

      Tervetuloa meidän lehmänhermoisten Citikanomistajien joukkoon. Vaikka olisi pas kat housuissa, niin täytyy vain näytellä iloista naamaa ja kehuskella että hyvin menee.

    • juhgfds

      Joo ei muuta kun puristat nyrkkiä taskussa, kun mietit miten citikan arvo tippuu joka päivä.

      • Citruu

        Ei sillä ole väliä. Se on jo kertaalleen maksettu. Hommasin sen mahdollisia kilometrejä varten, en arvoesineenä. Autolla ajaminen on ikävää puuhaa. On se sitä sitikallakin. Mutta on siinä ainakin tilaa sisällä. Vaikka se kaasunestehommeli ei käytännössä olekaan niin tehokas esim. mökkiteillä, kuin sen voisi kuvitella olevan.

        Jos siinä olisi sellainen nopeuden lukitus siten, ettei renkaat pyöri ylinopeutta, niin sitten se olisi mitä mainioin peli myös pienille mökkiteille. Nyt se ei oikein ole tehokas ominaisuus.

        Ja sitten talvella lämmityslaite saisi olla hieman tehokkaampi. Mutta ei se autoksi mikään paskempi väline ole.


    • Tuota mikähän

      malli sinulla mahtaa olla? Kun olen antanut itseni ymmärtää, että Citroenit ovat lämpimiä autoja. Rättäriä lukuunottamatta, mutta mainitsit kaasunestejousituksen.
      Mielenkiinnolla odotan.

      • C5 driver

        2008 C5 exlusive. Lämmin talvella ja automaatti-ilmastointi pitää mukavan viileänä kesällä. Kaasunestejousituksen tarkoitus on tarjota erinomainen ajomukavuus pitkillä matkoilla ja sen se tekee. Sivutuotteena tulee mm. se että korkeus pysyy vakiona kuormasta riippumatta. Tuota korin nostoa ja laskua ei muuten kyllä tarvitse mihinkään. Yläasennossa voi jokunen isompi murikka mennä alta, mutta mikään maasturi C5 ei ole. "Tuota minähän" ei ilmeisesti ole Citikkaa omistanut, kun luulee että ne eivät ole lämpimiä. Takana 175 tkm, ei mitään mainittavia vikoja/ongelmia normaalihuoltojen lisäksi. Raskas auto syö kyllä jarrupaloja (rullaa turhan hyvin) ja pikku hehkulamppuja kärvähtelee (rekkari/huomiovalot), ai kun olis ledit ollut aikoinaan jo. Hintansa väärti tähän mennessä


    • Hieno ominaisuus !

      ................................." lisäksi yksi takaovi on lopettanut toimintansa."

      ...........................Ei mikään ihme.Citikoilta voi odottaa ihan mitä tahansa !

      • psykolog

        Ei sen kummemi ihme kuin se, että teidän tojoterojen aivot on lopettaneet toimintansa jo aikaa sitten. Sen takia teiltä voi odottaa ihan mitä aivopieruja tahansa.

        Kuten tässäkin ketjussa.


      • Citruu

        Se parani sellaisella luontaishoidolla, että sen lukkomekanismia uudelleen säädettiin. Toimenpide oli ilmainen.


    • Pappa975

      Ostakaa rautajousinen citikka. Ja mielellään joku muu citikka kuin C5. Kaikki muut citikat on pelannu mulla ihan ok. Xsaraa en ole omistanut, mutta sitä en myöskään huhupuheiden perusteella suosittele. C6 on toki omistamatta.

      Tylsä tylsempi Tojota.

    • erpo heikkilä

      Hei, uudet ja vanhat Citikka-ukot ja -daamit; mulla on ollut 10 v C5, sitä ennen 10 v 2 x Renault Espace, ja edelliset 10 v Peugeotteja ja sitä ennen Saabeja (900), ja ihan aluksi pari kuplaa, yksi vanhan vallan Skoda Octaviakin (vm 73). Ajan työn vuoksi paljon, ja saatan juuri loppuun 401 500 km ajettua vm 05 C5'ta, bensalla käyvää Toureria. Arvo meni, mutta arvokkuus säilyy viimeiseen asti. Auto maksoi uutena 05 noin 31 000 euroa. Ja kun sen jakaa km'eille, ei kyyti kallista ole ollut. auton arvo € 0,076/km. Pari kertaa on peltiä korjattu, kerran hydrot huollettu. Pahin moka oli sallia jobbari-huollon koskea IT-palikoihin. Pilasivat koko auton - ja sen kaksi viimeistä palveluvuotta. Onneksi akredidoitu Citikka-talo Vihdissä pelasti auton eloon. Ilman tätä omaa virhearviotani C5 olisi ollut koko palvelusaikansa virheetönja vaivaton. Tämä on kiistatta paras auto - kaikilla arvioilla - minulla olleista.
      Ja se edellinenkin, joka meni lunastukseen 05 heinäkuussa, kun väistin eteen kaartuvaa metsikön puolelle, oli ystävä. Citikan turvallisuus pelasti minut loukkaantumiselta.
      Citikka C5 on Euroopan - ehkä maailman - paras käyttöauto, kun kaikki hinta-, laatu- ja ajo-ominaisuudet arvioidaan. Hyvä kyyti, kiva katsella.
      Ai niin -ostan taas Citikka C5:n.

      • Satusetä #2

        No sulla on "lääkitys kohdallaan" . !


    • korjaamoiden onni?

      Minulla oli 11 vuotta Berlingo. Edullinen, ei taatusi ruostu ei millään. Mutta joitakin sähkövikoja oli. Samoin siinä joudutaan viimeistään 170 000 km kohdalla tekemään vakauden säätöhomma (maksaa toista tonnia). Öljypohja vuoti huonon tiivisteen takia jo 3½ vuoden jälkeen ja tiiviste oli vaihdettava. Istuinlämmitys petti 6 vuoden jälkeen. Sähkövikoja. Lopulta petti ilmastointi. Vaihdoin C4:ään automaattivaihteistolla. Siinä tullut nyt sitten noita diagnostiikkahälytyshäiriöitä 3½ vuoden jälkeen.

      Citroen on edullinen auto mutta ennenpitkää sillä edessä korjaamokuluja paljon enemmän kuin esim. Toyotalla. Käytettynä niiden hinnat vain puolet kuin samanikäisellä, kokoisella Toyotalla. Tiedätte varmaan syyn. Minun mielestäni Citroenista luopumista kannattaa harkita siinä vaiheessa kun mittariin tulee 150 000 km. Hyvä puoli on etteivät ruostu. Jos satsaa sitten joihinkin isoihin remontteihin niin voi ajella kyllä 250 00 km asti.

    • ei hyvä, ei hyvä!

      Depollution system faulty - painajainen alkoi, eikä loppua näkyvissä....

      • HKiyTReW

        mikähän lääkitys minulle passaisi? suht pitkään olen patongeilla kurvaillut,vähin ja helpoin vaivoin...ja edullisesti.neuvokaa nyt herrantähden joku terapia tai vastaava että parantuisin tästä luonneviasta ja PERUSTELKAA! tojoterot ja VAGinistit varmaaan tietää totuuden, eli odottamaan jään.bimmeripojut älkää vaivautuko...teillähän on ihan ikiomat "partynnekin"...


    • Teranryh64

      C4 Picasso talossa liki seitsemän vuotta. Normihuollot, kerran jäi flekti päälle (ei maksanut paljon korjaus), laturin uusinta. 10 pistettä "ranskan rapealle"!

    • entsitikkamies

      tässä on taas lista tyypillisistä cittarin vioista joita olen kokenut itse, nähnyt ja kuullut ja lukenut. Se on tosiaan vielä sanottava että cittari osaa aina yllättää mitä kummallisimmilla vioilla joita ei muissa merkeissä varmaankaan voida edes uneksia.

      Otan oikein hatun pois päästäni ja kumarran syvästä myötätunnosta näitä ressukoita kohtaan. On se vaan niin surullista kun ihmiset ihan vapaaehtoisesti hommaavat näitä vikapesiä ajoneuvoiksi vaikka kaikki varoitttavat. No, hattu päähän ja matka jatkuu kestävällä huolettomalla autolla, pehmeästi ja mukavasti. Jatkakaa!

    • XsaraOliParas

      Kaipaan Xsaraa jonka itse tunaroin lunariin. Oli luotettavin autoni, vaikka ainoa ranskis siinä joukossa. Oli myös ruosteeton siinä vaiheessa kun vakuutusyhtiö halusi sen ostaa. 130tkm aikana meni joku apulaitteet, en edes muista mikä mutta maksoi parisataa, sekä eräs alustan osa, joka oli ruvennut kalkattamaan hiukan, maksoi kymppejä. Sen lisäksi normi huollot joista toki Veho rokotti huolella. Kone oli 1,6 bensa 110hv. Jos pääsen joskus valitsemaan (ajan nykyään työpaikan valitsemilla autolla) niin otan Citroenin tai Peugeotin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7372
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2314
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2258
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2236
    Aihe