Kokemuksia Citroenista

Citruu

Olen hieman uusi Citroen porukoissa. Olen ajanut Citroenilla nyt kohta kolme vuotta. Ei minulla ole paljon ongelmia ollut. Yksi vakaajatanko ja yksi letku kaasunestejousi järjestelmästä on mennyt, lisäksi yksi takaovi on lopettanut toimintansa. Ajovalo palanut edestä. Ja ovien kaukosäädin on mennyt rikki. Kilometrejä on tullut n. 15000.

En ole ajatellut vaihtaa autoa. Vähän ajavalle sitikka on ihan jees. Sopii ainakin sellaiselle, jolla ei ole kiire. Ja auto vain pelkkä kulkuväline. Ja siinä ehkä sitikan markkinarako voisikin olla, että alkaisi taas tehdä autoja kansalle. Niillä ehdoilla, joita normaali nykypäivän ajaminen edellyttää heikkenevillä maanteillä ja maastossa.

17

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • citikka on iloni

      Tervetuloa meidän lehmänhermoisten Citikanomistajien joukkoon. Vaikka olisi pas kat housuissa, niin täytyy vain näytellä iloista naamaa ja kehuskella että hyvin menee.

    • juhgfds

      Joo ei muuta kun puristat nyrkkiä taskussa, kun mietit miten citikan arvo tippuu joka päivä.

      • Citruu

        Ei sillä ole väliä. Se on jo kertaalleen maksettu. Hommasin sen mahdollisia kilometrejä varten, en arvoesineenä. Autolla ajaminen on ikävää puuhaa. On se sitä sitikallakin. Mutta on siinä ainakin tilaa sisällä. Vaikka se kaasunestehommeli ei käytännössä olekaan niin tehokas esim. mökkiteillä, kuin sen voisi kuvitella olevan.

        Jos siinä olisi sellainen nopeuden lukitus siten, ettei renkaat pyöri ylinopeutta, niin sitten se olisi mitä mainioin peli myös pienille mökkiteille. Nyt se ei oikein ole tehokas ominaisuus.

        Ja sitten talvella lämmityslaite saisi olla hieman tehokkaampi. Mutta ei se autoksi mikään paskempi väline ole.


    • Tuota mikähän

      malli sinulla mahtaa olla? Kun olen antanut itseni ymmärtää, että Citroenit ovat lämpimiä autoja. Rättäriä lukuunottamatta, mutta mainitsit kaasunestejousituksen.
      Mielenkiinnolla odotan.

      • C5 driver

        2008 C5 exlusive. Lämmin talvella ja automaatti-ilmastointi pitää mukavan viileänä kesällä. Kaasunestejousituksen tarkoitus on tarjota erinomainen ajomukavuus pitkillä matkoilla ja sen se tekee. Sivutuotteena tulee mm. se että korkeus pysyy vakiona kuormasta riippumatta. Tuota korin nostoa ja laskua ei muuten kyllä tarvitse mihinkään. Yläasennossa voi jokunen isompi murikka mennä alta, mutta mikään maasturi C5 ei ole. "Tuota minähän" ei ilmeisesti ole Citikkaa omistanut, kun luulee että ne eivät ole lämpimiä. Takana 175 tkm, ei mitään mainittavia vikoja/ongelmia normaalihuoltojen lisäksi. Raskas auto syö kyllä jarrupaloja (rullaa turhan hyvin) ja pikku hehkulamppuja kärvähtelee (rekkari/huomiovalot), ai kun olis ledit ollut aikoinaan jo. Hintansa väärti tähän mennessä


    • Hieno ominaisuus !

      ................................." lisäksi yksi takaovi on lopettanut toimintansa."

      ...........................Ei mikään ihme.Citikoilta voi odottaa ihan mitä tahansa !

      • psykolog

        Ei sen kummemi ihme kuin se, että teidän tojoterojen aivot on lopettaneet toimintansa jo aikaa sitten. Sen takia teiltä voi odottaa ihan mitä aivopieruja tahansa.

        Kuten tässäkin ketjussa.


      • Citruu

        Se parani sellaisella luontaishoidolla, että sen lukkomekanismia uudelleen säädettiin. Toimenpide oli ilmainen.


    • Pappa975

      Ostakaa rautajousinen citikka. Ja mielellään joku muu citikka kuin C5. Kaikki muut citikat on pelannu mulla ihan ok. Xsaraa en ole omistanut, mutta sitä en myöskään huhupuheiden perusteella suosittele. C6 on toki omistamatta.

      Tylsä tylsempi Tojota.

    • erpo heikkilä

      Hei, uudet ja vanhat Citikka-ukot ja -daamit; mulla on ollut 10 v C5, sitä ennen 10 v 2 x Renault Espace, ja edelliset 10 v Peugeotteja ja sitä ennen Saabeja (900), ja ihan aluksi pari kuplaa, yksi vanhan vallan Skoda Octaviakin (vm 73). Ajan työn vuoksi paljon, ja saatan juuri loppuun 401 500 km ajettua vm 05 C5'ta, bensalla käyvää Toureria. Arvo meni, mutta arvokkuus säilyy viimeiseen asti. Auto maksoi uutena 05 noin 31 000 euroa. Ja kun sen jakaa km'eille, ei kyyti kallista ole ollut. auton arvo € 0,076/km. Pari kertaa on peltiä korjattu, kerran hydrot huollettu. Pahin moka oli sallia jobbari-huollon koskea IT-palikoihin. Pilasivat koko auton - ja sen kaksi viimeistä palveluvuotta. Onneksi akredidoitu Citikka-talo Vihdissä pelasti auton eloon. Ilman tätä omaa virhearviotani C5 olisi ollut koko palvelusaikansa virheetönja vaivaton. Tämä on kiistatta paras auto - kaikilla arvioilla - minulla olleista.
      Ja se edellinenkin, joka meni lunastukseen 05 heinäkuussa, kun väistin eteen kaartuvaa metsikön puolelle, oli ystävä. Citikan turvallisuus pelasti minut loukkaantumiselta.
      Citikka C5 on Euroopan - ehkä maailman - paras käyttöauto, kun kaikki hinta-, laatu- ja ajo-ominaisuudet arvioidaan. Hyvä kyyti, kiva katsella.
      Ai niin -ostan taas Citikka C5:n.

      • Satusetä #2

        No sulla on "lääkitys kohdallaan" . !


    • korjaamoiden onni?

      Minulla oli 11 vuotta Berlingo. Edullinen, ei taatusi ruostu ei millään. Mutta joitakin sähkövikoja oli. Samoin siinä joudutaan viimeistään 170 000 km kohdalla tekemään vakauden säätöhomma (maksaa toista tonnia). Öljypohja vuoti huonon tiivisteen takia jo 3½ vuoden jälkeen ja tiiviste oli vaihdettava. Istuinlämmitys petti 6 vuoden jälkeen. Sähkövikoja. Lopulta petti ilmastointi. Vaihdoin C4:ään automaattivaihteistolla. Siinä tullut nyt sitten noita diagnostiikkahälytyshäiriöitä 3½ vuoden jälkeen.

      Citroen on edullinen auto mutta ennenpitkää sillä edessä korjaamokuluja paljon enemmän kuin esim. Toyotalla. Käytettynä niiden hinnat vain puolet kuin samanikäisellä, kokoisella Toyotalla. Tiedätte varmaan syyn. Minun mielestäni Citroenista luopumista kannattaa harkita siinä vaiheessa kun mittariin tulee 150 000 km. Hyvä puoli on etteivät ruostu. Jos satsaa sitten joihinkin isoihin remontteihin niin voi ajella kyllä 250 00 km asti.

    • ei hyvä, ei hyvä!

      Depollution system faulty - painajainen alkoi, eikä loppua näkyvissä....

      • HKiyTReW

        mikähän lääkitys minulle passaisi? suht pitkään olen patongeilla kurvaillut,vähin ja helpoin vaivoin...ja edullisesti.neuvokaa nyt herrantähden joku terapia tai vastaava että parantuisin tästä luonneviasta ja PERUSTELKAA! tojoterot ja VAGinistit varmaaan tietää totuuden, eli odottamaan jään.bimmeripojut älkää vaivautuko...teillähän on ihan ikiomat "partynnekin"...


    • Teranryh64

      C4 Picasso talossa liki seitsemän vuotta. Normihuollot, kerran jäi flekti päälle (ei maksanut paljon korjaus), laturin uusinta. 10 pistettä "ranskan rapealle"!

    • entsitikkamies

      tässä on taas lista tyypillisistä cittarin vioista joita olen kokenut itse, nähnyt ja kuullut ja lukenut. Se on tosiaan vielä sanottava että cittari osaa aina yllättää mitä kummallisimmilla vioilla joita ei muissa merkeissä varmaankaan voida edes uneksia.

      Otan oikein hatun pois päästäni ja kumarran syvästä myötätunnosta näitä ressukoita kohtaan. On se vaan niin surullista kun ihmiset ihan vapaaehtoisesti hommaavat näitä vikapesiä ajoneuvoiksi vaikka kaikki varoitttavat. No, hattu päähän ja matka jatkuu kestävällä huolettomalla autolla, pehmeästi ja mukavasti. Jatkakaa!

    • XsaraOliParas

      Kaipaan Xsaraa jonka itse tunaroin lunariin. Oli luotettavin autoni, vaikka ainoa ranskis siinä joukossa. Oli myös ruosteeton siinä vaiheessa kun vakuutusyhtiö halusi sen ostaa. 130tkm aikana meni joku apulaitteet, en edes muista mikä mutta maksoi parisataa, sekä eräs alustan osa, joka oli ruvennut kalkattamaan hiukan, maksoi kymppejä. Sen lisäksi normi huollot joista toki Veho rokotti huolella. Kone oli 1,6 bensa 110hv. Jos pääsen joskus valitsemaan (ajan nykyään työpaikan valitsemilla autolla) niin otan Citroenin tai Peugeotin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6239
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      526
      3739
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      187
      3581
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2794
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2509
    6. 285
      2210
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1593
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      109
      1488
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe