Kysymyksiä suhteessa oleville

singlegal

Onko teillä hyvä parisuhde? Millainen on hyvä parisuhde?

Oletteko olleet nuoresta asti yhdessä, miten suhde on toiminut, jos ette ole olleet muiden kuin toistenne kanssa?

Saatteko seksiä ja läheisyyttä, ja onko teillä pelkoja että toinen pettää vai tarvitseeko pelätä.

Onko teillä käsissänne ''Se Oikea'' jonka kanssa tiedätte olevanne elämän loppuun asti? Oletteko olleet suhteessa vain jonkun ulkoisen seikan takia, esim. ei uskalla erota?

Olen monta vuotta sinkkuna ollut nuori nainen, jota kiinnostaa tietää. Sinkkuvuodet vietin villisti bailaten ja hyppien sängystä toiseen. Tolla ei kyllä pitäis ylpeillä...
Kun rauhotuin, rupesin selvittelemään mun ongelmia, mm. puhumattomuus, jättämisen pelko, miksi suhteet ei onnistu, miten äidin ja isän ero vaikutti minuun. Niin kliseeltä kun se kuulostaa, olen opetellut tuntemaan itseni, mitä haluan ja unelmani.

Jossain vaiheessa mietin, että miksi teen tän, mutta tajusin että haluan tuntea itseni juuri senkn takia, että en joku päivä herää ja tunnista itseäni. Tai että mies onnistuu muuttamaan minua.Tosin, mietin liikaa mitä tapahtuu kymmenen vuoden päästä, enkä elä hetkessä. Se on seuraava askel

Voiko tuon tehdä suhteessa, jos toinen on läsnä? Itsellä oli kamala halu itsenäistyä, asua yksin, viettää villiä sinkkuelämää, matkustella. Matkustella haluan vielä lisää, mutta taisin tajuta että jos on se oikea niin ei se ole este millekkään. Toki suhteessa pitää tehdä kompromisseja.

19

783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 + 16

"Onko teillä hyvä parisuhde?"

Onko minulla hyvä olla? Ei. Voisiko olla paremmin? Ei.

"Millainen on hyvä parisuhde?"

Sellainen, jossa molemmat viihtyvät paremmin kuin yksin.

"Oletteko olleet nuoresta asti yhdessä, miten suhde on toiminut, jos ette ole olleet muiden kuin toistenne kanssa?"

Olemme. Sanotaan, että tuskin olisi voinut paremmin toimia.

"Saatteko seksiä ja läheisyyttä, ja onko teillä pelkoja että toinen pettää vai tarvitseeko pelätä."

Ei saada. Ei ole pelkoja.

"Onko teillä käsissänne ''Se Oikea'' jonka kanssa tiedätte olevanne elämän loppuun asti?"

On.

"Oletteko olleet suhteessa vain jonkun ulkoisen seikan takia, esim. ei uskalla erota?"

Tärkein yhdessäolon syy on lapset.

"Itsellä oli kamala halu itsenäistyä, asua yksin, viettää villiä sinkkuelämää, matkustella. Matkustella haluan vielä lisää, mutta taisin tajuta että jos on se oikea niin ei se ole este millekkään. Toki suhteessa pitää tehdä kompromisseja."

Onni riippuu puolisosta ja on siksi pitemmän päälle mahdotonta. Kompromissit tekevät yhteiselon mahdolliseksi mutta estävät onnen. Monet katkeroituvat sitten puolisolleen, ikään kuin puolison velvollisuus olisi täyttää toisen tarpeet.

• "Onni riippuu puolisosta "

-Tähän virheeseen moni sortuu.
        Onni riippuu pohjimmiltaan ihan jokaisesta itsestään. Jos kuvittelee, että se toinen osapuoli on se jonka tehtävä on tehdä sinut onnelliseksi, niin vakavia ongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin...

• 3 + 16
        TheOne kirjoitti:

"Onni riippuu puolisosta "

-Tähän virheeseen moni sortuu.
        Onni riippuu pohjimmiltaan ihan jokaisesta itsestään. Jos kuvittelee, että se toinen osapuoli on se jonka tehtävä on tehdä sinut onnelliseksi, niin vakavia ongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin...

"Onni riippuu pohjimmiltaan ihan jokaisesta itsestään."

Valitettavasti tuo ei ole ollenkaan totta. Esimerkiksi lapseton voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu lapsista. Seksitön voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu seksistä. Sairas voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu terveydestä. Yksinäinen voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu ystävyydestä.

• 3 + 16 kirjoitti:

"Onni riippuu pohjimmiltaan ihan jokaisesta itsestään."

Valitettavasti tuo ei ole ollenkaan totta. Esimerkiksi lapseton voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu lapsista. Seksitön voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu seksistä. Sairas voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu terveydestä. Yksinäinen voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu ystävyydestä.

"Esimerkiksi lapseton voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu lapsista."

-Edelleen se onni riippuu hänestä itsestään. Vain ääri itsekäs ihminen lähtee tekemään lapsia tullakseen itse onnelliseksi.

" Seksitön voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu seksistä"

-Seksin saaminen on ihan itsestä kiinni..jälleen kerran.

"Sairas voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu terveydestä."

-Sairaudelle ei välttämättä voi mitään, mutta se ei myöskään ole muista kiinni.

"Yksinäinen voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu ystävyydestä."

-Tämäkin asia on ihan itsestä kiinni.

Mainitsemasi esimerkit eivät toimineet, vaan päinvastoin korostivat sitä seikkaa, että jokainen on oman onnensa seppä.
        Turha alkaa itkemään, että jonkun toisen pitäisi tehdä sinut onnelliseksi. Kaikki riippuu loppupeleissä juuri sinusta ja tekemistäsi valinnoista ja ratkaisuista.

• 8 + 3
        TheOne kirjoitti:

"Esimerkiksi lapseton voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu lapsista."

-Edelleen se onni riippuu hänestä itsestään. Vain ääri itsekäs ihminen lähtee tekemään lapsia tullakseen itse onnelliseksi.

" Seksitön voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu seksistä"

-Seksin saaminen on ihan itsestä kiinni..jälleen kerran.

"Sairas voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu terveydestä."

-Sairaudelle ei välttämättä voi mitään, mutta se ei myöskään ole muista kiinni.

"Yksinäinen voi olla onneton, koska hänen onnensa riippuu ystävyydestä."

-Tämäkin asia on ihan itsestä kiinni.

Mainitsemasi esimerkit eivät toimineet, vaan päinvastoin korostivat sitä seikkaa, että jokainen on oman onnensa seppä.
        Turha alkaa itkemään, että jonkun toisen pitäisi tehdä sinut onnelliseksi. Kaikki riippuu loppupeleissä juuri sinusta ja tekemistäsi valinnoista ja ratkaisuista.

"Turha alkaa itkemään, että jonkun toisen pitäisi tehdä sinut onnelliseksi."

Ei kukaan sellaista ole esittänytkään. Vaikka minun onneni riippuisi sinusta, sinulla ei olisi velvollisuutta tehdä minua onnelliseksi.

"Kaikki riippuu loppupeleissä juuri sinusta ja tekemistäsi valinnoista ja ratkaisuista"

Kätevä filosofia. Ei tarvitse pilata päiväänsä myötätunnolla.

Olisiko sinulla ilahduttavaa viestiä Nigerian kidnapatuille ja heidän perheilleen? Onnihan on vain asenteesta kiinni.

• hbtrntyjhny

On. Hillitöntä kemiaa, paljon hyvää seksiä. Kunnioitusta ja arvostusta. riitatilanteista selvitään puhumalla asiat auki. Joku yhteinen harrastus, jotain yhteisiä elämänarvoja ja samantyyppiset elämäntavat. Elämänkokemusta ja kykyä kasvaa ihmisenä.

Oletteko olleet nuoresta asti yhdessä, miten suhde on toiminut, jos ette ole olleet muiden kuin toistenne kanssa?

Ei, tavattiin vasta yli nelikymppisinä.

Saatteko seksiä ja läheisyyttä, ja onko teillä pelkoja että toinen pettää vai tarvitseeko pelätä.

Saa ja paljon. Ei ole pelkoa pettämisestä.

Onko teillä käsissänne ''Se Oikea'' jonka kanssa tiedätte olevanne elämän loppuun asti?

On.

Oletteko olleet suhteessa vain jonkun ulkoisen seikan takia, esim. ei uskalla erota?

Ei.

• 8 + 3 kirjoitti:

"Turha alkaa itkemään, että jonkun toisen pitäisi tehdä sinut onnelliseksi."

Ei kukaan sellaista ole esittänytkään. Vaikka minun onneni riippuisi sinusta, sinulla ei olisi velvollisuutta tehdä minua onnelliseksi.

"Kaikki riippuu loppupeleissä juuri sinusta ja tekemistäsi valinnoista ja ratkaisuista"

Kätevä filosofia. Ei tarvitse pilata päiväänsä myötätunnolla.

Olisiko sinulla ilahduttavaa viestiä Nigerian kidnapatuille ja heidän perheilleen? Onnihan on vain asenteesta kiinni.

"Kätevä filosofia. Ei tarvitse pilata päiväänsä myötätunnolla."

-Totuus on usein "kätevää" kun sen vaan oivaltaa.
        Vielä kätevämpää on syyttää muita omasta epäonnestaan, sen sijaan että kasvaisi aikuiseksi ja ottaisi itse vastuun elämästään ja onnestaan.

"Olisiko sinulla ilahduttavaa viestiä Nigerian kidnapatuille ja heidän perheilleen?"

-Ei sen enempää kuin esim tsunamin uhrien lähiomaisille. Shit happens.
        Lapsellista lähteä miettimään sotia/luonnonkatastrofeja/yms tässä asiayhteydessä.

Jos et itse näe mikä ero on sillä, että joutuu esim kidnapatuksi tai sillä, että on onnettomassa parisuhteessa ja miten jälkimmäiseen pystyy itse vaikuttamaan, niin minkään valtakunnan selitykset eivät tule tätä sinulle avaamaan.

• 1+6

Pidän suhdettamme ihan hyvänä. Tottakai kaikissa suhteissa on ylä ja alamäkensä, riitoja normaalissa suhteessa kuuluukin olla, ja niistä pitää myös päästä yli. Kummatkin ollaan nuoria, yhdessä se 1,5v oltu, ja syystä tai toisesta ollaan kummatkin työttömiä. Itse en kestä vain loikoilua, vaan hakeuduin harjotteluun että saa edes jotain tekemistä, ja tottakai tämä "valmentaa" tulevaisuuden töitä varten. Myös toinen puolisko alkaa olemaan kyllästynyt vain olemaan neljän seinän sisällä, ja yrittää ehkä pikkuhiljaa tehdä asialle jotain. Hänellä on hyvä syy kumminkin olla työtön, joten en ole patistamassa häntä mihinkään, kunhan asioiden selvittyä hankkii työpaikan että saadaan "arki rullaamaan".

Itsellä on isoja suunnitelmia tulevaisuudelle, opiskelua sun muuta, ja toinen puolisko on aika tukevana tässä mukana. Asun vielä kotona, ja vaikka on yrittänyt houkutella saman katon alle asumaan, toivon muuttavani omilleni jos opiskelupaikka syksyksi avautuu. Haluan ensin kokeilla asumista omillani, että opin maksamaan laskut ja huolehtimaan omista menoista, ennenkuin sekoitetaan yhteisiä menoja ja rahoja. Rahoista puheenollen, voisin hiukan kuvailla myös meidän rahajakoa, sillä vietän paljon aikaa hänen luonaan.

Ruokaostokset menee noin 50/50. Jos toisella sattuu olemaan enemmän rahaa, maksaa hän ostokset sillä kertaa. Senttejä ei ruveta laskemaan, mutta esim alkoholit maksaa kummatkin omansa. Tietty jos on saunailta tulossa voi toinen kustantaa toisen pari olusta tai vastaavaa, mutta jos meinaa ihan pullokaupalla lastata juominkia, menee ne omasta taskusta. Yhteisen katon alla pätee sitten varmaan hiukan erilaiset säännöt, mutta ne eivät tosiaan ole meille vielä ajankohtaisia :)

Hiukan eksyin kysymysaiheista, joten siirrytäänpä takaisin. Kyllä, saan seksiä ja läheisyyttä, naispuolisena puoliskona on ehkä hiukan enempi "valtaa" siitä, milloin sitä seksiä harrastetaan, mies kun on aina valmis :) En pelkää että pettää, oppinut olen luottamaan. Alussa olin erittäinkin epävarma, sillä edellinen poikaystävä petti, ja pelkäsin että nykyinenkin tekee näin. Ajan kanssa olen oppinut omaksumaan asenteen, että pettää jos pettää, sillä ei tarvitse vaivata päätään jos ei ole ajankohtainen huolenaihe. Lisään tähän vielä, että meidän suhde toimii jopa aika-ajoin paremmin, kun ei olla yhdessä. Meidän suhde ei vain kestä, jos katotaan toisen naamaa 24/7 :) Alkuhuuma on asia erikseen, mutta täytyy sitä omaakin vapautta olla.

Tuo käsite "Se Oikea" on mielestäni erittäin monimutkainen. Toisaalta uskon että jokaiselle on joku, mutta mihinkään sielunkumppaniin en usko. Suhteessa ollaan niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Parit jotka elävät vuosia onnettomana (esim juuri tuon takia ettei "uskalla" erota) ovat kyllä mielestäni aika surullisia tapauksia. Elämää ei uskalleta elää täysillä. Joo, ei arki aina voi olla kivaa, eikä sen kuulukkaan aina olla sitä, mutta kyllä sen toisen puolen pitää vielä miellyttää, muuten suhteessa ei ole järkeä. Nämä "kulissiliitot" ovat kanssa aika kakspiippuinen juttu. Niistä en kommenttoi sen enempää.

Vielä sen vertaa haluan sanoa, että jos/kun eron aika tulee suhteessa, kannattaa oikeasti ensin antaa suhteelle aikaa, olla varma ettei ala katumaan tekosiaan. Sitten kun on täysin varma, ja alkaa ehkä hiukan pelottaa, mieti oletko suhteessa koska tämä on niin sanotusti tuttu ja turvallinen- suhde. Tämän takia venytin viime suhteen eroa puoli vuotta, vaikka tiesin etten koskaa toipuisi tämän miehen aiheuttamasta tuskasta jos pysyisin shteessa hänen kanssaan. Muista myös antaa toiselle puoliskolle omaa tilaa, liian kiintynyt ei saa olla. Omia harrastuksia ja juttujakin saa mielellään olla, ettei tosiaan ole 24/7 yhdessä, sillä silloin pinna kiristyy helposti. Ihmiset ja suhteet on erilaisia, tällainen meidän on, ja toivottavasti tästä oli jotain apua :) onnea ja metsästyksessä ei ole mitään kiirettä!

• Olen uhri

Voi elämä taas näitä entisiä sängystä toiseen hyppijöitä, jotka aina tulee selittelemään käytöstään sillä että kun pelkäsivät että tulevat jätetyksi ja olihan vanhemmissakin jotain vikaa, minä olin vain olosuhteiden uhri.

Myöntäkää vaan että harrastitte seksiä ihan vaan sen takia että kun te vaan pystyitte. Aina oli joku mies joka tarjoutui sängyn lämmittäjäksi ja te tartuitte tarjoukseen ettekä sitten ajatelleet yhtään sen pidemmälle että sängystä toiseen hyppimällä harvoin sitä kumppania löydetään, ja vieläkin harvemmin sillä miesten kunnioitusta saadaan.

• NäinMeillä

"Onko teillä hyvä parisuhde? "

On, erittäin hyvä.

Millainen on hyvä parisuhde?

Sellainen jossa tuntee olonsa hyväksi ja turvalliseksi.

"Oletteko olleet nuoresta asti yhdessä,"

Melko nuoresta. Vähän päälle parikymppisiä oltiin. Ei siis ihan lapsia mutta kyllä vielä aika kaukana kypsästä aikuisesta. Nyt yhdessä jo 20 vuotta.

" miten suhde on toiminut, jos ette ole olleet muiden kuin toistenne kanssa?"

Ihan hyvin. Minulle suhde oli ihan ensimmäinen oikea suhde, vaimolla oli pari hyvin pientä ja lyhyttä "viritystä" ennen minua.
      Ole kuitenkin aina tuntenut että olen löytänyt niin hyvän ihmisen että sen takia ei kannata haikailla muualle. Tuskin se niin paljon ihmeellisempää kenenkään muunkaan kanssa olisi.

"Saatteko seksiä ja läheisyyttä, ja onko teillä pelkoja että toinen pettää vai tarvitseeko pelätä."

Saan seksiä. Voisi olla enemmänkin mutta rajoitteena on lähinnä lapsiperheen kiireinen elämä, ei halu.
      Pettämistä ei tarvitse pelätä. Tunnen puolison niin hyvin että tiedän mitä hän tekee ja haluaa tehdä. Joku voi pitää tätä ajattelua naiivina ja sanoa että kaikki pettää kun sopiva tilaisuus tulee. Itse en tätä kuitenkaan usko, on myös uskollisia ihmisiä.

"Onko teillä käsissänne ''Se Oikea'' jonka kanssa tiedätte olevanne elämän loppuun asti?"

Ehdottomasti. Tajusin sen melkein heti alussa. Toisen kanssa oli vain niin uskomattoman helppo olla ja ajatukset kohtasivat tavalla jota en ole sitä ennen tai sen jälkeen koskaan kokenut muiden kanssa.

" Oletteko olleet suhteessa vain jonkun ulkoisen seikan takia, esim. ei uskalla erota?"

En ole koskaan miettinyt eroa.

• "Onko teillä hyvä parisuhde? Millainen on hyvä parisuhde?"

-Kyllä on. Hyvä parisuhde tyydyttää kummankin osapuolen sekä henkiset että fyysiset tarpeet. Hyvä parisuhde myös antaa enemmän kuin ottaa. Se on voimavara, ei kuluttava asia.

"Oletteko olleet nuoresta asti yhdessä"

-Onneksi ei! ;D
      Ei ehkä tietäisi kuinka onnekas on jos ei olisi tullut kokeiltua muitakin vaihtoehtoja.

"Saatteko seksiä ja läheisyyttä, ja onko teillä pelkoja että toinen pettää "

-Seksi ja läheisyys ovat olennainen osa parisuhdetta. Jos en niitä saisi tarpeeksi niin ei parisuhdekkaan kauaa toimisi.
      Mitä pettämiseen tulee, ni ainahan se on teoriassa mahdollista. Toista kun ei voi seurata 24/7. Eli joko luotat toiseen tai sitten et.
      Ei siinä muutakaan voi...

"Onko teillä käsissänne ''Se Oikea''

-En usko mihinkään "se oikea" hölynpölyyn.
      Parisuhde toimii kunnes se lakkaa toimimasta. En lähde tänään murehtimaan sitä, että kenen kanssa mahdollisesti olen 30v päästä. ;)
      Enkä ole koskaan ollut parisuhteessa minkään ulkoisen seikan takia.

"Sinkkuvuodet vietin villisti bailaten ja hyppien sängystä toiseen. Tolla ei kyllä pitäis ylpeillä..."

-Tuo ei ole ylpeilyn aihe sen enempää miehelle kuin naisellekkaan.

• nuorinaineb

Nimimerkki 1 6, ihana vastaus! Kuulostat vähän niinkuin minulta, halusi myös itse itsenäistyä ja asua omillaan. Maksaa laskut sun muuta. Jotkut eivät vain ymmärrä sitä, mutta musta tuntuu että joskus halusin vain ettei minusta tule niinkuin äidistäni.

En mä sitä syytä, enkä ole mikään olosuhteiden uhri. Itse olen tehnyt virheeni, ja joskus jopa mietin että teinkö oikein kun jätin eksäni vuosia sitten. Se tunne tulee harvoin. Tulin siihen tulokseen, että kun hän on löytänyt sen oikean, tai mennyt jo kihloihin, niin jos sillä on se nainen jonka kanssa haluaa elää, ei meitä ollut tarkoitettu yhteen.

Nyt olen tajunnut, että asiat voi puhua halki, enkä ehkä tajua miten paljon arvostan joskus tätä yksin vietettyä aikaa. Olen nuori ja naaiivi.

Joskus mielestäni oli tyhmää että aloittaa seurustelemaan 18-vuotiaana ja kuvitella olevansa yhdessä hamaan loppuun asti. Kaikki ovat eronneet, jotka niin ovat tehneet. Mutta en enää ajattele niin. Ei tämä minun tapa elää ole ainoa oikea, todellakaan. Jos on ihana mies ja haluaa jatkaa shdetta, niin miksi ei?

Itsellä vain oli kova halu itsenäistyä, tapailla miehiä, lähtee opiskelemaan just sitä mitä haluaa ilman että tarttee miettii toista. Että olisin jäänyt siihen tuppukylään, ilman että elän. Mutta kuten sanoin, minun ajattelu on itsekästä. En kuvittele että parisuhteessa olevat eivät eläisi.

Mä mietin liikaa sitä, että kadunko vanhana jos olen ollut vain yhden miehen kanssa? Entäs jos meistä tulee kuin vanhempamme? Nyt olen paljon eheämpi ja olen päässyt peloista melkein kokonaan yli.

Ja joo, ei se vaihtamalla parane.

• nuorinaineb kirjoitti:

Nimimerkki 1 6, ihana vastaus! Kuulostat vähän niinkuin minulta, halusi myös itse itsenäistyä ja asua omillaan. Maksaa laskut sun muuta. Jotkut eivät vain ymmärrä sitä, mutta musta tuntuu että joskus halusin vain ettei minusta tule niinkuin äidistäni.

En mä sitä syytä, enkä ole mikään olosuhteiden uhri. Itse olen tehnyt virheeni, ja joskus jopa mietin että teinkö oikein kun jätin eksäni vuosia sitten. Se tunne tulee harvoin. Tulin siihen tulokseen, että kun hän on löytänyt sen oikean, tai mennyt jo kihloihin, niin jos sillä on se nainen jonka kanssa haluaa elää, ei meitä ollut tarkoitettu yhteen.

Nyt olen tajunnut, että asiat voi puhua halki, enkä ehkä tajua miten paljon arvostan joskus tätä yksin vietettyä aikaa. Olen nuori ja naaiivi.

Joskus mielestäni oli tyhmää että aloittaa seurustelemaan 18-vuotiaana ja kuvitella olevansa yhdessä hamaan loppuun asti. Kaikki ovat eronneet, jotka niin ovat tehneet. Mutta en enää ajattele niin. Ei tämä minun tapa elää ole ainoa oikea, todellakaan. Jos on ihana mies ja haluaa jatkaa shdetta, niin miksi ei?

Itsellä vain oli kova halu itsenäistyä, tapailla miehiä, lähtee opiskelemaan just sitä mitä haluaa ilman että tarttee miettii toista. Että olisin jäänyt siihen tuppukylään, ilman että elän. Mutta kuten sanoin, minun ajattelu on itsekästä. En kuvittele että parisuhteessa olevat eivät eläisi.

Mä mietin liikaa sitä, että kadunko vanhana jos olen ollut vain yhden miehen kanssa? Entäs jos meistä tulee kuin vanhempamme? Nyt olen paljon eheämpi ja olen päässyt peloista melkein kokonaan yli.

Ja joo, ei se vaihtamalla parane.

" ei se vaihtamalla parane. "

-Omakohtaiseen kokemukseen pohjaten väitän, että paranee kyllä vaihtamalla jos vain oppii omista ja toisen virheistä. ;)

• nuorinaineb
        TheOne kirjoitti:

" ei se vaihtamalla parane. "

-Omakohtaiseen kokemukseen pohjaten väitän, että paranee kyllä vaihtamalla jos vain oppii omista ja toisen virheistä. ;)

TheOne, no totta sekin!

Sitten seuraava kysymys. Olitteko te valmiita suhteeseen? Oliko se, että heti molemmat tiesi ja ''se vain kolahti'' vai tapailitteko pitkään, oliko tunteista epävarmuus? Tunnetteko ja rakastatteko itseänne tarpeeksi jotta suhde toimisi?

Kaikki sanoo että pitää rakastaa itseään että voi rakastaa toista. Pitääkö paikkaansa?
        Tiedän, että mies ei voi tehdä onnelliseksi mutta välillä silti kuvittelen niin, joskus oikeastaan kaipaa jotain pelastajaa. Tiedän että se on väärin.

Mutta toi. Onko se niin että se vain kolahtaa ja sen tietää? Vai onko matkassa mutkia, ja onko suhde kestänyt? ''tietääkö sen vain''

• 1+6
        nuorinaineb kirjoitti:

TheOne, no totta sekin!

Sitten seuraava kysymys. Olitteko te valmiita suhteeseen? Oliko se, että heti molemmat tiesi ja ''se vain kolahti'' vai tapailitteko pitkään, oliko tunteista epävarmuus? Tunnetteko ja rakastatteko itseänne tarpeeksi jotta suhde toimisi?

Kaikki sanoo että pitää rakastaa itseään että voi rakastaa toista. Pitääkö paikkaansa?
        Tiedän, että mies ei voi tehdä onnelliseksi mutta välillä silti kuvittelen niin, joskus oikeastaan kaipaa jotain pelastajaa. Tiedän että se on väärin.

Mutta toi. Onko se niin että se vain kolahtaa ja sen tietää? Vai onko matkassa mutkia, ja onko suhde kestänyt? ''tietääkö sen vain''

Kiva kun samaistuit vastaukseeni :) kirjoittelen nyt kännykällä, eli yritän muistaa mitä kaikkea halusit vielä tietää!

Tavattiin netissä, itseasiassa tällä samaisella sivustolla, ja juteltiin netissä semmonen 2kk ennen ekaa tapaamista. Viestit oli toki vähän flirttailevia, sillä kumpaakin miellytti toisen ulkomuoto sekä luonne paljon. Tutustuttiin rauhassa, tapailtiin julkisilla paikoilla, käytiin kerran syömässä ja leffassakin. Oli kivaa kun oli niitä perhosia vatsassa ja ihastumiseenhan tuo johti kummankin osalta. Muistan ekan pusunkin.. "en halua tehdä sitä ekaa kertaa kännissä, haluun että tää onnistuu" (kuulemma muut joita oli ekaa kertaa pussannut kännissä oli päättynyt suhde lyhyeen).vaikka olikin hiukan imelää oli se toisaalta erittäin charmikasta myös :) edettiin siis hitaasti, mikä oli kivaa omasta mielestäni. Virallisesti ollaan siis oltu se 1,5v mutta oltiin tutustuttu toisiimme 0,5v ajan ennen sitä, joten sillä tavalla koen olleeni valmis suhteeseen. Jos ekojen tapaamisten yhteydessä olisi yrittänyt kosiskella en kyllä olisi ollut valmis, sillä eksästä kuulemma puhuin vielä usein eli hänen tekonsa vaikutti muhun edelleen. Ehkä olisin tarvinnut enempi aikaa toipua pettämisestä, kerätä "uskoa" miehiin, mutta tosiaan nyt sekin asia on ok, niinkuin ekassa kirjoituksessa ilmaisin :)

Eli en tiedä tästä "kolahduksesta", sillä en koe että olisin sellaista kohdannut :) eletään päivä kerrallaan, äläkä turhaan stressaa! Parisuhteeseen ei ole mitään käsikirjaa, se kolahtaa kun kolahtaa ;)

• mä vaan

Sanotaan vaikka niin, että meillä on riittävän hyvä parisuhde. TheOne määritteli hyvin: se antaa enemmän kuin ottaa, se on voimavara. Kukaan ei voi täyttää kaikkia tarpeitani, mutta silti puolison kanssa on hyvä olla. Onni lähtee itsestä, mutta toki suhde tuo siihen omalta osaltaan edellytyksiä.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä hyvin nuoresta. "Miten suhde on toiminut, jos ette ole olleet muiden kuin toistenne kanssa?" Hyvin se on toiminut, miksei olisi? Jos tietää saaneensa hyvän puolison, miksi pitäisi kokeilla muita? Seksiä ja läheisyyttä on aina ollut, enkä koskaan ole ollut haluton. Pettämistä en pelkää. Ei kenestäkään voi takuuseen mennä, mutta itse haluan olla uskollinen. Miksen voisi uskoa samaa puolisostani? Haluan olla mieheni kanssa elämäni loppuun saakka ja tiedän, että hän arvostaa suhdettamme samalla lailla.

Ehkä onni onkin sitä, että haluaa sitä, mitä saa. Tyytymistä, voisi joku sanoa, mutta yhtä lailla sitä, että osaa nähdä ja arvostaa sitä, mitä on saanut. Onko siinä mitään vikaa, jos on hyvä olla? Ehkä onni tuleekin siitä, että on tehnyt päätöksensä ja voi keskittyä nykyhetkeen?

• lupaan olla

Mielestäni itselläni ja avomiehellä on hyvä suhde,ollut sitä kohta 18 vuotta.Tunsimme muutaman vuoden ennen kuin aloimme yhdessä olemaan ja kyllä ainakin itsellä vaan jotenkin "kolahti"toinen yhtäkkiä.

Parisuhde on mielestäni silloin hyvä kun molemmilla on hyvä olla yhdessä ja ovat onnellisia.Tietty näidenkin vuosien aikana on ollut aikoja kun on tullut mietittyä että onko tuo ihminen se "oikea".Mutta ainakin vielä tällä hetkellä siltä tuntuu!

Lasten tulon myötä suhde on paljon muuttunut,seksiä harvemmin kun ei aina ole virtaa tai aikaa,hermoja kiristelee arjen pyöritys,mutta aina välillä löytyy aikaa hoitaa parisuhdetta ja huomioida puolisoaan.Sitä enemmän sitä yhteistä aikaa arvostaa kun sitä on vähän harvemmin.

Päivä kerrallaan mennään ja välillä täytyy pysähtyä ja olla kiitollinen siitä mitä meillä on...

• Nainen >40

Kiitos kysymästä, on hyvä parisuhde. Hyvä parisuhde on sellainen, jossa viihtyy toisen kanssa, arkisetkin asiat sujuvat yhdessä, suhde perustuu luottamukseen ja realistiseen näkökykyyn, eikä laiminlyödä toista fyysisesti, henkisesti, emotionaalisesti tai seksuaalisesti.

Yhdessäolomme on alkanut vasta keski-ikäisinä yli neljänkymmenen, kummallakin pitkä liitto ja lyhyt myrskyisempi takana. Yhdessäolon ajan olemme usein osanneet arvostaa myös aiempia kokemuksiamme ja haluamme ottaa niistä oppia.

Suhteessamme on paljon läheisyyttä ja myös seksiä. On aikoja, kun emme olosuhteista johtuen ole niin paljon yhdessä, jolloin tulee "puutostilaa", mutta jota paikkailemme sitten yhdessäollessa. Suhteemme on perustuu nimenomaan suhteeseen ilman pelkoja. Kertaakaan ei ole kumpikaan pelännyt toisen rikkovan luottamusta tai pettävän.

Se Oikea tuntuu sanana yliromantisoidulle, mutta kyllä niin voi sanoa. Uskomme viettävämme loppuelämämme toistemme kanssa. Molemmilla on myös kokemusta suhteesta, jossa on yritetty pärjätä eikä eroaminen eri syistä ole ollut helpoimmasta päästä.

Jokaisella on varmasti erilaisia kokemuksia sinkkuudesta ja parisuhteista. Mitä useammin elämässään ryssii, sitä useammin on myös mahdollisuus oppia virheistään. Ja ettei liian ankara olisi itselleen; onko ne aina edes ryssimistä, vai elämänkokemuksia...?

Jossain vaiheessa pitää vain tajuta se, ettei maailma ole itseä tai meitä varten. Eikä loputon elämysten saalistus vie nälkää minnekään, vaan tajuaa sen ettei mikään riitä. Niin kauan kuin tuo nälkä on jäljellä, on tasapainoinen parisuhdekin tavoittamattomissa. Kukaan ei voi elää elämäänsä toista varten, ei toisen vuoksi, eikä odottaa toisen olevan läsnä vain siksi, että itsellä on hyvä olla. Parisuhde itsessään on vuorovaikutusta; lahjoittamista ja vastaanottamista, itsestäänselvyyksiä mutta ilman ihmisen itsestäänselvyytenä pitämistä. Se on juuri hetkessä elämistä, itsenäisenä mutta tarvittuna, toinen huomioonottaen.

• Ypuoliksi onnellinen

On ihan ok. Luotetaan, tytkätään toistemme seurasta, puhutaan avoimesti kaikesta.

Oletteko olleet nuoresta asti yhdessä, miten suhde on toiminut, jos ette ole olleet muiden kuin toistenne kanssa? Ei onneksi, mutta olin 20 kun alettiin seurustelemaan, olin silloin villi sinkku ja jotenkin aika lapsellinen. Ehkä liian aikaisin aloitin näin vakavan parisuhteen. Alkuvuodet oli aika hankalia kun olin tottunut olemaan itsenäinen niin pitikin sitten kuunnella toista myös.. ja "totella". En ollut tottunut kompromisseihin koska olin aika hemmoteltu tyttö silloin.

Saatteko seksiä ja läheisyyttä, ja onko teillä pelkoja että toinen pettää vai tarvitseeko pelätä. Ei pelätä pettämisiä enää, alkuun mies oli äärettömän mustasukkainen. Nykyään molemmat antavat toisilleen tilaa, ja saa käydä kavereiden kanssa juhlimassa yms. Seksiä haluaisin enemmän, joka päivä olisi ideaali.

Onko teillä käsissänne ''Se Oikea'' jonka kanssa tiedätte olevanne elämän loppuun asti? Oletteko olleet suhteessa vain jonkun ulkoisen seikan takia, esim. ei uskalla erota? On oikea ehdottomasti. Mutta on ollut aikoja jolloin olisin halunnut erota, mutta se ei ollut taloudellisesti mahdollista enkä uskaltanut. Oltiin me kerran viikko erossa, kävin jopa baarissa mutta kaikki miehet näyttivät mitättömiltä kun vertasin omaani. Lisäksi oli kamalaa nukkua yksin.

Onni on itsestä kiinni, ja itsenäisen vapaan sielun kannattaa pysyä itsenäisenä sinkkuna kunnes kolahtaa oikein kunnolla, niin että silmissä vilisee sydämet ja vatsaan sattuu ;)

Välillä tunnen itseni todella onnelliseksi, välillä en. Olen miestä henkisempi ja muuttunut aika paljon alkuajoista. 20-30 ikävuosien välillä ihminen kasvaa todella paljon. Välillä meidän suhde tuntuu melko pinnalliselta, mutta ei se miestä pahenna. Mies on ollut aika samanlainen koko ajan, joskin rauhoittunut eikä ole enää niin temperamenttinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4383
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1713
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1373
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1347
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe