Liian tyhmä pärjämään yhteiskunnassa?

ei niin fiksu nuori

Olen liian tyhmä pärjäämään tässä nyky-yhteiskunnassa. Pitäis olla niin fiksu, sosiaalinen ja koulutettu tai muuten ei voi tulla sinusta mitään. Peruskoulun pääsin läpi rimaa hipoen. Sen jälkee olen yrittänyt kouluttautua, mutta ammattikoulukin on jo liian vaikea minulle. Nyky-yhteiskunta vaatii paljon enemmän ihmiseltä ja koulutkin on paljon vaativampia, kun ennen vanhaa. Me ei niin fiksut ihmiset syrjäydytään, kun ei pärjätä koulussa tai työelämässä. Toki on yksinkertasiikiin duunei mihin ei tarvi olla mikään ruudinkeksijä, mutta ne yksinkertaiset duunit mitä ennen ihmiset teki niin nykyään tehdää koneilla. Kokoajan vähenemissä määrissä ovat nämä yksinkertaset duunit. Tyhmät tippuu tästä yhteiskunnasta ja sille ei voi mitään.

17

1214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töihin

      Mikset mee töihin?

    • missä motivaatio

      En kyllä usko, että olet tyhmä, vaan että sinulla on erilainen tapa oppia kuin yleisesti ihmisillä. Et uskokkaan miten moni ihminen kärsii siitä, että oppii esim itsekirjoittamalla asioita ylös, eikä opettajaa kuuntelemalla. Oppimistapoja on tietysti paljon paljon enemmän ja niistä kannattaa ottaa selvää ja ihan kokeillakkin. Myös lukivaikeus heikentää oppimista, vaikka motivaatio olisikin paikoillaan.

      Katsoin myös joskus dokumentin, missä eräs nainen kertoi autismista ja siitä, että hänellä oli oppimisessa se isoin vaikeus, vaikka muuten ei sitten ollutkaan mitenkään erilainen, kuin "ei-autistinen". --> http://fi.wikipedia.org/wiki/Autismi

      Kannattaisi varata aika ihan vaan jonnekkin opinto-ohjeejalle, joka ottaa vastaan myös vaikka entisiä oppilaitaan tai muita koululaisia. Myöskin työvoimatoimistosta kannattaa todellakin kysyä vielä kaikkia vaihtoehtoja, että mihin voisit edes yrittää kouluttautua ja mikä työ koulutukseltaan olisi sinulle. Ei kannata todellakaan jäädä yksin murehtimaan omasta oppimisvaikeudesta, ja voit varmasti esim. erilaisten aikuislukioiden kautta, joilla on netti- ja etä-kursseja vaikkapa suorittaa peruskoulun kursseja paremmin?

      • Anonyymi

        No voihan sitä yrittää johonkin käden taitoja vaativan ammattiin .
        Kyllä monella tuotantolinjalla vaaditaan sinnikkyyttä ja
        herkeämätöntä uurastusta jaksavaa työntekijää, joka vaan keskittyy siihen
        työhönsä eikä selaa nettiä, mikä onkin turhuutta.


    • Anonyymi

      Kukaan ei käske olemaan täydellinen, ei me muutkaan olla.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä jotakin yksinkertaista työtä löytyy, kun jaksaa etsiä.

    • Anonyymi

      Oletko kokeillut mansikoiden poimimista. Kyllä siinäkin pärjää ja ansaitsee.

    • Anonyymi

      tekoäly luo työttömiä myös korkeilla viroilla
      saavat maista omaa lääkettään kun tekoäly vie työt

      urhea tavis tottuu työttömyyteen
      koska ei ole muuta tehtävissä
      kuin elää kipujen kautta

    • Anonyymi

      tyhmä ei kannata olla ainakin loputtomasti
      mutta ottaa kirja käteen ja lukea vähän tiedettä

      se on hyvä idea, kaveri!

      • Anonyymi

        Kyllä kannattaa aina lukea, sillä siinä on vaara viisastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa aina lukea, sillä siinä on vaara viisastua.

        Lukeminen onkin tärkeää, sillä muutamilta työpaikoilta on jo kuulunut viestejä,
        että nuorten työntekijöiden lukutaito on heikko ja kirjoitustaito olematon.


    • Anonyymi

      Aloittajalle niin koita jotain kurssia mikä lähtee ihan ruohonjuuritasolta.Tekemällä oppii.

      • Anonyymi

        Parasta olisi päästä johonkin oppisopimusluonteiseen työpaikkaan, missä
        oikeasti oppii tekemään erilaisia yksinkertaisia tehtäviä ja siitä sitten
        on hyvä ponnistaa eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta olisi päästä johonkin oppisopimusluonteiseen työpaikkaan, missä
        oikeasti oppii tekemään erilaisia yksinkertaisia tehtäviä ja siitä sitten
        on hyvä ponnistaa eteenpäin.

        minä oon koittanut ei tullut mitään ja jouduin saikulle sen jälkeen en ole töitä tehnyt enkä tee jatkossakaan


    • Anonyymi

      Miksi nuorille ei kukaan keksi uutta polkua miten pääsee työelämään kiinni. On tässä yhteiskunnaan rakenteissa jo jotain vikaa. Kukaan ei puutu oikeasti tähän asiaa puhutaan ja mietitään se ei auta enää. Näin jo 1990 kuinka vaikeaa tulee olemaan joten otin ohjakset käteen ja mietin miten voin lapseni elämää parantaa. Otin ohjakset käteen ja muutin mallin hänen kohdallaan en pyytänyt apuja vaan ohjasin lasta paremmalle puolelle elämässä. Onnistuin ja katson tänä päivänä että vanhemmat rakastakaa lastanne raha ei auta vaan rakkaus.

      • Anonyymi

        Toisen asteen koulutus on tärkeää ihan jokaiselle, sillä valmiuksia ja osaamista
        tarvitaan ihan jokaisella alalla.
        Ikävä kyllä tuttavapiirissä on tapauksia, jotka ovat aloittaneet ammattikouluja,
        mutta keskeyttäneet sen pariin otteeseen. Myöhemmin on sitten osoittautunut, että
        heistä tulee ikuisia sosiaaliapujen varassa roikkujia.
        Pitää siis hankkia ainakin jokin ammatti ja jatkaa siitä parempaa
        jos vaan voimavarat riittävät.


    • Anonyymi

      Kaikille löytyy työ. Jos ei muuta, niin varpuluudalla katuja siistimään.

      • Anonyymi

        Höpö Höpö! Nykyään nuoret eivät pääse töihin ilman että heillä on koulutus. Robotit ja teko"äly" alkaa tekemään enemmän ja enemmän töitä ja lopulta ihmisiltä viedään työt. Kaikki eivät pysty tai halua pyrkiä korkeakouluhin! Ja työ tekee hyvää ihmiselle. Itse olen ollut syrjäytynyt jo monen vuoden ajan ja olen ymmärtänyt että sopiva ja mielekäs työ tekee hyvää ihmiselle. Se antaa rymin arkeen ja tarjoaa mahdollisuuden saada jotain konkreettista aikaiseksi. Jos aina vaan on vapaa-aikaa niin ei lomat tai viikonloppu tunnu yhtään miltään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe