Sunnuntai ei ole pyhäpäivä, vaan ihmiskäsky; perinnässääntö:

Kristuksessa

"Miksi te rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden."

Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:

"Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä."

"Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois."

Sapattikäsky oli eniten perinnäissäntöjen rasittama. Jeesus repi juurineen ylös nämä perinnäissäännöt, koska Jeesus piti näitä asetuksia alkuperäisen sapatinhengen vastaisina.

Jeesus piti sapatin pyhäpäivänään koko elämänsä ajan, eikä hän koskaan sanallakaan viitanut lepopäivän siirtämisestä sunnuntaille!

Jeesus uudisti sapatin alkuperäiseen tarkoitukseensa lepopäivänä.

Jeesus on sapatin Herra ja Jeesuksen seuraajille kuuluu myöskin pitää pyhänä se päivä, minkä Jeesuskin pyhitti ja sanoi sen olevan ihmistä varten asetettu.

Sapatti on se ainoa oikea lepopäivä, jonka yllä lepää Jumalan pyhitys ja siunaus.

24

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen.

      Amen.

    • 1.1.1973 pedonmerkki

      Adventtikirkossakin vain tutkitaan mitä ajan saatossa on kirjoihin ja kansiin kirjoitettu- hengelliset kirjailijat- ja kirjoituksia tutkitaan ryhmässä ja yksilöinä miljoonia maailmaan kirjoitettuja sivuja.
      Keskiajan kirkko poisti yhden käskun laista- ja jakoi yhden käskyn kahtia että luku 10- säilyisi- dan 7:25.
      Vuonna 321 Konstantinus Suuri oli työvoimapoliittisen ongelman edessä;
      Valtakunnassa oli viikossa 6 työpäivää- ja kansa vietti kahta juhlaa; Kristittyjen sapattia 7 päivää ja perinteistä auringon ja valon Heliumin juhlaa sunday:tä.
      Keisari yhdisti päivät lakkauttamalla 7 päivän ja päivästä tehtiin hybridi yhdistämällä molemmista muotoja. Suomessa 1.1.1973 eduskunnan päätöksellä sundaysta= sunnuntaista tuli viikon 7 päivä.
      Tässä on siis kaksi arvoa ollut; Jumalan itsensä säätämä päivä ja päivä johon on ihmisen sormi kajonnut lailla. Jumala kirjoitti omalla sormellaan kivitauluihin.

    • oma lehmä

      >>Jeesus on sapatin Herra ja Jeesuksen seuraajille kuuluu myöskin pitää pyhänä se päivä, minkä Jeesuskin pyhitti ja sanoi sen olevan ihmistä varten asetettu. >>

      Kyllä se sapatti on asetettu myös aaseja ja muita työjuhtia varten: Näin ainakin Raqamatun mukaan.

      • #Kyllä se sapatti on asetettu myös aaseja ja muita työjuhtia varten: Näin ainakin Raqamatun mukaan.#

        Juu, näin on - ihminen on se jonka pitäisi huolehtia kaikesta elämästä maan päällä ei saa rasittaa (tai käyttää esimerkiksi eläimiä) siten että se toimisi sapatin ajatusta vastaan.

        Sapatti on siis eräänlaisen yhteiskunnan merkki - eli Jumalan valtakunnan merkki. Sen valtakunnan merkki missä oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ei koskaan tingitä, jossa elämä, tapa ajatella ja toimia on Jumalan tahdon mukainen. Raamattu kertoo kuinka ihminen hylkäsi sen valtakunnan ja päätti rakentaa itse itselleen oman ja yhtä hyvän .. mutta kuinkas kävikään.

        Sapatti sinänsä ei anna kenellekään iankaikkista elämää - ei sen enempää kuin hyvän ja pahan tietäminen - vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa elettäessä voi elämä säilyä - se on Raamatun selvä ja suora opetus. Uskoo siihen stten tai ei..

        Ja siihen elämään haluaa Jumala meitä ihmisiä johdattaa.. ymmärrämme että vajavaisuudessa ei koskaan elämä voi säilyä - synti on vajavaisuutta ja siksi syntinen elämä vie aina ihmisen kuolemaan - onneksi meillä nyt on yksi joka kuoli puolestamme.. kun viaton kuoli jotta vialliset saisivat mahdollisuuden elämään..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        #Kyllä se sapatti on asetettu myös aaseja ja muita työjuhtia varten: Näin ainakin Raqamatun mukaan.#

        Juu, näin on - ihminen on se jonka pitäisi huolehtia kaikesta elämästä maan päällä ei saa rasittaa (tai käyttää esimerkiksi eläimiä) siten että se toimisi sapatin ajatusta vastaan.

        Sapatti on siis eräänlaisen yhteiskunnan merkki - eli Jumalan valtakunnan merkki. Sen valtakunnan merkki missä oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ei koskaan tingitä, jossa elämä, tapa ajatella ja toimia on Jumalan tahdon mukainen. Raamattu kertoo kuinka ihminen hylkäsi sen valtakunnan ja päätti rakentaa itse itselleen oman ja yhtä hyvän .. mutta kuinkas kävikään.

        Sapatti sinänsä ei anna kenellekään iankaikkista elämää - ei sen enempää kuin hyvän ja pahan tietäminen - vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa elettäessä voi elämä säilyä - se on Raamatun selvä ja suora opetus. Uskoo siihen stten tai ei..

        Ja siihen elämään haluaa Jumala meitä ihmisiä johdattaa.. ymmärrämme että vajavaisuudessa ei koskaan elämä voi säilyä - synti on vajavaisuutta ja siksi syntinen elämä vie aina ihmisen kuolemaan - onneksi meillä nyt on yksi joka kuoli puolestamme.. kun viaton kuoli jotta vialliset saisivat mahdollisuuden elämään..

        alex

        Mooses 4:

        20:8 "Muista pyhittää lepopäivä.

        20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;

        20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

        20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."

        Tässä 1933 raamatussa on vielä oikeaa raamatun tekstiä.

        Mutta uusimman raamatunkäännöksen mukaan ei enää puhuta luomisesta mitään, vaan se on muutettu. (tältäosin ainakin se = "raamatun väärenys")


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Mooses 4:

        20:8 "Muista pyhittää lepopäivä.

        20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;

        20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

        20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."

        Tässä 1933 raamatussa on vielä oikeaa raamatun tekstiä.

        Mutta uusimman raamatunkäännöksen mukaan ei enää puhuta luomisesta mitään, vaan se on muutettu. (tältäosin ainakin se = "raamatun väärenys")

        Raamattu Kansalle: 2012: Väänttää lepopäiväkäskynkin korvasyyhyynsä sopivaksi, ettei se koskisi muita kuin juutalaisia:

        5:12 "Pidä huoli siitä, että pyhität lepopäivän, niin kuin HERRA, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.

        5:13 Kuutena päivänä tee työsi ja toimita kaikki askareesi,

        5:14 mutta seitsemäs päivä on HERRAN, sinun Jumalasi, sapatti. Älä tee silloin mitään työtä, älä sinä, älköön sinun poikasi tai tyttäresi, palvelijasi tai palvelijattaresi, härkäsi, aasisi tai juhtasi älköönkä alueellasi asuva muukalainen, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä, niin kuin sinäkin.

        5:15 Muista, että olit itse orjana Egyptin maassa ja että HERRA, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sen tähden HERRA, sinun Jumalasi, käski sinun viettää sapatinpäivää."

        Tuo oli siis jo raamatun väärentämistä!

        Samoin myöskin on liian suuria muutoksia(väärennöksiä) monin paikoin 1992 kirkkoraamatussa. Joita kuitenkin on seuraavassa samanvuoden panoksessa yritetty parsia.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Mooses 4:

        20:8 "Muista pyhittää lepopäivä.

        20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;

        20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

        20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."

        Tässä 1933 raamatussa on vielä oikeaa raamatun tekstiä.

        Mutta uusimman raamatunkäännöksen mukaan ei enää puhuta luomisesta mitään, vaan se on muutettu. (tältäosin ainakin se = "raamatun väärenys")

        2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano:
        Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

        Pyhää on se jossa ei ole syntiä ..

        Siksi voit ymmärtää sanat "minä olen Herra joka pyhitän teidä" (= minä olen Herra joka johdatan teidät pois synnin orjuudesta.)

        alex :)


      • Näin on
        alex.kasi kirjoitti:

        #Kyllä se sapatti on asetettu myös aaseja ja muita työjuhtia varten: Näin ainakin Raqamatun mukaan.#

        Juu, näin on - ihminen on se jonka pitäisi huolehtia kaikesta elämästä maan päällä ei saa rasittaa (tai käyttää esimerkiksi eläimiä) siten että se toimisi sapatin ajatusta vastaan.

        Sapatti on siis eräänlaisen yhteiskunnan merkki - eli Jumalan valtakunnan merkki. Sen valtakunnan merkki missä oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ei koskaan tingitä, jossa elämä, tapa ajatella ja toimia on Jumalan tahdon mukainen. Raamattu kertoo kuinka ihminen hylkäsi sen valtakunnan ja päätti rakentaa itse itselleen oman ja yhtä hyvän .. mutta kuinkas kävikään.

        Sapatti sinänsä ei anna kenellekään iankaikkista elämää - ei sen enempää kuin hyvän ja pahan tietäminen - vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa elettäessä voi elämä säilyä - se on Raamatun selvä ja suora opetus. Uskoo siihen stten tai ei..

        Ja siihen elämään haluaa Jumala meitä ihmisiä johdattaa.. ymmärrämme että vajavaisuudessa ei koskaan elämä voi säilyä - synti on vajavaisuutta ja siksi syntinen elämä vie aina ihmisen kuolemaan - onneksi meillä nyt on yksi joka kuoli puolestamme.. kun viaton kuoli jotta vialliset saisivat mahdollisuuden elämään..

        alex

        "Sapatti on siis eräänlaisen yhteiskunnan merkki - eli Jumalan valtakunnan merkki. "

        Ainoa maa, missä kunnioitetaan lauantaita sapattina on Israel.


      • raukee

        Jeesus Kristus "Pyhitti" elämänsä aikana jokaisen: erottamatta yhtäkään päivää toisistaan! Eli hän työskenteli hyvän tekemisen eteen joka ainokainen päivä, ja lepäsi silloin kun uupui väsymyksestä, antaen siten raunneen ruumiinsa levätä. Ei hän katsonut päivää tai hetkeä, tottakai kaipasi lepoa, niinkuin muutkin ihmiset. Mutta ei todellakaan hän tarkoituksillisesti valinnut päivää, hän pyhittäytyi "työlleen"- ja antoi sille itsensä kokonaan ja lepäsi silloin kun oli, siihen todella tarve, oli päivä mikä tahansa.


      • oma lehmä
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        Raamattu Kansalle: 2012: Väänttää lepopäiväkäskynkin korvasyyhyynsä sopivaksi, ettei se koskisi muita kuin juutalaisia:

        5:12 "Pidä huoli siitä, että pyhität lepopäivän, niin kuin HERRA, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.

        5:13 Kuutena päivänä tee työsi ja toimita kaikki askareesi,

        5:14 mutta seitsemäs päivä on HERRAN, sinun Jumalasi, sapatti. Älä tee silloin mitään työtä, älä sinä, älköön sinun poikasi tai tyttäresi, palvelijasi tai palvelijattaresi, härkäsi, aasisi tai juhtasi älköönkä alueellasi asuva muukalainen, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä, niin kuin sinäkin.

        5:15 Muista, että olit itse orjana Egyptin maassa ja että HERRA, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sen tähden HERRA, sinun Jumalasi, käski sinun viettää sapatinpäivää."

        Tuo oli siis jo raamatun väärentämistä!

        Samoin myöskin on liian suuria muutoksia(väärennöksiä) monin paikoin 1992 kirkkoraamatussa. Joita kuitenkin on seuraavassa samanvuoden panoksessa yritetty parsia.

        >>Jumalan tarkoitus sapatin antamisessa Israelille ei suinkaan ollut luomistyön muistaminen, vaan se että Israelilaiset muistaisivat Egyptin aikaisen orjuutensa ja kuinka Jumala vapautti heidät siitä. Huomaa myös sapatin noudattamisen vaatimukset: sapatti–lain alainen henkilö ei saanut poistua talostaan (2. Moos. 16:29), hän ei saanut sytyttää tulta (2. Moos. 35:3), eikä hän saanut työllistää ketään muutakaan (5. Moos. 5:14). Sapatin rikkojan rangaistus oli kuolema (2. Moos. 31:15; 3. Moos. 15:32-35).>>http://www.gotquestions.org/Suomi/sapatti-lauantai-sunnuntai.html

        Mitähän ihmeen väärentämistä???


      • Ilm.18:4
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        Raamattu Kansalle: 2012: Väänttää lepopäiväkäskynkin korvasyyhyynsä sopivaksi, ettei se koskisi muita kuin juutalaisia:

        5:12 "Pidä huoli siitä, että pyhität lepopäivän, niin kuin HERRA, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.

        5:13 Kuutena päivänä tee työsi ja toimita kaikki askareesi,

        5:14 mutta seitsemäs päivä on HERRAN, sinun Jumalasi, sapatti. Älä tee silloin mitään työtä, älä sinä, älköön sinun poikasi tai tyttäresi, palvelijasi tai palvelijattaresi, härkäsi, aasisi tai juhtasi älköönkä alueellasi asuva muukalainen, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä, niin kuin sinäkin.

        5:15 Muista, että olit itse orjana Egyptin maassa ja että HERRA, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sen tähden HERRA, sinun Jumalasi, käski sinun viettää sapatinpäivää."

        Tuo oli siis jo raamatun väärentämistä!

        Samoin myöskin on liian suuria muutoksia(väärennöksiä) monin paikoin 1992 kirkkoraamatussa. Joita kuitenkin on seuraavassa samanvuoden panoksessa yritetty parsia.

        >>>Tuo oli siis jo raamatun väärentämistä!


      • Niin onkin, myös adventistien eläimet lepäävät työstään, koska isäntäkin lepää. Sehän on hyvin johdonmukaista.

        Eräs kylämme isäntä ei lainannut naapureille hevostaan sapattina, mutta sanoi: "Meidän hevosemme lepäävät tänään, mutta tule huomenna hakemaan. Saat hevosen lainaksi huomenna." Ei tarvitse sanoakaan, että hän sai aina viljansa ja heinänsä kuivina pelloilta. Jumala siunasi häntä tässä erikoisesti.

        Samoin lepäävät palvelijatkin. Myös vanha palvelija muisteli, miten ihanaa oli, kun sapatti oli lepopäivä ja vain eläimet hoidetiiin ja nekin yhdessä emännän kanssa.

        Koska perjantaina, valmistuspäivänä, tehdään huomisen sapatin varalle esitöitä niin paljon kuin on mahdollista, sapatin lepo on mahdollista kaikille.


      • En maalainen
        anelmass kirjoitti:

        Niin onkin, myös adventistien eläimet lepäävät työstään, koska isäntäkin lepää. Sehän on hyvin johdonmukaista.

        Eräs kylämme isäntä ei lainannut naapureille hevostaan sapattina, mutta sanoi: "Meidän hevosemme lepäävät tänään, mutta tule huomenna hakemaan. Saat hevosen lainaksi huomenna." Ei tarvitse sanoakaan, että hän sai aina viljansa ja heinänsä kuivina pelloilta. Jumala siunasi häntä tässä erikoisesti.

        Samoin lepäävät palvelijatkin. Myös vanha palvelija muisteli, miten ihanaa oli, kun sapatti oli lepopäivä ja vain eläimet hoidetiiin ja nekin yhdessä emännän kanssa.

        Koska perjantaina, valmistuspäivänä, tehdään huomisen sapatin varalle esitöitä niin paljon kuin on mahdollista, sapatin lepo on mahdollista kaikille.

        No huhuhuuu, "anelmass", kyllä se lehmä utareisiinsa maitoa tuottaa sapattinakin, joten tuska on eläimellä, jos ei lypsetä!


    • tervehdys!

      Oletko muistanut antaa omalle lehmällesi Sapatin ja aasillesi? Se nimittäin on juuri niinkuin sanot. Raamatun mukaan, mikäli oikein ymmärrän, olisi eläimilläkin vähän leppoisampaa. Pidähän hellä huoli omasta lehmästäsi, rakas kirjoittaja. Ja muista myös aasiasi. Halauksia.

    • Ja vielä: Jaak. 2:10

      Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.

      Jeesuksessa me noudatamme lakia kaikissa kohdin, koska hän täytti sen täydellisesti joka kohdasta. Hänessä meillä on Vapahtaja, Amen!

      • Aivan - vain täydellisyydessä on iankaikkista elämää. Jumalan laki on täydellisyyden laki - siksi sanotaan - joka rikkoo lain yhdessä kohtaa rikkoo koko lain. Siis joka rikkoo täydellisyyden yhdessä kohtaa on rikkonut sen - ja täydellisyyttä ei enää ole.

        Todellakin . Me tarvitsemme Jumalaa ja lunastusta Jeesuksessa .. ilman sitä olemme kuoleman omia ..

        alex :)


      • alex.kasi kirjoitti:

        Aivan - vain täydellisyydessä on iankaikkista elämää. Jumalan laki on täydellisyyden laki - siksi sanotaan - joka rikkoo lain yhdessä kohtaa rikkoo koko lain. Siis joka rikkoo täydellisyyden yhdessä kohtaa on rikkonut sen - ja täydellisyyttä ei enää ole.

        Todellakin . Me tarvitsemme Jumalaa ja lunastusta Jeesuksessa .. ilman sitä olemme kuoleman omia ..

        alex :)

        Sapatin alku, pyhitys ja siunaus: (Moos. 4. 20: 11.)

        20:11 "Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra SIUNASI LEPOPÄIVÄN ja PYHITTI sen."

        Jo luomisen yhteydessä Luojamme eroitti meille lepopäivän, siunasi ja pyhitti sen. Se tulee uskollisten sydämissä pysymään iäti luomisen muisomerkkinä ja on tarkoitettu kaikkina aikoina ja kaikille ihmisille, ei siis ainoastaan israelilaisille.

        Juutalaisten kautta Jumala kuitenkin muistutti sapatin tärkeydestä, ja käski MUISTAMAAN Herran, sinun Jumalasi sapatin, koska heiltä oli unohtunut sen merkitys ajan saatossa. Se mistä muistutetaan, on jo täytynyt olla aikaisemminkin olemassa.


    • adventtisisar

      Amen. Alex, olet loistokas veli Jeesuksessa Kristuksessa.

      • adventtisisar:le

        Olen kanssasi samaa mieltä alex. kasista. Asiallinen kirjoittaja, joka kirjoittaa Raamattullisesti ja Jumalaa kunnioittaen.

        Siunausta sisko


    • adventtisisar.

      Voi Alex. Voisitko olla loistokas Kristuksessa? Jos riitelwt ja intät, paholainen silloin on iloinen. Jos pyytäisit anteeksi, Jumalamme olisi kiitollinen. Paholainen häpeäisi ihmiselle tekemäänsä pahaa.

      • Ilm.18:4

        >>>Paholainen häpeäisi ihmiselle tekemäänsä pahaa.


      • adventtisisar
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>Paholainen häpeäisi ihmiselle tekemäänsä pahaa.

        Olet oikeassa. Kiitos että muistutit. Paholainen ei todella häpeä mitään, vaan on julkea ja säälimätön kylmä, jäätynyt, kelmeä käsi, joka yrittää tarttua meihin luisella ottellaan. Se on jotain sellaista, että kalman haju haisee kauas. Käärme on yksi kalman hajuista. Se matelee, aina. Luikertelee ja on petollinen. Kalman ääni ja muoto toteutuu käärmeessä erityisesti.
        Todellinen kristitty kertoo kokemuksistaan. Se on totta. Ei nosta itseään jalustalle. Pyydän Jumalan tuomitsemaan minut heti, kun julistukseni Hänestä ei onnistu. Amen.


      • [][] Jeesus uudisti sapatin alkuperäiseen tarkoitukseensa lepopäivänä. [][] -ketjun aloitusta-

        En ymmärrä, mitä aloittaja tuossa yllä tarkoittaa. Mutta Jeesus korosti sapattina harjoittamansa medisosiaalisen työnteon lomassa, että Isäkin yhä tekee työtä tauotta.

        Jeesus myös ainakin sapattina ,ehkä muulloinkin, käski, käski kanniskella näyttävästi sänkyä. Johdatti kannattajansa vieraan viljapellon poikki tähkäpäiden ollessa herkimmillään varisemaan ja helppo oppilaiden oli puida jyviä kourassaan ja syödä siinä kävellessä.
        Papit muistuttivat, että alkuperäisenä sapattina ei niin tehty:

        Luuk. 13:14
        Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle: "Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä; tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".

        'Adventtisisar' skrivasi oivallisesti:
        "Voi Alex. Voisitko olla loistokas Kristuksessa? Jos riitelet ja intät, paholainen silloin on iloinen."

        JOKU tuiki tuntematon paheksui adventtisisaren toteamusta: "Paholainen häpeäisi ihmiselle tekemäänsä pahaa". Katsotaanpa miten on . . .

        Varmasti tulee vielä häpeämään, paholainen! Johan J.Iskariotkin katui tekoaan "katkerasti" - vaan ei tehnyt parannusta sydämessään - paholainen ei edes voisi tehdä parannusta, vaikka katkerasti tulee katumaan ja kärsimään viekoittelupuuhiaan.

        Matt. 27:3
        Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille.

        Näemme J.Iskariotin palauttavan vääryydellä ansaitun! Krokotiilinkyyneleet eivät puhdista sisusta. Mutta Isä katsoo ihmisen sisimpään.

        Outo nikki 'Ilm.18:4' väittää päin mäntyä ja hellvettiä:
        [][] Helpoin uhri paholaiselle ovat juuri liian hyväuskoiset ja "hyvät" ihmiset, jotka eivät koskaan osaa ajatella mitään pahaa toisista, vaan kuvittelevat pystyvänsä rakkaudellaan muuttamaan pahan hyväksi. [][]

        Mitä suurin Jumalan Totuus kuitenkin on, että VAIN rakastamalla ja luottamalla voidaan kelmi saada muuttumaan luotettavaksi ja rakastettavaksi sekä rakastavaksi.

        Toki on rutkasti tapauksia, että luonnevikainen ei muutu, mutta silti on tarjottava mahdollisuutta sen armon mukaan, mitä kullekin on kykyä suotu.

        Mitä paholaiseen tulee niin hassuun nimimerkkiin 'Ilm.18:4' yhtyen, adventtisisar kuvaelee osuvasti:

        " julkea ja säälimätön kylmä, jäätynyt, kelmeä käsi, joka yrittää tarttua meihin luisella ottellaan. Se on jotain sellaista, että kalman haju haisee kauas. Käärme on yksi kalman hajuista. Se matelee, aina. Luikertelee ja on petollinen. Kalman ääni ja muoto toteutuu käärmeessä erityisesti."

        antti


      • Ilm.18:4
        AnttiVKantola kirjoitti:

        [][] Jeesus uudisti sapatin alkuperäiseen tarkoitukseensa lepopäivänä. [][] -ketjun aloitusta-

        En ymmärrä, mitä aloittaja tuossa yllä tarkoittaa. Mutta Jeesus korosti sapattina harjoittamansa medisosiaalisen työnteon lomassa, että Isäkin yhä tekee työtä tauotta.

        Jeesus myös ainakin sapattina ,ehkä muulloinkin, käski, käski kanniskella näyttävästi sänkyä. Johdatti kannattajansa vieraan viljapellon poikki tähkäpäiden ollessa herkimmillään varisemaan ja helppo oppilaiden oli puida jyviä kourassaan ja syödä siinä kävellessä.
        Papit muistuttivat, että alkuperäisenä sapattina ei niin tehty:

        Luuk. 13:14
        Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle: "Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä; tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".

        'Adventtisisar' skrivasi oivallisesti:
        "Voi Alex. Voisitko olla loistokas Kristuksessa? Jos riitelet ja intät, paholainen silloin on iloinen."

        JOKU tuiki tuntematon paheksui adventtisisaren toteamusta: "Paholainen häpeäisi ihmiselle tekemäänsä pahaa". Katsotaanpa miten on . . .

        Varmasti tulee vielä häpeämään, paholainen! Johan J.Iskariotkin katui tekoaan "katkerasti" - vaan ei tehnyt parannusta sydämessään - paholainen ei edes voisi tehdä parannusta, vaikka katkerasti tulee katumaan ja kärsimään viekoittelupuuhiaan.

        Matt. 27:3
        Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille.

        Näemme J.Iskariotin palauttavan vääryydellä ansaitun! Krokotiilinkyyneleet eivät puhdista sisusta. Mutta Isä katsoo ihmisen sisimpään.

        Outo nikki 'Ilm.18:4' väittää päin mäntyä ja hellvettiä:
        [][] Helpoin uhri paholaiselle ovat juuri liian hyväuskoiset ja "hyvät" ihmiset, jotka eivät koskaan osaa ajatella mitään pahaa toisista, vaan kuvittelevat pystyvänsä rakkaudellaan muuttamaan pahan hyväksi. [][]

        Mitä suurin Jumalan Totuus kuitenkin on, että VAIN rakastamalla ja luottamalla voidaan kelmi saada muuttumaan luotettavaksi ja rakastettavaksi sekä rakastavaksi.

        Toki on rutkasti tapauksia, että luonnevikainen ei muutu, mutta silti on tarjottava mahdollisuutta sen armon mukaan, mitä kullekin on kykyä suotu.

        Mitä paholaiseen tulee niin hassuun nimimerkkiin 'Ilm.18:4' yhtyen, adventtisisar kuvaelee osuvasti:

        " julkea ja säälimätön kylmä, jäätynyt, kelmeä käsi, joka yrittää tarttua meihin luisella ottellaan. Se on jotain sellaista, että kalman haju haisee kauas. Käärme on yksi kalman hajuista. Se matelee, aina. Luikertelee ja on petollinen. Kalman ääni ja muoto toteutuu käärmeessä erityisesti."

        antti

        >>>JOKU tuiki tuntematon paheksui adventtisisaren toteamusta: "Paholainen häpeäisi ihmiselle tekemäänsä pahaa".>paholainen ei edes voisi tehdä parannusta, vaikka katkerasti tulee katumaan ja kärsimään viekoittelupuuhiaan.>Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille.>Mitä suurin Jumalan Totuus kuitenkin on, että VAIN rakastamalla ja luottamalla voidaan kelmi saada muuttumaan luotettavaksi ja rakastettavaksi sekä rakastavaksi.

        Toki on rutkasti tapauksia, että luonnevikainen ei muutu, mutta silti on tarjottava mahdollisuutta sen armon mukaan, mitä kullekin on kykyä suotu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe