No niin mitäs kaikkia laivaleffoja on olemassa? ite en tiiä ku pari sukellusvenehärpäkettä ja ois mukava nähdä jotain muitakin...
Laiva-aiheisia leffoja?
10
3641
Vastaukset
- Eräs, joka kukkia keräs
Se kaikkien tietämä Titanic...
- Raquel
IMdb:stä löytyy hakusanalla lista eri aiheisista elokuvista. Sieltä varmaan kaikkein parhaiten löydät (International movie database). Mulla tuli kanssa Titanic mieleen ensimmäisenä, mutta sitten "Lifeboat" Hitchcockilta seuraavana. Tosin siinä ollaan pelastusveneessä KOKO leffan ajan.
- Groucho Marx
Aikoinaan, kun Hitchcockin Pelastusvene ilmestyi, monet odottivat jännityksellä, missä Alfred itse vilahtaa. Koko elokuvan ajan kun ollaan vain pelastusveneessä.
Hitchcock näkyi sitten sanomalehden laihdutusmainoksen kuvassa (ennen ja jälkeen). - Raquel
Groucho Marx kirjoitti:
Aikoinaan, kun Hitchcockin Pelastusvene ilmestyi, monet odottivat jännityksellä, missä Alfred itse vilahtaa. Koko elokuvan ajan kun ollaan vain pelastusveneessä.
Hitchcock näkyi sitten sanomalehden laihdutusmainoksen kuvassa (ennen ja jälkeen).Minun mielestäni Hitchcockin elokuvien kaikkien aikojen toiseksi paras, tai nerokkain, cameo-esiinyminen! Se alkuperäinen idea Hitchcockin vedessä kelluvasta ruumiista olisikin ollut hieman mauton. "Lifeboat" on muuten ainoa Hitchcockin leffa, jossa on "itkettävän liikuttava ja koskettava" kohtaus. Muistattekos siinä alussa kun pelastusveneeseen nostetaan nainen, jolla on pieni vauva sylissä? Vauva on kuollut, mutta nainen ei halua uskoa sitä. Muut pelastuneista alkavat miettiä lapselle hautajaisia ja musta purseri on ainoa, joka muistaa miten menee Raamatusta kohta "Herra on minun paimeneni..." Se on koskettava hetki. Kun aamu valkenee, myös kuolleen lapsen äidin todetaan "kadonneen" veneestä. "Pelastusvene" on mielestäni niin synkkä elokuva, että sitä ei ihan huvikseen katso - pelkästään analysoiden.
- Moupi
Ensin tuli mieleeni kauhusekoilu Ghost Ship. Sitten on tietenkin Peter Weirin upea Master and Commander. Ridley Scottin Kolumbus-elokuva 1492 liittyy jonkin verran laivoihin (sattuneesta syystä), ja eikös Achille Lauron kaappauksestakin ole tehty elokuva?
- Mamo
Boat trip :)
- Dino
Sukellusvenejuttuja:
Das Boot
Punaisen Lokakuun metsästys
U-571
Purppuravyöhyke
Muita laivaelokuvia:
s/s Poseidon (se aito ja alkuperäinenktastrofileffa)
Merisairas(Suomalainen ohjaaja, kv tuotanto)
Kaappaus Merellä(heh)
Master And Commander
Mutiny on the Bounty(kapinaleffa)
Moby Dick - nemore
-Midway (pohjautuu tositapahtumiin, Midwayn meritaistelu)
-Tora Tora Tora - Pancakes
Moi 10 vuoden päästä! Ehdotan Titanicia, koska se on iiiiiihana elokuva. Olin tolloin 2004 8 vuotias :-(
- Tintsku
Minullekkin tuli mieleen tuo Kaappaus Merellä jota tähdittää Steven Seagal ja taisi jatkaa sitä mumisemista ja heilumista Kaappaus Raiteilla-elokuvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1474191Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja811514GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys531407Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn361367- 831322
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!371288- 671258
- 681081
- 55990
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39962