Nöyrää mieltä Jumala meiltä odottaa:

Sirkka-Iita

" Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, VAAN JUMALA, joka antaa kasvun."

Vaikka Jumala sallisikin ihmeitä tapahtua ihmisten kautta, niin kuitenkin on AINA kysymys ainoastaan HÄNEN teoistansa. Tämä meidän tulisi muistaa!

32

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimenomaan näin - niin pian kuin me alamme Aadamin tavoin "tietämään paremmin" olemme menossa väärään suuntaan. Ja "ihmeisiin" ei kannata luottaa tai toivoaan panna - maailma on täynnä noita ihmeiden tekijöitä.

• "alex.kasi"

Kyllä Jumala tekee ihmeitä meidän ihmistenkin kautta, mutta kunnia kuuluu AINA JUMALALLE!

" Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, VAAN JUMALA, joka antaa kasvun."

Nöyrä rukous ja kiitos on sydämen kieltä Jumalalle.

• adventtisisar

Muistuttaidin Eevasta, joka houkutti Adamin syntiin. Nainen, miehen kylkiluusta luotu.

• (((Ö))) ihmettelen

Olisi hauska kuulla "adventtisisar", että mitäköhän tällä sinun lausahduksellasi on tekemistä tämän aloituksen kanssa?

Ensinnäkin tuntuu, että olet mies nimimerkistäsi huolimatta, jo tuosta yhdestä lauseesta saa naista halveksivan asenteesi selville. Oletko mies, vai olenko väärässä?

• Niin houkutteli Aadamin, Eeva, kyllä. Hyvä huomio. Sillä "Ei mies tehnyt syntiä vaan vaimo".
        Silti mies joutuu kantamaan päävastuun - siksi kutsutaan perheen pääksikin.
        1. Moos. 3:9 :
        Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

Ihmeistä puheenollen - suurin niistä on ihmisen uudestisyntyminen elävään uskoon. Tosi kristitty ei voi olla uskomatta ihmeisiin, sillä tosi kristitty on "syntisistä suurin", Paavalin jälkeen, ja itse siis on suurin ihme, kun pelastui.

"Adventtisisar" omaksuu naisen ja vaimon roolin ihailtavan nöyrästi. On silti muistettava, että voidakseen olla tosi vahva tuki miehelle, naisen pitää olla myös itsenäinen ja omin aivoin ajatteleva. naisen aivot sitäpaitsi ovat hienommat, naisella on tunneäly; miehellä tunne ja äly kulkevat miten sattuu.

Monesta esim. jenkkilän pressasta sanotaan, että nainen on kaiken takana ja joillekin vaimo kirjoitti puheet. Jumala sanoi Aabrahamille: "Kuule vaimoasi Saaraa kaikessa ..." Vikaan meni paljonkin, mutta ilman Saaran kuulemista olisivat olleet aivan hakoteillä. Joskus tarvitaan tosi naista . . .kuten tri Debora:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 4:1&rnd=1399377367031

Muuten . . . kiitokset siunatulle nikille "adventtisisar" - hän tuo palstalle kevättuulen raikkautta.
        https://www.google.fi/search?q=lainelautailu&rlz=1C1AVNC_enFI564FI568&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Oc9oU96PH-vMygPom4HwCQ&ved=0CEgQsAQ&biw=1162&bih=791#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LNN_4Gn7v6yEZM:;6p_gdMrLK6fqhM;http://s5.wallpapic.de/4d4699f133bb1ebfaa67681f57e66d26/29/29764/details.jpg;http://wallpapic-fi.com/urheilu/lainelautailu/wallpaper-29764;500;375

antti

• adventtisisaresi.

Nöyrää mieltä Jumala odottaa meiltä. On nöyrryttävä Raamatun totuuden edessä. Luepa Mooseksen kirjat uudestaan ja uudestaan... olen nainen, kumppaniksi luotu. Minulla on omat tehtäväni. Ei vähempiarvoiset ollenkaan. Mutta naisen tehtävät. Mielestäni tämä juuri liittyy aloituksen otsikkoon. Aurinko paistaa. Taivas on sininen. Aivan kirkkaan sininen.

• Juuri niin, siinä meille riittääkin läksyä koko elämäksi. Nöyryys Jumalan edessä ei ole nöyristelyä ihmisten edessä. Jumala toimii ainoastaan Pyhässä Hengessä ja Totuudesa:

Tästä kai olemme samaa mieltä?

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Juuri niin, siinä meille riittääkin läksyä koko elämäksi. Nöyryys Jumalan edessä ei ole nöyristelyä ihmisten edessä. Jumala toimii ainoastaan Pyhässä Hengessä ja Totuudesa:

Tästä kai olemme samaa mieltä?

PSALMI 32

Synnin tunnustaminen Jumalalle. Katumuspsalmi.

1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!
        2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
        3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        4 Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.
        5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani minä sanoin: Minä tunnustan Herralle rikokseni, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
        6 Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.
        7 Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.
        8 Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee.
        9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan muutoin ne eivät sinua lähesty.
        10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.
        11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.

• Aamen
        Sirkka-Iita kirjoitti:

PSALMI 32

Synnin tunnustaminen Jumalalle. Katumuspsalmi.

1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!
        2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
        3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        4 Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.
        5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani minä sanoin: Minä tunnustan Herralle rikokseni, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
        6 Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.
        7 Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.
        8 Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee.
        9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan muutoin ne eivät sinua lähesty.
        10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.
        11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.

Raamatun todellista armonsanomaa puhtaimmillaan:

Jokanen voi rukoillen lukea ja kuunnella sydäntään, että mitä Jumalan Pyhä Henki hänelle tällä Raamatun paikalla tahtoo ilmaista: (Ps. 32: 5-8)

5 "Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani minä sanoin: Minä tunnustan Herralle rikokseni, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.

8 Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee."

• Tunnistanko?

Adventtisisar, sinussa on jotain "naamiointia", joka tulee läpi kirjoituksistasi. Feikkaatko ja vedätätkö täällä palstan muita kirjoittajia? Muistutat kovin erästä tuntemaani adventistia Helsingistä ja epäilen tuntevani sinut (olet siis oikeasti mies!)

• adventtisisaresi

Tietysti olen mies. Jos haluat niin ajatella... oikeasti olen nainen. Mieheni voisi vaikka todistaa. :)

• Sinua katsellut

Olet tullut tänne vain pelleilemään ja huiputtamaan ja nautit, kun ihmiset uskovat, mitä kirjoittelet. Olitpa mies tai nainen, joka tapauksessa feikkaat aikasi kuluksi yöt ja päivät. Hupinsa kullakin...

• adventtisisaresi
        Sinua katsellut kirjoitti:

Olet tullut tänne vain pelleilemään ja huiputtamaan ja nautit, kun ihmiset uskovat, mitä kirjoittelet. Olitpa mies tai nainen, joka tapauksessa feikkaat aikasi kuluksi yöt ja päivät. Hupinsa kullakin...

Sinä olet varma asiastasi. Saat olla. Ei kukaan tuomitse sydämestään adventtiuskoisista sinua niinkuin ei minuakaan. Hupini minulla ja sinulla. Minun Suurin Iloni on palvella Jumalaa, miten vain parhaiten osaan. En oikein osaa. Autahan minua kertomalla, miten osaisin kirjoittaa niin, ettei se sinusta tuntuisi pelleilyltä?

• Sinua katsellut
        adventtisisaresi kirjoitti:

Sinä olet varma asiastasi. Saat olla. Ei kukaan tuomitse sydämestään adventtiuskoisista sinua niinkuin ei minuakaan. Hupini minulla ja sinulla. Minun Suurin Iloni on palvella Jumalaa, miten vain parhaiten osaan. En oikein osaa. Autahan minua kertomalla, miten osaisin kirjoittaa niin, ettei se sinusta tuntuisi pelleilyltä?

Olen lukenut (en kommentoinut!) näitä ketjuja jo jonkin aikaa ja jokunen päivä sitten ilmestyit uutena tänne ja sinulla on oma tyylisi, joka on erilainen kuin muiden. Olet samanaikaisesti monessa ketjussa ahkerasti kommentoinut (ihailtavaa, että ehdit ja jaksat ja aikasi riittää siihen yöt ja paivät - tämän totesin tänä aamuna, kun luin palstaa perusteellisemmin). Tästä päättelen ensiksikin, ettei sinulla ole työtä eikä tehtäviä oikeassa elämässäsi vaan purat pitkäveteisyyttä täällä. Saat tehdä niin, ketäpä se haittaisi.

Kirjoitustyylisi on kuitenkin hyvin välttelevää. Jos joku asiallisesti kysyy sinulta jotain, et anna vastausta. Joko jossain ketjussa sanot "kysykää miehiltä" tai "rakasta Jumalaa" tai "luehan Raamattua". Kukaan ei koskaan saa varsinaisesti vastausta. Tämä on silmiinpistävä ero muihin kirjoittajiin. Kukahan se nyt kysyi, että onko kasteestasi kauankin ja sinä vastasit jotain, "etten osaa sanoa". Vaikka kuinka taitavasti yrität näytellä "adventtisisarta", niin ei taida onnistua... Ei kenenkään tarvitse nimeansä julkistaa, ellei halua, eipä tietenkään. Eikä siitä olekaan kyse. Kyse on ilmeisesti ennemminkin, että olet keksinyt itsellesi jonkinlaisen roolin ja nimeät sen "adventtisisareksi". Ehkä olet jakautunut persoonallisuus, jolla on tällainen tarve. Siksi kukaan ei loppujen lopuksi voi uskoa, oletko mies vai nainen tai edes ollenkaan adventisti, tokko ihan oikeasti edes uskova. Sen verran omituista pelehtimisesi on. Tämä näin avoimesti sanottuna.

• lueskellut

Olen lukenut (en kommentoinut!) näitä ketjuja jo jonkin aikaa ja jokunen päivä sitten ilmestyit uutena tänne ja sinulla on oma tyylisi, joka on erilainen kuin muiden. Olet samanaikaisesti monessa ketjussa ahkerasti kommentoinut (ihailtavaa, että ehdit ja jaksat ja aikasi riittää siihen yöt ja paivät - tämän totesin tänä aamuna, kun luin palstaa perusteellisemmin). Tästä päättelen ensiksikin, ettei sinulla ole työtä eikä tehtäviä oikeassa elämässäsi vaan purat pitkäveteisyyttä täällä. Saat tehdä niin, ketäpä se haittaisi.

Kirjoitustyylisi on kuitenkin hyvin välttelevää. Jos joku asiallisesti kysyy sinulta jotain, et anna vastausta. Joko jossain ketjussa sanot "kysykää miehiltä" tai "rakasta Jumalaa" tai "luehan Raamattua". Kukaan ei koskaan saa varsinaisesti vastausta. Tämä on silmiinpistävä ero muihin kirjoittajiin. Kukahan se nyt kysyi, että onko kasteestasi kauankin ja sinä vastasit jotain, "etten osaa sanoa". Vaikka kuinka taitavasti yrität näytellä "adventtisisarta", niin ei taida onnistua... Ei kenenkään tarvitse nimeansä julkistaa, ellei halua, eipä tietenkään. Eikä siitä olekaan kyse. Kyse on ilmeisesti ennemminkin, että olet keksinyt itsellesi jonkinlaisen roolin ja nimeät sen "adventtisisareksi". Ehkä olet jakautunut persoonallisuus, jolla on tällainen tarve. Siksi kukaan ei loppujen lopuksi voi uskoa, oletko mies vai nainen tai edes ollenkaan adventisti, tokko ihan oikeasti edes uskova. Sen verran omituista pelehtimisesi on. Tämä näin avoimesti sanottuna.

Niin ei adventtisisar tuntenut edes oppia pyhästä jäännöksestä vaan piti omaisuuskansana ja jäännöksenä juutalaisia vastoin adventistien oppia.

• adventtisisar
        lueskellut kirjoitti:

Niin ei adventtisisar tuntenut edes oppia pyhästä jäännöksestä vaan piti omaisuuskansana ja jäännöksenä juutalaisia vastoin adventistien oppia.

En ole kaikkitietävä. Silmäni eivät ole avautuneet siihen malliin. Onneksi, sillä silloin rienaisin Pyhää Jumalaamme. Olen ihminen. Sallinette minun olla ihminen. Maan tomua . Jumalamme, meidän Herramme ainoastaan on kaikkitietävä.

• adventtisisar

niin mutta oletko sinä mies vaiko nainen? joka minulta kysyit?

• adventtisisaresi

Minulla on varmaan jotain ongelmia psyykeni kanssa. Pitääpä tarkistuttaa asia. Että jos olenkin jotenkin kahtia jakautunut. Työstäni tai työttömyydestäni en sano mitään tässä kohden. Kaikki aikanaan. Nyt todistan. Yksi lasten suusta kuultu asia: tai siis luettu netistä. Poika meni avaamaan oven. Kysyttiin kuka siellä oli. Poika vastasi, että siellä oli jehova ja todistaja. Minä olen se todistaja. Aina. Jehovantodistajathan liikkuvat parittain. Mutta lapset kertovatkin ihan toisin. Voin vannoa, etten koskaan ole ollut jehovantodistaja. Mutta upotuskasteeni jälkeen olen ollut todistaja. Kaikki aikanaan ystäväiseni. Kaikella on aikansa ja paikkansa. Olemme ihmisinä joskus hieman kärsimättömiä. Minä mukaan lukien... Todistan adventtiuskosta, puhtaimpana minun tietämänäni kirkkokuntana. Amen.

• adventtisisaresi

Ja siis kun ovesi takana on jehova ja todistaja, mieti silloin tarkasti ketä kumarrat. Ei siis ihmisistä kumpaakaan, vaan kumman Herraa?

• Sinua katsellut
        adventtisisaresi kirjoitti:

Ja siis kun ovesi takana on jehova ja todistaja, mieti silloin tarkasti ketä kumarrat. Ei siis ihmisistä kumpaakaan, vaan kumman Herraa?

Adventtisisarelle. Jehovan todistajat eivät minua kiinnosta. Jeesusta Herraani ainoata kumarran. Mikä kumman "ystäväiseni"? En ole moisesta ystävyydestä kanssasi tietoinen!

Jokainen uudestisyntynyt kristitty on lähetyskäskyä täyttäessään todistaja, evankeliumin ilosanoman eteen päin viejä. Tehtäväksi annettu Isältä ja Pojalta ja Pyhältä Hengeltä.

• "väsy" adventtisisar

Adventtisisarelle. Jehovan todistajat eivät minua kiinnosta. Jeesusta Herraani ainoata kumarran. Mikä kumman "ystäväiseni"? En ole moisesta ystävyydestä kanssasi tietoinen!

Jokainen uudestisyntynyt kristitty on lähetyskäskyä täyttäessään todistaja, evankeliumin ilosanoman eteen päin viejä. Tehtäväksi annettu Isältä ja Pojalta ja Pyhältä Hengeltä.

Jos kumarrat samaa Jeesusta kuin minä, olet ystäväiseni. Uskossa olemme kaikki sisaria ja veljiä. Toistemme ystäväisiä. Jos sinä sen kiellät, uskosi ei voi olla uskoa samaan Heraamme Jeesukseen kuin minulla.

• adventtisisar
        "väsy" adventtisisar kirjoitti:

Jos kumarrat samaa Jeesusta kuin minä, olet ystäväiseni. Uskossa olemme kaikki sisaria ja veljiä. Toistemme ystäväisiä. Jos sinä sen kiellät, uskosi ei voi olla uskoa samaan Heraamme Jeesukseen kuin minulla.

Herraamme, korjaan... Anteeksi Jumala, kirjoitusvirheeni. En tehnyt sitä tahallani.

• Sinua katsellut
        "väsy" adventtisisar kirjoitti:

OK, näin on, ajattelin sinun tarkoittavan jotain muuta. Ei ihmekään, että olet "väsy" kaiken valvomisen jälkeen... Ja tuo ilmanalakin kun väsyttää. Ystäväksi en enää koskaan voi kellekään alkaa, kun ei voi kehenkään luottaa. Jos sinulla, adventtisisar, ei ole kokemusta siitä, mitä on, kun "sielunkumppani"-ystävä pettää ja kääntää kelkkansa, heittää sinut nurkkaan kuin märän rätin ( eli olit "hyödyllinen" vain niin kauan, kuin hän sinua tarvitsi), niin ole onnellinen, ettei sinun ole tarvinnut tuollaista kokea. Toivon, ettet koskaan joudu kokemaankaan. Siihen olin kuolla. Onneksi elän.

• Lueskelija

OK, näin on, ajattelin sinun tarkoittavan jotain muuta. Ei ihmekään, että olet "väsy" kaiken valvomisen jälkeen... Ja tuo ilmanalakin kun väsyttää. Ystäväksi en enää koskaan voi kellekään alkaa, kun ei voi kehenkään luottaa. Jos sinulla, adventtisisar, ei ole kokemusta siitä, mitä on, kun "sielunkumppani"-ystävä pettää ja kääntää kelkkansa, heittää sinut nurkkaan kuin märän rätin ( eli olit "hyödyllinen" vain niin kauan, kuin hän sinua tarvitsi), niin ole onnellinen, ettei sinun ole tarvinnut tuollaista kokea. Toivon, ettet koskaan joudu kokemaankaan. Siihen olin kuolla. Onneksi elän.

Taisi vetää adventtisisaren vähän hiljaiseksi...???

• Feikki "sisar"
        Lueskelija kirjoitti:

Taisi vetää adventtisisaren vähän hiljaiseksi...???

Sisar taisi olla vain yhden päivän perhonen ja huomasi naamiointinsa "ei-toimivaksi"! Feikki...

• adventtisisaresi

Kiitos myös sinulle Sirkka-Iita. Olet ihana. Siunausta päivääsi. t. adventtisisaresi. Alkaa taas olla jo sydämessänikin vähän aurinkoisempaa. Kirjoitat kauniisti.

• Lässyttäminen ja turhan "lässääminen" on kaksinaamaisuutta ja naurettavaa mielistelyä... sanon minä !

Nöyryys ja Nöyristely on kaksi eri asiaa...

Kristuksen sotilaat ei nöyristele, vaan sanovat asiat suoraan niin kuin ne on !

Aito Kristuksen sotilas on "Jesurun " = Suora ! :))

• Ilm.18:4
        Kopittelija007 kirjoitti:

Lässyttäminen ja turhan "lässääminen" on kaksinaamaisuutta ja naurettavaa mielistelyä... sanon minä !

Nöyryys ja Nöyristely on kaksi eri asiaa...

Kristuksen sotilaat ei nöyristele, vaan sanovat asiat suoraan niin kuin ne on !

Aito Kristuksen sotilas on "Jesurun " = Suora ! :))

>>>Lässyttäminen ja turhan "lässääminen" on kaksinaamaisuutta ja naurettavaa mielistelyä... sanon minä !

• Äitini opetti seuraavan aamurukouksen:

Rakas Jeesus

Kiitos rauhaisesta yöstä
      kiitos leikistä ja työstä

uuden päivän alkavan
      neuvo mua oppimaan

anna käytös kuuliainen
      mieli nöyrä, auttavainen

kaikki lahjat aikanaan
      aamen

• Iltarukous, jonka äitini opetti:

Levolle lasken Luojani
      Armias ole suojani

jos sijaltain en nousisi
      taivaaseen ota tykösi

aamen

• Minusta paras iltarukous on... " Kyllä sä tiedät "...

• Sirkka-Iita aloituksessa ja myöhemminkin:
      [][] " Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, VAAN JUMALA, joka antaa kasvun."
      Tästä kai olemme samaa mieltä? [][]

Kyllä, samaa mieltä. Mutta lässyttely- ja nöyristelykeskustelua kommentoidakseni . . .
      Jumala tahtoi tehdä Jobille mieliksi - sensijaan me ihmiset monasti koetamme vain olla mieliksi. Jumala, suuruudestaan huolimatta, on nöyrä. Me ihmiset monasti, ehkä pienuudestamme johtuen, tahdomme olla mieliksi.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe