Yle Areena, ohjelmat pikselöityvät

fdbfbg

Mikä siinä on, että viimeisen n. kuukauden aikana Areenan ohjelmat ovat pikselöityneet ja ääni menee puuroksi? Käytössä uusimmat selainversiot, uusin Flash ym.

16

1432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ma luulen, ma luulen

Luultavasti siinä, aivan kuten Youtubessakin, on sellainen automaattinen "laadunvalinta" joka valitsee videon laadun sinun nettiyhteyden nopeuden mukaan.
      Jos se syystä tai toisesta katsoo että sinun nettiyhteys on hidas, se tarjoaa heikomman laadun videota.

• fdbfbg

Ei tää ihan hidas pitäisi olla.

download: 12.01 Mbps
      upload: 12.02 Mbps
      ping: 21 ms

• mhjbv jkhb

Selain ja käyttöjärjestelmä?

• fdbfbg

Win 7. Selaimet Firefox ja Opera.

• 4-senRuutu ei toimi

Katselin hiljattain Jerusalem sarja pitkiä aikoja eikä kertaakaan tullut häiriöitä kuvaan eikä ääneen. Käytössäni uusin selain Internet Explorer 11. W7. Myös Android tabletilla Yle Areena toimi erinomaisesti.

• argh...

Sama pikselöitymis/puuroutumisongelma mullakin. Myöskin Win7 sekä Firefox ja Google Cromellakin testattu.

• Tubuttaja

Toimiix tuubi?
      http://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY

• fdbfbg

Toimii.

Kaikki toimii, youtube, ruutu, katsomo - mutta areena ei.

Areenassa videot välillä pikselöityy, välillä näkyvät normaalisti. Kuitenkin pikselöitymistä on noin 30 - 50% videon kestosta. Joskus kuvan saa näkymään normaalisti, kun kelaa vähän taaksepäin, joskus ei. Suoritinkäyttö on areenan ollessa päällä n. 80 -90%.

• uuheri

YLE areenassa on jokin häikkä. Kun katsoo jotain ohjelmaa toisessa välilehdessä ja toisessa vaikka vilkasee iltalehteä niin jo tuo vilkaisu saattaa muuttaa laadun tosi huonoksi areenan videossa.

• * * * * *

Kyllä tuo yhteyden hitaudesta johtuu. Siksi usein tallennan areenan ohjelmat, niin ei tule tuota laadunheikkenemistä eikä pätkimista.

• fdbfbg

Miten se voi johtua yhteyden hitaudesta, kun yhteys ei ole hidas?

12.01 Mbps

• * * * * *
        fdbfbg kirjoitti:

Miten se voi johtua yhteyden hitaudesta, kun yhteys ei ole hidas?

12.01 Mbps

Ei tuo ole yhteyteni nopeus. Se on maksiminopeus, jolla yhteytesi teoriassa saattaa välillä toimia. Käytännön nopeudet ovat paljon pienempiä, ja kun on tukosta, yhteysnopeus voi olla todella alhainenkin. Tukosta saattaa olla myös ylen palvelimilla.

Älä usko operaattorien lupauksiin.

• fdbfbg
        * * * * * kirjoitti:

Ei tuo ole yhteyteni nopeus. Se on maksiminopeus, jolla yhteytesi teoriassa saattaa välillä toimia. Käytännön nopeudet ovat paljon pienempiä, ja kun on tukosta, yhteysnopeus voi olla todella alhainenkin. Tukosta saattaa olla myös ylen palvelimilla.

Älä usko operaattorien lupauksiin.

Ei se ole operaattorin lupaus. Se on nopeustestin tulos. Olen tehnyt testin vaikka kuinka monta kertaa, ja aina tulee tuollaisia nopeuksia,

• * * * * *
        fdbfbg kirjoitti:

Ei se ole operaattorin lupaus. Se on nopeustestin tulos. Olen tehnyt testin vaikka kuinka monta kertaa, ja aina tulee tuollaisia nopeuksia,

Sitten vika on Ylen päässä.
        Koita tallentaa ohjelmat ja katso vasta sitten.

• fdbfbg
        * * * * * kirjoitti:

Sitten vika on Ylen päässä.
        Koita tallentaa ohjelmat ja katso vasta sitten.

Mikähän siinäkin on, kun jopa tallenteisiin tulee huonolaatuinen kuva nykyisin? Olen tallentanut Yle-areena lataajalla.

• * * * * *
        fdbfbg kirjoitti:

Mikähän siinäkin on, kun jopa tallenteisiin tulee huonolaatuinen kuva nykyisin? Olen tallentanut Yle-areena lataajalla.

Näin mullakin on kaksi kertaa käynyt. Viimeksi perjantain Kyläsairaalan kanssa, eikä millään suostu antamaan hyvälaatuista.
        Edellisen kerran sama kävi jollain Sydämen asialla -jakson kanssa. Muutaman päivän päästä vasta sain ladattua asiallisella laadulla.
        Samaan aikaan muut ohjelmat ovat kyllä tulleet kunnolla.

Normaalisti kuva on koossa 704×396, mutta tuo huonompi on kokoa 224×126 (eli vain kymmenesosa), ja tämä kun skaalataan yhtä suureksi, niin ei mikään ihme että pikselit näkyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe