Vai onko nekin yhtä hukassa kuin raamatun sana?
Uskooko ateistit liikennesääntöihin?
9
111
Vastaukset
- liikennesäännöt
Raamatun sana viekin ihmisiä hukkaan, kuin humalatilassa ajava pedofiilipappi koulubussissa vuoristotiellä.
Jeesus ratsasti Minissä isolla kyrvällä ja unohti valvoa lentoliikennettä. - liikennesäännöt
Uskovaiset ei katso vasemalle
-saati oikealle, jarrut on turhaa ja airbbögit saatanasta
Jumala on katsonut valmiiksi Tien, ja siten ei tarvitse jarruttaa edes kolmion takaa.
Raamatussa ei muuten kielletä ajamasta SUV-mallisella lava-autolla oman jalan ylitse, joten se on sallittua. - liikennesäännöt
Raamatussa ei sanota että Lada on auto, joten Lada ei ole auto, uskotaan.
"Vai onko nekin yhtä hukassa kuin raamatun sana? "
Kyllä liikennesäännöt sekä Raamattu ovat ihan todennettavasti olemassa.
Ateismi tarkoittaa sitä, että ei usko jumalien olemassaoloon. Ateismi ei siis viittaa luottamususkoon, jota sinä ilmeisesti tässä yhteydessä käytät.- Thronos
Uskon, uskon, ainakin minä!
Tosin osa niistä säännöistä on vertauskuvallisia ja osa ei koske meitä alunperinkään. Poliisipäällikkö itse sanoi että meidän pitää lähestyä aralla ja avoimella mielellä sitä asiaa että eri säännöt ovat eri ihmisten mielestä niitä vertauskuvallisia, ja hän korosti että liikennesäännöt ovat moni-ilmeisiä joten pitää ymmärtää jos joku haluaa tulkita niitä aivan päinvastoin. Maanteillä on kuitenkin seinät leveällä joten kyllä kaikki mahtuvat, ajoipa sitten oikeaa tai vasenta puolta.
Sitäpaitsi pääasia on uskoa että Suuri Puhalluttaminen on ikiajoiksi vapauttanut meidät liikennesääntöjen ikeestä, riittää kun vain uskoo Suureen Puhalluttamiseen. Liikennesääntöjen noudattaminen on lakihenkisyyttä eikä johda puhtaaseen ajosuoritukseen.
On myös tärkeää muistaa että vain ne liikennesäännöt ovat oikeita jotka on laadittu ennen moottoriajoneuvojen keksimistä.
Mutta siis uskon minä.Poliisipäällikkö Mäkinen on todella taitava puhuja.
Esimerkkinä vaikkapa se, että köyhäkin voi saada aivan yhtä hyvä joulumielen kuin poliisipäällikkö itse, riittää että köyhä ripustaa vain yhden joulukoristeen autoonsa niiden karvanoppien tilalle.
"Katsotaan samaa liikennettä eri tuulilaseista, totesi poliisipäällikkö Mäkinen.
Suomalaisen liikenteen vahvuus on ollut luottamus – yhtäältä luottamus autoilijoiden ja jalankulkijoiden välillä ja toisaalta luottamus autoilijoiden kesken.
– Luottamusta ei voi pakottaa, sitä ei voi ostaa vaan sen voi vain ansaita ja sitä voi rakentaa. Jos syntyy epäluottamusta, niin mistä se syntyy? Joku saattaa kolaroida, jos hän kokee, että hänen autolleen ei ole paikkaa tässä liikenteessä, Mäkinen sanoi."
Mitäpä tuohon on enää lisäämistä kuin se, että toki minäkin noudatan liikennesääntöjä.Jokainen voi kuulla myös sisimmässään liikennesääntöjen kuiskauksia, jotka saattavat vähitellen voimistua, kunnes autoilija vähitellen herää ymmärtämään: tämä on minun Tieliikennelakini, tämä on minun todellisuuttani, olen hyväksytty omana itsenäni, kaikkine pysäköintivirhemaksuineni, ylinopeussakkoineni ja unohtuneine vakuutuksineni.
Sitä, koskeeko sama tulkinta kaikkia autoilijoita, voidaan keskustella erikseen perustettavassa työryhmässä, jonka mietinnön laatimiseen kuluu viitisen vuotta, ja joka tulee siihen tulokseen, että asia on monitahoinen ja herkkä, ja että sen tutkimiseen tulee asettaa työryhmä.
Noudattamisen suhteen liikennesääntöihin useimmat suhtautuvat varmaan samoin tavoin kuin useimmat uskovat Raamattuun. Vaihtelevasti ja tulkiten. Liikennesäännöt ovat kuitenkin totta :)
Eli tahallisiakin lipsahduksia sattuu, pysäköinti ei mene aina ihan pykälien mukaan tai nopeusrajoitusta ei tässä hyvällä tyhjällä tiellä nyt tarvitse kirjaimellisesti ottaa...
Aina se ole itsekästä, annan usein tilaa moottoritielle tulevalle jos mahdollista vaikka niin ei saisi tehdä tai varmistelen oikein liukkaassa mäessä takana ajavan rekan kipuamista ottamalla itsekin vauhtia hiukan yli sallitun.
En kuitenkaan pysäköi invapaikoille, enkä jalkakäytäville tai pyöräteille koska minua itseänikin ******** ne siellä lojuvat autot pyöräillessä ja kävellessä. Toisaalta kuitenkin voin ajaa polkupyörällä jalkakäytävällä kun ei huvita ajaa jossain Hämeentiellä ahtaalla bussikaistalla eikä taluttaa. Lain noudattamisen suhteen moraali siis voi venyäkin mutta ei kohtuuttomasti. Kohtuullisuuskin on sitten subjektiivista.
Luultavasti uskovatkin kuitenkin usein noudattavat tieliikennelakia säntillisemmin kuin Raamattua :DLiikennesäännöt ovat enimmäkseen perusteltuja, selkeitä ja loogisia ja niillä on selvä tarkoitus, jonka kaikki tiellä liikkuvat enemmän tai vähemmän ymmärtävät. Liikennesääntöjä muutetaan ja päivitetään tarvittaessa maailman ja vaatimusten muuttuessa, ne ovat ajanmukaisia. Liikennesäännöt ovat ihmisten toisille ihmisille tekemiä, asioiden yhteisen ja turvallisen sujumisen vuoksi.
Raamatun säännöt ja opetukset ovat ristiriitaisia, sekavia, osin pahantahtoisia, vaikeita tulkita yksiselitteisesti ja useimmat kristitytkään eivät ymmärrä kaikkien taustaa tai tarkoitusta. Raamatun säännöt ovat tuoreimmillaankin 2000 vuotta vanhoja, eivätkä vastaa nykymaailmaa. Raamatun säännöt ja opetukset ovat taikauskoisten paimentolaisten ja maailmanlopun kulttin uskovien päällepäsmäreiden toisten ihmisten kontrolloimiseksi kehittelemiä kuvitelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001