Toiminimen kulut

yrittäjä

Sain kiinteistön perintönä. Kiinteistö ja tontti on kaavoitettu yrityskäyttöön. Ajattelin muuttaa kuitenkin taloon asumaan. Se on siis tehty täysin asumiskäyttöön, mutta tontti ja kiinteistö tarkoitettu liiketiloiksi.
Jos perustan toiminimen niin sehän on silloin yrityskäytössä, ja asumistani tuskin kukaan tulee tarkkailemaan kun ei ole naapureita.
Jos perustan toiminimen, mutta sillä ei ole mitään menoja / tuloja. Mitkä on vuosittaiset kulut ja kustannukset?
Entäs sen perustamiskulut?
Mitä tuo pöytälaatikkoon laittaminen tarkoittaa? Onko täysin kuluton silloin?

6

301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovela laatikko

Jos on pieni firma nii se mahtuu pöytälaatikkoon. Isommassa firmassa pitää olla jo vanha arkku. Myös ruumisarkku kelpaa.

Ja yrityksen perustaminen maksaa muutaman kympin, vuosittaiset kulut ovat 1221eur ja 22senttiä.

Jos pöytälaatikossa on lukko, se kannataa se firma laittaa sinne ja lukita pöytälaatikko. Silloin ei ole kuluja kun verottaja ei saa sitä laatikkoa auki ja ei näe että mikä siellä laatikossa luuraa..

Terveisin ovela "pöytälaatikko"yrittäjä

• ent yrittäjä

Juuri näin se menee.eikä kannata hommata kenkälaatikkoa, kun sitä ei voi lukita.

• 23+6

"asumistani tuskin kukaan tulee tarkkailemaan kun ei ole naapureita"

Viranomaiset, eli kunta ja valtio kyllä tarkkailevat. Muuttoilmoitus muuhun kuin asumiseen kaavoitettuun huoneistoon tai kiinteistöön ei onnistu.

• kankaanpää

Höpö, höpö asun itse kaksikerroksisessa kiinteistössä joka on liikekiinteistö ja siellä on ollut kyläkauppa aikoinaan ja kauppiaspariskunta on asunut siellä yläkerrassa ja kauppa oli alakerrassa, nyt minulla on siellä pa-kampaamo ja kauneussalonki.

• Laamakuiskaaja
        kankaanpää kirjoitti:

Höpö, höpö asun itse kaksikerroksisessa kiinteistössä joka on liikekiinteistö ja siellä on ollut kyläkauppa aikoinaan ja kauppiaspariskunta on asunut siellä yläkerrassa ja kauppa oli alakerrassa, nyt minulla on siellä pa-kampaamo ja kauneussalonki.

Liikekiinteistössäkin voi olla asumiseen tarkoitettuja tiloja, silloin onnistuu ihan virallisestikin asuminen.

Aloittajalle: tarkasta kunnan rakennusvalvonnasta tilanne.

• asumisesta

Asumme liikekiinteistössä, jossa siis muitakin yrityksiä.
      Ihan luvalla saamme asua, kunhan "suurin osa neliöistä käytetään liiketoimintaan"

Ei millään viranomaisella ole näitä mahdollisuutta tai edes kiinnostusta tutkia.

Onnittelut kiinnostavan kuuloisesta asuinympäristöstä!

Enkä tiedä, kannattaako edes toiminimeä tuon vuoksi laittaa: joka tapauksessa aiot kai virallisen osoitteesi tuonne muuttaa? Anna mennä vaan, pääasiahan se on, että ihmisellä on katto pään päällä :)
      Kato sitte yritys"toiminnan" aloittamista, jos kysellään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe