Huuto.net ja Huijarit

Kauppias!

Olen ostanut ja myynyt milloin mitäkin huuto.netissä ja kokemukset toistaiseksi olleet vain positiivisia. Nyt viimeksi kun myin moottoripyörääni huuto.netissä olikin sitten oikein veemäinen tapaus. Pyörän voittava huuto oli melko alhainen. No, huutajasta ei alkanut kuulua mitään, olin laittanut viestiä että milloin pääset hakemaan mutta vastausta ei kuulu. Luin että huutajalla jotain 95% myönteisiä palautteita ja ajattelin että kyllä hän ottaa yhteyttä. No ei ottanut. Pari päivää meni ja jouduinkin sitten soittelemaan että mikä on tilanne, milloin hän hakee pyörän.. Vastauksena:" Minä huusin pyörän kaverin puolesta ja hän on luvannut ottaa yhteyttä ja hoitaa homman. Minulla ei ole tekemistä tämän kaupan kanssa." Pyysin häntä välittämään kaverilleen viestin että jos voisi ystävällisesti alkaa toimimaan ja ottaa oikeasti yhteyttä.Lupasi välittää viestin mutta vaikutti tympääntyneeltä kuin olisin turhaan häirinnyt häntä. No huutajan kaveri otti parin päivän päästä yhteyttä ja rupesi kyselemään että tunnenko minä jonkun "vedättäjän". Kuulemma joku "vedättäjä" korottanut pyörän hintaa niin että jäi paria euroa vaille tasasummaa. En tuntenut ketään huutajista kerroin hänelle.Huutaja jankkaa että haiskahtaa vedätykseltä että kilpaa huutanut "vedättäjä" jättää parin euron takia korottamatta/huutamatta. Aloin hieman jo kiihtyä näistä syytöksistä ja kerroin että en tunne tätä vedättäjää enkä muitakaan huutajia. Jonkin aikaa neuvottelimme asiasta ja lopulta mies tuntui uskovan ja rauhoittuvan kuten minäkin. Mies kertoi asuvansa niin kaukana että hänen kaverinsa tulevat katsomaan/hakemaan pyörää. Seuraavana päivänä kaksi kaverusta, ihan asiallisen oloisia, tulivat katsomaan pyörää ja sanoivat sen olevan ok ja että ostaja sopii heidän kanssaan hakemisesta. Kysyin että miten paperihommat aiotaan hoitaa kun ostaja on satojen kilometrien päässä, niin kaverukset pohtivat että toinen heistä voi ottaa pyörän hakiessa nimiinsä ja sitten ostajan kanssa tehdä paperit uudelleen. Erikoista mutta samapa tuo ajattelin mielessäni kunhan kaikki ovat tyytyväisiä ja saan pyörän pois nimistäni ja maksun asiallisesti. No samana päivänä ostaja soitti ja sanoi että kaverukset kertoivat että pyörä ok ja hän ottaa sen. Mutta "vedättäjän" hinta otettava pois. Sanoin että pyörä on sen hintainen kuin mihin hintaan se on huudettu. Ostaja kyseli taas että onko "vedättäjä" joku minun palkkaamani jne. Sanoin että minä en tunne ko. henkilöä ja aloin jo suuttua. Ostaja kertoi olleensa yhteydessä huuto.netin ylläpitoon ja "vedättäjään" ja Heidän(?) tehneen pistokokeita vedättäjälle yms. Jonkin aikaa neuvoteltuamme asiasta mies tuntui (taas) uskovan ja tilanne alkoi rauhoittua. No sitten mies alkoi vaatimaan että lähetän paperit eli Rekisteriotteen ilmoitusosan valmiiksi täytettynä ilman päivämäärää hänelle postissa. No tähän en halunnut suostua koska oli kokemusta siitä että erään myymäni ajoneuvon ostaja ei siirtänytkään ajoneuvoa nimiinsä ja siitä seurasi ongelmia minulle.. No viimein mies suostui siihen että kaverit jotka hakee pyörän tekevät paperit ja he selvittävät jatkossa keskenään paperityöt.Mies pyysi lähettämään tilinumeron ja lupasi maksaa pyörän ennakkoon, ennen hakua. Puhelu päättyi toivoteltuamme jatkoja toisillemme. Tässä vaiheessa kadutti että olin sekaantunut niin omituiseen kaupantekoon ja pää oli jumissa kaikista ihmeellisistä väitteistä. Mies kyseli moneen kertaan että onko pyörä "poistettu liikennekäytöstä", taisi sekoittaa autojen seisonta ym. käytäntöihin.
En missään vaiheessa saanut selvää miehen nimestä ja itsensä esittelystä. Katsoin kännykästä puhelinnumeroa josta mies oli soittanut ja tajusin sen olevan prepaid-liittymä. Tuli paha aavistus että mitähän tässä vielä tulee käymään. Lähetin tekstarina tilinumeron ja tiedot sekä kauppasumman vielä varmuuden vuoksi. Jonkin ajan päästä laitoin viestin että voisinko saada ostajan tiedot tekstarina että tiedän kenen kanssa teen kauppaa. Parin tunnin päästä vastaus: Unohdetaan koko kauppa kun on niin vaikeaa sinun osaltasi. Olisin maksanut pyörän ennakkoon". Vastasin että "luulin huutokaupan olevan sitova. Ikävä kyllä kaverisi saa nyt negatiivisen palautteen ja minulle tästä koituu ylimääräistä vaivaa kun joudun myymään pyörää uudestaan." Sen koommin ei kuulunut ostajasta. Menetin tässä rahaa koska olin ostanut huuto.netistä ilmoitukseeni lisäpalveluja; ilmoituksen korostuksia, lisänäkyvyyttä ja aikaa huuto.netin "näyteikkunassa". Kyseessä ei ole suuret summat mutta minun rahojani kuitenkin. Olkaa ihmiset tarkkana myittepä tai ostittepa tavaraa! Ps. pahoittelen kirjoitusvirheitä sekä jaarittelua, kirjoitin tämän pienessä veetutuksessa.

9

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säätöjen säätö

      Kuulostaa ihan joltain mustalaiselta...

    • ffkkkhh

      Itse olen huomannut että positiiviset palautteet eivät ole koko totuus myyjästä eikä ostajasta. Ollut minunn myymilleni kamoille ostajia joilla 100% positiivisia palautteita ja paljon, tyyliin 250 palutetta kaikki positiivisia. Silti ei ostajasta kuulu mitään. Tuntuu vähän siltä että oikeen kenenkään voi luottaa, aina olla vähän epäluuloinen. Jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se luultavasti ei ole totta. Tarkkana saa olla. Ikävän puoleinen homma keskustelun aloittajalla. Itsekin olen menettänyt rahaa juuri tuon takia kun olen ostanut kaikkia ilmoituksen korostuksia ym ja sitten ostaja ei otakkaan huutamaansa tavaraa.

      • Kosto elää

        Jos laittaa vaikka aiheellisen neuraalin palautteen, niin kostoksi saa sitten itsekin neutraalin. Negasta tulee nega, että kukupa haluaa itselleen huonoja palautteita. Pakko vaan laittaa positiivinen, tai jättää palute kokonaan antamatta.


      • Niinpä niin
        Kosto elää kirjoitti:

        Jos laittaa vaikka aiheellisen neuraalin palautteen, niin kostoksi saa sitten itsekin neutraalin. Negasta tulee nega, että kukupa haluaa itselleen huonoja palautteita. Pakko vaan laittaa positiivinen, tai jättää palute kokonaan antamatta.

        Joku laittoi sen takia neutraalin palautteen kun en vastannut välittömästi puhelimeen vaikka ymmärsin ottaa yhteyttä vasta illalla. Työaikana kun ei voi hoitaa omia asioita ollenkaan. Laitoin sitten samanlaisen palautteen. Ottaa vieläkin päähän kun lopetin vielä huudon kesken tämän idiootin takia.


    • ostan jos ostan

      Jäänyt itelläkin joskus ostamatta kun tuleekin vastaan halvemmalla tai muutan mieltäni semmosta se on, ei se nega mua haittaa ja jos niitä tulee monta niin sit vaan uus käyttäjä kehiin.

    • Kyselee tietämätön,

      Onko Huuto.nettiin pakko kirjautua, jos sieltä haluaa jonkun tavaran itselleen huutaa,vai voiko sieltä huutaa ilman kirjautumistakin?

      • Tili on oltava ja pitää olla kirjautuneena, jotta voi huutaa tai ostaa Huutonetissä.


    • Anonyymi

      Ylläpito ei poista ihan selviäkään huijareita, vaikka monta ilmoitusta tehty. Tälläkin hetkellä pari huijaria keskenään ostelee ja antaa positiivisia palautteita. Kysymysosioissa käräytelty huijareita, mutta ylläpito ei vaan ota pois näitä... Monilta rahat menneet ja kuvat otettu netistä, mutta touhu vaan saa jatkua... Tori.fi paljon parempi paikka, siellä huijarit poistetaan välittömästi. Eli menkää huijarit vaan huuto. netin puolelle, siellä hommanne toimii!

      • Anonyymi

        Tori. Fi palvelu se vasta täynnä huijareita onkin. Samantien kun laittaa jonkun osto ilmoituksen, niin on huijari samantien tarjoamassa olematontaan myyntiin. Tämän vuoden puolella itse jouduin ella Vartiainen nimisen huijarin huijaamaksi tori. Fi palvelussa. Ovat todella vakuuttavia kuvineen ym ym. En itse enään osta mitään tori. Fi palvelusta, muutakuin noudolla.
        Joo ja sekin on totta, että huutonet palvelussa huijareita myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1023
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      710
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    10. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      694
    Aihe