Lintujen sanomaa Raamatussa

Ihminen'

Raamatussakin puhutaan linnuista monissa eri yhteyksissä. Niitä ei katsella lintuharrastajan silmin, vaan niihin liittyy aina jokin sanoma Jumalalta. Jumala tulee meitä lähelle lintuviesteillään ja painaa sanansa sillä tavalla sydämeemme.

Tänä aamuna Jeesus kehottaa: "Katsokaa taivaan lintuja." Oikein katsokaa! Ei siis riitä pelkkä vilkaisu, ei bongaaminen tai staijaaminen. Jeesus tahtoo meidän pysähtyvän ja seuraavan lintujen elämää.

Jeesus jatkaa: "Katsokaa taivaan lintuja: ne eivät kylvä eivätkä leikkaa ja kokoa varastoihin. Teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa arvokkaampia kuin ne? 27. Kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?"

Murehtimista riittää. Yksi ja toinen on kokenut tilanteen, jossa rahat eivät yksinkertaisesti riitä. Jokainen kuukausi, jopa jokainen päivä on uusi ponnistus. Toisille tällainen kokemus on tilapäinen, toisille puute on jatkuvaa, vuodesta toiseen. Mistä otetaan rahat laskuihin, ruokaan, vaatteisiin tai lasten tarpeisiin, jottei heidän tarvitsisi hävetä muiden keskellä. Kädet menevät usein ristiin ja sydän huokailee Jumalan apua. Murehtiminen täyttää sydämen ja vie voimat ja elämänhalun.

Arkisten murheidemme keskellä Jeesus tahtoo vahvistaa uskoamme. Hän kehottaa katsomaan lintuja. Jos joku ihminen puutteemme keskellä kehottaisi katselemaan taivaan lintuja, se tuntuisi pahalta ja loukkaavalta. Toinenhan ei voi tietää, miltä jatkuva taloudellisissa vaikeuksissa eläminen on. Mutta Jeesus tietää. Hänellä ei ollut edes mitään omaa paikkaa, jossa hän olisi voinut hengähtää ja levätä, ei mitään säännöllistä tuloa. Hän puhuu sen ihmisen kokemuksella, jolla ei ollut mitään. Jeesus toteaa: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi" (Mt. 8:20)
http://www.liisijokiranta.fi/avaimiaosio/ohjradiossa_27.htm

32

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Notta prkl

      Siellä sinä istut, lämpöisessä kodissasi tietokoneen äärellä ja poimit Herran sanasta pätkiä miten tykkäät. Katsotaanpa miten tuo Matteuksen evankeliumin pätkä menee kokonaisuudessaan:
      "26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
      27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
      28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
      29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
      30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
      31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
      32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
      33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
      34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa." "

      Näistä sanoista huolimatta, sinäkin ennemmin käyt päivät töissä tienaamassa mammonaa jolla ostaa leipäsi ja maksat laskusi, vaikka sen ajan voisit olla levittämässä Herran sanaa, Ei, vaan ennemmin tulkitset asian omaksi eduksesi, aseeksi jolla lyöden lohduttaa köyhää ja kurjaa, ilman että sinun itsesi tarvitsee kokea huonoa omaatuntoa tai edes antaa vähän köyhälle paljostasi. Ja sinulla on paljon, sinä siellä, joka kuulut maailman rikkaimpaan kymmenesosaan.

      • Älä sano rikkaimpiin

        Olet oikeassa siinä että raamatunkohta voidaan lukea peittääkseen huonoa omaatuntoa, mutta maailman rikkaimpiin kymmenesosaan on suurta valhetta.

        Suomessa puolet kansalaisista on yhtä paljon velkaa mitä on omaisuutta, eli 50 % ei omista yhtään mitään, elävät kädestä suuhun. Ja jos toisesta puoliskosta vähennetään rikkaat 11%, niin jäljelle jää 39% jonka omaisuus on 7500e.

        Ainoastaan velan antaminen tekee eron maailman nälkää näkeviin. Samalla hetkellä kun velkaa ei anneta lisää näkee puolet suomalaisista nälänhätää. Eli älä sano rikkaimpiin kymmenesosaan jos rikkaus perustuu ainoastaan velaksi elämiseen.

        Valtiomme ottaa velkaa pitääkseen yllä sosiaaliapua, mutta velkaa ei anneta jos maksukykymme putoaa roskalainaksi.


      • jejep
        Älä sano rikkaimpiin kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä että raamatunkohta voidaan lukea peittääkseen huonoa omaatuntoa, mutta maailman rikkaimpiin kymmenesosaan on suurta valhetta.

        Suomessa puolet kansalaisista on yhtä paljon velkaa mitä on omaisuutta, eli 50 % ei omista yhtään mitään, elävät kädestä suuhun. Ja jos toisesta puoliskosta vähennetään rikkaat 11%, niin jäljelle jää 39% jonka omaisuus on 7500e.

        Ainoastaan velan antaminen tekee eron maailman nälkää näkeviin. Samalla hetkellä kun velkaa ei anneta lisää näkee puolet suomalaisista nälänhätää. Eli älä sano rikkaimpiin kymmenesosaan jos rikkaus perustuu ainoastaan velaksi elämiseen.

        Valtiomme ottaa velkaa pitääkseen yllä sosiaaliapua, mutta velkaa ei anneta jos maksukykymme putoaa roskalainaksi.

        Rikkauttahan on kaikilla jos itsellä on ja sellaisten silmälasien kautta katselee maailmaa.


      • jatkuvaa uhkapeliä
        jejep kirjoitti:

        Rikkauttahan on kaikilla jos itsellä on ja sellaisten silmälasien kautta katselee maailmaa.

        Kaikki katselemme sellaisten silmälasien kautta tätä maailmaa mihin uskomme, ja silloin kun uskomme perustuu valheeseen on edessä jotain sellaista mistä monta sukupolvea maksaa kovaa hintaa.

        Raamattu sanoo: "Älkää olko kenellekkään velkaa, älkääkä olko kenellekkään vaivaksi".
        Nykyinen maailmamme perustuu velaksi elämiseen, ja velan antajia löytyy niin kauan kun löytyy maksukykyä.
        Aikanaan maksukyky perustui kiinteään omaisuuteen, kulta, kiinteistöt, maapohja yms. omaisuuteen joka säilyttää kurssivaihtelujen aikana kiinteän arvonsa.
        Nykyään maksukyky perustuu pruttokansantuotteeseen ja yksityishenkilöillä palkka- ja osinkotuloihin. Eli maksukyky voi heilahtaa yhdessä yössä nollaan. Sen jälkeen ei ole velan antajia ja kaikki omaisuus on velan antajan pakkolunastettavissa.

        Tämä on jatkuvaa uhkapeliä jossa sukupolvemme, lapsemme ja lapsenlapsemme ovat panoksina. Onnistuessamme olemme Ameriikka ja epäonnistuessamme olemme Afrikan nälkää näkeviä.


      • Ostakaa
        jatkuvaa uhkapeliä kirjoitti:

        Kaikki katselemme sellaisten silmälasien kautta tätä maailmaa mihin uskomme, ja silloin kun uskomme perustuu valheeseen on edessä jotain sellaista mistä monta sukupolvea maksaa kovaa hintaa.

        Raamattu sanoo: "Älkää olko kenellekkään velkaa, älkääkä olko kenellekkään vaivaksi".
        Nykyinen maailmamme perustuu velaksi elämiseen, ja velan antajia löytyy niin kauan kun löytyy maksukykyä.
        Aikanaan maksukyky perustui kiinteään omaisuuteen, kulta, kiinteistöt, maapohja yms. omaisuuteen joka säilyttää kurssivaihtelujen aikana kiinteän arvonsa.
        Nykyään maksukyky perustuu pruttokansantuotteeseen ja yksityishenkilöillä palkka- ja osinkotuloihin. Eli maksukyky voi heilahtaa yhdessä yössä nollaan. Sen jälkeen ei ole velan antajia ja kaikki omaisuus on velan antajan pakkolunastettavissa.

        Tämä on jatkuvaa uhkapeliä jossa sukupolvemme, lapsemme ja lapsenlapsemme ovat panoksina. Onnistuessamme olemme Ameriikka ja epäonnistuessamme olemme Afrikan nälkää näkeviä.

        Kaikki perustuu nykyisin velalle, pitää ostaa, pitää maksaa, pitää hankkia, lapset tarvitsee harrastuksia, aikuiset tarvitsee harrastuksia ja monta työpaikkaa selvitäkseen menoista. Ihmiset eivät pysähdy miettimään vaan virran mukana mennään, kunnes ollaan vanhoja, sairaita ja ulkona avuista, ellei mania löydy. Siinäpä sitä onkin elämällä tarkoitusta.


      • ...

        ...


    • näinpä on

      Harvemmassa taitaa olla ihmisiä, jotka eivät jostakin huolta kantaisi. Vaikea läksy raamatun kehoitus, että älkää murehtiko.
      ,

      • Onhan niitä..

        ..mutta silloin kyseessä ei enää ole normaali ja henkisesti terve ihminen vaan mielisairaalan käytävillä kuljeksiva potilas.


    • Eikö niin

      Variaatioita asiasta riittää kosolti. Kullakin omat kokemuksensa. Aiempiin kirjoituksiin sen verran, että eikö ne työpaikatkin ole uskovalla Jumalan antamia tai sallimia ainakin. Herralla kun on kaikki valta taivaasa ja maan päällä.

    • ,,,

      Niin niin, mutta riittääkö se usko, että Jeesus sittenkin ohjaa omiaan, siellä ongelmien keskelläkin.

      • Jumalan huolenpito

        Katsoin joskus elokuvan keskitysleiristä jossa joukko kristittyjä yritti selviytyä uskollaan. Toisten usko kantoi ja toisten ei, jotkut luopuivat uskosta ja toisten pettymys Jumalan huolenpitoon oli kovalla koetuksella.

        Ilman Joosefia israelilaiset olisivat kuolleet nälänhädän aikana, eli Jumalan huolenpito alkoi yli 20 vuotta ennen koetusta.

        Myös ruokaihmeet ja monet voimateot löytyy raamatusta, mutta nekin voivat toimia ainoastaan niiden kautta jotka uskovat. Jos koetuksen hetkellä ei löydy Joosefeita tai Eliaita, niin sitten on kohdattava Jumalan huolenpito niin kuin keskitysleireillä monet uskovat kohtasivat.

        Jeesus pyysi Israelilaisia rukoilemaan 70 vuotta sitä ettei heidän pakonsa tapahtuisi talvella. Jeesus myös erikoisesti valitti niiden osaa jotka silloin ovat raskaana tai imettävät.

        Meidänkin tulisi uudelleen ja uudelleen rukoilla että koetuksien aikana löytyisi Joosefeita joille annetaan ymmärrys rakentaa varastoja. Ja rukoilla myös Mooseksia ja Eliaita jotka uskovat niin paljon että ruokaihmeet ovat todellisuutta.


      • Yhdessä elokuvassa
        Jumalan huolenpito kirjoitti:

        Katsoin joskus elokuvan keskitysleiristä jossa joukko kristittyjä yritti selviytyä uskollaan. Toisten usko kantoi ja toisten ei, jotkut luopuivat uskosta ja toisten pettymys Jumalan huolenpitoon oli kovalla koetuksella.

        Ilman Joosefia israelilaiset olisivat kuolleet nälänhädän aikana, eli Jumalan huolenpito alkoi yli 20 vuotta ennen koetusta.

        Myös ruokaihmeet ja monet voimateot löytyy raamatusta, mutta nekin voivat toimia ainoastaan niiden kautta jotka uskovat. Jos koetuksen hetkellä ei löydy Joosefeita tai Eliaita, niin sitten on kohdattava Jumalan huolenpito niin kuin keskitysleireillä monet uskovat kohtasivat.

        Jeesus pyysi Israelilaisia rukoilemaan 70 vuotta sitä ettei heidän pakonsa tapahtuisi talvella. Jeesus myös erikoisesti valitti niiden osaa jotka silloin ovat raskaana tai imettävät.

        Meidänkin tulisi uudelleen ja uudelleen rukoilla että koetuksien aikana löytyisi Joosefeita joille annetaan ymmärrys rakentaa varastoja. Ja rukoilla myös Mooseksia ja Eliaita jotka uskovat niin paljon että ruokaihmeet ovat todellisuutta.

        keskitysleirille joutuneet juutalaiset tahtoivat haastaa Jumalan oikeuteen.


      • Voisikohan keskitys-
        Yhdessä elokuvassa kirjoitti:

        keskitysleirille joutuneet juutalaiset tahtoivat haastaa Jumalan oikeuteen.

        leiri-ihmisten osaa verrata lintuihin, jotka ovat joutuneet verkkoon ja pyydystetty syötäviksi.


      • Myös Jeesuksen
        Voisikohan keskitys- kirjoitti:

        leiri-ihmisten osaa verrata lintuihin, jotka ovat joutuneet verkkoon ja pyydystetty syötäviksi.

        apostolit pääsääntöisesti kokivat marttyrikuoleman kuten Herra itse myös.


      • Jumalan tiet
        Myös Jeesuksen kirjoitti:

        apostolit pääsääntöisesti kokivat marttyrikuoleman kuten Herra itse myös.

        Pojalleen ja omilleen ovat yli ihmisen ymmärryksen ristinkantamisessa, ja linnuille voisiko se merkitä metsästäjän käsiin joutumista. Tietysti Jeesuksessa kuolleet pääsevät tuhatvuotiseen valtakuntaan ja sapatinlepo on siinä ja ahdistuksen maailmassa takana ja autuus ja rauha Herran tykönä pyhässä osassa.


      • Psalmi 91
        Jumalan tiet kirjoitti:

        Pojalleen ja omilleen ovat yli ihmisen ymmärryksen ristinkantamisessa, ja linnuille voisiko se merkitä metsästäjän käsiin joutumista. Tietysti Jeesuksessa kuolleet pääsevät tuhatvuotiseen valtakuntaan ja sapatinlepo on siinä ja ahdistuksen maailmassa takana ja autuus ja rauha Herran tykönä pyhässä osassa.

        Tässä on Jumalan tahto, mutta aina Jumalan tahto ei toteudu.Joskus vastus on liian suuri ja esirukoilijoita liian vähän.

        PSALMIT 91
        1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

        2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
        3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
        4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
        5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
        6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
        7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
        8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
        9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
        10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
        11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
        12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
        13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
        14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
        15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
        16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."


      • Kiitos ihanasta
        Psalmi 91 kirjoitti:

        Tässä on Jumalan tahto, mutta aina Jumalan tahto ei toteudu.Joskus vastus on liian suuri ja esirukoilijoita liian vähän.

        PSALMIT 91
        1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

        2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
        3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
        4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
        5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
        6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
        7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
        8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
        9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
        10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
        11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
        12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
        13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
        14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
        15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
        16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

        psalmista.


    • Armahda meitä!

      ´ Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta." ´ (Ilmestyskirja 18:1-3)

      Oletteko kuulleet tuotemerkistä "Angry Bird"?

      • Apua on tarjolla

        Tänäänkin meillä on täällä Jumalan huolenpitoa, niitä jotka uskovat että Jumalalle on kaikki mahdollista. Nämä rukoilee sairaille terveyttä, taloudellista apua, kultapölyä ja timantteja. Mutta toiset ajaa Jumalan huolenpidon vääräoppisena pois, ja siksi niiden on kohdattava kuvaamasi vaikea aika omalla uskollaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12226359


      • oikea linkki
        Apua on tarjolla kirjoitti:

        Tänäänkin meillä on täällä Jumalan huolenpitoa, niitä jotka uskovat että Jumalalle on kaikki mahdollista. Nämä rukoilee sairaille terveyttä, taloudellista apua, kultapölyä ja timantteja. Mutta toiset ajaa Jumalan huolenpidon vääräoppisena pois, ja siksi niiden on kohdattava kuvaamasi vaikea aika omalla uskollaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12226359

        Anteeksi tässä on oikea linkki.
        http://www.youtube.com/watch?v=V9qIV38SYo0


      • Tahdon Jumalan autta
        oikea linkki kirjoitti:

        Anteeksi tässä on oikea linkki.
        http://www.youtube.com/watch?v=V9qIV38SYo0

        Joosef oli Egybtin pääministeri ja upporikas samaan aikaan kun Israelilaiset näkivät nälkää. Mutta nälänhätä jatkui 7 vuotta ja teki tehtävänsä, ne jotka olivat myyneet Joosefin orjaksi lopulta nöyrtyivät Jumalan huolenpitoon joka tuli heidän vihamiehensä kautta.

        Tänäkin päiv'änä monet sairauksien ja ongelmien nöyryyttämät ottavat Jumalan huolenpitoa vastaan Herzogin kautta. Mutta toiset vielä kiukuttelee oikeaoppisina ettei vääräoppisten lähteestä juoda.

        On kertomus veteen haaksirikkoutuneesta joka rukoili Jumalaa pelastamaan. Ensin Herra lähetti auttajan joka tuli pelastamaan veneellä, haaksirikkoutunut vastasi että hän odottaa Jumalaa auttamaan eikä siksi tule kyytiin.
        Tunnin päästä Herra lähetti pelastajan uudelleen ja pelastaja sai saman vastauksen. Taas tunnin kuluttua Herra lähetti pelastajan kolmannen kerran ja edelleen haaksirikkutunut päätti odottaa Jumalaa auttamaan. Lopulta haaksirikkoutunut hukkui ja heti taivaan portille päästyään kysyi: Miksi et tullut pelastamaan minua? Johon Jumala vastasi: Tulin 3 kertaa tarjoamaan pelastusta mutta se ei kelvannut sinulle.


      • Ihmeellinen on
        Tahdon Jumalan autta kirjoitti:

        Joosef oli Egybtin pääministeri ja upporikas samaan aikaan kun Israelilaiset näkivät nälkää. Mutta nälänhätä jatkui 7 vuotta ja teki tehtävänsä, ne jotka olivat myyneet Joosefin orjaksi lopulta nöyrtyivät Jumalan huolenpitoon joka tuli heidän vihamiehensä kautta.

        Tänäkin päiv'änä monet sairauksien ja ongelmien nöyryyttämät ottavat Jumalan huolenpitoa vastaan Herzogin kautta. Mutta toiset vielä kiukuttelee oikeaoppisina ettei vääräoppisten lähteestä juoda.

        On kertomus veteen haaksirikkoutuneesta joka rukoili Jumalaa pelastamaan. Ensin Herra lähetti auttajan joka tuli pelastamaan veneellä, haaksirikkoutunut vastasi että hän odottaa Jumalaa auttamaan eikä siksi tule kyytiin.
        Tunnin päästä Herra lähetti pelastajan uudelleen ja pelastaja sai saman vastauksen. Taas tunnin kuluttua Herra lähetti pelastajan kolmannen kerran ja edelleen haaksirikkutunut päätti odottaa Jumalaa auttamaan. Lopulta haaksirikkoutunut hukkui ja heti taivaan portille päästyään kysyi: Miksi et tullut pelastamaan minua? Johon Jumala vastasi: Tulin 3 kertaa tarjoamaan pelastusta mutta se ei kelvannut sinulle.

        Joosefin elämänkulku ollut ja Jumalan johdatus myös siinä, kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.


    • ---

      Jumala tietää kenet lähettää auttamaan ja kenen sallii eksyttää juuri niitä, joiden usko on vähäistä. Tai sitä ei ole lainkaan.

      • Tarvitseeko niitä

        joilla ei ole uskoa lainkaan eksyttääkään? Ei. Vihollinen käy valittujen ympärillä.


      • Tarvitaan rakkaus

        uskon lisäksi.


      • äboäo
        Tarvitseeko niitä kirjoitti:

        joilla ei ole uskoa lainkaan eksyttääkään? Ei. Vihollinen käy valittujen ympärillä.

        Niinhän se todellisuudessa on, että vihollinen pyrkii eksyttämään, jos mahdollista, myös valitutkin.


    • Jumalan huolenpito

      on tärkeä ymmärtää lintuja katsoessa.

      • saastababylon

        Olisi tärkeää unohtaa raha ja markkinatalousajattelu. Pitäisi rukoilla armoa ihmiskunnalle ja unelmani olisi että koko ihmiskunta yhdessä alkaisi hallitusti tuhoamaan babyloniaa kääntyen rukoilemaan apua taivaalta!


    • Unohtaa ahneus

      Pitäisi unohtaa vääristynyt ahneuden vallassa oleva raha ja markkinatalous.

      Kun eteläkoreaan vietiin raamattuja, niin 25 vuodessa tästä maailman köyhimpiin maihin kuuluvasta tuli maailman neljänneksi rikkain maa.
      Samoin Kiina on noussut kristinuskon myötä köyhyydestä 20 vuodessa maailman rikkaimmaksi maaksi.

      "Joka Herraa etsii Hänet löytää, ja Hänen mukanaan tulee rikkaus ja kunnia, ehtymätön vauraus ja suuri siunaus." (San 8).

      • korjaus

        Korjaus. Etelä korea muistaakseni seitsemmänneksi rikkaimmaksi, ja Kiinan kohdalla anakin rikkaimmiksi maiksi.


    • Kysyn vaan

      Herzog kertoo, että kirkkauden tasolla voidaan tehdä luovia ihmeitä. "Miksi parantaa vanha pää, kun voi saada kokonaan uuden", hän opettaa. Parantaminen "voitelun tasolla" on vaivalloista, mutta "kirkkaudessa" tehdään luovia ihmeitä vaivattomasti.

      Sitä ihmettelen mielessäni, että miks ikummassa "kirkkauden tasolla" pitää puhua rahasta niin uuvuksiin asti? Mihin rahaa tarvitaan, jos puhuja voisi luoda itselleen unelmiensa autot, talot, TV-studiot...?

      Miksi ostaa kaupasta toisilta kerjätyillä rahoilla se, minkä voisi itse luoda sanoilla ja ääniaalloilla?

      • Herzog vastaa kirjas

        Herzogin kirjoista löytyy myös vastaus siitä miksi pitää puhua rahasta.
        Hän kertoo ettei olisi halunnut kerätä maailman köyhimmiltä ihmisiltä, sillä ne itse ovat avun tarpeessa. Jumala kuitenkin käski tekemään saman keräyksen niiltä joilta puuttu, ja jos hän ei tee niin niin silloin hän kieltää niiltä siunauksen saamisen.

        "Antelias rikastuu ja kitsas köyhtyy."
        "Antaessaan saa".

        Jumalan tahto on että toimisimme Hänen siunauksen lähteenä kaikilla osa-alueilla. Muuttuisimme itse sen veden lähteeksi josta olemme juoneet.
        Ahneus on tämän lähteen patoamista ja silloin Jumalan hyvyyden virrat tyrehtyy.
        Rahaa ei pitäisi erottaa Jumalan siunauksesta, koska se on yksi osa siunausta jonka kuuluisi myös virrata Jumalan hyvyytenä.

        Myös jumalalle ei ole ongelmaa luoda kaikkea mitä tarvitsemme, mutta Hän haluaa antaa siunauksen niille jotka antavat omastaan ja siksi Hän käyttää ensisijaisesti kaikkea sitä mitä voidaan antaa toinen toisillemme. Silloin itse muutumme sen veden lähteeksi mistä olemme juoneet ja Jumalan hyvyyden virrat puhkeaa kaikkialle missä kuljemme. Ainoastaan ahneus pysäyttää virran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe