Onko kova lääkitys allergiseen astmaan jos ottaa flixotide 250 mikrog 1xannos aamuin ja 1 illoin? Aiksemmin oli käytössä Innovair 100/6 1xannos aamuin ja 1 illoin. Innovair oli yhdistelmälääke (hoitava avaava) ja lääkäri halus kokeilla pelkällä hoitavalla. Lisäksi menee avamys nenäsumute ja desloratadine 1 tabletti aamuin. Mietin vaan, että tossa Innovairissa oli beklometasonia 100 mikrog per annos ja nyt tossa flixotidessa on 250 mikrog flutikasonia per annos, niin mitenkähän elimistön kortisonin oman tuotannon kanssa käy? Ei varmaan pitäisi vielä ruveta kuukasvoisuutta ns. muuta sellaista syntymään?
Onko muuten porukalla millasia kokemuksia flixotidesta käytetään ilmeisesti myös allergioiden hoidossa jos allergeenit aiheutta hengitysoireita (esim. siitepöly)?
Flixotide?
7
6711
Vastaukset
- Keuhkolääkäri
Flixotide 250 aamulla ja illalla on yhteensä 500 mikrogrammaa kortisonia. Se on keskisuuri annos astman hoidossa. Entisestä lääkkeestäsi sait 100 100 eli 200 mikrogrammaa kortisonia. Miksihän lääkärisi halusi lisätä kortisonia? Haittavaikutusten riski lisääntyy tällä isommalla määrällä.sinulle voisi riittää Flixotide 100 -vahvuus. Tai Aerobec 100.
- flixotideaaaaa
Innovair oli yhdistelmälääke jossa oli tosiaan hoitava avaava. Soitteli vissiin apteekkarille tai jollekin ja se sit sano, että flixotide 250 mikrog vastais suunnilleen tota lääkettä pelkällä kortisonilla
- weerees
Mulla meni aikaisemmin Flixotide 250 yks annos aamulla ja yks illalla. Kysyin astmalääkäriltä, miten mun astma luokitellaan, kun annostus on tuo. Hän sanoi, että mulla on lievä astma.
Ihmetyttää siksi, miten tämä voi olla "keskisuuri annos".
Apteekissakin mulle sanottiin, että Flixotide 100:lla hoidetaan pikkulasten astmaa.
- konkari5
Eihän hengitettävistä kortisoneista tule samoja haittavaikutuksia kuin systeemisistä. Ellet syö jauhettasi, ei mitään kuukasvoisuutta flixotidestä tule...
- Vaikeahko astma
Itselläni menee jatkuvasti Flixotide 250 2 2. Mulle on ollut hankala löytää lääkitystä, joka tehoaisi eikä tekisi sivuoireita. Tällä mennään eikä sivuoireita ole. Yhdistelmä lääkkeet (joissa pitkävaikutteinen avaava lääke kortisonin kanssa) ei mulle sovi.
Eiköhän tuo 250 mg 1 1 ole aika tavanomainen kortisonimäärä niillä aikuisilla, jotka jatkuvan lääkityksen astmaansa tarvitsevat. - KVVVV
Minullakin Flixotide 250 1 1, olen ymmärtänyt että aika tavanomainen annos jatkuvaan käyttöön!
- Anonyymi
Sama määrä kauhistuttaa koska vatsa tuntuu kivikovalta vanteelta kiristäen niin että henki loppuu. Mitä ihmettä varten näin iso annos? Kiitos jakamisesta. Mietin jo miten saisin pienemmän annoksen Voiko apteekkari auttaa, tietääkö kukaan? Tai päivystävä lääkäri arkipäivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768