Flixotide?

flixotideaaaa

Onko kova lääkitys allergiseen astmaan jos ottaa flixotide 250 mikrog 1xannos aamuin ja 1 illoin? Aiksemmin oli käytössä Innovair 100/6 1xannos aamuin ja 1 illoin. Innovair oli yhdistelmälääke (hoitava avaava) ja lääkäri halus kokeilla pelkällä hoitavalla. Lisäksi menee avamys nenäsumute ja desloratadine 1 tabletti aamuin. Mietin vaan, että tossa Innovairissa oli beklometasonia 100 mikrog per annos ja nyt tossa flixotidessa on 250 mikrog flutikasonia per annos, niin mitenkähän elimistön kortisonin oman tuotannon kanssa käy? Ei varmaan pitäisi vielä ruveta kuukasvoisuutta ns. muuta sellaista syntymään?

Onko muuten porukalla millasia kokemuksia flixotidesta käytetään ilmeisesti myös allergioiden hoidossa jos allergeenit aiheutta hengitysoireita (esim. siitepöly)?

7

5995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keuhkolääkäri

      Flixotide 250 aamulla ja illalla on yhteensä 500 mikrogrammaa kortisonia. Se on keskisuuri annos astman hoidossa. Entisestä lääkkeestäsi sait 100 100 eli 200 mikrogrammaa kortisonia. Miksihän lääkärisi halusi lisätä kortisonia? Haittavaikutusten riski lisääntyy tällä isommalla määrällä.sinulle voisi riittää Flixotide 100 -vahvuus. Tai Aerobec 100.

      • flixotideaaaaa

        Innovair oli yhdistelmälääke jossa oli tosiaan hoitava avaava. Soitteli vissiin apteekkarille tai jollekin ja se sit sano, että flixotide 250 mikrog vastais suunnilleen tota lääkettä pelkällä kortisonilla


      • weerees

        Mulla meni aikaisemmin Flixotide 250 yks annos aamulla ja yks illalla. Kysyin astmalääkäriltä, miten mun astma luokitellaan, kun annostus on tuo. Hän sanoi, että mulla on lievä astma.

        Ihmetyttää siksi, miten tämä voi olla "keskisuuri annos".

        Apteekissakin mulle sanottiin, että Flixotide 100:lla hoidetaan pikkulasten astmaa.


    • konkari5

      Eihän hengitettävistä kortisoneista tule samoja haittavaikutuksia kuin systeemisistä. Ellet syö jauhettasi, ei mitään kuukasvoisuutta flixotidestä tule...

    • Vaikeahko astma

      Itselläni menee jatkuvasti Flixotide 250 2 2. Mulle on ollut hankala löytää lääkitystä, joka tehoaisi eikä tekisi sivuoireita. Tällä mennään eikä sivuoireita ole. Yhdistelmä lääkkeet (joissa pitkävaikutteinen avaava lääke kortisonin kanssa) ei mulle sovi.

      Eiköhän tuo 250 mg 1 1 ole aika tavanomainen kortisonimäärä niillä aikuisilla, jotka jatkuvan lääkityksen astmaansa tarvitsevat.

    • KVVVV

      Minullakin Flixotide 250 1 1, olen ymmärtänyt että aika tavanomainen annos jatkuvaan käyttöön!

    • Anonyymi

      Sama määrä kauhistuttaa koska vatsa tuntuu kivikovalta vanteelta kiristäen niin että henki loppuu. Mitä ihmettä varten näin iso annos? Kiitos jakamisesta. Mietin jo miten saisin pienemmän annoksen Voiko apteekkari auttaa, tietääkö kukaan? Tai päivystävä lääkäri arkipäivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe