Onko kova lääkitys allergiseen astmaan jos ottaa flixotide 250 mikrog 1xannos aamuin ja 1 illoin? Aiksemmin oli käytössä Innovair 100/6 1xannos aamuin ja 1 illoin. Innovair oli yhdistelmälääke (hoitava avaava) ja lääkäri halus kokeilla pelkällä hoitavalla. Lisäksi menee avamys nenäsumute ja desloratadine 1 tabletti aamuin. Mietin vaan, että tossa Innovairissa oli beklometasonia 100 mikrog per annos ja nyt tossa flixotidessa on 250 mikrog flutikasonia per annos, niin mitenkähän elimistön kortisonin oman tuotannon kanssa käy? Ei varmaan pitäisi vielä ruveta kuukasvoisuutta ns. muuta sellaista syntymään?
Onko muuten porukalla millasia kokemuksia flixotidesta käytetään ilmeisesti myös allergioiden hoidossa jos allergeenit aiheutta hengitysoireita (esim. siitepöly)?
Flixotide?
7
7989
Vastaukset
- Keuhkolääkäri
Flixotide 250 aamulla ja illalla on yhteensä 500 mikrogrammaa kortisonia. Se on keskisuuri annos astman hoidossa. Entisestä lääkkeestäsi sait 100 100 eli 200 mikrogrammaa kortisonia. Miksihän lääkärisi halusi lisätä kortisonia? Haittavaikutusten riski lisääntyy tällä isommalla määrällä.sinulle voisi riittää Flixotide 100 -vahvuus. Tai Aerobec 100.
- flixotideaaaaa
Innovair oli yhdistelmälääke jossa oli tosiaan hoitava avaava. Soitteli vissiin apteekkarille tai jollekin ja se sit sano, että flixotide 250 mikrog vastais suunnilleen tota lääkettä pelkällä kortisonilla
- weerees
Mulla meni aikaisemmin Flixotide 250 yks annos aamulla ja yks illalla. Kysyin astmalääkäriltä, miten mun astma luokitellaan, kun annostus on tuo. Hän sanoi, että mulla on lievä astma.
Ihmetyttää siksi, miten tämä voi olla "keskisuuri annos".
Apteekissakin mulle sanottiin, että Flixotide 100:lla hoidetaan pikkulasten astmaa.
- konkari5
Eihän hengitettävistä kortisoneista tule samoja haittavaikutuksia kuin systeemisistä. Ellet syö jauhettasi, ei mitään kuukasvoisuutta flixotidestä tule...
- Vaikeahko astma
Itselläni menee jatkuvasti Flixotide 250 2 2. Mulle on ollut hankala löytää lääkitystä, joka tehoaisi eikä tekisi sivuoireita. Tällä mennään eikä sivuoireita ole. Yhdistelmä lääkkeet (joissa pitkävaikutteinen avaava lääke kortisonin kanssa) ei mulle sovi.
Eiköhän tuo 250 mg 1 1 ole aika tavanomainen kortisonimäärä niillä aikuisilla, jotka jatkuvan lääkityksen astmaansa tarvitsevat. - KVVVV
Minullakin Flixotide 250 1 1, olen ymmärtänyt että aika tavanomainen annos jatkuvaan käyttöön!
- Anonyymi
Sama määrä kauhistuttaa koska vatsa tuntuu kivikovalta vanteelta kiristäen niin että henki loppuu. Mitä ihmettä varten näin iso annos? Kiitos jakamisesta. Mietin jo miten saisin pienemmän annoksen Voiko apteekkari auttaa, tietääkö kukaan? Tai päivystävä lääkäri arkipäivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää452259Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten682154Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211970HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363951725Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1051680Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta01520Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241504Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1841127Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie291033Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53977