Fulla finnar på Åland :(

ålänningen

Snart blir det sommar här på Åland och som vanligt får vi igen får vi kolla på "fulla finnar" som skriker och svär i fyllan ända in på småtimmarna, tur att de flesta håller till i Mariehamn !!

46

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsellista. Suomi<3

Niin, mitä tuollainen liittyy asiaan? Itse olen absolutisti, enkä arvosta alkoholin juontia, mutten todellakaan tee siitä mitään "suomalaisuuteen" liittyvää ja rakastan suomea. En ole "finne", olen suomalainen ja ypeä siitä.

Tanskalaiset esim. juo paljon enemmän, ja yleensä ne juopot lomamatkoillani on kyllä ihan muita kuin suomalaisia - useimmiten on ollut ruotsinkielisiä. Samoin jopa Suomessa, jossa ruotsinkielisiä on kuitenkin vähän, näkyy usein ruotsinkielisiä juoppoja. Suomenkielisiä juoppoja itse ainakin näen erittäin harvoin, kun en sellaisissa piireissä kulje.

Suomalaiset juo alkoholia yhtä lailla kuin muutkin. Typerää se on keneltä tahansa.

• kielten harrastaja

Äländare on parempi sana kun puhutaan ahvenanmaalaisista.

Ålänningarna on ruotsinkielisiä ahvenanmaalaisia. Åländare sen sijaan kattaa kaikki kansallisuudet Ahvenanmaalla.

Ålänning sulkee muut ahvenanmaalaiset kuin ruotsinkieliset pois ahvenanmaalaisuuden ulkopuolelle.

• hmm--

Pyh.. Samaa epäisänmaallista höpötystä kuin finne vs. finländare - naurettavuus. Finne-sana on haukkumasana ja siksi itse vihaan ruotsalaista suvaitsematonta kulttuuria. Ruotsalaisten ja suomalaisten ulkonäössäkin on todella suuri ero, ruotsalaisen huomaa heti terävistä piirteistä ja tummuudesta, naisten miehekkyydestä jne. Pysykää siellä omilla alueillanne, kiitos, älkää tuoko välinpitämätyntä sensuuri-vasemmistolaisuutta enempää kauniiseen ja puhtaaseen Suomeen.

• heja_åland
        hmm-- kirjoitti:

Pyh.. Samaa epäisänmaallista höpötystä kuin finne vs. finländare - naurettavuus. Finne-sana on haukkumasana ja siksi itse vihaan ruotsalaista suvaitsematonta kulttuuria. Ruotsalaisten ja suomalaisten ulkonäössäkin on todella suuri ero, ruotsalaisen huomaa heti terävistä piirteistä ja tummuudesta, naisten miehekkyydestä jne. Pysykää siellä omilla alueillanne, kiitos, älkää tuoko välinpitämätyntä sensuuri-vasemmistolaisuutta enempää kauniiseen ja puhtaaseen Suomeen.

Tack för att vi har Åland, det är sanningen. Alla andra före detta svenskspråkiga orter har blivit våldtagna av den finskspråkiga inflyttningen. Socialutgifterna stiger hela tiden, alkoholmissbruk, misshandelsmål och andra gräsligheter frodas i våra förra så lugna kuststäder.

• kiitos Suomi lapsuud
        heja_åland kirjoitti:

Tack för att vi har Åland, det är sanningen. Alla andra före detta svenskspråkiga orter har blivit våldtagna av den finskspråkiga inflyttningen. Socialutgifterna stiger hela tiden, alkoholmissbruk, misshandelsmål och andra gräsligheter frodas i våra förra så lugna kuststäder.

Suomalaisuus:

https://www.youtube.com/watch?v=MZskeHTyeps

Suomi yksikieliseksi.

• Hagert Holmen
        hmm-- kirjoitti:

Svekkulit on manneja ja käytös on se mukaista.

• historiasta
        heja_åland kirjoitti:

Olikohan siellä saarella kuitenkin ennen teitä ihan äkta suomalaisia,
        samoin kuin rannikolla,suomalaiset joutuivat perääntymään kun rosvojoukot
        tulivat ryöstöretkilleen.
        Ruotsalaiset nimesivät paikat uudelleen ja väittävät ,että kaikki oli alun-
        perinkin heidän.

• forsby
        heja_åland kirjoitti:

Det är ju en låg procent som super och slåss ,men tråkigt är det i alla fall på orter som tidigare har varit lugna och idylliska.Dyrt blir det för skattebetalarna också.Här i Östra nyland är det alldeles för nära till Estland och billig sprit.

• huhhuh.
        forsby kirjoitti:

Det är ju en låg procent som super och slåss ,men tråkigt är det i alla fall på orter som tidigare har varit lugna och idylliska.Dyrt blir det för skattebetalarna också.Här i Östra nyland är det alldeles för nära till Estland och billig sprit.

Oikeesti, miten KEHTAA ruotsinkielinen puhua siitä, miten joku asia tulee kalliiksi ruotsinkielisille veronmaksajille? Ruotsalaisia juoppoja on suhteessa saman verran, yhtä lailla se tulee kalliiksi suomenkielisille veronmaksajille. Mutta pointtina se, että suomalaisille keinotekoinen kaksikielisyys tulee ihan älyttömän kalliiksi ja siihen verrattuna ei ole muutaman prosentin suomalaisten juoppojen jutut yhtään mitään. Häpeäisit edes. En yhtään ihmettele, että ruotsalaisten ja ruotsinkielisten röyhkeyteen on Suomessa alettu herätä. Suomalaiset eivät ole sellaisia. Suomalaiset ovat kilttejä ja omaavat korkean moraalin.

• inget sjövett
        forsby kirjoitti:

Man undrar nog över att det inte sker mera allvarliga olyckor till sjöss så som endel bär sig åt,berusade och överlastade båtar.

• ei-bile-snobi
        inget sjövett kirjoitti:

Man undrar nog över att det inte sker mera allvarliga olyckor till sjöss så som endel bär sig åt,berusade och överlastade båtar.

Joo, kaikki suomalaisethan on sitten sellaisia idiootteja, eikö? Varmasti suhteessa ruotsalaiset juo ihan yhtä paljon kuin suomalaiset. Itse asiassa mun ikäluokassani (parikymppinen olen) mua ärsyttää Ruotsissa tosi paljon se, että absolutisteja ja raittiita, tervejärkisiä nuoria on vaikeaa löytää. Paljon vaikeampaa kuin Suomessa, jossa lähes kaikki ovat sellaisia.

• logiskt

Varför inte Åländare...jo....Finländare.Åland - Finland.

• granholmen
        ei-bile-snobi kirjoitti:

Joo, kaikki suomalaisethan on sitten sellaisia idiootteja, eikö? Varmasti suhteessa ruotsalaiset juo ihan yhtä paljon kuin suomalaiset. Itse asiassa mun ikäluokassani (parikymppinen olen) mua ärsyttää Ruotsissa tosi paljon se, että absolutisteja ja raittiita, tervejärkisiä nuoria on vaikeaa löytää. Paljon vaikeampaa kuin Suomessa, jossa lähes kaikki ovat sellaisia.

Vi skärgårdsbor super inte när vi färdas på havet.

• vaikea nähdä yksilön
        granholmen kirjoitti:

Vi skärgårdsbor super inte när vi färdas på havet.

"Me suomalaisetkaan" emme. En tiedä, kuka ja minkä kielinen jossain merellä on juonut, itse olen nähnyt vain ruotsinkielisiä juoppoja merillä, mutta miksi minua ylipäätään vieläpä absolutistina pitäisi toisten asiat kiinnostaa?

• Lapsellista. Suomi<3

Enkä todellakaan lukenut kieltäsi koulussa ahkerasti siksi, että saisin lukea jatkuvaa oman kulttuurini halveksuntaa. Jos jotain, ruotsalaiset ja ruotsinkieliset on ainakin sillä saaneet minut rakastamaan kulttuuriani ja kieltäni todella paljon. En misstään päin maailmaa ole löytänyt ihanampaa paikkaa kuin Suomesta. Ja Ahvenanmaa on ruma paikka verrattuna mihin tahansa paikkaan Suomessa (itselleni sellainen paikka, jossa suomalaista kulttuuria halveksutaan, ei kuulu Suomeen).

• ej åländare

"ålänning" on rasistinen ilmaisu koska se sulkee ulos muut kuin ruotsia puhuvat ahvenanmaalaiset.

Poliittisesti korrektimpaa on käyttää sanaa "åländare". Se ei syrji ketään käsitteenä kuten "ålänning".

• Anonyymi
        UUSI

Svekkulit, svekot toimii yleisnimenä kaikille tuon turhan kielen puhujille, kansallisuudesta riippumatta.

• ålands framtid

Men snälla barn, är inte ledsen, ni får mycke pengar från dem, som åker till Åland

• hålls hemma

Mera kostnader blir det med människor som är asberusade ,språket har inte så stor betydelse.svin finns det inom alla språkgrupper.

• Niin_no

Yyrsekta äärade oolaningarnas likoo elle pojkkaa...

Montakohan kertaa saaret on valloitettu parin, kolmen tuhannen vuoden aikana?

Suomalaiset lienevät olleet toinen osapuoli, tavalla tai toisella, joka ikinen kerta. Ja miksi ei näin olisi ollut - puhutaanhan Suomeen ikimuistoisista ajoista kuuluvasta alueesta.

Sitä tässä vain mietin, että onko saarten itsehallinto jo niin kattava, että Suomen parantaessa saarien ja samalla mantereen puolustusta, voidaan puhua Ahvenanmaan valloituksesta?

Niin ja laittaakohan Kiina vai Suomi ensin kapinoivan maakuntansa ojennukseen. Mitäpä luulet?

Joko YLE on SVT?
      HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
      Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
      Olen allerginen Närpiön tomaateille.
      Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa

• Hyvä muistutus

Niin_no on ajanut pitkään Ahvenanmaan asiaa ja mainostanut tuota maakuntaa.
      Hänen sloganinsa on varmasti innoittanut monia meistä - ei niin fanaattisista - matkustamaan Ahvenanmaalle.

Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa
      AIka hienosti sanottu. Ensi kesänä taas. On se upea paikka.

• Hyvä muistutus

P.S. Minäkin olen absolutisti.

• skäribo

Inte är det bara på Åland som ni får dras med dem,de förekommer nog annars här i skärgården också.Dessutom kör de ofta sina muskelbåtar i fyllan.

• I fyllan

Och i värsta fall går det så som med JJ. De körde berusade med sin muskelbåt och det kostade livet för en person.

• nolltolerans
        I fyllan kirjoitti:

Och i värsta fall går det så som med JJ. De körde berusade med sin muskelbåt och det kostade livet för en person.

Just precis,alkohol passar varken i bilar eller båtar.

• pellingebo

En viss grupp av människor respekterar varken naturen eller den fasta befolkningen när de kommer på semestern till skärgården.

• turvallinen Suomi
        pellingebo kirjoitti:

En viss grupp av människor respekterar varken naturen eller den fasta befolkningen när de kommer på semestern till skärgården.

Älkä tulko pilaamaan Suomen kkaunista luontoa ja rauhaa, kiitos. Pysykää äänekkäät temperamenttiset välinpitämättömät, epärehelliset, teräväpiirteiset, tummat ihmiset saarellanne ja Ruotsin puolella. Kiitos.

• hmm--
        nolltolerans kirjoitti:

Just precis,alkohol passar varken i bilar eller båtar.

Ja miten se liiittyy kieeleen? Itse olen suomalainen ja olen elämäni aikana nähnyt paljon enemmän ruotsalaisia juoppoja kuin suomalaisia. Ja asun Suomesssa.

• Persunen
        hmm-- kirjoitti:

Ja miten se liiittyy kieeleen? Itse olen suomalainen ja olen elämäni aikana nähnyt paljon enemmän ruotsalaisia juoppoja kuin suomalaisia. Ja asun Suomesssa.

Jos alkoholin nauttija, missä esto? Puhe tulee, ei kontrollia, vaikka vieras kieli. Sellainen moittii, toinen ei. Juoppona Suomessa, miksi mainita. Enemmän on vähemmän.

• nyfiken ?
        hmm-- kirjoitti:

Hur visste hmm... att de var svenskspråkiga suputer ?Nätfennona påstår alltid att det INTE FINNS människor i Finland som talar svenska ?Eller möjligtvis en handfull ?

• ingen skillnad
        pellingebo kirjoitti:

Det är sant att de här som tror att de äger hela skärgården för att de har en sommarstuga kan vara besvärliga...där finns nog likadana personer bland svenskspråkiga också.

• hmm--
        nyfiken ? kirjoitti:

Hur visste hmm... att de var svenskspråkiga suputer ?Nätfennona påstår alltid att det INTE FINNS människor i Finland som talar svenska ?Eller möjligtvis en handfull ?

Minä olenkin minä, yksittäinen ihminen, en mikään "nettifenno", jonka voi niputtaa johonkin akne-massaan.

Ruotsalaisia juoppja on kauniilla kotipaikkakunnalla näkynyt useammin kuin suomenkielisiä.

• tietenkin?--
        ingen skillnad kirjoitti:

Det är sant att de här som tror att de äger hela skärgården för att de har en sommarstuga kan vara besvärliga...där finns nog likadana personer bland svenskspråkiga också.

Iten tunnen oloni kotoisammaksi omalla kesämökkiniemelläni, joka on järven rannalla. Merellä on itselleni liian kylmä ja ei-niin-kotoisaa.

• undrar man

Varför reser finnarna till en så hemsk och rasistisk ort (enligt nätfennona )?

• lupaus sinulle

Lupaan omasta puolestani,etten tule Ahvenanmaalle ,en selvänä enkä humalassa.
      Olen käynyt siellä kerran 40 vuotta sitten,ei mitään kaipuuta.
      Enkä seilaa Vikingillä.Täältä Suomesta pääsee nykyään ihan ilmateitsekin
      jos haluaa maailmaa nähdä.

• suomalaiset tosissaa

Miten joku voi pitää ruotsalaisia jollaine tavalla "parempana" kuin suomalaisia? Tästäkin selkeästi sellaisen automaattisen "niputuksen" huomaa.

Olen nyt rehellinen, koska olen niin kyllästynyt tähän suomalaisiin kohdistuvaan jatkuvaan rasismiin. Pieni osa suomalaisista on niitä teidän kutsumianne "rumia alkoholisoituneita juntteja". Millä perusteella te kuvitteleltte olevanne jokaiseen suomalaiseen nähden parempia ihmisiä, jos muutama prosentti suomalaisista sellaisia on? Olen ollut Ruotsissa viime aikoina useampaan otteeseen. 100 % varmuudella voin sanoa, että suomalainen on keskimääräisesti paljon viisaampi, kunnioittavampi, ystävällisempi, kauniimpi ja vaaleamppi kuin ruotsalainen. Suomalaiset ovat tosissaan, kun he "haukkuvat" ruotsalaisia, eivät kateellisia, kuten te kateellisena väitätte. Ovatko ruotsalaiset tosiaan niin kateellisia suomalaisille, etteivät hyväksy samaa kielipolitiikkaa Suomeen kuin Ruotsiin ja Ahvenanmaalle ja SILTI haukkuvat suomalaisia? Me suomalaiset kestetään näitä haukkuja varmasti vielä jonkun aikaa, muttei kauaa. Voisiko joku selittää, miksi niin kamala ja juoppo, juntti kansa on muutamassa kymmenessä vuodessa noussut kärkimaaksi millä tahansa mitalla mitattuna? Kyllä täytyy sanoa, ettei mikään muu kansa hyväksyisi tällaista nöyryytystä itseään naiivimmalta joukolta.

• suomalaiset tosissaa
        suomalaiset tosissaa kirjoitti:

Miten joku voi pitää ruotsalaisia jollaine tavalla "parempana" kuin suomalaisia? Tästäkin selkeästi sellaisen automaattisen "niputuksen" huomaa.

Olen nyt rehellinen, koska olen niin kyllästynyt tähän suomalaisiin kohdistuvaan jatkuvaan rasismiin. Pieni osa suomalaisista on niitä teidän kutsumianne "rumia alkoholisoituneita juntteja". Millä perusteella te kuvitteleltte olevanne jokaiseen suomalaiseen nähden parempia ihmisiä, jos muutama prosentti suomalaisista sellaisia on? Olen ollut Ruotsissa viime aikoina useampaan otteeseen. 100 % varmuudella voin sanoa, että suomalainen on keskimääräisesti paljon viisaampi, kunnioittavampi, ystävällisempi, kauniimpi ja vaaleamppi kuin ruotsalainen. Suomalaiset ovat tosissaan, kun he "haukkuvat" ruotsalaisia, eivät kateellisia, kuten te kateellisena väitätte. Ovatko ruotsalaiset tosiaan niin kateellisia suomalaisille, etteivät hyväksy samaa kielipolitiikkaa Suomeen kuin Ruotsiin ja Ahvenanmaalle ja SILTI haukkuvat suomalaisia? Me suomalaiset kestetään näitä haukkuja varmasti vielä jonkun aikaa, muttei kauaa. Voisiko joku selittää, miksi niin kamala ja juoppo, juntti kansa on muutamassa kymmenessä vuodessa noussut kärkimaaksi millä tahansa mitalla mitattuna? Kyllä täytyy sanoa, ettei mikään muu kansa hyväksyisi tällaista nöyryytystä itseään naiivimmalta joukolta.

"Hieman" kärjistin, mutta voin kyllä sanoa, että pääosin asia on oiikeasti noin päin. Virallinen Ruotsi kun vielä pyytäisi Suomelta anteeksi ja samoin tietysti tuo välissä oleva pikkuvähemmistö - ja Suomen kielipolitiikka muuttuisi muiden maiden kaltaiseksi - silloin asiat olisivat tietysti ok.

• vitun hurri
        suomalaiset tosissaa kirjoitti:

Vi har lärt oss av nätfennona hur man skall bära sig åt.För den delen är vi svenskspråkiga lika värdefulla ifråga om människovärde som finskspråkiga.Även om vi kallas inavlade parasit- idioter vars modersmål är ett talfel,möjlitvis muminjoller. till "suomalaiset tosissaa

• .....-.
        vitun hurri kirjoitti:

Vi har lärt oss av nätfennona hur man skall bära sig åt.För den delen är vi svenskspråkiga lika värdefulla ifråga om människovärde som finskspråkiga.Även om vi kallas inavlade parasit- idioter vars modersmål är ett talfel,möjlitvis muminjoller. till "suomalaiset tosissaa

Totta kai, suomalaiset reagoi vuosisatojen sortoon. Ei suomalaiset nyt kuitenkaan niin sokeita ja ylisuvaitsevaisia ole, että he nielisivät oman kulttuurinsa, kielensä halveksunnan ja lukisivat kiltisti ruotsin kielen sinä "parrempana kielenä ja kulttuurina", nielisivvät kaiken propagandan ja ruotsalaisnationalistisen valhehistorian omasta maastaan jne.. Ei suomalaiset tosiaan ihan niin tyhmiä ole. Missään muussa maassa ei ole samaa tilannetta ja jos olisi, en edes uskalla ajatella, mitä sellaisessa kuvitellussa muussa maassa olisi tällaisen nöyryytyksen jälkeen tapahtunut.

• ålänningen
        .....-. kirjoitti:

Totta kai, suomalaiset reagoi vuosisatojen sortoon. Ei suomalaiset nyt kuitenkaan niin sokeita ja ylisuvaitsevaisia ole, että he nielisivät oman kulttuurinsa, kielensä halveksunnan ja lukisivat kiltisti ruotsin kielen sinä "parrempana kielenä ja kulttuurina", nielisivvät kaiken propagandan ja ruotsalaisnationalistisen valhehistorian omasta maastaan jne.. Ei suomalaiset tosiaan ihan niin tyhmiä ole. Missään muussa maassa ei ole samaa tilannetta ja jos olisi, en edes uskalla ajatella, mitä sellaisessa kuvitellussa muussa maassa olisi tällaisen nöyryytyksen jälkeen tapahtunut.

Trivs man inte på Åland så är det bättra att åka till Tallinn, billig sprit osv...

• Sotilaspassi

Åålantti saa minun puolestani itsenäistyä tai liittyä Ruotsiin, en enää tule sitä saarta aseellisesti ikinä puolustamaan.! Goodbye!

• pannkaka

Tänkte åka till Åland i sommar men nu har jag tänkt om. Aldrig mer Åland. Vi borde också sluta med att betala ekonomiskt bidrag till ålänningarna. Otacksamma som de är.

• Suomi<33

Jag har också bestämt mig att inte åka dit sålänge Finlands språkpolitik inte är 100 % rättvis o Finland är ett tvåpråkigt land. Endast när ålänningarna börjar respektera den finländska kulturen och det finska språket.

• Mums mums
        Suomi<33 kirjoitti:

Jag har också bestämt mig att inte åka dit sålänge Finlands språkpolitik inte är 100 % rättvis o Finland är ett tvåpråkigt land. Endast när ålänningarna börjar respektera den finländska kulturen och det finska språket.

Det finns knappast någon som saknar dig där. Då kan vi ju alla vara lyckliga. Men eftersom du påminde om åländska pannkakan, måste jag resa dit nästa sommar. Åländsk pannkaka med sviskon smakar så oerhört gott!

• bullah

Där är också fulla svenskar

• Anonyymi

Finnarna vill bara kolla kolonin och att deras undersåtar sköter sig:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7588
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3652
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1100
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      963
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      921
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      817
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      742
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      672
    Aihe