Kirjoitan ehkä väärälle palstalle, mutta ongelmani on seuraava. Työkaverit, puoliso ottavat oikeudekseen huutaa ja alistaa minua. Monta kertaa olen miettinyt, miten voisin sen asian kestää ja miten saisin heidät käyttäytymään asiallisesti minua kohtaan. Ja suurin kysymys, kuinka kohtaan negatiiviset käytökset niin, ettei ne musertaisi minua. Etenkin kun ne ovat aiheettomia ja ehkä oman pahan olon purkautumia, tulen todella surulliseksi ja sääli itsestä tulee valtavan voimalliseksi. Olenko niin turha, ällöttävä että minulle näin tehdään? Millä ajatuksilla voisin vahvistaa itseäni näissä tilanteissa? Ja millä toimenpiteillä? Olen ottanut esiin tilanteiden jälkeen käyttäytymisen ja työkavereiden kohdalla tilanne selviää rakentavasti ja ymmärryksellä. Kunnes uusi tilanne tulee...Ehkä olen hieman herkkä, mutta yliherkkä en ole. Monesti ihmetellään muiden taholta miksi minua kohtaan käyttäydytään törkeästi? En halua enää loukkaantua vaan kestää tai olla välittämättä! Mutta miten?????
miksi saan kokea huonoa käytöstä
2
161
Vastaukset
- pakota miettimään
Suhtaudu toisten tunteenpurkauksiin analyyttisesti, niin he eivät enää käyttäydy huonosti sinua kohtaan. Älä siis vastaa huudettuun kysymykseen, vaan keskity vastauksessasi käsittelemään toisen omituista käytöstä - "miksi huudat, miksi käyttäydyt tuolla tavalla, etkö ymmärrä että aikuiset eivät toimi noin?".
Hei
Et varmasti ole turha etkä ällöttävä. Olet varmasti kiltti ja herkkä ihminen, läheisesi ovat tottuneet siihen, että sinuun voi purkaa omaa pahaa oloa. On oikein, että olet ryhtynyt miettimään, miten voisit nousta alistetusta asemastasi.
Osaat analysoida, tiedät, että huuto ja alistaminen eivät johdu sinusta, vaan on ihmisen oman pahan olon purkauma. Missä ovat ne ihmiset, jotka eivät alista sinua? Voitko etsiytyä enemmän heidän seuraansa? Missä ovat oikeat ystäväsi, ne, jotka eivät pura pahaa oloaan sinuun? Monen ihmisen kokemus on, että tällaisilta ihmisiltä saa paljon voimaa elämään.
Yhdenkin hyvän ystävän kanssa voisi olla hyvä pohtia, mitä konkreettista voisi sanoa tai tehdä seuraavassa tilanteessa, jossa tulee loukatuksi ja alistetuksi. Siis ihan harjoitella sanoja, esim. ”Huutosi loukkaa minua enkä halua enää kuunnella sitä” jne.
Mitkä asiat elämässäsi ovat sellaisia, joista pidät ja saat voimaa? Voitko etsiytyä näiden voimaannuttavien asioiden pariin?
Hyvää kevättä ja siunausta elämääsi
Päivi-pappi Hämeestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768