Ei kait kilo kalaa voi noin paljoa maksaa. Kyllä kauppias ottaa jo aika lailla välistä. Tuo on jo liian kallis hinta tärkeästä ravinnosta.
Norjalaiset ilmoittivat viime vuonna, että heillä on liikaakin kalaa. Ei sen vuoksi hinta voi tuolle tasolle nousta noin vain.
Lohikilo 14,99e
16
182
Vastaukset
- jbfjfnxjjdkdkfkflfn
Sanoin silloin vuosia sitten, kun norskit polkumyivät lohta alle kolmella eurolla kilo, että kohta hinnat nousee kun pelataan kilpailijat pois pelistä. Ja ikävähän se on todeta, että taas olin oikeassa.
- Osakesijoittaja
Norjassa on useita lohifirmoja, jotka kasvattavat laatulohta altaissa, esim. Salmar ja Norway royal salmon. Tämän tietäen, ja kyseisten yhtiöiden uutisia, tilastoja ja suunnitelmia tutkien, ja lohen sesonkimyyntiin, kaupankäyntiin ym. faktoihin tutustuen olen tehnyt lohifirmojen osakkeilla sievoisen summan rahaa viimeisten parin vuoden aikana. Sievoisen summan. Ostakaa ihmiset norjalaista lohta!
- möskaa norjasta
Osakesijoittaja kirjoitti:
Norjassa on useita lohifirmoja, jotka kasvattavat laatulohta altaissa, esim. Salmar ja Norway royal salmon. Tämän tietäen, ja kyseisten yhtiöiden uutisia, tilastoja ja suunnitelmia tutkien, ja lohen sesonkimyyntiin, kaupankäyntiin ym. faktoihin tutustuen olen tehnyt lohifirmojen osakkeilla sievoisen summan rahaa viimeisten parin vuoden aikana. Sievoisen summan. Ostakaa ihmiset norjalaista lohta!
NORJAN "KASSILOHI" on huonomakuista ja surkeaa mössöä!
vanha kunnon kirjolohi on paljon laadukkaampaa, kiinteää ja maukasta!
- hintatietoinen.
Onko Litlin hinta, siellä esim. meetwurstin hinta on yli 8 euroa, kun muualla on alle 6 euron.
- kiemunki
kerro mistä saa meetwurstia alle 6€ / kg ?
- kfjfkfjkdkxbkdkdlk
Lidlissä lohi on kalliimpaa, mutta siitäpä onkin leikattu pois se rasva-reunama, mikä sen nimi nyt sitten olikaan.
Ei silti, juuri se on meillä minun ja kissojen herkkua, joten ostan kalan prisman tai cittarin tiskiltä silloin kun halvennuksessa sattuu olemaan.
Mutta ns normikuluttajan kannalta lidlin kala on kokonaan hyödynnettävää ravintoa nahkaa lukuunottamatta, taviskauppojen kaloista se rasvareuna menee hukkaan kun pitää olla niin fiiniä.
Asiasta moottorisahan kautta takaisin meetwurstiin. Oma suosikkini on nykyään se rainbown meetwursti. On todella hyvälaatuista, taisi jopa olla lapin lihan valmistamaa?
- välistävetäjä
Ei se kauppias ja välikädet ole syyllisiä ruoan kalliisiin hintoihin. Käypäs ostamassa tosi kallista ruokaa torilta tai suoramyynnistä, joissa niitä välikäsiä ei ole.
- myyjäkö myyjä
Yhdenlaisia kauppiaitahan ne torimyyjätkin ovat. Sitä samaa kategoriaa eli ottavat vastaan ja välittävät eteenpäin hyvällä välimaksulla.
14,99/kg on käsittämätön hinta jo, kun miettii että sitä aina välillä myydään 7e/kg eivätkä kuljetuskustannukset ole muuttuneet tässä sen kummemmin. - kkxkfkfxkfkkflf
myyjäkö myyjä kirjoitti:
Yhdenlaisia kauppiaitahan ne torimyyjätkin ovat. Sitä samaa kategoriaa eli ottavat vastaan ja välittävät eteenpäin hyvällä välimaksulla.
14,99/kg on käsittämätön hinta jo, kun miettii että sitä aina välillä myydään 7e/kg eivätkä kuljetuskustannukset ole muuttuneet tässä sen kummemmin.Nii mitku torilta saa tuoretta, siksi ihmiset maksaa enemmän.
Totuus: paikallinen maajussi kuskaa perunakuorman aamulla ässään. Sen jälkeen jatkaa torille ja myy siellä. Minun logiikan mukaan saan ne perunat ässästä tuoreempana. Ainakin puolet halvemmalla. - raiteelta 1
myyjäkö myyjä kirjoitti:
14,99/kg on käsittämätön hinta jo, kun miettii että sitä aina välillä myydään 7e/kg eivätkä kuljetuskustannukset ole muuttuneet tässä sen kummemmin.Muistaakseni yksilöpakattu kevyesti suolattu Rainbowin silli maksaa 20€ verran kilolta. Ilman Rainbovii kalliimpi.
- 1980-luku
kkxkfkfxkfkkflf kirjoitti:
Nii mitku torilta saa tuoretta, siksi ihmiset maksaa enemmän.
Totuus: paikallinen maajussi kuskaa perunakuorman aamulla ässään. Sen jälkeen jatkaa torille ja myy siellä. Minun logiikan mukaan saan ne perunat ässästä tuoreempana. Ainakin puolet halvemmalla.Muistan, kun nuorena sällinä kävin usein pienen maalaiskaupungin torilla. Kerran kesällä siellä oli perunakauppias, joka myi perunaa asuntovaunusta, josta oli tehty myyntikoju avaamalla toinen kylki vaunusta. Vaunun edessä oli ruskea aaltopahvikyltti, jossa luki: "Biorynaamisesti viljeltyä pehunaa".
Muistan vieläkin elävästi sen paikan ja kyltin. Traumatisoiduin syvästi, sillä olin juuri edellisenä keväänä kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa vahvan laudaturin äidinkielessä. Myyjä ei osannut kirjoittaa, eikä taatusti edes tiennyt, mitä on biodynaaminen viljely (sehän on taikauskoon perustuvaa huuhaata).
- Mon Santo!
Kallista on.
Tahi naudanpaisti.
Sikahintaista!
Lienee tarkoitettu vettä koko EU väestö rehuruualle. - välistä vetoja
Kyllä kalatukku ja kauppa vetää härskisti välistä. Tämänpäivän hinnalla kalatukku Hätälä maksaa kalastajalle kokonaisesta hauesta 1 euron/kg ja kalastajan tekemästä haukifileestä 4,20 euroa/kg.
Kun kala käy Oulussa muutaman päivän, niin kaupan tiskissä saman hauen kilohinta oli pompsahtanut 13.90 /kg. - 65 v ilman ruokaa
Rupee treenaa.
https://www.youtube.com/watch?v=UQwjXXyu144
https://www.youtube.com/watch?v=sflRp7xYeiM- juu juu
Valetta. Ihminen ei selviä mitenkään kuukauttakaan ilman ruokaa, eikä 2-3 pävää kauempaa ilman vettä.
- kalamies68
Ihan hyvä että tulee hintaa, lohi on arvokkaampaa kuin 3 euroa kilo vaikka onkin broilerilohta. 15 euroa/kilo on kuitenkin jo kasvattilohesta liikaa, se maku on kuitenkin aika paljon vaisumpi ja tunkkaisempi kuin villilohessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265093Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123695Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861288Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2711231- 591155
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941096Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2031012