Kristitty tiedemies

Tatli voittaa

Emeritusprofessori Matti Leisolan haastattelu tv7-kanavalla teki minuun vaikutuksen.

On huikeaa nähdä ikänsä tiedemaailmassa häärännyt mies niin vakuuttuneena Jumalan olemassaolosta.
Näitä kavereita ei lienee montaa maailmassa.

55

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatli voittaa
      • joopa joo

• Tatli voittaa
        joopa joo kirjoitti:

Toi käytiin jo palstalla.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12224233

"Toi käytiin jo palstalla."

Niinkö?

Hyvä että keskustellua on jo käyty mutta Leisolan meriitit asettavat riman uskottavalle keskustelulle melkoisen korkealle jota yksikään palstalainen ei kykene mielestäni ylittämään.
        Montako professoria luulet täällä kommentoivan?

• Tatli voittaa kirjoitti:

"Toi käytiin jo palstalla."

Niinkö?

Hyvä että keskustellua on jo käyty mutta Leisolan meriitit asettavat riman uskottavalle keskustelulle melkoisen korkealle jota yksikään palstalainen ei kykene mielestäni ylittämään.
        Montako professoria luulet täällä kommentoivan?

Muistaakseni Vanellus on proffa ja tieteenharrastaja dosentti.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

"Muistaakseni Vanellus on proffa ja tieteenharrastaja dosentti."

Ei kai? Itse muistelen, että Vanellus olisi opettaja.

• moloch_horridus kirjoitti:

"Muistaakseni Vanellus on proffa ja tieteenharrastaja dosentti."

Ei kai? Itse muistelen, että Vanellus olisi opettaja.

Useimmat proffathan on myös opettajia.:)

Juu, en ole ollenkaan varma, tuollainen musitikuva on vain jostain viestistään jäänyt.

• eivarmalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Th ei ole dosenttia nähnytkään.

• tieteenharrastaja
        eivarmalla kirjoitti:

Jopa omasta peilistä - ja siitä on lisäksi paperitkin.

• eivarmalla kirjoitti:

Olen sen verran utelias että kysyn: mistä neiti tällaista päättelee?

• Check this out

• Ypu!

"Sokeria ja hiivaa ja pulloon."

Tuo teki muhun vaikutuksen!

• Tatli voittaa

"Sokeria ja hiivaa ja pulloon."

No juu, enpä lähde suoraan kiistämään mutta epäilen kuitenkin vahvasti.
        Lisääppä sekaan vielä nestettä ja anna aikaa käymiseen niin johan alkaa wörkkimään:)

• Puolimutkainen

"Emeritusprofessori Matti Leisolan haastattelu tv7-kanavalla teki minuun vaikutuksen."

Kuuluukos sun uskontoon se että valehtelijat tekevä vaikutuksen?

"On huikeaa nähdä ikänsä tiedemaailmassa häärännyt mies niin vakuuttuneena Jumalan olemassaolosta."

No minusta se on aika käsittämätöntä, että periaatteessa fiksu mies, jolla on jopa keskinkertasia tieteellisia saavutuksia biokemian alueella, kärsii Jeesuspörinäisistä harhoista ja valehtelee korvat heiluen.

"Näitä kavereita ei lienee montaa maailmassa."

No onneks ei.

Jokainen tieteenvastanen valehtelija on liikaa.

• Tatli voittaa

"No minusta se on aika käsittämätöntä, että periaatteessa fiksu mies, jolla on jopa keskinkertasia tieteellisia saavutuksia biokemian alueella, kärsii Jeesuspörinäisistä harhoista ja valehtelee korvat heiluen."

Minusta olisi hauskaa nähdä sinut "puolimutkainen" ja Leisola vastakkain julkisessa keskustelussa....:)

• Puolimutkateisti
        Tatli voittaa kirjoitti:

"No minusta se on aika käsittämätöntä, että periaatteessa fiksu mies, jolla on jopa keskinkertasia tieteellisia saavutuksia biokemian alueella, kärsii Jeesuspörinäisistä harhoista ja valehtelee korvat heiluen."

Minusta olisi hauskaa nähdä sinut "puolimutkainen" ja Leisola vastakkain julkisessa keskustelussa....:)

"Minusta olisi hauskaa nähdä sinut "puolimutkainen" ja Leisola vastakkain julkisessa keskustelussa....:)"

Mikäs siinä, jos keskustelu käydään kirjallisena, julkisena ja älyllistä rehellisyyttä kunnioittaen. Leisola vaan tänne kehiin. On täällä kuulemma Reinikainenkin käyny ja häntä koipien välissä luikki pakoon kun Moloch & co eivät nielleetkään Reinikaisen skeidaa samalla tavalla kuin kaatumaseurojen Jeesuspörinäiset hörhöt.

Minusta olisi hauskaa nähdä sun kirjottavan sen ensimmäisen kommentin joka a) rehellinen ja/tai b) järkevä.

• Tatli voittaa
        Puolimutkateisti kirjoitti:

"Minusta olisi hauskaa nähdä sinut "puolimutkainen" ja Leisola vastakkain julkisessa keskustelussa....:)"

Mikäs siinä, jos keskustelu käydään kirjallisena, julkisena ja älyllistä rehellisyyttä kunnioittaen. Leisola vaan tänne kehiin. On täällä kuulemma Reinikainenkin käyny ja häntä koipien välissä luikki pakoon kun Moloch & co eivät nielleetkään Reinikaisen skeidaa samalla tavalla kuin kaatumaseurojen Jeesuspörinäiset hörhöt.

Minusta olisi hauskaa nähdä sun kirjottavan sen ensimmäisen kommentin joka a) rehellinen ja/tai b) järkevä.

"Mikäs siinä, jos keskustelu käydään kirjallisena, julkisena ja älyllistä rehellisyyttä kunnioittaen. Leisola vaan tänne kehiin. On täällä kuulemma Reinikainenkin käyny ja häntä koipien välissä luikki pakoon "

Tästä voit lukea Leisolan meriiteistä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Leisola

Tähän voit lisätä omasi:

Naurattaa jo valmiiksi :) :):)

• Puolimutkateisti
        Tatli voittaa kirjoitti:

"Mikäs siinä, jos keskustelu käydään kirjallisena, julkisena ja älyllistä rehellisyyttä kunnioittaen. Leisola vaan tänne kehiin. On täällä kuulemma Reinikainenkin käyny ja häntä koipien välissä luikki pakoon "

Tähän voit lisätä omasi:

"Tästä voit lukea Leisolan meriiteistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Leisola"

Luettu on.Keskinkertainen biokemisti, joka ei oo julkaissut ainoatakaan tieteellistä julkasua, joka tukis kreationismia. Erittäin mielenkiintosta. Vai mitä? Hih hih.

"Tähän voit lisätä omasi:"

- olen rehellinen
        - olen älyllisesti rehellinen
        - olen objektiivinen
        - hyväksyn tieteen tulokset
        - en lainauslouhi
        - en vääristele
        - en ole kaksinaamainen
        - en valehtele
        - en oo uskonnollinen hörhö
        - en usko Raamatun satuihin

Riittääkö?

"Naurattaa jo valmiiksi :) :):)"

Mies se tulee räkänokastaki, muttei tyhjännaurajasta. Siinäpä naureskelet omalle typeryydelles.

• Tatli voittaa

"Tästä voit lukea Leisolan meriiteistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Leisola"

Luettu on.Keskinkertainen biokemisti, joka ei oo julkaissut ainoatakaan tieteellistä julkasua, joka tukis kreationismia. Erittäin mielenkiintosta. Vai mitä? Hih hih.

"Tähän voit lisätä omasi:"

- olen rehellinen
        - olen älyllisesti rehellinen
        - olen objektiivinen
        - hyväksyn tieteen tulokset
        - en lainauslouhi
        - en vääristele
        - en ole kaksinaamainen
        - en valehtele
        - en oo uskonnollinen hörhö
        - en usko Raamatun satuihin

Riittääkö?

"Naurattaa jo valmiiksi :) :):)"

Mies se tulee räkänokastaki, muttei tyhjännaurajasta. Siinäpä naureskelet omalle typeryydelles.

"Riittääkö?"

Toki, mutta rehellisyyden nimessä:

"Bioprosessitekniikan professori"
        "Kemian ja materiaalitieteiden tiedekunnan dekaani"
        "Sveitsin teknillisen tutkimusryhmän johtaja (v. 1981-88)"....

...ym. ym. ym....

Leisola on kiistattomasti tiedemies!

Mitä sinä olet?

Tähän voit lisätä omasi:

Sietääkin saada Huuhaa-palkintoja:

Wilder-Smith, Arthur E.: Luonnontieteet eivät tunne evoluutiota. (Die Naturwissenschaften kennen keine Evolution: Experimentelle und theoretisch Einwände gegen die Evolutionstheorie, 1981.) Suomentanut Matti Leisola. Porvoo Helsinki Juva: WSOY, 1981. ISBN 951-0-10867-7.

Scherer, Siegfried & Junker, Reinhard: Evoluutio – kriittinen analyysi. (Evolution: Ein kritisches Lehrbuch, 1998.) Avustajina Harald Binder ym. Suomeksi toimittanut Matti Leisola. Lahti: Datakirjat, 2007. ISBN 978-951-98558-4-4.

Pieniä kertomuksia suurista asioista, Wilhelm Busch. Datakirjat Oy 2002.

Älykkään suunnitelman idea - silta luonnontieteen ja teologian välillä, W. A. Dembski. Datakirjat Oy 2002.

Myytti apinaihmisistä, Marvin L. Lubenow. Datakirjat Oy 2005.
        ______

Perhana. Ei taidakaan olla sama Wilhelm Busch joka teki Maxin ja Moritzin. Mutta kumpi näistä - pastori vai ikivanha lääkäri?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Busch_(pastor)

http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Busch_(surgeon)

• Puolimutkateisti
        Tatli voittaa kirjoitti:

"Riittääkö?"

...ym. ym. ym....

Leisola on kiistattomasti tiedemies!

Mitä sinä olet?

""Riittääkö?"

...ym. ym. ym....

Leisola on kiistattomasti tiedemies! "

Niinpä. En oo missään kieltänytkään etteikö Leisola olis keskinkertanen tiedemies.

Mutta jospa jätettäis tuo sun kiemurtelu ja mennään oleellisimpaan asiaan:

Esittäisitkös yhdenkin Leisolan TIETEELLISEN julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?

Yksikin Leisolan tieteellinen julkasu hänen uraltaan, joka tukee kreationismia. Yksi (1) julkasu riittää!

"Mitä sinä olet?"

No en ainakaan epärehellinen kreationisti, joka valehtelee tieteenvastasesti kreationisten uskomustensa vuoksi.

• Voittiko Tatli?

""Riittääkö?"

...ym. ym. ym....

Leisola on kiistattomasti tiedemies! "

Niinpä. En oo missään kieltänytkään etteikö Leisola olis keskinkertanen tiedemies.

Mutta jospa jätettäis tuo sun kiemurtelu ja mennään oleellisimpaan asiaan:

Esittäisitkös yhdenkin Leisolan TIETEELLISEN julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?

Yksikin Leisolan tieteellinen julkasu hänen uraltaan, joka tukee kreationismia. Yksi (1) julkasu riittää!

"Mitä sinä olet?"

No en ainakaan epärehellinen kreationisti, joka valehtelee tieteenvastasesti kreationisten uskomustensa vuoksi.

"Esittäisitkös yhdenkin Leisolan TIETEELLISEN julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?"

Liian helppoa esittää kysymys minulle.
        Esitä sama kysymys Leisolalle ja sitten olet asian ytimessä.
        Vain Matti itse voi rehellisesti vastata esittämmäsi kysymykseen.

• Puolimutkateisti
        Voittiko Tatli? kirjoitti:

"Esittäisitkös yhdenkin Leisolan TIETEELLISEN julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?"

Liian helppoa esittää kysymys minulle.
        Esitä sama kysymys Leisolalle ja sitten olet asian ytimessä.
        Vain Matti itse voi rehellisesti vastata esittämmäsi kysymykseen.

""Esittäisitkös yhdenkin Leisolan TIETEELLISEN julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?"

Liian helppoa esittää kysymys minulle."

Riippumatta siitä onko helppoo esittää kysymys tai ei, miksi et vastaa helppoon kysymykseen rehellisesti? Mikä estää? Uskonollisuudestas kumpuava epärehellisyytes vai mikä tekosyy?

"Esitä sama kysymys Leisolalle ja sitten olet asian ytimessä."

Toki voin kysyä. Mutta Leisola ei ookkaan täällä. Sinä oot. Miksi et kykene vastaamaan helppoon kysymykseen rehellisesti?

"Vain Matti itse voi rehellisesti vastata esittämmäsi kysymykseen."'

Kerrotkos mikä estää sinua vastaamasta rehellisesti?

Mehän molemmat tiedämme, että ainoa oikea rehellinen vastaus kysymykseeni:

On se, ettei Leisola oo julkassu ensimmäistäkään tieteellistä julkausua, ossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon. Ei ainootakaan.

Näin ollen minä oon se joka kykenee vastaamaan rehellisesi. Mikä ei tietenkään yllätä ketään, koska sinä oot kreationisti ja minä en.

• Tatliko voitti?

""Esittäisitkös yhdenkin Leisolan TIETEELLISEN julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?"

Liian helppoa esittää kysymys minulle."

Riippumatta siitä onko helppoo esittää kysymys tai ei, miksi et vastaa helppoon kysymykseen rehellisesti? Mikä estää? Uskonollisuudestas kumpuava epärehellisyytes vai mikä tekosyy?

"Esitä sama kysymys Leisolalle ja sitten olet asian ytimessä."

Toki voin kysyä. Mutta Leisola ei ookkaan täällä. Sinä oot. Miksi et kykene vastaamaan helppoon kysymykseen rehellisesti?

"Vain Matti itse voi rehellisesti vastata esittämmäsi kysymykseen."'

Kerrotkos mikä estää sinua vastaamasta rehellisesti?

Mehän molemmat tiedämme, että ainoa oikea rehellinen vastaus kysymykseeni:

On se, ettei Leisola oo julkassu ensimmäistäkään tieteellistä julkausua, ossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon. Ei ainootakaan.

Näin ollen minä oon se joka kykenee vastaamaan rehellisesi. Mikä ei tietenkään yllätä ketään, koska sinä oot kreationisti ja minä en.

"Näin ollen minä oon se joka kykenee vastaamaan rehellisesi."

Tsot tsot poju, jäitä hattuun.
        Edelleenkään en mene halpaan vaan kehoitan ottamaan yhteyttä itse Matti Leisolaan suoraan.
        Se on hyvin helppoa esim tätä kautta:

https://fi-fi.facebook.com/events/673991782671799/?ref=22

• Puolimutkateisti
        Tatliko voitti? kirjoitti:

Edelleenkään en mene halpaan vaan kehoitan ottamaan yhteyttä itse Matti Leisolaan suoraan.

""Näin ollen minä oon se joka kykenee vastaamaan rehellisesi."

Tsot tsot poju, jäitä hattuun."

Et tässä nyt jäitä kaipaa kukaan. Se mitä kaivataan on rehellisyyttä sulta. Vaatimus rehellisyydesta taitaai tietenki olla kertakaikkisen ylivoimanen vaatimus kun oot kreationisti.

"Edelleenkään en mene halpaan vaan kehoitan ottamaan yhteyttä itse Matti Leisolaan suoraan.

https://fi-fi.facebook.com/events/673991782671799/?ref=22"

Kerrotkos mihin ihmeen halpaan sinun pitäisi muka mennä?

Minähän kysyn sinulta yksinkertasta asiaa, johon kuka tahansa voi vastata:

Näytä yksikin Leisolan tieteellinen julkasu, jossa Leisola tunnustaa uskovansa Jumalaan ja kieltää evoluutioteorian.

Leisolan tieteellinen julkaisuluettelohan on tasan tarkkaan julkista tietoa.

En kysy yhtään mitään Leisolan motivaatioista vaan sitä mitä hän on julkassut. Hän on julkassut tietyt tieteelliset paperit. Ja kysymys kuuluu: Onko jokin niistä julkasuista sellanen, missä Leisola tuo ilmi uskonsa Jumalaan ja ilmaisee että evoluutio ei oo totta.

Luuletko tollo ettei tässä nyt tule kaikille ilmi täydellisesti se, että perikreationistista epärehellisyyttäs luikertelet ja yrität väistää vastaamatta suoraan ja yksinkertaseen kysymykseen?

• Tatliko voitti? kirjoitti:

>Tsot tsot poju, jäitä hattuun.

Niinpä. Leisola ei ole yhdessäkään tieteellisessä julkaisussaan puolustanut sanallakaan jumalaa tai kreationismia.

Varmaan juuri siksi yksikään palstan kreationisti ei koskaan halua keskustella Leisolan tieteellisestä työstä.

• jyriö

Suosittelisin puolimutkan ja Leisolan keskustelunaiheeksi hikitisejä, hehe, voisi tulla ikävä älyllistä keskustelua kun puolimutka yrittäisi sönköttää että kyyhkynmaidosta ja pulun märistä rintahöyhenistä se tissin kehitysajatus sai alkunsa.

• Tatli voittaa
      • Leisola oli leipätyössään ihan silkka "evolutionisti" ja myönsi darvinististen prosessien toimivan. Hänellä olisi myös esimerkiksi Puolimatkaa ja Reinikaista paremmat eväät (Päliköstä puhumattakaan) kaataa evoluutioteoria mutta ei näytä onnistuneen.

En vaivaudu nostamaan häntääni.

• Tatli voittaa
        naapurin.kissa kirjoitti:

Leisola oli leipätyössään ihan silkka "evolutionisti" ja myönsi darvinististen prosessien toimivan. Hänellä olisi myös esimerkiksi Puolimatkaa ja Reinikaista paremmat eväät (Päliköstä puhumattakaan) kaataa evoluutioteoria mutta ei näytä onnistuneen.

En vaivaudu nostamaan häntääni.

"Leisola oli leipätyössään ihan silkka "evolutionisti" ...

Jaa, onko lyödä todisteitakin pöytään?

• hohpoihpi
        Tatli voittaa kirjoitti:

"Leisola oli leipätyössään ihan silkka "evolutionisti" ...

Jaa, onko lyödä todisteitakin pöytään?

On. Näin Leisola kirjoittaa tieteellisessä artikkelissa.

"It is often said that random genetic methods to improve enzyme properties “rely on simple but powerful Darwinian principles of mutation and selection” (Johannes and Zhao 2006). We agree."

"That realization has motivated work at the other end of the spectrum, where the emphasis is on finding what works rather than predicting what works. Darwinian evolution is the inspiration behind this."

"Practical experience shows that directed evolution can produce remarkable changes that are, at present, not easily achieved by rational design."

http://link.springer.com/article/10.1007/s00253-007-0964-2

• Tatli voittaa
        hohpoihpi kirjoitti:

On. Näin Leisola kirjoittaa tieteellisessä artikkelissa.

"It is often said that random genetic methods to improve enzyme properties “rely on simple but powerful Darwinian principles of mutation and selection” (Johannes and Zhao 2006). We agree."

"That realization has motivated work at the other end of the spectrum, where the emphasis is on finding what works rather than predicting what works. Darwinian evolution is the inspiration behind this."

"Practical experience shows that directed evolution can produce remarkable changes that are, at present, not easily achieved by rational design."

http://link.springer.com/article/10.1007/s00253-007-0964-2

Onko Joulupukki todellinen?

Tottahan toki:

http://www.thelivingmoon.com/41pegasus/02files/Proof_that_Santa_Claus_is_Real.html

...get the point?

• hjohpihop

• hjohpihop kirjoitti:

En.

"En."

Et ymmärtänyt pointtia? Pointti on se, että kun kreationisti huomaa olleensa väärässä, hän ei myönnä sitä, kuten rehelliset ihmiset, vaan yrittää vaihtaa aihetta.

• Todellisuudentajunsa hukannut tuplasti huuhaa-palkittu ID-promoottori taikauskonveljiensä haastateltavana.

EVVVK

• Tatli voittaa

Huuhaa-palkinto sopii kovin huonosti Latsis-palkinnon viereen, vai mitä mieltä olet?
        Joku ei nyt täsmää...

Huuhaa-palkinto sopii kovin huonosti Latsis-palkinnon viereen, vai mitä mieltä olet?
        Joku ei nyt täsmää...

Leisola ansaitsi molemmat: oikeasta työstään Latsiksen (ehkä) ja taikauskontäyteisestä ID-hevonpaskasta ja roskakirjojen suomennoksistaan Huuhaat (varmasti).

• hopphopi
        Tatli voittaa kirjoitti:

Joku ei nyt täsmää...

Luuletko tollo että Leisola hyödynsi ID:n oppeja voittaakseen Latsiksen? NO EI! Leisola oli tieteellisessä työssään "evokki", vaikka omassa päässään halusikin uskoa muuhun. Evolutiivisten mekanismien toimintaa hän ei töissään kieltäny vaan hyödynsi niitä. Uran jälkeen ja työn ulkopuolella hän saa höpöttää ihan mitä tahtoo, eikä siihen kukaan puutu.

...get the point?

• Tatli voittaa
        hopphopi kirjoitti:

Luuletko tollo että Leisola hyödynsi ID:n oppeja voittaakseen Latsiksen? NO EI! Leisola oli tieteellisessä työssään "evokki", vaikka omassa päässään halusikin uskoa muuhun. Evolutiivisten mekanismien toimintaa hän ei töissään kieltäny vaan hyödynsi niitä. Uran jälkeen ja työn ulkopuolella hän saa höpöttää ihan mitä tahtoo, eikä siihen kukaan puutu.

...get the point?

"Luuletko tollo että Leisola hyödynsi ID:n oppeja voittaakseen Latsiksen? "

Tottakai hyödynsi, onhan kaveri uskonut Jumalaan jo 60- luvulta saakka eikä koskaan ole vakaumustaan keneltäkään missään kieltänyt.
        Latsis tuli vuonna -87 joten ID-vuosia oli muutamia jo takana ennen palkintoa.
        Tämä on erittäin huomion arvoista!
        Matti ei ole koskaan piiloitellut uskoaan Jumalaan vaan päin vastoin ja silti tiedeyhteisö päätti palkita hänet mm. arvostetulla Latsis -palkinnolla.

Tottakai hyödynsi, onhan kaveri uskonut Jumalaan jo 60- luvulta saakka eikä koskaan ole vakaumustaan keneltäkään missään kieltänyt.
        Matti ei ole koskaan piiloitellut uskoaan Jumalaan vaan päin vastoin ja silti tiedeyhteisö päätti palkita hänet mm. arvostetulla Latsis -palkinnolla.

Hitto, että sä olet tyhmä!!!

• Puolimutkateisti
        Tatli voittaa kirjoitti:

"Matti ei ole koskaan piiloitellut uskoaan Jumalaan vaan päin vastoin ja silti tiedeyhteisö päätti palkita hänet mm. arvostetulla Latsis -palkinnolla."

Vai niin. Näyttäistikös tollo yhdenkin Leisolan tieteellisen julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?

Niin ja tosiaan yksikin julkasu riittää.

Eikös oo metkaa miten et taaskaan kykene vastaamaan haasteeseen? Mistähän muusta se kertoo kuin siitä, että oot yksinkertasesti yksinkertanen Jeesuspörinäinen tollo.

• Tatli voittaa
        illuminatus kirjoitti:

Hitto, että sä olet tyhmä!!!

"Hitto, että sä olet tyhmä!!!"

Siksikö että pidän professoria fiksumpana kuin sinua???

• Tatli voittaa

"Matti ei ole koskaan piiloitellut uskoaan Jumalaan vaan päin vastoin ja silti tiedeyhteisö päätti palkita hänet mm. arvostetulla Latsis -palkinnolla."

Vai niin. Näyttäistikös tollo yhdenkin Leisolan tieteellisen julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?

Niin ja tosiaan yksikin julkasu riittää.

Eikös oo metkaa miten et taaskaan kykene vastaamaan haasteeseen? Mistähän muusta se kertoo kuin siitä, että oot yksinkertasesti yksinkertanen Jeesuspörinäinen tollo.

"Näyttäistikös tollo yhdenkin Leisolan tieteellisen julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?"

Tuo kysymys tulisi esittää itselleen Matti Leisolalle ihan vain pelkästään väärin ymmärryksen vuoksi.
        Luulisin että Matti sinulle henkilökohtaisesti vastaisi jos vain uskaltaisit rehellisesti häneltä itseltään kysyä :)

Ei, vaan siksi, koska et osaa erottaa Leisolan tiedetyötä tämän siviiliroskasta.

• Voittiko Tatli?
        illuminatus kirjoitti:

Ei, vaan siksi, koska et osaa erottaa Leisolan tiedetyötä tämän siviiliroskasta.

"Ei, vaan siksi, koska et osaa erottaa Leisolan tiedetyötä tämän siviiliroskasta."

Etkö tiedä että Leisola on ollut harras kristitty jo 60-luvun lopulta saakka?

Kristitty tieteentekijä on kokenut varmasti monia haasteita uransa aikana mutta silti saavuttanut uskottavan aseman tiedeyhteisössä ja saanut tunnustusta sekä jopa palkintoja
        Eikö tämä olekkin ihmeellistä?

• Voittiko Tatli? kirjoitti:

"Ei, vaan siksi, koska et osaa erottaa Leisolan tiedetyötä tämän siviiliroskasta."

Etkö tiedä että Leisola on ollut harras kristitty jo 60-luvun lopulta saakka?

Kristitty tieteentekijä on kokenut varmasti monia haasteita uransa aikana mutta silti saavuttanut uskottavan aseman tiedeyhteisössä ja saanut tunnustusta sekä jopa palkintoja
        Eikö tämä olekkin ihmeellistä?

Olen tiennyt Leisolan vakaumuksesta luultavasti jo ennen sinun syntymääsi. Sillä ei nyt vaan ole mitään väliä tieteellisen työn kannalta uskooko tiedemies työnsä ulkopuolella metsän pikku peikkosiin, tonttu-ukkoihin, jumaliin vai ei mihinkään niistä.

Jos tieteellisissä töissä noudatetaan tieteen metodologiaa, niin silloin uskomuksilla ei väittämiä perustella - eikä niin Leisola myöskään tee. Leisola on tieteellisissä töissään kiltisti metodologinen naturalisti, eikä siis myöskään selitä entsyymien käyttäytymistä mystisillä taikavoimilla.

Se sitten, että hän työnsä ulkopuolella puuhastelee ID-roskan kanssa, on tietysti vallan helvetin typerää, mutta ihmisillä on usein omituisia vapaa-ajan harrastuksia.

• Puolimutkateisti
        Tatli voittaa kirjoitti:

"Näyttäistikös tollo yhdenkin Leisolan tieteellisen julkasun, jossa hän tuo esiin uskonsa Jumalaan ja sen ettei usko evoluutioon?"

Tuo kysymys tulisi esittää itselleen Matti Leisolalle ihan vain pelkästään väärin ymmärryksen vuoksi.
        Luulisin että Matti sinulle henkilökohtaisesti vastaisi jos vain uskaltaisit rehellisesti häneltä itseltään kysyä :)

"Tuo kysymys tulisi esittää itselleen Matti Leisolalle ihan vain pelkästään väärin ymmärryksen vuoksi."

Voin kyllä esittää sen sinullekin aivan hyvin. Me molemmat voimme nimittäin tarkastaa Leisolan julkasut. Mikä estää sinua löytämästä sitä pyytämääni julkasua? (Paitsi mahdollinen osaamattomuutesi)

Minä tiedän, että Leisola ei oo julkassut yhtään evoluutioteorian vastasta tieteellistä julkasua. Ei yhtään.

"Luulisin että Matti sinulle henkilökohtaisesti vastaisi jos vain uskaltaisit rehellisesti häneltä itseltään kysyä :)"

Mahdollisesti.

Mutta mikäs estää sua vastaamasta rehellisesti? Me molemmat voimme tarkastaa Leisolan julkasut. Mikä estää sinua löytämästä sitä pyytämääni julkasua? (Paitsi se mahdollinen ylitse käymätön osaamattomuutes).

Sinähän se täällä Leisolaa hehkutat. Nyt katsottiin millä perustein. Joudumme yhdessä toteamaan, että Leisolan tutkijan uralla ei oo mitään tekemistä hänen uskonnollisten hörhöilyjensä kanssa.

Koskeeko tämä professoreita yleensä? Hienoa, sillä Leisolan vapaa-ajan fundisajatuksia ei monikaan sivistysmaailman proffa jaa.

Proffilla ei harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta tosin ole suuremmin harrastusta väitellä uskovaisten kanssa, kun parempaakin tekemistä on.

• Voittiko Tatli

Kyllä Google tietää :)

• söin hänet

Teistä muista en tiedä, mutta minua naurattaa:

"Tauluista tehty 2011 mennessä yli 1400 erilaista korttia, joista on painettu postikortteja yli 86 miljoonaa kappaletta.
      Katso taidemaalari Kimmo Pälikön koko esittely KP-ART linkissä
      Kyllä, luit oikein - 86 miljoonaa kappaletta!"

http://krea6000.blogspot.fi/2014_01_01_archive.html

Postikorteillahan se todistetaan.

• Tämä naurattaisi mutta parempi olla nauramatta: Leisola lyhyesti sanoen valehtelee.

Kysymys: Todistavatko ihmisen ns. surkastuneet ruumiinosat (esim. häntäluu) evoluutiosta?

Leisola vastaa: Eivät, koska evoluutiolla tarkoitetaan uuden syntymistä, ei entisen surkastumista.

http://nuotta.com/matti-leisola/evoluutio-vs-luominen-bilsan-maikalle-kampeen

Kampi kyllä naurattaa. Yleensähän tässä fraasissa on kampa monikossa.

• söin hänet

Tämä naurattaisi mutta parempi olla nauramatta: Leisola lyhyesti sanoen valehtelee.

Kysymys: Todistavatko ihmisen ns. surkastuneet ruumiinosat (esim. häntäluu) evoluutiosta?

Leisola vastaa: Eivät, koska evoluutiolla tarkoitetaan uuden syntymistä, ei entisen surkastumista.

Tämäkin naurattaa: "Lohikäärmeet ovat edelleen kiinalaisten käyttämiä symboleja. Ostin Kiinan matkallani kylpytakin, jonka selässä oli lohikäärmekuvio."

So what? :-D

• spällymälöö

Tämä naurattaisi mutta parempi olla nauramatta: Leisola lyhyesti sanoen valehtelee.

"Rappeutuminen / surkastuminen ei ole evoluutiota" on kielellisesti ja tieteellisesti samanarvoinen väite kuin "kylmää ilmaa tuova tuuli ei ole tuulta" tai "laskuvesi ei ole vuorovettä." Leisola näköjään vähät välittää totuudellisuudesta - tuossa linkissä näkyy olevan muutakin vastaavaa kieroilua.

Tämäkin on aika hauska (harvennus minun): "Siinä kuvataan yksityiskohtaisesti miten syvä on ihmisen ja ns. apinaihmisten välinen ero. olivat nykyihmistä
        k o o k k a a m p i a ihmisiä, ei mitään esi-ihmisiä.

• Oi voi:

"Ensinnäkin kaikki aiemmat ns. tieteelliset ikämäärittelyt ovat olleet kysymyksenalaisia ja ristiriitaisia. - Toiseksi Jumalalla yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja päinvastoin…"

Suomeksi: En ole varma. Siis Jumala.

• jyri.kop.

Minä olen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      86
      3619
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2056
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      195
      1971
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1444
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      343
      1414
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1147
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      13
      1034
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      84
      1001
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      29
      935
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      69
      867
    Aihe