PLO ja Neljä Ilmestyskirjan Hevosta

Ingenjör_81

Ilmestyskirja kertoo neljästä eri värisestä hevosesta, jotka aloittavat ahdistuksen ajan ja tuovat tuomion maailmaan:
1. Valkoinen - Antikristus ja eksytys
2. Punainen - Sota ja kiista
3. Musta - Romahdus ja puute
4. Vihreä - Sairaus ja kuolema

Ei ole vahinko, että Palestiinan (Jordanian) lipusta löytyvät juuri nuo värit ja on meille varoituksena.

"Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät. " - Daniel 12:10

40

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin näen

      Mielestäni Valkoisen ja punaisen hevosen aika käsillä. Musta hevonen on kärkkymässä omaa aikaansa, joka ei enää kaukana.

      • musta_vihreä_hevonen

        Maailmassa on yli miljardi nälkää näkevää ihmistä ja paljon on sillä nälkää näkemisen rajalla. - Mustan hevosen aikaahan tälläinen on.

        Vihreän (kuparinvihreän) hevosen meiningiä oli jo Hiroshima, Nagasaki ja Tshernobyl. - Maailmassa kuolee ihmisiä "kaikenlaisiin" syöpiin jatkuvasta ja aina vaan nuorempia ihmisiä.


      • Tälleenpä
        musta_vihreä_hevonen kirjoitti:

        Maailmassa on yli miljardi nälkää näkevää ihmistä ja paljon on sillä nälkää näkemisen rajalla. - Mustan hevosen aikaahan tälläinen on.

        Vihreän (kuparinvihreän) hevosen meiningiä oli jo Hiroshima, Nagasaki ja Tshernobyl. - Maailmassa kuolee ihmisiä "kaikenlaisiin" syöpiin jatkuvasta ja aina vaan nuorempia ihmisiä.

        Raamatussa Jeesus sanoo: Köyhät teillä on aina keskuudessanne.
        Nämä hevoset tarkoittanee ihan koko maailman laajuisia muutoksia, köyhyyksiä, luulen.


      • Ingenjör_81
        Tälleenpä kirjoitti:

        Raamatussa Jeesus sanoo: Köyhät teillä on aina keskuudessanne.
        Nämä hevoset tarkoittanee ihan koko maailman laajuisia muutoksia, köyhyyksiä, luulen.

        Tämä neljän sarja voidaan aina havaita olevan saatanan työtä, joka alkaa eksytyksellä, josta seuraa kiistaa, josta puolestaan seuraa puutee ja lopulta kuolema. Tätä tapahtuu siis jatkuvasti, mutta lopullinen täyttymys näille hevosilla alkaa ahdistuksen ajalla, kun Pidättäjä on otettu pois tieltä.

        Missään nimessä tämä ensimmäinen valkoinen hevonen ei ole Messias, sillä sillä on päässä seppele (kr. stefanos), mutta "viidennellä hevosella" Ilmestyskirjan 19. luvussa on päässään kruunuja (kr. diadem). Messiaalla ei myöskään ammuskele nuolia, vaan Hänellä on miekka. Nuolia ampuu saatana.

        "Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet..." - Efesolaiskirje 6:16


      • ...
        Tälleenpä kirjoitti:

        Raamatussa Jeesus sanoo: Köyhät teillä on aina keskuudessanne.
        Nämä hevoset tarkoittanee ihan koko maailman laajuisia muutoksia, köyhyyksiä, luulen.

        ...


    • väärä väri

      Ei ole vihreää hevosta, vaan hallava, joka tarkoittaa harmaata.

      • Neljäs on

        lehtivihreä väriltään.


      • Islamista löytyy
        Neljäs on kirjoitti:

        lehtivihreä väriltään.

        se lehtivihreä ja monesta niiden maiden lipun väristä myös.


    • -jarmo-

      Kysymys:
      Miten antirkistus ja eksytys voi olla voittajana lähtevä? ...ja voittamaan minkä?

      Olen kirjoittanut aiheesta laajemminkin:
      http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html

      Lisähuomio:
      Kirjakäärö, jota ei ole kukaan muu kuin karitsa voinut avata, on varmasti liian arvokas sisältääkseen antikristuksia tms. vaan pelastussuunnitelman ja sen toteutuksen.

      Valkea hevonen on kuninkaan pojan ratsu, joka lähti synnin voittajana voittamaan, eikä häviämään. Hänen kädessään on Joonatanin jousi, kun hän isänsä kanssa kävi lukuisissa voitollisissa taisteluissa, kunnes Daavid viimein sai kuninkuutensa.

      Punainen hevonen on Jeesuksen sana, miekka. Jeesus sanoi, ettei ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan jne...

      Musta hevonen on laki, jolla punnitaan tekojen mukaan ja hallava hevonen tulee perässä, joka on kuolema, jonka tehtävä on korjata edellisten hevosten tulos. Siinä kokonaisuudessa on kaksi tietä, armon tie ja lain tie, joissa nämä hevoset täyttyvät.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!.

        Täyttä huuuhaaata koko pelastussanoma !!!!!!!!!!!!!!!.


    • Kylläkyllä

      Kyllä lähtee voittamaan, siis eksyttämään sieluja. sitä tekee, on tehnyt.

    • Lukija1

      Pelastussanoman kannattaisi lukea tarkemmin Raamattua, että osaisi tulkita asiat oikein, muuten voi käydä niin, että muuttuu eksytyssanomaksi.

    • Näin ymmärrän

      Jarmo.

      Ilmestykirjasta.
      5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä.
      (Jeesus Kristus siis avaa kaikki 7 sinettiä, joten ei voi itse lähteä ensimmäisenä liikkeelle, vaan viimeisenä. Antikristus matkii Jeesusta.)

      Tässä on Herramme Jeesus Kristus tulossa.

      19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
      19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
      19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
      19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

    • Älkää Jumalan

      ilmoituksen valkoista muuttako mustaksi joka tekeytyy valkeuden enkeliksi.

    • Toivottavasti ei

      ihmiset syytä kahta säkkipukuistakaan kun Jerusalemissa sen 3,5 vuotta lyövät maata vitsauksilla ja ovat Jeesuksen todistajia. Toki en ihmettele jos heidät väärin tuomitaan ja eksyttäjät esittävä noista kahdesta väärää todistusta. Uskonnollinen ihminen voi olla kuin fariseus Jeesuksen aikaan eikä voi totuudessa aina pysyä, toki se mahdollisuus on kun tuntee Raamatun ilmoituksen ja nöyrästi uskoo sen hyvän totuuden.

    • Tuosta vihreästä

      hevosesta ei varmaan uskonnollisetkaan väärin ymmärrä, mutta odottavatko ja rakastavatko Jeesusta ja iankaikkista evankeliumia kuten on Ilmestyskirjassa kerrottu, tästä on kysymys nimenomaan valkoisesta hevosesta ja Jeesuksen 144 000 apostolista. Väärät profeetat tekevät valheellisia tulkintoja ja ajattelevat että temmataan uskovat pois ennen antikristuksen aikaa, mutta kannattaa pitää huolta ettei ole tyhmä uskoessaan Jeesukseen.

    • Ei muuteta, ei toki

      Ilmestyskirja:
      6:1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
      6:2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
      6:3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
      6:4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.
      6:5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
      6:6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
      6:7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
      6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
      6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
      _______________

      Nyt tulee Jeesus, tässä Ilmestyskirjan jakeessa.

      19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

    • Jos ensimmäisen

      sinetin jälkeen tulee antikristus niin silloin tulee sen 7-vuotisjakson alussa.

      • Luulen ma

        Miten sen nyt ottaa. Vai jättääkö ottamatta.
        Maapallo annettiin paholaiselle jo ammoin, Jeesuksen jälkeen. Paholaiseksi kutsutaan myös riivaajia, pahoja henkiä ja paholainen se on antikristuskin, omalla tavallaan. Se antikristus, joka sanoo olevansa jumala ja joka vaatii palvontaa, tulee myöhemmin.

        Eksyttäjä on kiristänyt otettaan. Se on Jumalan sallimaa sekin. Siinä erotellaan jyvät akanoista ja vilja lusteesta. Kestääkö ja tunnistaako uskova eksytyksen Jumalan sanasta. Vai nukkuuko, raamatun ilmauksilla, eikä valvo tilaansa. Ei myöskään elä lähellä Kristusta, jolloin siirtyy paholaisen leiriin. Sillä Jeesus sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä. Kaikki muut vie kadotukseen.
        Minun mielestä eksytyksen aikaa, joka voimistuu vielä.


    • Hävityksen kauhistus

      Jerusalemiin pyhälle paikalle tulee kuitenkin vasta 7-seitsenvuotis jakson puolivälissä ja sitä ennen on 3,5 vuotta Jeesuksen 144 000 apostolia ja kaksi säkkipukuista Jerusalemissa julistaneet sen iankaikkisen evankeliumin koko maailmaan. Puolivälissä alkaa se antikristuksen 3,5 vuoden hallinta-aika ja Jerusalemissa on se kumarrettava kuvapatsas ja pedon merkki tulee kaupankäynnin ainoana maksuvälineenä. Pedon sallitaan voittaa pyhät, näin on kirjoitettu, ja ihan mielettömiä ovat tempaukset ennen tätä. Ne, jotka voittavat pedon eikä merkkiä ota tulevat ensimmäisessä ylösnousemuksessa Jeesuksen tykö, kun Jeesus tulee sen 7-vuotisjakson lopussa ja enkelinsä kokoavat valtakuntaansa pääsevät, joiden nimet ovat elämänkirjassa, neljältä ilmansuunnalta. Tässä kerrotaan kuin Jeesus tulee taivaasta nimenomaan Isän Jumalan enkelien kanssa:

      ´ kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. ´ (2. Tess. 1:7-8)

      Autuaat kaikki, jotka odottavat ja rakastavat Jeesusta palavasti öljy astioissaan ja pysyvät totuudessa ihan kaikessa ilmoitetussa sanassa eivätkä tempauksia sijoita sellaisiin Raamatun ilmoituksen kohtiin jotka selvästi tarkoittavat vain joidenkin Herran tykö menemistä kuten tässä selvästi:

      ´ Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva". ´ (Ilmestyskirja 4:1)

      Ihan mieletöntä on tuosta edellisestä tehdä tempausoppia sen 7-vuotisjakson alussa ja osoittaa kyllä sellainen valheellista tulkintaa varmuudella.

    • -jarmo-

      YKSINKERTAISESTI:
      Voittaja joka on jo voittanut, joka tulee lopulta voittamaan, mikä se on?

      Niille jotka ihmettelevät että Jeesus avaa käärön sinetit, eikä voisi olle itse käärössä olevan hevosen ratsastaja samaan aikaan: Koko ilmestyskirja on lähes kokonaan yhtä metaforaa, eikä siinä olevat sinetit ole konkretiaa. Ei ole oikeita hevosia ja niiden ratsastajia, vaan se on kokonaan näkyvertauskuvaa.

      • juu-uu-ö

        Se on ainakin totta, että yksinkertaisempaakin luettavaa on olemassa kuin ilmestyskirja. Oikeastaan koko Raamattu tarvitsee apua selventämiseen, mistä kulloinkin se oikea sana löytyy.


      • Ingenjör_81
        juu-uu-ö kirjoitti:

        Se on ainakin totta, että yksinkertaisempaakin luettavaa on olemassa kuin ilmestyskirja. Oikeastaan koko Raamattu tarvitsee apua selventämiseen, mistä kulloinkin se oikea sana löytyy.

        Jos otat kirjaimellisesti, Ilmestyskirja on helppo ymmärtää, mutta vaikea uskoa.
        Jos otat kuvainnollisesti, Ilmestyskirja on vaikea ymmärtää, mutta helppo uskoa.


      • Näin on
        juu-uu-ö kirjoitti:

        Se on ainakin totta, että yksinkertaisempaakin luettavaa on olemassa kuin ilmestyskirja. Oikeastaan koko Raamattu tarvitsee apua selventämiseen, mistä kulloinkin se oikea sana löytyy.

        Vääriä tulkintoja valtavasti Raamatusta. Jehovat yksi esim.


    • filade
      • Ingenjör_81

      • ***

        Ilm.22:16 Jeesus ei ole kointähti vaan Aamutähti. Kointähti tarkoittaa muuta.


    • Avaa ymmärrystä

      Kiitos linkeistä.

    • Vaikka Jeesus on

      taivaaseen noussut, niin toimii myös apostoliensa kautta voittajana maailmassa ja kutsuu ihmisiä ristiään kantamaan ja maailman voittamaan. Tietysti noiden 144 000 apostolin kautta Jeesus toimii maailmassa sen ensimmäisen 3,5 vuoden ajan niistä 7-vuodesta, jonka lopussa Jeesus myös itse tulee konkreettisesti kuten Ilmestyskirjassa on kerrottu valkoisella hevosella ratsastavasta Jumalan sanasta, mutta ei tämä lainkaan tee tyhjäksi sitä että Jeesus noiden kahden säkkipukuisen todistajansa ja 144 000 apostolin kautta toimii voittajana vaikka istuu Isän oikealla puolella ja Raamatussa on kerrottu selvästi että kun nuo 144 000 surmataan maan päällä, niin tämä on myös voitto taivaassa Saatanasta Jeesukselle ja Isän Jumalan enkeleille ja paha heitetään alas maan päälle. Jokainen voi tämän lukea ja tietysti Jumalan iankaikkisen evankeliumin voitto on varmaa vaikka pahan maanpäällä annetaankin Jumalan pyhät voittaa ruumiillisesti, mutta ei lopullisesti tietenkään sillä kun Jeesus tulee niin kaikki pyhät voittajat kootaan Jeesuksen valtakuntaan. Tämä esittämäni on aika helppo ymmärtää ja myös kaksi vuosituhatta sitten Jeesuksen apostolit voittosanomaa evankeliumista julistivat ja monet uskoivat ja kastettiin ja täyttyivät Pyhällä Hengellä ja tätä kuvaa valkoinen hevonen ja kruunut (seppeleet) on apostoleilla ja jousi ja nuolet kuvaavat tässä ensimmäisessä sinetissä hyvää kuten Joosefille profetoi Jaakob:

      ´ Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin. Jousimiehet hätyyttävät häntä, ampuvat ja ahdistavat häntä. Mutta hänen jousensa pysyy lujana, ja hänen käsivartensa ovat notkeat Jaakobin Väkevän avulla, kaitsijan, Israelin kallion, isäsi Jumalan, avulla, joka sinua auttakoon, Kaikkivaltiaan avulla, joka sinua siunatkoon, antakoon siunauksia taivaasta ylhäältä, siunauksia syvyydestä alhaalta, siunauksia nisistä ja kohdusta. Sinun isäsi siunaukset kohoavat yli minun vanhempaini siunausten, yli ikuisten kukkulain ihanuuden. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, veljiensä ruhtinaan päälaelle. ´ (1. Moos. 49:22-26)

      Samoin Jeesuksen sotajousesta on kerrottu tässä:

      ´ Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle. Sillä kotijumalat puhuvat tyhjiä, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä, puhuvat valheunia, lohduttelevat turhilla. Sentähden he saavat lähteä matkaan kuin lammaslauma ja kärsivät vaivaa, kun ei ole paimenta. Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa, Juudan heimosta, ja asettaa sen ikäänkuin kunniaratsuksensa sodassa. Siitä on lähtevä kulmakivi, siitä kiinnityspaalu, siitä sotajousi, siitä lähtevät käskijät kaikki. Ja he ovat niinkuin sankarit, jotka polkevat katujen lokaa sodassa. He sotivat, sillä Herra on heidän kanssansa; ja häpeään joutuvat hevosilla-ratsastajat. Minä teen väkeväksi Juudan heimon ja autan Joosefin heimoa. Minä saatan heidät kotiin, sillä minä armahdan heitä, ja he tulevat olemaan, niinkuin en minä olisi heitä hyljännytkään. Sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa, ja kuulen heidän rukouksensa. ´ (Sakarja 10:1-6)

      Kun Herran päivä on lähellä, niin kesä on lähellä ja viikunapuuhun ovat lehdet tulleet kuten nähdään kuuden päivän sodassa Israelin saaneet Jerusalemin ja länsirannan hallintaansa, ja pakanakansat sitä vastaan sotivat kovasti ja tahtovat jakaa Israelin maan ja Jerusalemin sillä eivät tunne Israelin Herraa Jeesusta. Varotaan uskonnollista penseyttä tai vääriä profeettoja ja apostoleja, jotka sotivat Israelia ja Jeesusta vastaan näissä asioissa.

      Ensin on evankeliumin ja Jeesuksen apostolien valkoinen hevonen voittajana kuten Saa-tana alas taivaasta tullaan heittämään ja vasta sen jälkeen Jeesus itse tulee pahan valtakunnan tuhoamaan ja senkin aika on se 3,5 vuotta ja hävityksen kauhistus on pyhällä paikalla Jerusalemissa ja sitä kaupunkia kutsutaan tässä ajassa Egyptiksi ja Sodomaksi, ja Sadam -nimestä saadaan 666 (60 1 4 1 600) heprean kirjaimilla.

      • Miekka on hyvä

        Jumalan antama taisteluväline lähietäisyydellä ollessa silmästä silmään, mutta jousi on hyvä taisteluvälinen internetin kautta hajotettaessa valheen ja murhan isän linnakkeita ja sitä eksytystä mammonan ja muun laittomuuden kautta tehdessään. Tietysti sekä hyvän Jeesuksen että pahan Saatanan puolella ovat miekat ja jouset käytössä taistelussa, jota Jeesuksen opetuslapsina saamme käydä taivaan avaruudessa olevia pahuuden henkivaltoja vastaan. Ihmisten kautta nämä kaksi tahoa toimivat mutta taistelu ei meillä ole silti ihmisiä vastaan jotka elävät vailla valoa sydämessään Jeesuksesta kun eivät ole syntyneet vedestä ja Hengestä.


    • Korjataan selitykset

      1. Valkoinen - Jumalan evankeliumi Jeesuksen 144 000 apostolin toimesta
      2. Punainen - Sota
      3. Musta - Nälänhätä
      4. Vihreä - Antikristus ja eksytys ja Jeesuksen pyhien vainoa

      Jeesus tulee sitten valkoisella hevosella kun antikristus on hallinnut ensin 3,5 vuotta. Myös 1. sinetin valkoisen hevosen kausi kestää sen 3,5 vuotta, kuten on kerrottu kahdesta säkkipukuisesta todistajasta Jerusalemiissa. Tämä voittoisia iankaikkinen evankeliumi on kerrottu selvästi Ilmestyskirjassa ja sen johdosta Saa-tana voitetaan taivaassa ja alas heitetään ja silloin alkaa sen 4. vihreän hevosen hävityksen kauhistus ja hyökkää Jerusalemiin, sillä on Jumalan silmäteräkaupunki.

      • Tämä neljännen

        sinetin väkevä tuhopeto on Ilmestyskirjan ja Danien pantteripeto, jolla on leijonan kita ja karhun jalat ja kymmenen sarvea ja kerrottu Ilmestyskirjan luvussa 13 väkevänä eksytyksenä. Hevoset ovat eri asia kuin tämä petoeläinhahmot, näin ymmärrän, toki neljäs hevonen sopii pantteripetoon ja Danielissa neljäs valtakunta.


      • Kun hedelmistään
        Tämä neljännen kirjoitti:

        sinetin väkevä tuhopeto on Ilmestyskirjan ja Danien pantteripeto, jolla on leijonan kita ja karhun jalat ja kymmenen sarvea ja kerrottu Ilmestyskirjan luvussa 13 väkevänä eksytyksenä. Hevoset ovat eri asia kuin tämä petoeläinhahmot, näin ymmärrän, toki neljäs hevonen sopii pantteripetoon ja Danielissa neljäs valtakunta.

        puut tunnetaan niin valheen ja murhan isään sopii se neljännen sinetin hevosen tunnuspiirteet:

        ´ Ja minä näin, ja katso: vihreä hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta. ´ (Ilmestyskirja 6:8)

        Jeesus hyvänä paimenena paransi ja herätti kuolleista ja vapautti riivatut hyvään elämään ja hedelmistään tunnetaan.

        Antikristuksen ihmeenä mainitaan tuli taivaasta ja varmaan käytetään tuhoamaan vastustajat eli Jumalan pyhiä vastaan Jeesuksessa sitä käytetään.


    • Kun evankeliumia

      aletaan julistaa sen Jumalan Hengen sateen ja kevätsateeksi kutsuttu ennen kesää, jonka läheisyydestä Jeesus opetti meille opetuslapsilleen, niin tietysti myös vastustajan voimat alkaa toimia 2. sinetin sodalla, mutta ei ole sitä 4. sinetin hävityksen kauhistusta vielä sillä Saa-tanaa ei ole vielä heitetty alas siinä vaiheessa eikä myöskään se suuri tuuli ole voinut pakanakansojen merta villitä siihen suureen Jerusalemiin hyökkäämiseen, ja 200 miljoonaisen armeijan 4. sinetin avaamisessa saa pahuuden henkivallat aikaan ja Saa-tana on pimeyden henkivalta ja kerrottu nimensäkin myös Ilmestyskirjassa ja neljästä riivajasta jotka vapautetaan Eufratin varren Babyloniasta ja tämäkin tapahtuu tässä samassa yhteydessä ja Sadam nousee jotenkin jälleen valta-asemaansa sillä on Babylonian kuningas ja Nebukadnessarin seuraaja. Tässä Babylon kuitenkin poltetaan tulella ja Jerusalemiin hyökkäävät antikristuksen joukot ja hävityksen kauhistus on se kumarrettava kuvapatsas antikristuksesta, jonka nimestä saadaan laskettua se 666 ymmärrettävästi.

    • Jumalan antama

      valkoinen kuvaa vanhurskauttaan ja pyhyyttään ja Sardeen seurakunnasta voimme lukea tästä:

      ´ Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. ´ (Ilmestyskirja 3:4-5)


      Tätä Jeesuksen voitossa mukana olemista ihmisinä ja ristimme kantamista saamme janota ja myös mukana olla Herran hyvyydessä ja maailma meitä vihaa moninaisesti ja suurtakin voi ahditus olla. Ei sekoiteta Jumalan ilmoituksen valkoista punaiseen eikä mustaan eikä vihreään, joka on Kuolema, ja viimeisenä kukistetaan vihollisista ja Saa-tana on siinä pimeänä viikatemiehenä ja syvyyden enkelien nimet on annettu kreikaksi ja hepreaksi Ilmestyskirjassa myös (Ilm. 9:11):

      ´ Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon. ´

    • Raamatun ilmoitus

      seitsemän vuoden jaksosta ennen Jeesusta on täysin selvä:

      1) Iankaikkinen evankeliumi 144 000 Jeesuksen apostolin toimesta, kesto 3,5 vuotta

      2) Antikristuksen suuri sotajoukko 200 miljoonaa kymmenestä kansakunnasta, ja hävityksen kauhistuksen kesto 3,5 vuotta Jerusalemissa.

      3) Jeesus tulee ja tuhoaa pahan ja kokoaa pyhänsä ensimmäisessä ylösnousemuksessa:

      ´ Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta. ´ (Ilmestyskirja 20:4-6)

      Suuri joukko kaikista kansoista pelastuu valkoisissa vaatteissa ja palmun oksat on voittajilla kädessä Jeesuksen valtakunnan ja hääaterian koittaessa kun Uusi Jerusalem on alas laskeutunut maan päälle ja tuhatvuotinen valtakunta autuudessa alkaa. Tässä on toivomme ja suuri lohdutus Jeesuksessa ristimme kantaneina ja ylösnousseina ja tempauksesta on myös kerrottu ja tarkoittaa tätä ensimmäistä ylösnousemusta. Ensin kuolleet ja sitten vielä elossa olevat ja täsmälleen liitetty vain Jeesuksen takaisin tulemukseen enkeleineen ja kokoaa valitut voittajat neljältä ilmansuunnalta. Pysytään ja rakastetaan totuutta Jeesuksessa.

    • Sakarjassa valkoinen

      hevonen kerrottu näin:

      ´ Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä. Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan. Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata." Ja hän sanoi: "Menkää, kuljeksikaa maata". Ja ne kuljeksivat maata. Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa". ´ (Sakarja 6:5-8)

      Israelin pohjoiset sukukunnat ovat pohjoisessa maassa ja Jeesuksen apostolit tulevat Israelin kahdestatoista sukukunnasta.

      Miten tämä kaikki tapahtuu, nähdään lähitulevaisuudessa.

    • Ymmärretään nyt

      tämä asia selvästi että hevoset ovat eri asia kuin pedot, ja Jeesus myös hevosella ratsastaa tullessaan vertauskuvallisesti mutta Babylonian portto ratsastaa pedolla Ilmestyskirjassa vaikka tuo neljäs vihreä hevonen myös selvästi on huonoa hedelmää paljon tuottava, ja valitettavasti ihmiset ovat monesti eksytetyt sotiin ja vainoihin ja mielettömiin valheen ja murhan isän villityksiin.

      Ensimmäisen sinetin valkoinen hevonen on Isän Jumalan antamaa totuudellista eikä petollista ja valkoinen kuvaa Raamatussa aina hyvää vanhurskautta ja pyhyyttä.

      Tässä punainen kuvaa sotaa ja musta nälänhätää ja vihreä on Kuoleman eli Saatanan henkivallan tunnusväri, ja Jeesus on Elämä ja Valkeus eli valkoista kuvaavaa. Ei sekoiteta näitä selviä Jumalan profetioiden tunnusmerkkejä.

    • Profetioiden petoja

      ovat pantteri ja leijona ja karhu ja neljäs valtakunta mainitaan Danielissa. Valkoinen hevonen on Jumalan vertauskuvaa, ja vihreä hevonen on vastustajansa vertauskuvaa ja sisältää nuo kolme petoeläintä myös Jumalan vertauskuvassa. Toki myös Jeesusta kuvataan Juudan leijonana, mutta uhrilammas ja kyyhkynen ovat muita Jumalan vertauskuvia, ja ihmiset kaloina ja koirina ja sikoina ja lampaina vertauskuvallisesti ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe