MISTÄ LÖYTÄÄ RAITIS SEURAKUNTA?

Siunausta

Kaipaan todella paljon seurakunnassa olemista mutta en tiedä mistä löytäisin enään raitista seurakuntaa?

Koko etelä-suomen helluntaiseurakunnat vaikuttavat olevan täysin hukassa, helluntai pastorit lukevat kaiken sallituksi mitä itse haluavat ja raamatussa vain ne kohdat luetaan mitkä kelpaavat omalle mielelle.

Kamalin kokemukseni on Keravan Helluntaiseurakunnasta jota vetää Meklin suku ja pääpastori näyttää vain "konttaavan perässä". En ole eläessäni nähnyt niin ylimielistä porukkaa kuin siellä ja myös muilta uskovaisilta kysyttyäni totesimme että siinä seurakunnassa ei jumalan rakkaus paljoa välity.

122

2538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama ongelma

      Minäkin tahtoisin löytää seurakunnan. Elämä on nykyään niin kiireistä että ei tahdo jäädä aikaa eri seurakuntien tutkimiseen eikä kylmiltään uskalla mukaan mennä.

      • Siunausta

        Kyllä samaa mieltä!

        Saanko kysyä että missä päin vaikutat?

        Helpottavaa tietää etten olen täysin yksin asiani kanssa, ahdistaa välillä kun on niin kovin yksinäinen uskonsa kanssa.


      • Siunausta kirjoitti:

        Kyllä samaa mieltä!

        Saanko kysyä että missä päin vaikutat?

        Helpottavaa tietää etten olen täysin yksin asiani kanssa, ahdistaa välillä kun on niin kovin yksinäinen uskonsa kanssa.

        * Kannattaa mennä seurakunta yhtyteen, ehdottomasti. Jos Kerava on noin kaamea, nii sitä voi karttaa, ja oppikin sieltä tuntuu olevan ihan hukassa. Mutta lähimpään h-seurakuntaan/kirkkoon, joka on kuitenkin Jumalan seurakunta, ja jossa Raamattu on ainut opin ohje ja perustus. Sinne vaan, tätdellistä et löydä mistään, et, ennen kuin ollaan temmattu täältä pois, siellä kotona vasta ollaan täydellisiä. Tee vaan parhaasi, mihin seurakuntaan sitten menetkin, ole nöyrä Jumalan sanan edessä, ja rukoile paljon seurakunnan puolsesta, silloin sinä olet löytänyt parhaan mahdollisen hengellisen kodin ! Seurakunta elämä on lihan kuoleman paikka, jos mielii olla Sanalle uskollinen ! Enkeleitä siellä on harvoin, mutta voi ollakin, olihan Ilm. seitsemän seurakunnan johtahatkin enkeleitä. Ja Paavali sanoo, ja kehoittaa ottamaan luokseen evankeliumin työntekijöitä, ja siinä voi saada vaikka ihan tietämättään enkeleitä vieraakseen, seurakunta elämä on kiinnostavaa ja mielenkinntoista, mutta kukaan ei ole sanonu sen olevan lihalle helppoa. ! Jos siellä lihan ja sielullinen alkaa viihtymään, ollaan pois serk totuudesta !


      • sama ongelma.
        Siunausta kirjoitti:

        Kyllä samaa mieltä!

        Saanko kysyä että missä päin vaikutat?

        Helpottavaa tietää etten olen täysin yksin asiani kanssa, ahdistaa välillä kun on niin kovin yksinäinen uskonsa kanssa.

        Helsingissä. Tänä iltana aion kuulostella mitä Taivaan ja maan väliltä -ohjelmassa sanotaan. http://www.radiodei.fi/?sid=1

        Kuuntelen Radio Deitä päivittäin, en nyt jatkuvasti mutta tietyt ohjelmat, kuten esim. Raamattu kannesta kanteen.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Kannattaa mennä seurakunta yhtyteen, ehdottomasti. Jos Kerava on noin kaamea, nii sitä voi karttaa, ja oppikin sieltä tuntuu olevan ihan hukassa. Mutta lähimpään h-seurakuntaan/kirkkoon, joka on kuitenkin Jumalan seurakunta, ja jossa Raamattu on ainut opin ohje ja perustus. Sinne vaan, tätdellistä et löydä mistään, et, ennen kuin ollaan temmattu täältä pois, siellä kotona vasta ollaan täydellisiä. Tee vaan parhaasi, mihin seurakuntaan sitten menetkin, ole nöyrä Jumalan sanan edessä, ja rukoile paljon seurakunnan puolsesta, silloin sinä olet löytänyt parhaan mahdollisen hengellisen kodin ! Seurakunta elämä on lihan kuoleman paikka, jos mielii olla Sanalle uskollinen ! Enkeleitä siellä on harvoin, mutta voi ollakin, olihan Ilm. seitsemän seurakunnan johtahatkin enkeleitä. Ja Paavali sanoo, ja kehoittaa ottamaan luokseen evankeliumin työntekijöitä, ja siinä voi saada vaikka ihan tietämättään enkeleitä vieraakseen, seurakunta elämä on kiinnostavaa ja mielenkinntoista, mutta kukaan ei ole sanonu sen olevan lihalle helppoa. ! Jos siellä lihan ja sielullinen alkaa viihtymään, ollaan pois serk totuudesta !

        * Piti viel sanoa, että kun henki lepää ja hengellinen anti maistuu, Sana kelpaa ja sitä ikävöi, ja on Sanan nälkää, ja kun sitä saa seurakunnassa, se on terveen seurakunnan merkki, ei ikuiset bändit ja orkesterit ja muut vastaavat, nekin oikeassa ja oikein arvoasteikossa,, mutta tarkeintä on HENGEN ravinto, hengellisen ihmisen kasvu, ja se tapahtuu vain Sanassa ja rukouksessa Pyhän Hengen osallisuudessa, uskovien yhteydessä ja siunaus yhteisestä uskosta osallisuus. Hengen yhteydessä, ei kirjaimen ja ihmisen mielisissä karismoissa.


      • 777***
        Siunausta kirjoitti:

        Kyllä samaa mieltä!

        Saanko kysyä että missä päin vaikutat?

        Helpottavaa tietää etten olen täysin yksin asiani kanssa, ahdistaa välillä kun on niin kovin yksinäinen uskonsa kanssa.

        Juuri tänä aamulla herätessä mieleni täytti ahdistus ja pelkokin siitä, kun en vaan ole löytänyt sellaista seurakuntayhteyttä, jossa kohtaisin aidosti Herran läsnäolon ja jonka tuntisin kodikseni.

        Asun täällä pääkaupunkiseudulla, mutta en ole mieleistäni seurakuntaa vielä löytänyt.

        Tästä syystä oli helpottavaa nähdä tämä aloitus, että täällähän on meitä seurakunnattomia ihan useita.

        Voi, kunpa löytäisimme toisemme ja voisimme yhdessä kokoontua rukoilemaan, lukemaan Raamattua ja laulamaan Herralle kiitoslauluja!


      • Näkökulmaa

        Pelkosi on turha.Löydät Jumalan sieltä missä olet juuri nyt.


    • DoctorT

      YSTÄVÄT HYVÄT,aika on vain tällainen.

      Omalta kohdaltani tuntemukset ja näkemykset aivan samat.

      EHDOTANKIN, kokoontukaa yhteen samanmieliset.Lukekaa Sanaa, laulakaa kunnon lauluja ja rukoilkaa. HERRA ILMESTYY TEILLE JA TEIDÄN KAUTTANNE!

      • Siunausta

        Kyllä ja kiitos hienosta ideasta!

        Kunhan entisestä seurakunnasta saamani arvet parantuvat ja olen valmis taas kohtaamaan muita uskovaisia, tahdon lähteä toteuttamaan ideaa!


      • Siunausta kirjoitti:

        Kyllä ja kiitos hienosta ideasta!

        Kunhan entisestä seurakunnasta saamani arvet parantuvat ja olen valmis taas kohtaamaan muita uskovaisia, tahdon lähteä toteuttamaan ideaa!

        Arpien ei tarvitse parantua. Riittää että haavat ovat parantuneet.

        Haavat paranevat välittömästi, mielipiteeni mukaan, silloin kun on anteeksiantavainen mieli. Enhän minäkään ole millään lailla katkera niille uskoville jotka ovat aiheettomasti antaneet minulle kadotustuomioita koska en usko kolminaisuusoppiin, tai niille jotka minua pilkkaavat. Minulle riittää Isä Jumala ja Jumalan Poika, sekä Jumalan voimavaikutus, Pyhä Henki, sisimmässäni.

        "Kuole" pian pois, sinä arpinen, niin sen jälkeen on helpompaa elää. Silloin tiedät mikä on oikea elämä.

        Jos arvetkin vielä pitkän ajan jälkeen kutittelee, niin saattapi olla niin, että sydämessä on anteeksiantamattomutta ja liiallista omaan napaan tuijottamista.


      • Näkökulmaa
        jumalan_pete kirjoitti:

        Arpien ei tarvitse parantua. Riittää että haavat ovat parantuneet.

        Haavat paranevat välittömästi, mielipiteeni mukaan, silloin kun on anteeksiantavainen mieli. Enhän minäkään ole millään lailla katkera niille uskoville jotka ovat aiheettomasti antaneet minulle kadotustuomioita koska en usko kolminaisuusoppiin, tai niille jotka minua pilkkaavat. Minulle riittää Isä Jumala ja Jumalan Poika, sekä Jumalan voimavaikutus, Pyhä Henki, sisimmässäni.

        "Kuole" pian pois, sinä arpinen, niin sen jälkeen on helpompaa elää. Silloin tiedät mikä on oikea elämä.

        Jos arvetkin vielä pitkän ajan jälkeen kutittelee, niin saattapi olla niin, että sydämessä on anteeksiantamattomutta ja liiallista omaan napaan tuijottamista.

        Mitä kolminaisuusopissa et nimenomaan usko?Onko sinulle selitetty mitä se tarkoittaa,sillä mainitsit juuri uskovasi kolminaisuusoppiin.Isään,poikaan,ja Pyhään Henkeen.He ovat yhtä niin,että heillä on yhteinen suunnitelma.He toimivat yhdessä yhteisen tarkoitusperän mukaan.He ovat täydellisesti yhtä ja yksimielisiä.


    • leni k

      Joku pastori kertoi kerran miehestä, joka etsi täydellistä seurakuntaa, kun ei vain tuntunut löytyvän. Pastori sanoi: jos löydät sellaisen, se ei ole enää täydellinen sen jälkeen kun sinä menet sinne. Tässä on hyvä opetus! Kaikki seurakunnat ovat erittäin vajavaisia, koska niissä on jäseninä erittäin vajavaisia ihmisiä.

      • Siunausta

        Joo tämä on perus mitä te hellarit heitätte ja monesti olen saman tarinan kuullutkin, ihan opettavainen on, mutta asia ei mennyt niin etteikö seurakunta olisi minulle kelvannut, vaan minä en kelvannut heille vaikka yritinkin niellä heidän kieroutuneita oppejansa.

        Seurakunnissa halutaan nykyään pitää taso korkealla että kehdataan ei uskovaisillekkin kertoa kuinka kova meno on ja itse en siihen sopinut.


      • Totisesti
        Siunausta kirjoitti:

        Joo tämä on perus mitä te hellarit heitätte ja monesti olen saman tarinan kuullutkin, ihan opettavainen on, mutta asia ei mennyt niin etteikö seurakunta olisi minulle kelvannut, vaan minä en kelvannut heille vaikka yritinkin niellä heidän kieroutuneita oppejansa.

        Seurakunnissa halutaan nykyään pitää taso korkealla että kehdataan ei uskovaisillekkin kertoa kuinka kova meno on ja itse en siihen sopinut.

        Aamen!


      • Jouduin lähtemään
        Siunausta kirjoitti:

        Joo tämä on perus mitä te hellarit heitätte ja monesti olen saman tarinan kuullutkin, ihan opettavainen on, mutta asia ei mennyt niin etteikö seurakunta olisi minulle kelvannut, vaan minä en kelvannut heille vaikka yritinkin niellä heidän kieroutuneita oppejansa.

        Seurakunnissa halutaan nykyään pitää taso korkealla että kehdataan ei uskovaisillekkin kertoa kuinka kova meno on ja itse en siihen sopinut.

        Niin, eikä tätä legendaa heitä vaan hellarit, vaan kyllästymiseen asti eräskin sellainen seurakunta Helsingissä, joka luulee olevansa ainoa ja oikeaoppinen, mutta heiltä puuttuu sieltä Jeesuksen läsnäolo, vaikka saarnat ovatkin aika raamatullisia.

        Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.


    • Raamatullinen känni

      Sananl. 31:6

      Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera.

      • niinkö meinaat

        Snl 31:6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.


        Eli, oletko menehtymässä, että pitäisi helpottaa tuskaista kuolemaasi, vai oletko kuolevan rinnalla, että tarvitset vatsasi takia viiniä, että se rauhoittuisi*??

        1Ti 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.


      • ei juopumiselle

        Efe 5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        Efe 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        Efe 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        Efe 5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        Efe 5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


      • #¤%&/(
        niinkö meinaat kirjoitti:

        Snl 31:6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.


        Eli, oletko menehtymässä, että pitäisi helpottaa tuskaista kuolemaasi, vai oletko kuolevan rinnalla, että tarvitset vatsasi takia viiniä, että se rauhoittuisi*??

        1Ti 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.

        Eikö ole hassua, että kaikkivoipan kirjassa ei mainita lääkkeistä mitään.
        Viinillä vaan pitäis pärjätä.


      • Näkökulmaa
        ei juopumiselle kirjoitti:

        Efe 5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        Efe 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        Efe 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        Efe 5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        Efe 5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        Ei se juopuminen tuokaan muuta kuin pahan masennuksen joksikin aikaa.Voisin kyllä joskus saunaoluen ottaa vaikken varsinainen oluen ystävä olekaan.Se ei ole synti vaan nautinto.Olen kyllä raitis muutoin,eikä pullo tai pari olutta tee kenestäkään aikuisesta ihmisestä alkoholistia.


      • Anonyymi
        #¤%&/( kirjoitti:

        Eikö ole hassua, että kaikkivoipan kirjassa ei mainita lääkkeistä mitään.
        Viinillä vaan pitäis pärjätä.

        Se pääjehu tykkää olla humalassa. Mitäpä muutakaan lopulta pystyy tekeen ikuisuudessa?
        Pari tuhatta vuotta, kun julle nai kaikkea mikä liikkui, niin se oli siinä.
        Lopulta se on ikuisuudessa viina ja huumeet, joilla paetaan ikuisesti jatkuvia uusia päiviä.


    • lähdepä tuosta liikk

      'Raitis seurakunta on siinä yksilössä, että on itse henkilökohtaisesti kuuliainen Kristukselle, jos haluaa uskontietä vaeltaa. Sillä mitä etsiä raitista seurakuntaa, jos oma elämä hakee niitä omia uomia, mikä ei tahdo elää ja taipua Jumalan tahdon alle.

      Eli, seurakunnan raittius lähtee ihmisestä itsestä. Sitä ei kuuluteta torilla, eikä turuilla, vaan sydämen alttarilla, joka rukouskammiossaan puhuu Jumalan kanssa asioita.

      ts. lähtökohtasi on väärä, jos etsit ihmisten rakennelmia, joissa kielletään raamatun sanan totuudet, eikä henkilökohtaisestikaan olla kuuliaisia.

      Tämä neuvoksi.

      • Siunausta

        En ymmärtänyt nyt ollenkaan, minä haluan olla kuuliainen jumalan tahdolle ja seurakunta ei mielestäni pohjaudu jumalan sanalle? Minä haluaisin saada seurakunnan yhteyden mutta en kelvannut seurakuntaan?

        Olen korviani myöten täynnä Helluntailaisuutta ja muita karismaattisia suuntauksia ja myös kirkkoa joka on täysin omia oppejaan vastaan.

        Onkohan nämä tällaiset lopunajan merkkejä?


      • lähdepä tuosta.
        Siunausta kirjoitti:

        En ymmärtänyt nyt ollenkaan, minä haluan olla kuuliainen jumalan tahdolle ja seurakunta ei mielestäni pohjaudu jumalan sanalle? Minä haluaisin saada seurakunnan yhteyden mutta en kelvannut seurakuntaan?

        Olen korviani myöten täynnä Helluntailaisuutta ja muita karismaattisia suuntauksia ja myös kirkkoa joka on täysin omia oppejaan vastaan.

        Onkohan nämä tällaiset lopunajan merkkejä?

        Etkö ymmärtänyt. Okei. Henkilökohtaisesti haluan elää todeksi Jumalan sanan.
        Mutta, en kuulu mihinkään kirkkokuntaan, koska he itse selittävät itsensä ulos raamatusta. Pitävät omia juhliaan, viettävät omanäköisiä ehtoollisiaan, sekä kieltävät raamatullisen sanan, selittäen ja tyhjentäen sen Jumalallisen auktoriteetin, mikä taas sana heitä velvoittaa.

        Siksi he palvelkoon ketä palvelkoon, mutten sitä Jumalanpalvelusta hae helluntalaisuudesta. En evl. stä, ja näistä vapaista suunnistakaan.

        Rakkaussuhde Kristukseen sieltä puuttuu. Ei sanat merkitse mitään, jos toiminta kattaa vain muotomenon, mitä kullekin kirkolle on muotoutunut isien palvelumuodosta.


      • Totisesti
        Siunausta kirjoitti:

        En ymmärtänyt nyt ollenkaan, minä haluan olla kuuliainen jumalan tahdolle ja seurakunta ei mielestäni pohjaudu jumalan sanalle? Minä haluaisin saada seurakunnan yhteyden mutta en kelvannut seurakuntaan?

        Olen korviani myöten täynnä Helluntailaisuutta ja muita karismaattisia suuntauksia ja myös kirkkoa joka on täysin omia oppejaan vastaan.

        Onkohan nämä tällaiset lopunajan merkkejä?

        Nämä ovat juuri niitä lopun ajan merkkejä. Saarnataan ja räpätään korvasyyhyyn. Sama meno se on täällä pohjoisemmassakin. Seurakunnat sairastaa, ei ole enään tervettä oppia. Ja se mikä minua risoo on se, että jotkut tyypit suosittelevat itseään joka mahdolliseen paikkaan. Eihän kukaan voi itseään suositella. Näinhän Sanassa sanotaan.


      • Näkökulmaa
        Siunausta kirjoitti:

        En ymmärtänyt nyt ollenkaan, minä haluan olla kuuliainen jumalan tahdolle ja seurakunta ei mielestäni pohjaudu jumalan sanalle? Minä haluaisin saada seurakunnan yhteyden mutta en kelvannut seurakuntaan?

        Olen korviani myöten täynnä Helluntailaisuutta ja muita karismaattisia suuntauksia ja myös kirkkoa joka on täysin omia oppejaan vastaan.

        Onkohan nämä tällaiset lopunajan merkkejä?

        Kyllä ne on.Et tatvitse maallistuneita seurakuntia.Usko Jeesukseen Kristukseen niin sinä pelastut,ja etsi myös Pyhää Henkeä.Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä herraa.


    • on hyvä

      seinäoki helluntaiseurakunta

      • minä vaan

        Eikös täällä samalla palstalla sanottu, että seinäjoen hellarit on muuttumassa homo-seurakunnaksi. Tiedä sitten onko totta, mutta jos on, niin mitäs hyvää siinä sitten on?


    • Näin asia on.

      Hakunilan kotikirkko ja Espoonlahden helluntaiseurakunta ovat ihan asiaa.

      Keravan helluntaiseurakunta oli yksi seurakunta joka otti torontolaisuuden vastaan.

      • Näin asiat.

        Ja Suonnon One Way Mission HOuse seurakunta on varmasti asiaa myös.


      • Totisesti
        Näin asiat. kirjoitti:

        Ja Suonnon One Way Mission HOuse seurakunta on varmasti asiaa myös.

        Jumala siunatkoon lisää One Way Missionia ja muita raittiita seurakuntia ja niiden saarnaajia.


      • Itse en kokenut
        Totisesti kirjoitti:

        Jumala siunatkoon lisää One Way Missionia ja muita raittiita seurakuntia ja niiden saarnaajia.

        "Jumala siunatkoon lisää One Way Missionia."

        Raamattua saarnataan, mutta onko siellä Jeesuksen läsnäolo?


    • Yhdessä voimakkaat

      Minusta seurakunnat toimivat aivan niin kuin ne ovat aina toimineet. Ongelmia tuottavat ennemminkin seurakuntalaiset silloin, kun he alkavat kyseenalaistaa kaikkea ja odottavat, että löytäisivät seurakunnan, jossa kaikki uskovat juuri niin kuin he itse uskovat. Kaikki muu paitsi oma usko on "epäraamatullista". Erilaisia mielipiteitä ei suvaita eikä asioista pystytä keskustelemaan avoimesti.

      • Siunausta

        Eli minun pitäisi vain hiljaa hyväksyä etten ole tarpeeksi "tasokas" seurakuntaan heidän mittakaavassa ja lopettaa kyseenalaistaminen? Kyllä nyt on rakastettu olo!

        Onneksi tajuan omilla pienillä avoillani että Jumala rakastaa minua tasan yhtä paljon kuin jokaista muuta ja herra ei todellakaan jaottele seurakunnassa niitä parempia vain tehtäviinsä!


      • älä ylpisty
        Siunausta kirjoitti:

        Eli minun pitäisi vain hiljaa hyväksyä etten ole tarpeeksi "tasokas" seurakuntaan heidän mittakaavassa ja lopettaa kyseenalaistaminen? Kyllä nyt on rakastettu olo!

        Onneksi tajuan omilla pienillä avoillani että Jumala rakastaa minua tasan yhtä paljon kuin jokaista muuta ja herra ei todellakaan jaottele seurakunnassa niitä parempia vain tehtäviinsä!

        En olisi asiasta niin varma.


      • Yhdessä voimakkaat
        Siunausta kirjoitti:

        Eli minun pitäisi vain hiljaa hyväksyä etten ole tarpeeksi "tasokas" seurakuntaan heidän mittakaavassa ja lopettaa kyseenalaistaminen? Kyllä nyt on rakastettu olo!

        Onneksi tajuan omilla pienillä avoillani että Jumala rakastaa minua tasan yhtä paljon kuin jokaista muuta ja herra ei todellakaan jaottele seurakunnassa niitä parempia vain tehtäviinsä!

        "Eli minun pitäisi vain hiljaa hyväksyä etten ole tarpeeksi "tasokas" seurakuntaan heidän mittakaavassa ja lopettaa kyseenalaistaminen? Kyllä nyt on rakastettu olo!

        Onneksi tajuan omilla pienillä avoillani että Jumala rakastaa minua tasan yhtä paljon kuin jokaista muuta ja herra ei todellakaan jaottele seurakunnassa niitä parempia vain tehtäviinsä!"

        Ei, vaan sinun pitää vain hyväksyä, ettei ole olemassa seurakuntaa, jossa kaikki uskoisivat ja ajattelisivat samalla tavoin kuin sinä. Jumalan rakkaus ei riipu seurakunnasta ja uskon "laadusta". Jumalan rakkaudella ei ole rajoja. Seurakuntia muodostavat ihmiset eivätkä ne koskaan siis ole täydellisiä.

        Seurakunta on vahva, kun sen jäsenet ovat toisiaan kohtaan avoimia ja rehellisiä. Eikä erimielisyyksien anneta horjuttaa uskoa.


      • Siunausta
        älä ylpisty kirjoitti:

        En olisi asiasta niin varma.

        Mistähän et ole aivan varma?

        Minäkään en ole enään seurakunnista yhtään varma, taitavat kaikki olla täyttä huuhaata.


      • Siunausta
        Yhdessä voimakkaat kirjoitti:

        "Eli minun pitäisi vain hiljaa hyväksyä etten ole tarpeeksi "tasokas" seurakuntaan heidän mittakaavassa ja lopettaa kyseenalaistaminen? Kyllä nyt on rakastettu olo!

        Onneksi tajuan omilla pienillä avoillani että Jumala rakastaa minua tasan yhtä paljon kuin jokaista muuta ja herra ei todellakaan jaottele seurakunnassa niitä parempia vain tehtäviinsä!"

        Ei, vaan sinun pitää vain hyväksyä, ettei ole olemassa seurakuntaa, jossa kaikki uskoisivat ja ajattelisivat samalla tavoin kuin sinä. Jumalan rakkaus ei riipu seurakunnasta ja uskon "laadusta". Jumalan rakkaudella ei ole rajoja. Seurakuntia muodostavat ihmiset eivätkä ne koskaan siis ole täydellisiä.

        Seurakunta on vahva, kun sen jäsenet ovat toisiaan kohtaan avoimia ja rehellisiä. Eikä erimielisyyksien anneta horjuttaa uskoa.

        Et ilmeisesti pysty ymmärtämään mitä ajan takaa.

        On olemassa seurakuntia jossa jokainen on yhtä arvokas ja tiedän sen, koska sellainen on ollut kotiseurakuntani ja muuton vuoksi minulla ei ole mahdollisuutta enään siellä käydä joka on todella surullista.

        On myös olemassa seurakuntia jossa jaotellaan ihmisiä eri kasteihin ja oppi on ihan oman mielen mukaan keksittyä.

        Ja minä hyväksyn ja tiedostan ettei ole seurakuntaa jossa jokainen ajattelisi samalla tavalla kuin minä mutta sitä en voi ymmärtää että he jumalan antamien ohjeiden mukaan sulkevat osan porukasta pois seurakunnasta.

        Kiitos keskustelusta ja mukavaa että sain myös fiksuja kommentteja.

        "Yhdessä voimakkaat"

        Kanssasi en halua enään keskustella asiasta koska et selvästikään edes halua ymmärtää tilannettani ja suoraan sanottuna pahennat sitä entisestään.

        Onneksi Herra nostaa aina surusta, siihen uskon!


      • Yhdessä voimakkaat
        Siunausta kirjoitti:

        Et ilmeisesti pysty ymmärtämään mitä ajan takaa.

        On olemassa seurakuntia jossa jokainen on yhtä arvokas ja tiedän sen, koska sellainen on ollut kotiseurakuntani ja muuton vuoksi minulla ei ole mahdollisuutta enään siellä käydä joka on todella surullista.

        On myös olemassa seurakuntia jossa jaotellaan ihmisiä eri kasteihin ja oppi on ihan oman mielen mukaan keksittyä.

        Ja minä hyväksyn ja tiedostan ettei ole seurakuntaa jossa jokainen ajattelisi samalla tavalla kuin minä mutta sitä en voi ymmärtää että he jumalan antamien ohjeiden mukaan sulkevat osan porukasta pois seurakunnasta.

        Kiitos keskustelusta ja mukavaa että sain myös fiksuja kommentteja.

        "Yhdessä voimakkaat"

        Kanssasi en halua enään keskustella asiasta koska et selvästikään edes halua ymmärtää tilannettani ja suoraan sanottuna pahennat sitä entisestään.

        Onneksi Herra nostaa aina surusta, siihen uskon!

        "Et ilmeisesti pysty ymmärtämään mitä ajan takaa."

        Vasta nyt avasit ajatteluasi kunnolla.

        Keravan luterilainen srk ainakin on sellainen, jossa jokainen on samanarvoinen, vaikka näkemykset vaihtelevat ääriliberaalista helluntailaiseen. Yhteinen toiminta ja rukoilu tekee vahvaksi.


    • Crazy Pentecostals
    • Kyllä lähtii vyörymään puolustuspuheita !!

      Hyvä että olet rohkea näkemään totuuden,, sitä Herra Rakastaa ja halua auttaa sua eteenpäin.

      Nyt on nimittäin että nykyseurakunnat jotka muuttuu kaikki pikku hilja kirkkoxi sen hengen kautta joka vaikuttaa ja vastustaa kokonaan Puhtauutta ja Pyhyyttä.

      Mitä muuta se vois olla tänä päivänä kun ei opeteta Uskovaille,, jotka ovat tulleet uskoon,,,,, että heidän tulis tulla Puhtaax Pyhixi ???

      Koska Puhdistettu Seurakunta Herra nostaa jonka Hän on päässyt Puhdistamaan niin että jäseneet On tulleet Pyhiä..

    • Ei se ole Jumalasta

      Helluntailaisuus on langennut uskonto, ev.lut. kirkkoakin syvemmällä.

    • Saa von arola

      Tiesittekö, että eduskunnassakin on jo neljä homoa ja yksi helluntailainen?

    • Tuntomerkit

      Ainoastaan Raamatussa ja yksin Jeesuksessa pysyvä seurakunta on tosi uskovien yhteisö.
      Jos näiden rinnalle ja tilalle tuodaan jotain muuta, niin se on antikristillistä korvausteologiaa.
      Pysy kaukana sieltä missä palvotaan ihmisiä ja ihmisen tekemiä kuvia, äläkä mene sinne missä katekismukset ja mariankuvat ovat varastaneet pääosan.

    • Näin asia on.

      Keravan helluntaiseurakunnassa on se epäraitis ylistyksen teologia jota on käynyt opettamassa Nokia Mission Campokset. Mutta juuret ovat -90 luvulla Seppo Kohvakan aikana kun torontolaisuus tuli suomeen.

      KOhvakkahan perusti Keravan Cityseurakunnan myös.

      • Jalat maassa

        Väärin!

        Keravan helluntaiseurakunta ei lähtenyt mukaan Kohvakan uuden viinin teologiaan, vaan mies joutui itse lähtemään pois.

        Kerava ei edelleenkään edusta torontolaisuutta, eikä muutakaan höyry-oppia. Se on tämän päivän ihmisille sopiva seurakunta, niille, jotka eivät haikaile 60 -luvun nutturamaailmaan, mutta haluavat kuitenkin olla juurtuneena Raamatun opetukseen.


      • Anonyymi
        Jalat maassa kirjoitti:

        Väärin!

        Keravan helluntaiseurakunta ei lähtenyt mukaan Kohvakan uuden viinin teologiaan, vaan mies joutui itse lähtemään pois.

        Kerava ei edelleenkään edusta torontolaisuutta, eikä muutakaan höyry-oppia. Se on tämän päivän ihmisille sopiva seurakunta, niille, jotka eivät haikaile 60 -luvun nutturamaailmaan, mutta haluavat kuitenkin olla juurtuneena Raamatun opetukseen.

        Se, mitä itse olen Keravalla nähnyt, pitää yhtä tuon kanssa. Asiallinen meno.


    • Näin asia on

      Kyllä Campokset ovat olleet opettamassa sitä ylistyksen teologiaa.

      Nuorten UTurn on sitä uuskarismaattista ylistysoppia ja vanhat antavat sen tapahtua.

      Pekka Perho oli SElkomaan apupastori ja ihan sama uuskarismaattinen sanoma molemmilla.

      Kyllä se Kerava lähti Kohvakan torontolaisuuteen ja Esko Rantalaa siedettiin vain pari vuotta kun yritti tervettä oppia siellä opettaa.

      Meklinin rouva edustaa tätä John Bevere Cindy Jabos AnaPaula karismaattisuutta.

      Ana Paulan ylistysoppi on Kervan hellareiden missio.

      • Näin asia on

        Ja sama Eetu Rahkonen siellä huseeraa keravan hellareissa kun Kohvakan torontoaikoina. Eetu Rahkonen ei ole missään julkisesti myöntänyt erehtyneensä kun makaili Helsingin jäähallin lattialla nauruherätys hurmoksessa.

        Ja Ylivainio tämän hurmahenkisyyden suomen helluntaihin toi. Seinäjoki ja Kerava edustavat hurmahenkisyyttä joka on on puettu "voimaevankeliumin" ja ylistysteologian kaapuun.


      • näin
        Näin asia on kirjoitti:

        Ja sama Eetu Rahkonen siellä huseeraa keravan hellareissa kun Kohvakan torontoaikoina. Eetu Rahkonen ei ole missään julkisesti myöntänyt erehtyneensä kun makaili Helsingin jäähallin lattialla nauruherätys hurmoksessa.

        Ja Ylivainio tämän hurmahenkisyyden suomen helluntaihin toi. Seinäjoki ja Kerava edustavat hurmahenkisyyttä joka on on puettu "voimaevankeliumin" ja ylistysteologian kaapuun.

        Pettynyt myös Seinäjokeen. Korvasyyhy kutkuttaa ja epäraitista oppia, silmillä suomut.


      • Näkökulmaa
        Näin asia on kirjoitti:

        Ja sama Eetu Rahkonen siellä huseeraa keravan hellareissa kun Kohvakan torontoaikoina. Eetu Rahkonen ei ole missään julkisesti myöntänyt erehtyneensä kun makaili Helsingin jäähallin lattialla nauruherätys hurmoksessa.

        Ja Ylivainio tämän hurmahenkisyyden suomen helluntaihin toi. Seinäjoki ja Kerava edustavat hurmahenkisyyttä joka on on puettu "voimaevankeliumin" ja ylistysteologian kaapuun.

        Jos kerran on ollut nauruherätyksessä on saanut itseensä demonin ,välttäkää semmoista.Pysykää kaukana seurakunnista,etenkin toronton oppeja opettavasta.Muistutan taas,että Kristuksen morsian on ainoa joka kelpaa Jumalalle.Veressä puhdistettu ja täynnä Pyhää Henkeä.Ehkäpä se on vielä tulevaisuutta,sillä vielä ei ole puhdistus tullut,mutta tulee varmasti kuten sanakin opettaa,esim,malakia kuudessa.Jumalan seurakunta on muuten kaikki maailman pyhityselämässä olevat,ja parannuksen tehneet kristityt.Jos näette niitä naurajia ja pomppijoita ym muuta kaaosmaista käytöstä jossakin kokouksessa,menkää ja potkaiskaa takamuksille se rauhoittaa kummasti hullunkin.


    • Harri Heinonennn

      Ana Paula ja Campokset ovat torontolaista ylistysteologiaa.
      Se on Keravan hellareiden missio nyt.

    • Jotain tällaista

      Tämän ketjun avaus on hyvä ja muutamat jakoivat samanlaisen kokemuksen: sitä omaa kotiseurakuntaa ei ole löytynyt ja tilanne ahdistaa. On monia seurakuntia, joissa julistetaan Jumalan Sanaa, ehtoollinen jaetaan ja seurakuntalaisilla on mahdollisuus osallistua pienpiireihin – seurakuntalaisten välillä on yhteyttä, jota kuvataan uskovien väliseksi rakkaudeksi. Miksi sitä kotiseurakuntaa ei sitten kuitenkaan löydy? Jotkut ovat kokeneet joissakin seurakunnissa epäraamatullista opetusta, epäraittiuden henkeä, väärähenkistä äärikarismaattisuutta ja sen sellaista. Esitän tässä muutaman ajatuksen, mikä saisi seurakunnan tuntumaan ”minun kotiseurakunnaltani”.

      1. Kotiseurakunta on seurakunta, jossa minua ohjataan ja rohkaistaan toimimaan niillä armolahjoilla, joita Jumala on minulle antanut. Kaikki Kristuksen ruumiin, seurakunnan jäsenet, ovat toimivia – seurakunta ei voi olla työntekijä, vaan Kristus-keskeinen. Palkatuilla työntekijöillä on työsopimuksen mukaiset tehtävät, mutta he antavat tilaa myös seurakuntalaisille, kuuluvathan uskovat hengelliseen papistoon.
      2. Seurakuntalaiset tutustuvat toisiinsa niin, että he ovat yhteydessä toisiinsa myös jumalanpalveluksen ulkopuolella. Kukaan ei jää ahdistavassa elämäntilanteessa yksin, eikä hänen ainoa mahdollisuutensa ole vain käydä alttarilla ”pikasielunhoidossa”. Jokaisella on joku ystävä, jolle jakaa elämäntilanteensa ja seurakuntalaiset toimivat yhdessä parhaansa mukaan auttaakseen jäsentään jaksamaan päivästä toiseen ja saamaan toivoa tulevaan. Uusia seurakuntalaisia kutsutaan koteihin ja erityisesti niitä, joiden tiedetään kärsivän yksinäisyydestä. Taloudellisessa ahdingossa olevia autetaan jakaen aineellista tukea.
      3. Pienpiirit ovat Raamatun tutkimisen lisäksi avoimia tutustumisen ja jakamisen paikkoja. Sinne on hyvä mennä, sillä tiedossa on, että jaettavien asioiden puolesta muut ovat rukoilleet. Yhteyttä pidetään mm. puhelimitse, tekstiviesteillä tai sähköposteilla.
      4. Seurakunnalla on työnäky viedä evankaliumia eteenpäin monella tavalla. Jokaisen ”pieni paikka” on samalla tehtävä viedä ilosanomaa Jeesuksesta muille, tavalla tai toisella. Kaikkia rohkaistaan tähän. Ei riitä, että sanottaisiin ”voit aina rukoilla ja uhrata kymmenyksiä” – seurakunta ei tyydy yleisiin, kaikille kuuluviin tehtäviin, vaan etsii armolahjojen mukaisia paikkoja, joissa seurakuntalaiset kokisivat iloa palvella Herraansa ja lähimmäisiään.

      • Vähin odotus

        Non niin, nyt on saatu jotain, joista oikean seurakunnan tunnistaisi ja joka voisi olle se minun kotiseurakuntani.
        Nimimerkki tuntomerkit sanoo, kuten kaikki ymmärrämme, että uskovien yhteisö on Jeesuksessa pysyvä seurakunta. Nyt kun tässä ketjussa on tuotu esille, että helluntailaisuus on ajan myötä monin tavoin vääristynyt ja epäraitista opetusta ja toiminta on monin paikoin, niin minne sitten voisi liittyä? Keravaa on kartettava, Seinjokeen ollaan pettyneitä, Marko Selkomaan sormen osoittamisella kaatamiset on tuomittu ja helluntaikirkon perustaminen ei ole Jumalasta, niin missä on se seurakunta, joka pysyy Jeesuksessa?

        Nimim. Jotain tällaista kuvaa eräitä piirteitä, jotka hyvään kristilliseen yhteisöön kuuluvat. Kyllä uskovan on saatava kokea, että seurakuntaan on hyvä mennä ja hänet hyväksytään sekä ihmisenä, että armolahjojen kanssa toimivana työtoverina.

        Onko meidän lopulta pakko myöntää, että omantunnon uskovista hyvin monet jäävät seurakuntien ulkopuolelle? Vai onko meidän vain käytävä paikkakunnan helluntaiseurakunnassa ja koettava jatkuvaa pahaa mieltä siitä, että äärikarismaattisuus on tuonut epäraittiuden henkeä, kirkon perustaminen riitaisuutta, naispastorit vääriä virkoja ja voimaevankeliumi sielullisuutta? Ei tunnu hyvältä, jos joudumme rehellisesti toteamaan helluntaiseurakunnassa käydessämme nimim. Näin asia on tavoin, että olemme mukana hurmahenkisessä toiminnassa emmekä Pyhän Hengen johdattamassa raittiissa seurakunnassa.

        Emme etsi ihannetta, olemme kaikki uskovat monin tavoin vajaita. Onko paljon vaadittu, että seurakunnassa saisimme elävää ravintoa hengellemme, yhteistä rakkautta ja tukea elämäämme sekä raitista toimintaa Pyhässä Hengessä? Eikö se ole vähintä, mitä voimme seurakunnalta odottaa?


      • Raitista uskoa
        Vähin odotus kirjoitti:

        Non niin, nyt on saatu jotain, joista oikean seurakunnan tunnistaisi ja joka voisi olle se minun kotiseurakuntani.
        Nimimerkki tuntomerkit sanoo, kuten kaikki ymmärrämme, että uskovien yhteisö on Jeesuksessa pysyvä seurakunta. Nyt kun tässä ketjussa on tuotu esille, että helluntailaisuus on ajan myötä monin tavoin vääristynyt ja epäraitista opetusta ja toiminta on monin paikoin, niin minne sitten voisi liittyä? Keravaa on kartettava, Seinjokeen ollaan pettyneitä, Marko Selkomaan sormen osoittamisella kaatamiset on tuomittu ja helluntaikirkon perustaminen ei ole Jumalasta, niin missä on se seurakunta, joka pysyy Jeesuksessa?

        Nimim. Jotain tällaista kuvaa eräitä piirteitä, jotka hyvään kristilliseen yhteisöön kuuluvat. Kyllä uskovan on saatava kokea, että seurakuntaan on hyvä mennä ja hänet hyväksytään sekä ihmisenä, että armolahjojen kanssa toimivana työtoverina.

        Onko meidän lopulta pakko myöntää, että omantunnon uskovista hyvin monet jäävät seurakuntien ulkopuolelle? Vai onko meidän vain käytävä paikkakunnan helluntaiseurakunnassa ja koettava jatkuvaa pahaa mieltä siitä, että äärikarismaattisuus on tuonut epäraittiuden henkeä, kirkon perustaminen riitaisuutta, naispastorit vääriä virkoja ja voimaevankeliumi sielullisuutta? Ei tunnu hyvältä, jos joudumme rehellisesti toteamaan helluntaiseurakunnassa käydessämme nimim. Näin asia on tavoin, että olemme mukana hurmahenkisessä toiminnassa emmekä Pyhän Hengen johdattamassa raittiissa seurakunnassa.

        Emme etsi ihannetta, olemme kaikki uskovat monin tavoin vajaita. Onko paljon vaadittu, että seurakunnassa saisimme elävää ravintoa hengellemme, yhteistä rakkautta ja tukea elämäämme sekä raitista toimintaa Pyhässä Hengessä? Eikö se ole vähintä, mitä voimme seurakunnalta odottaa?

        Nimimerkki "Vähin odotus" . Toit esille raittiin näkemyksen asiasta. Samoin kuin tuo uusi linkki.


    • vajavainen olet

      Älä nyt loukkaannu, kun sanon tämän. Kun löydät sen mielestäsi oikean ja täydellisen seurakunnan, niin sen jälkeen kun liityt siihen, seurakunta ei ole enää täydellinen.

      • näin

        Hyvin aivopesty tällä lauseella.


    • Löydä sinäkin
    • kuunteleva

      Sansan ja Jukka Norvannon raamattuluennot, erittäin hyviä !

    • Vähin odotus

      Vittaan nimim. Vajavainen olet viestiin. En loukkaannu, sillä kirjoitinhan juuri, että olemme kaikki monin tavoin vajaita, emmekä etsi mitään täydellistä ihannetta. Tämän ketjun alkupuolella sinun juttusi ehti kirjoittaa jo joku toinen ja siihen tuli myös asiallinen vastaus. Tässä yhteydessä viestisi ei osu maaliin lainkaan: vajavaiset ihmiset kaipaavat tässä ketjussa rakkaudellista, raitishenkistä ja rakkaudellista seurakuntayhteyttä - joka samalla on myös vajavainen ja myös tunnustaa sen.

      Uskova ei voi rakentua ja viihtyä seurakunnassa, jos sen julistus ja toiminta on räikeässä ristiriidassa Raamatun Sanan kanssa, jos seurakunta toimii epäraittiuden hengessä äärikarismaattisesti tai jos seurakunta on menettänhyt suolaisuutensa ja on muokauttautunut tämän maailman ajan mukaan. Yksin ja ilman seurakuntaa jääneet ovat usein syvästi haavoitettuja, murheissaan Suomen Siionin tilasta sekä sydämessään uskovien aitoa yhteyttä kaipaavia.

      Yhteydelle on olemassa myös ehtoja, kaikki kristillinen yhteys, ekumenia, ei ole Jumalan mielen mukaista. Uskova ei voi mennä jokaiseen harhaoppiseen yhteyteen vain siksi, että "koska täydellistä yhteisöä ei olekaan, niin voin aivan hyvin liittyä vaikka tuohon kristilliseen seurakuntaan". Kirkkojen maailmanneuvosto on yhteyttä, ekumeniaa, mutta hengellliseksi tuota yhteyttä on vaikea määritellä.

      Yhteys perustuu ennen kaikkea Raamatun Sanan totuuteen ja siihen, että seurakuntalaiset ojentautuvat elämässään Jumalan Sanan mukaan - kaikki se vajavaisuudessamme, armosta käsin. Jos totuuden henki, Pyhä Henki, ei ohjaa meitä, yhteys on teennäistä ja vain inhimillistä yristystä hyväksyä kaikki ja kaikenlainen toiminta. Seurakuntalaiset ovat jäseniä, joita Sanan totuus yksin yhdistää - Sanasta tulemme uskoon, Sanasta rakennumme, Sanasta saamme voimaa ja ohjausta elämäämme ja itse Jeesus Kristus on Sanassa.

      Ef. 4:25 "Luopukaa siis valheesta ja puhukaa toinen toisellenne totta, sillä me olemme saman ruumiin jäseniä."

      • Opetus on hyvää

        Kuuntelevalle: niin ovat, mutta ne eivät ole seurakunta. Sitä täällä etsitään ja kaivataan.


      • näin

        nimim. vähin odotus iso kiitos kirjoituksestasi.


      • Opetus on hyvää kirjoitti:

        Kuuntelevalle: niin ovat, mutta ne eivät ole seurakunta. Sitä täällä etsitään ja kaivataan.

        VÄHIN ODOTUS KIRJOTTAA TOSI HYVIN..


    • Ei oo enää

      Et löydä mistään enää raitista elävää seurakuntaa! Kaikissa seurakunnissa ja kirkkokunnissa on mätääKannattaa vaan pitäytyä terveeseen Jumalan Sanaan ja olla Jeesuken seurassa ja Hänen omanansa!

    • kii5

      Minä myös. En kyllä tiedä uskallanko luottaa enää mihinkään muuhun kuin Raamattuun. Julistaja toisena perään on paljastunut pahimmillaan jopa täysin harhaoppineeksi. Ei jaksa enää.

      • näin

        Samoin miettein.


      • Ei oo enää

        Luota vaan ainoastaan Raamatun sanaan kii5. Se on muuttumaton ja opastaa oikealla tiellä kulkemista Jeesuksen seurassa. Älä lue kuitenkaan 1991 painettua vesitettyä Raamattua. Se ei ole oikeaa Jumalan Sanaa enää. Samoin kaikki harhaoppisten kirjoittamat nk. Raamatut jätä pois kuvioista. Nekin ovat ihmisten vääntämiä muunnoksia. Jos osaat hebreaa tai kreikkaa, niin kannattaa tutkia alkuperäiskielillä Sanaa! Taivaaseen ei mene yhtään kirkkokuntaa tai seurakuntaa, joilla on jokin ihmisten antama nimi. Sinne pääsevät vain ne, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuken pelastajanaan. Ja on myöskin hyvä Raamtun Sanalle kuuliaisena ottaa uskovana uskovien upotuskaste. Se ei kuitenkaan ole pelastuksen ehto, vaan Jeesuksen vastaan otaminen elämään ja syntien tunnustaminen ja hylkääminen!


    • kummallinen joo joo

      Kunhan et liity Seta-uskontoon.
      Ne levittävät uskontoa postimerkin kautta.
      Homo Tom of Finlandin postimerkit ovat kaukana taiteesta. Ne ovat aidon taiteen pilkkaa. Porno ja irstaus ei ole taidetta.

    • äläeksy
    • hiukan sakeaa on

      Norvannolla on kyllä pääasiassa hyviä Raamatun selityksiä, mutta kasteasiaa ei hänkään uskalla tuoda esiin niin kuin se on Raamatussa.

      mikä lie syy siihen, onko pimeys vallalla vai pitääkö kuulla puuta jonka jossa pesä.

    • kosola

      Hei ! Jos haluat löytää hyvän seurakunnan niin voisin suositella Malmin Saalem seurakuntaa joka on siis Malmilla Helsingissä.
      Siellä on todella kivoja uskovia ihmisiä jotka uskoo Raamatun sanaan .
      Ota vaikka yhteyttä Mika Särkkään ,Tapani Vesalaiseen tai Raili Tanskaseen jotka siellä työskentelee he osaavat auttaa sinua varmasti ja olet tervettullut sinne varmasti.
      Siunausta elämääsi !

      • Tiedän Mika Särkän, kotoisin täältä Etelä-Pohjanmaalta. Olen kuullut hänen puheitaan muutaman kerran. Todella hyvän maun on jättänyt.


    • Spelttiläinen

      Tämän ketjun aloitus ei näköjään ole tuore. Asia säilyy voimassa.

      Sellainen on aika, että joka on uskon sydämeensä saanut, ei tule etsiytyä minnekään suuntaan. Sitten irrottautuminen jättää jäljen.
      Rukoilla voi kaiken muun rukouksen, aamuvartion, ohessa, jotta joskus kohtaa uskovaisia ja joiden kanssa voi kokoontua Jeesuksen Kristuksen nimessä.

      Omaan tutkiskeluun Raamatussa on Jeesuksen sanomisissa opetusta. Niin on myös kauttaaltaan Raamatussa mitä maalliseen elämiseen tulee. Taivaalliset asiat tulee ja toteaa siinä ohessa. Ei mitään uskonnollisia suorituksia tarvita.

      Onhan tämä outoa neuvoa että ei itse pidä etsiskellä mutta niin se vaan nyt on.

      • Voivoi

        Neuvo ei ole outo !

        Moni uskova, joka nöyrällä sydämellä etsii Jumalan tahtoa on päätynyt samaan !

        Olemme nyt ajassa, jossa Herra kasvattaa omiaan ja usein se tapahtuu yksinäisyydessä Herran kanssa kahden, jolloin Uskova juurtuu kunnolla ja vain Kristukseen !

        Mutta uskon, että tulee aika jolloin Pyhä Henki kokoaa ja yhdistää ne Herran valmistamat työntekijät elopellolle, mutta nyt ei siis vielä ainakaan ole ollut sen aika, vaan kuten sanoit, me odotamme sitä, milloin Pyhä Henki yhdistää, eli omin voimin ei kannata lähteä veuhtomaan, vaan tulee odottaa Herran aikaa !

        Mutta meitä siis Herra kasvattaa ja kouluttaa kutakin tahollamme, ja Hän yksin tietää milloin olemme valmiit ja milloin on aika lähteä Jumalan valmistamaan palvelutehtävään !


    • hihHops
    • Helluntaikansa

      Helluntaikansalaisia kokoontuu monilla paikkakunnilla perinteisen sanan tai vastaavan nimellä. He ovat pettyneet valtakirkkojen eksyttävään touhuun, eronneet näistä ja alkaneet kokoontua raamatun opetuksen merkeissä keskenään. Raitis opetus ja Pyhä Henki joka toimii kuten Raamatussa kerrotaan.

      http://www.helluntaikansa.fi/

    • Jos oikeaa Jumalan seurakuntaa etsit, niin sellainen ei löydy helluntalais lahkoista, vaan siitä, että ristiinnaulitset lihan himoinesi ja alat seuraamaan Herraa Jeesusta Kristusta, et enään siis lihan himojasi seuraillen, vaan Jumalan tahtoon alistuneena.

      Lahkot eivät edusta Jumalan seurakuntaa.

      • ihmettyyppi

        ja millähän meriitillä tuollaista jumalaista tekstiä työnnät tänne?

        mistä sinä tiedät kuka mitäkin himoa seuraa tai on seuraamatta kerro!?


    • Niin Raamattu opettaa että Hän puhdistaa Seurakunnan joka Hän nostaa Ylös..

    • urhouskowa

      Ei ole enään raitista seurakuntaa!..Itse seuraan pitkälti onko joitakin terveoppisia julistajia ja käyn sitten heitä kuuntelemassa.Ehtoolisen voi uskova nauttia,missä kirkossa vaan.

    • Onneksi täällä Etelä-Pohjanmaalla riittää raitishenkisiä seurakuntia. Meidänkin kaupungissamme on oman vapaaseurakuntani lisäksi erittäin hyvä helluntaiseurakunta sekä myös luterilainen seurakunta, jonka pastorit ovat aidossa sydämen uskossa.

      • kosola

        Puhut asiaa , on hyvä yhteys seurakunnilla muutenkin !


    • Jop_

      Olen jonkin verran hengaillut One Way Missionissa ja kokemukset hyviä. Seurakunnan ulkopuolisilta olen kuullut usesti seurakunnasta termin "raitis". Eli on käsittääkseni arvostettu seurakunta myös jäsenistön ulkopuolisillekin.

    • näppikäsi

      "MISTÄ LÖYTÄÄ RAITIS SEURAKUNTA?"

      Ei mistään. Jokaisessa seurakunnassa on juoppoja tai rikollisia. Tai naapureilleen ilkeitä ihmisiä. Vähintään ylimielisiä.

      • Ved.2

        Se on lopunajan seurakunta; maallisesti näkymätön, universaali pieni joukko. Lustetta ja lihallisuutta vaan on siedettävä omasta perspektiivistä, mikäli nyt tunnistaa Hengen raittiuden. "Konttaavia seurakuntapastoreita" ei kannata noteerata,
        muuten kuin rukoilemalla heidänkin puolestaan.


      • Lkbljg

        Kaikki seurakunnat ovat täynnä itsensäkorottajia sen sijaan, että antaisivat Jumalalle kunnian ja kiitoksen ja korottaisivat Hänen nimeään. Herätystä tai Jumalan Hengen vuodatusta on turha odottaa, jos tärkeintä on saada kunniaa ja huomiota itselle.


    • ttkkl

      Lyhyet hoitovälit on Rauhanyhdistyksellä!

    • Kontulassa

      Jos pääkaupunkiseudulta etsitään raitista seurakuntaa, niin yksi parhaista kokemuksista on kyllä Kontulan Metrokappeli. Siellä on ainakin nykyään todella hyviä tilaisuuksia, saarnat perustuu Sanaan, synti sanotaan synniksi mutta armoa unohtamatta. Ja tekevät paljon ulospäin suuntutuvaa työtä sekä diakonia työtä.Esimerkiski joka torstai ilmainen lounas vähäosaisille. Pastorit ei ole mitään korvasyyhymiehiä eikä virkamiehiä.

    • sivustaseurannut

      Valitettavasti on todettava se tosiasia,että kaikki uskonnonlliset yhteisöt ovat loppujen lopuksi hallinta neuroottisia rahankeruu järjestelmiä.Josta pitää vielä
      maksaa,että pääsee höynäytettäväksi ja eliitin(johdon) alistettavaksi.
      Eli ei niitä löydy.

    • Ljbkjbjh

      Kaikissa seurakunnissa on sellaisia tosi ärsyttäviä päällepäsmäreitä, jotka omivat kaikki mahdolliset työmuodot itselleen, työntävät itseään esille kokoajan, määräilevät muita, muodostavat kuppikuntia ja nokkimajärjestyksen ja kuvittelevat tietävänsä muita paremmin asiat ja sen kenellä on lahjoja ja kutsumus mihinkin työhön. Useimmiten nämä ihmiset ovat suupaltteja extroverteille, jotka kuvittelevat itsensä hirveän sosiaalisiksi tyypeiksi, vaikka eivät tajua todellisesta sosiaalisuudesta yhtään mitään. Näiden takia seurakunnat eivät kasva ja hiljainen , mutta älykäs joukko jää taka alalle ja useimmiten pois kokonaan koko srk-touhusta. Sielläpähän sitten sähläävät sangviinikko ja narsisti pastoreidensa talutusnuorassa saaden aikaan vain kermavaahdon kakun päälle, jos edes sitäkään.

    • laukkuryssä

      Otappa yhteyttä Veijo Piipposeen. Hän hehkutti tässä joku aika sitten, että hän on jäsenenä ja saarnaajana seurakunnassa, jossa evankeliumin ilosanoman saarnaaminen pysyy raittiina, eikä siihen omasta astiasta lisäillä mitään epäolennaista potaskaa.

      • Voivoi

        Tuollainen lausunto kertoo paljon lausujastaan !!!

        1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

        Ihminen joka tuollaista väittää, nostaa itsensä Jumalan rinnalle tietämään muka kaiken oikein !

        Eli paha harha on kyseessä, ja tuo kertoo siitä saa-tanan eksytyksen nielemisestä johon hän ihmisen houkutteli :

        1. Moos. 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

        Noinhan ei käynyt, eikä ihmisen kohdalla käy, vaan kuin lapsen tulee pikku hiljaa oppia asiat ja saavuttaa ymmärrystä, niin on samoin Uskovan kohdalla, ja se, joka LUULEE JO ymmärtävänsä kaiken oikein, elää pahassa harhassa, ja siis se ihminen nostaa itsensä Jumalan rinnalle tai jopa Jumalan yli tietämään mukamas kaiken oikein !


      • saatietääoikinkin
        Voivoi kirjoitti:

        Tuollainen lausunto kertoo paljon lausujastaan !!!

        1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

        Ihminen joka tuollaista väittää, nostaa itsensä Jumalan rinnalle tietämään muka kaiken oikein !

        Eli paha harha on kyseessä, ja tuo kertoo siitä saa-tanan eksytyksen nielemisestä johon hän ihmisen houkutteli :

        1. Moos. 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

        Noinhan ei käynyt, eikä ihmisen kohdalla käy, vaan kuin lapsen tulee pikku hiljaa oppia asiat ja saavuttaa ymmärrystä, niin on samoin Uskovan kohdalla, ja se, joka LUULEE JO ymmärtävänsä kaiken oikein, elää pahassa harhassa, ja siis se ihminen nostaa itsensä Jumalan rinnalle tai jopa Jumalan yli tietämään mukamas kaiken oikein !

        Mutta jos sitetn on pikkuhiljaa oppinut niitä asioita niin eikö sittenkään vielä voi olla mitään varmaa vai mikä tämäyhtälö oiekin on?

        Paavali sanoo että se oppi jota hän julistaa EI ole ihmisiltä saatua vaan JUmalalta, ja jos vaikak enkeli julistaa muuta opetista olkoon kirottu!

        mitenkähän siinä valossa nämä vauvakaste- ja sakramenttihuuhailijat mahtavat selvitä vai pitöääkö Paavali laittaa viralta, kas siinä mietittävää.


    • katujenvarsiltapoimitaan

      Ilotalosta ja kapakasta sen löytää, sillä monet siellä olevat menevät ennemmin taivasten valtakuntaan, kuin valkeiksi kalkitut uskonnolliset ihmiset.

      • saakertoaasiat

        Milä perusteella ilotalon työläinen tai asiakas menee taivasten valtakuntaan s eolis mielenkiintoista kuulla!


    • Näkökulmaa

      Kannattaa myös varoa missä kotikokouksissa käy.Kävin kerran yhdessä jossa emäntä oli hurrmahenkinen.Sekoitus oli jotakin menestysteologiaa,ja hurmahenkisyyttä.Kammottava oli sitä katsella ja kuunnella.Se kun sai riivauskohtauksen,hyvä oli ettei pyörähtänyt ikkunasta pihalle.Lähdin kesken pois,mutta kohteliaasti.

    • luopumustakartan

      on vaikeaa,oikeasti vaikeaa löytää sitä hengellistä kotia. Elämme luopumuksen aikaa Jos joku on evlutista tai helareista sen löytänyt ihmettelen suuresti, Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan, Ei voi kulkea kumpaakin tietä. Se vaan tuntuu suurien ongelma olevan, kartan.

    • Pieni_Lauma

      Tervetuloa meidän Jeshua Messiaanisten( Rm.2:28-29 )Helluntai-Israelilaisten
      ( Rm.11; Israeliin Jeshuassa, Sanan Juuressa, oksastetut, myös muistakansoista ) Kotiseurakuntaan, joka kokoontuu siellä missä 2-3 tai enemmänkin Jeshuan
      Pelastavassa Nimessä kokoontuu rukoilemaan Taivaan Isää PyhässäHengessä, ja tutkimaan Sanaa ja kuulemaan Profetioita ja yhteysaterialle muistamaan
      HerranJHWH Israelin Jumalan Pojan elämää ja kuolemaa meidän syntisten edestä.

      1.Kor.11:26 sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan,

      te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin Hän tulee. MARANATA !

      • luetaankosanaa2

        Joopa joo, etten paremmin sanoisi !

        Ensinkin emme ole oksastettuja Israeliin vaan Jeesukseen !

        Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Jeesus itse sanoo sen hyvin selvästi tuossa !

        Sitten toinen virhe ja vääristymä, eli Kristuksessa ei ole juutalaista ei Kreikkalaista eikä muutakaan "-laista" !

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Siis kun väitätte olevanne Messiaanisia ja Helluntai-Israililaisa, niin olette rakentaneet uuden puolueen vain, eli olette tuon oppinne ja tunnustuksenne kautta jakamassa sitä Kristusta, eli ei olekaan Yksi Kristus, vaan Kristus on jaettu ja Kristuksen jäsenet erotettu toisistaan teidän toimintanne vuoksi !

        Joten pielessä on koko homma, kun nämäkin perus asiat eivät ole selvillä ja kunnossa !


      • Huijareiden.lahko-oppeja

        Tässä yksi ylpeiden lahko, jota ainakaan itse en sanoisi "raittiiksi".

        Kirjoituksessa nyt juuri ilmenee helluntailaisten kuvitelma, että he ovat tosi-Israel. Kyse on rasistisesta korvausteologiasta.

        Ei tuolla jengillä ole mitään tekemistä aitojen israelilaisten ja juutalaisten kanssa. He ovat sotkeneet helluntailaisia harhoja yhteen luulojuutalaisten oppien kanssa (eli lainanneet otteita kristittyjen VT:sta) ja kutsuvat sitä helluntailais-messiaanisuudeksi.

        Kaikenhuipuksi he kuvittelevat että tuo harha pelastaisi heidät! He eivät ole kristittyjä, eivätkä juutalaisia, vaan huijareita alusta loppuun saakka. He eivät voi pelastua, eli kaikesta hengellisestä visertelystään huolimatta he ovat kadotuksen lapsia. He levittävät vapaamuurareiden organisoimaa harhaoppia ja itsensä lisäksi vetävät muitakin mukanaan kadotukseen, eli Helvettiin.

        He eivät ole jumalanlapsia.


    • elämänsaanut

      Esikoislestadiolaisuus. Vajavaisia oomme mekin mutta synnin poispanijoina tahdomme kulkea. Ja saadaan neuvot kuinka välttää syntiä mikä hitaaksi tekee. Ja niin kulkea sydämestä asti vapaana ja iloisena.

    • vartijoita

      Aloittaja! Olen tismalleen samaa mieltä.Ns.seurakuntia ei todellisuudessa edes ole.On vain ry.tä.Onko Raamatussa mainintaa,että Jumalan srk.ta olisi liittoutunut tähän maailmaan?Ei ole!?Esivaltojen alaisuudessa ei Jumalan seurakuntaa ole,vaan oikea srk.ta on yhtynyt Jeesuksen Kristuksen kanssa.1.korintt.6:15-17.Hengellinen haureus on kaikissa tämän maailman srk.ssa ja he ovat juopuneet tämän porton kanssa ja siksi Johannes ihmettelee.ilm.17:1-6..Jes.29:9-13..Raitista seurakuntaa en ole itsekään löytänyt ja sitä ei löydy, koska Jumala on jo lähettänyt suuren eksytyksen ja valetta nämä srk.t uskovat.2.tess.2:3-12,.Hes.34.luku..Jumala pelastaa ne jotka hän itse tahtoo.Seurakunta ei ole se pelastus,vaan pelastus tulee niille jotka eivät mene tämän maailman mukana vaan pysyvät Jeesuksen uskossa ja Jumalan käskyissä.ilm.14:12..

    • Syntinen.kristitty

      Aloittaja: sellaista seurakuntaa ei löydy mistään. Sellaista ei voi olla, koska me ihmiset olemme syntisiä. Jo kysymyksesi on tekopyhä ja osoittaa, ettet hyväksy ihmisiä ihmisinä.

      Mittapuusi on siis seurakunnan / ihmisten (hengellinen) "raittius". Palvot ihmistä, ja "seurakuntaa", et katso Jeesukseen, vaan ihmisiin, (luulo-) "raittiisiin seurakuntiin".

      Jos joku seurakunta, tai ihminen ilmottautuu "raittiiksi", se / hän ei sitä varmasti ole.

      • Syntinen.kristitty

        No tuossa alla eräs juuri tällainen ilmottautui klo puoli kahdeksan.
        Äijäparka aivan puhkuu pyhyyttään!


    • vartijoita

      Tuo on juuri tuota saatanallista synnin puolustelua.nm.syntinen kristitty.Raamatun mukaan srk.on NEITSYT=puhdas/raitis.Tämän osoittaa ilm.19:7-8..Pitäisi tajuta,että ei tarvitse kuin malli srk.ta on ilm.kirjan Filadelfian srk.ta.ilm.3:7-13.Nykyisin ry.t EIVÄT OLE RAAMATUN JUMALAN SRK.TIA VAAN LIHAN TEKOJA.Gal.5:20 eriseurat/lahkot jne..Hes.34.luku kertoo hengellisestä seurakunnasta ja tarvitaan 2-3 tosi uskovaista niin srk on jo siinä.Jumala ei ole hengellisen porton kanssa tekemisissä jota Babyloniksi kutsutaan=sekaannus ja sekaisin he ovakin hengellisen haureden viinistä eli ns.yrittävät matkia Pyhän Hengen Voiman viiniä.Tosi kristitty ei ole enää mikään syntinen kristitty vaan ARMAHDETTU SYNTINEN=ei tee syntiä.1.Joh.3:9-10.Jumalasta syntynyt ei tee enää syntiä,mutta lihallinen luonto voi joskus langettaa hänet,mutta katumus on välittömästi . 1.Joh.5:18..Aloittaja on oikeassa kun etsii puhdasta ssrk.ta eikä antikristus porttoja!

    • luetaankosanaa2

      Laitan vielä tämän "pienen lauman" kirjoituksen varoitukseksi !

      Siis itse tajusin vasta kirjoittamani jälkeen sen, mikä siinä on pahasti pielessä !

      Pieni_Lauma.11.2015 15:10 kirjoitti seuraavaa:

      " Tervetuloa meidän Jeshua Messiaanisten( Rm.2:28-29 )Helluntai-Israelilaisten

      ( Rm.11; Israeliin Jeshuassa, Sanan Juuressa, oksastetut, myös muistakansoista ) Kotiseurakuntaan, joka kokoontuu siellä missä 2-3 tai enemmänkin Jeshuan "

      Jos kuetaan tuo tarkemmin, niin siinä Jeesus(Jeshua) on alistettu Israelin alle, siis Israeli on ikäänkuin Jumala ja Jeesus vain oksa Israelissa, jonka kautta mukamas ns. pakanat liitetään siis Israeliin !

      Tuo on ns. judaismia, jossa pakana uskovista yritetään siis tehdä vanhan liiton eli juutalaisuuden jäseniä !

      Eli tarkoitus on siis lopulta ympärileikkauttaa pakanat vanhaan liittoon !

      Varmaan moni näistä tämän sanoman julistajista itse jo pitkälti noudattaa vanhan liiton ja juutalaisuuden tapoja, eli sapattikynttilöitä sytytellään "kipa" päässä ja pakana uskovia halveksitaan, kun he syövät kaikkea mitä lihakaupassa myydään, eli myös sikaa.

      Tälle porukalle ainakin osin on jo käynyt sama kuin Galatalaisille !

      Galatalaiskirje 3
      1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
      2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
      3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
      4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.

      Varokaa näitä ns. judaisteja, he ja oppinsa vaikuttavat ensin harmittomilta, mutta eräskin Israelista tullut "messiaaninen juutalainen" paljastui pelkästään tälläiseksi lumoojaksi, eli ensin hämättiin, mutta lopulta selvisi, että perimmäinen tarkoitus olikin käännyttää uudestisyntyneitä uskovia, lakkautetun vanhan liiton palvelijoiksi ja huipentumana on se ympärileikkaus, ja se oli salainen ja piilotettu päämäärä silläkin "messiaanisella" !

      Siis tämänkin "Pieni_Lauma" nikin kirjoitus selvästi viittaa tähän samaan eksytykseen, sitä en tiedä, kuinka pitkälle hän tai muut ovat menneet tuohon harhaan, mutta aikoinani näin ja koin sen vierestä, kuinka muutama uskova veli alkoi juuri sytytellä niitä sapattikynttilöitä kipa päässä ja he tarkkailvat juutalaisia juhla-aikoija juutalaisesta kalenterista, eli elo oli kuin vanhan liiton juutalaisien toimintaa, ruoka säädöksineen !

      En ymmärtänyt sitä, että miksi ihmeessä he niin vanhaan liittoon halusivat ja niin kovasti halusivat olla niin juutalaisia ja messiaanisia `?

      Siis pahaa teki katsoa vierestä, eivätkä mitkään varoittelut auttaneet, vaan ne aiheuttivat vain vihan purkauksia !

    • luetaankosanaa2

      Pitää vielä kirjoittaa se, että eivät kaikki Jeesukseen uskoviksi tulleet uskovat ole ns. judaisteja, eli kaikilla ei ole pyrkimyksenä vanhaan liittoon käännyttäminen !

      Tämän sanon siksi, että ei pidä leimata kaikkia vääriksi jos ja kun osa vain tomii väärin !

      Palstalla on nimittäin vallalla sellainen tuomitseminen, että esim. kaikki hellarit ovat hörhöjä tai jopa saa-tanan lapsia mukamas !

      Siis jonkun koko ryhmän tuomitseminen muutamien väärän toiminnan vuoksi, ei ole oikein, vaan lähinnä rasismia !

      Minua on tympinyt monien kirjoittajien tälläinen rasistinen asenne toisia kohtaan !

      Mutta näistä messiaanisista vielä sen verran, että jo tuo "messiaanisen juutalainen" nimityksen käyttö saa minut ainakin varuilleni, sillä kuten jo viittasin Sanaan, niin kenenkään ei tule ylentää itseään paremmaksi kuin muut, eikä ketään tule ylentää tai alentaa Kristuksen Seurakunnassa, vaan kaikki uudestisyntyneet ovat tasavertaisia Kristukseen uskovia, tässä tämä Sananpaikka vielä muistiksi:

      Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

      Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

    • Anonyymi

      <<Siunausta
      2014-05-11 17:29:03
      Kamalin kokemukseni on Keravan Helluntaiseurakunnasta jota vetää Meklin suku ja pääpastori näyttää vain "konttaavan perässä". En ole eläessäni nähnyt niin ylimielistä porukkaa kuin siellä ja myös muilta uskovaisilta kysyttyäni totesimme että siinä seurakunnassa ei jumalan rakkaus paljoa välity.<<

      Paljon on vettä virrannut Keravanjoessa 9 vuoden aikana ja nykyään Keravan Hellarissa on pastorina Jaakko Sopanen joka on ihan ok. Niilo Närhi on edelleen siellä kuten oli 9 vuotta sitten. Helluntaiseurakuntia vaivaa Suomessa sellainen amerikkalistyylinen Marko Selkomaa nykykarismaattisuus. Jotkut siitä pitävät ja toiset ei. Selkeimmin tämä helluntailainen uuskarismaattisuus näkyy Jokelan Station helluntaiseurakunnassa. Aki Miettinen pitää ihan hyviä saarnoja Tuusulassa. Hyvinkään Helluntaiseurakunta taitaa olla aika perinteinen ja siellä sama pastori kun 9 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Sitä kunnon helluntailaista ruisleipää puhuu Kari Dahl Pielaveden Helluntaiseurakunnassa Striimattiin livenä 12.2.2023. Puhe alkaa 31 minuutin kohdalla. Tätä pitäisi olla tarjolla joka viikko. Nykyajan humppaa ei vaan vanha jaksa.

        https://www.youtube.com/watch?v=GBTeOoKM0uQ&t=2663s


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe