Vaikka laitoin maitoa ja reilusti sokeria niin ei tämä mitään herkkua ole. Eikä kahvissa kuulema mitään vikaa ole, kovasti kehuvat että hyvää on. Miksi suomalaiset ovat niin hulluina tähän pahaan juomaan?
Kyllä kahvi on pahaa
45
2230
Vastaukset
- nnfnxkfjfklflfxflflf
Suomessa juodaan raakaa kahvia. Varmaan ajatellaan että määrä korvaa laadun..
Kunnon ruotsalainen 5-paahdon kahvi on hyvää!
Tuo suomalainen raakapaahto ei ole vatsallekaan hyväksi.
Mutta jos et juo, älä aloitakaan. Kahvi on pahiten riippuvuuksia aiheuttavia huumausaineita. Omakohtainen kokemus: aamulla oli pää kipeä ja pistin se krapulan piikkiin. Essolta hakemaan 12-päkki kaljaa. Join sen ja päätä särkee yhä. Toisen päkin ostoon, samalla join kupin kahvia. Ja päänsärky lähti samantien. Vahinko oli tosin jo käynyt ja olin uudestaan päissäni. Ja ei sitä uuttakaan päkkiä juomatta viitsinyt jättää.- Kofeiini
Toi päänsärky on ihan totta, en edes juo paljon kahvia, 2 mukillista päivässä (4 mitallista). Jos ei yhtenä päivänä juo niin johan rupee päätä särkemään.
- turha kieltää
Kofeiini kirjoitti:
Toi päänsärky on ihan totta, en edes juo paljon kahvia, 2 mukillista päivässä (4 mitallista). Jos ei yhtenä päivänä juo niin johan rupee päätä särkemään.
Olet siis narkomaani.
- xoxoxiox
Kaupoissa olevat Löfbergit ja muut kaffetpaketit ovat ainakin kitkerän makuisia ja pahoja,,
- jjhhjkljjik
xoxoxiox kirjoitti:
Kaupoissa olevat Löfbergit ja muut kaffetpaketit ovat ainakin kitkerän makuisia ja pahoja,,
Löfbergsilläkin on niitä kevytpaahtoja. Mutta ostapa vitosta, niin jo vain on pehmeän tujua kahvia!
- höpöhöpö.
jjhhjkljjik kirjoitti:
Löfbergsilläkin on niitä kevytpaahtoja. Mutta ostapa vitosta, niin jo vain on pehmeän tujua kahvia!
Juuri liian tummaksi paahdetusta kitkerää ja epäterveellistä.
- fdsgsdafsafadsfasdfa
höpöhöpö. kirjoitti:
Juuri liian tummaksi paahdetusta kitkerää ja epäterveellistä.
höpö höpö. raakapaahto on juuri se vatsaepäystävällinen ja maistuu kitkerältä.
http://yle.fi/uutiset/tumma_paahto_on_hellempi_vatsalle/5303486 - oho...
fdsgsdafsafadsfasdfa kirjoitti:
höpö höpö. raakapaahto on juuri se vatsaepäystävällinen ja maistuu kitkerältä.
http://yle.fi/uutiset/tumma_paahto_on_hellempi_vatsalle/5303486Mikähän paahtimo tuon on maksanut. Kaikki tutut ja tuollakin kommenteissa juuri tummapaahtoa pidetään kitkeränä.
Tutkimus olisi mielenkiintoista lukea. Lähinnä parkkihappo voisi tulla kyseeseen jos se haihtuu paahdettaessa, mutta sitä ei juuri irtoa keittimissä, vasta kun kahvi kiehuu. Kovin paljoa ei irtoa edes pannulla kiehautettaessa.
Joillekin ehkä sopii tummapaahto paremmin vatsalle, tiedä häntä. Itse juon muutenkin mietoa, ei paljon rasita. - sfdgsagasgsgdsgsdgds
oho... kirjoitti:
Mikähän paahtimo tuon on maksanut. Kaikki tutut ja tuollakin kommenteissa juuri tummapaahtoa pidetään kitkeränä.
Tutkimus olisi mielenkiintoista lukea. Lähinnä parkkihappo voisi tulla kyseeseen jos se haihtuu paahdettaessa, mutta sitä ei juuri irtoa keittimissä, vasta kun kahvi kiehuu. Kovin paljoa ei irtoa edes pannulla kiehautettaessa.
Joillekin ehkä sopii tummapaahto paremmin vatsalle, tiedä häntä. Itse juon muutenkin mietoa, ei paljon rasita.miksi paahtimo oli sen maksanut? heillehän tulee halvemmaksi että ihmiset juo raakapaahtoa. pienempi paahtoaika ja tuotteeseen jää vettä lisäämään painoa.
tummapaahto ei tosiaan ole kitkerää, se on VAHVAn makuista. ne on aivan eri asiat, mutta suomalaisten makuaisti nyt ei muutenkaan ole hirveän hyvä, mitä suomalaisista tuotteista kahvin lisäksi voi päätellä leikkeleistä, juustoista, ruuista yleensäkin :D
- tämä auttaa
Jätä se maito pois kahvista. Maito ei ole herkkua ilman kahviakaan.
- Hyvää on
Kannattaa laittaa viskiä kahvin sekaan. Lauantaina kankkuseen mikään ei piristä niin hyvin kuin Irish Coffee. 3-4 sellaista kun vetää niin kyllä taas jaksaa lähteä baanalle. Ja on muuten hyvän makuistakin!
- Kännissä nytkin
Hyvää on kirjoitti:
Kannattaa laittaa viskiä kahvin sekaan. Lauantaina kankkuseen mikään ei piristä niin hyvin kuin Irish Coffee. 3-4 sellaista kun vetää niin kyllä taas jaksaa lähteä baanalle. Ja on muuten hyvän makuistakin!
Minä laita kahvin sekaan halpaa Viron viinaa, hyvin toimii.
- joo...
Hyvää on kirjoitti:
Pari lusikallista vahvaa kahvia pullolliseen viskiä, johan olo paranee. On se kahvi ihme ainetta.
Pieni määrä kahva piristää, liika väsyttää. Sama se on alkoholissakin.
- syrjäinen markkina
Suomeen saadaan vain kak.kakahvipapuja, parhaat isoimmille asiakkaille. Ja joille son.ta ei kelpaa.
- höpöhöpö.
Suomi ei ole pieni markkinakoska käytetään eniten kahvia/asuakas. Päinvastoin, tänne saadaan parhat laadut ja ostajat itse käy valitsemassa.
- dsgsdafasdfafsdf
höpöhöpö. kirjoitti:
Suomi ei ole pieni markkinakoska käytetään eniten kahvia/asuakas. Päinvastoin, tänne saadaan parhat laadut ja ostajat itse käy valitsemassa.
maailmalla on tunnettua se, että suomalaiselle kelpaa vähän huonompikin. ruuanjämät myydään suomeen, kun ne ei muualle kelpaa. maailmalla suomalainen saa ne surkeimmat hotellihuoneet, kun tiedetään että suomalainen lammas ei valita. mutta jo kun esinnyt maailmalla ruotsalaisena, palvelu on heti paljon parempaa!
ihan meidän omaa syytähän tämä on, pitää joskus uskaltaa rohkeasti nostaa meteli!
- Kahvihammas
Kahvi on huumetta ja täyttää huumaus aineen tuntomerkit eli siihen tulee riippuvaiseksi.
Myös suklaa on huumetta, koska siihenkin tulee jonkinlainen riippuvuus.
Kahvi on pahaa yksistään juotuna.
Jos joku keksisi kahvin vasta nyt, niin kahvia ei saisi ollenkaan myydä laillisesti, koska sen katsottaisiin olevan huumaus ainetta.
Kahviin täytyykin lisätä kermaa ja sokeria tai sitten vaikka kermajäätelöä.
Kahvia voi maustaa kardemummalla, neilikalla inkiväärillä ja vaniljalla.
Lidlissä myydään niin väkevää kahvia, että sitä täytyy laittaa suodattimeen normaalia vähemmän.
Kokeilkaapas keittää kahvit pannujauhatus kahvista, on paljon paremman makuista, kuin suodatinjauhatus kahvi.
Ei tietenkään kahvinkeittimellä, vaan pannussa levyllä.- Juon vain
pikakahvia kotona, ulkona en pahemmin kahvia ole juonutkaan moneen vuoteen. Suodatin ja pannukahvi touhu alkoi kyllästyttää joten keitän vain veden kahvipannulla ja kaadan parin teelusikallisen pikakahvia sekaan, aamulla tummalla sokerilla, illalla ilman. Rakastan kahvin makua mutta juon kyllä efektin vuoksikin. Kokeilin aikoinaan mustana mutta parempaa maidon kanssa mun makuun.
- Tosimies kertoo
Juon vain kirjoitti:
pikakahvia kotona, ulkona en pahemmin kahvia ole juonutkaan moneen vuoteen. Suodatin ja pannukahvi touhu alkoi kyllästyttää joten keitän vain veden kahvipannulla ja kaadan parin teelusikallisen pikakahvia sekaan, aamulla tummalla sokerilla, illalla ilman. Rakastan kahvin makua mutta juon kyllä efektin vuoksikin. Kokeilin aikoinaan mustana mutta parempaa maidon kanssa mun makuun.
Kahvi juodaan mustana ilman sokeria ja maitoa.
- KAhvipurkki
Juon vain kirjoitti:
Miks kahvia oikeen keitetään, ihan turhaa sähkön kulutusta.
Mä siirryin kahvin keitosta suoraan kahvin puruihin.
Ei muuta, ko kahvinpurut naamariin ja sit vettä päälle.
Nykyään kylläkin kahvinpurujen sijaan pikakahvi jauhetta suuhun ja vettä perään.
Ei tarvi turhia keitellä ja on nopeasti suoritettu.
Jos töihin lähtee, niin siitä vaan pikakahvimurut suuhun ja menox sanoi Henry Lenox - jjffknfnfjfkfkfk
Juon vain kirjoitti:
Laita ikkunaasi myös vaikka teipistä kalterit, niin se lisää vankilatunnelmaa.
On toi pikakahvi sen verran vankilamaailman juttuja:) - kkfjfjkfjfjfkfkffkfl
KAhvipurkki kirjoitti:
Nykyään kylläkin kahvinpurujen sijaan pikakahvi jauhetta suuhun ja vettä perään.
Jos töihin lähtee, niin siitä vaan pikakahvimurut suuhun ja menox sanoi Henry LenoxTai jos ne sotkis veteen ja paistettuun ruokasoodaan ja tekisi nuuskan kofeiiniversion. Olis se komeeta kaupungilla räkäistä kahvimällit kadulle. Katu-uskottavuutesi nousisi heti!
- En tiedä
Tosimies kertoo kirjoitti:
Kahvi juodaan mustana ilman sokeria ja maitoa.
mitä lakia rikon mutta aijon jatkossakin juoda sellaisena kun huvittaa. Nyt laitoin myös vihreä-tee pussin sekaan ja maistuu ihan ovelalta.
- jaa...
En tiedä muista, mutta Lidlin Melitta Harmonie kahvit ovat parhaita mitä olen juonot ja vaaleaa paahtoa. Saman määrän tarvitsee kuin muitakin vaaleita paahtoja.
Kaneliakin voi lisätä suodattimeen, mutta vain hyvin vähän. - tuhlausta
KAhvipurkki kirjoitti:
Jos töihin lähtee, niin siitä vaan pikakahvimurut suuhun ja menox sanoi Henry LenoxMiksi suotta jauhaa kahvia, isoäiti söi jo kahvipapuja ja tarjosi meille lapsillekin.
- pannukahvi hyvää
Keittimelläkin tulee parempaa pannujauhatuksesta, mutta nykyisin monella valmistajalla sama keskikarkea kumpaankin.
- suomessa kitkerää
Miksi kahvi maistuu paremmalta ulkomailla?
ainakin espanja, kreikka, usa, ---
pehmeämpi maku.- kfjjfjfkffkfjfkfkflm
Ulkomailla kahvi paahdetaan kypsäksi. Suomessa myydään pääasiassa raa'aksi jätettyä paahtoa. Maistuu pahalle ja saa aikaan närästyksen ja pahimmillaan mahahaavan.
Cittarit ja prismat myy nykyään ruotsalaista Löfbergs:n kahvia, esim Lila. Paahtoasteita löytyy täyteen vitoseen saakka! On hyvää, eikä edes hirveän kallista.
http://www.lofbergslila.com/suomi/
Ruotsalaiset osaa! - kiitti vinkistä-
kfjjfjfkffkfjfkfkflm kirjoitti:
Ulkomailla kahvi paahdetaan kypsäksi. Suomessa myydään pääasiassa raa'aksi jätettyä paahtoa. Maistuu pahalle ja saa aikaan närästyksen ja pahimmillaan mahahaavan.
Cittarit ja prismat myy nykyään ruotsalaista Löfbergs:n kahvia, esim Lila. Paahtoasteita löytyy täyteen vitoseen saakka! On hyvää, eikä edes hirveän kallista.
Ruotsalaiset osaa!pitääpä kokeilla!
- makuasia.
kfjjfjfkffkfjfkfkflm kirjoitti:
Ruotsalaiset osaa!Minä tykkään pihvistä kypsänä, moni syö verisenä, mutta kahvi parempi vaaleapaahtona 1 tai 2, 3 menettelee.
- fdsgsadfadsfdasfsdf
makuasia. kirjoitti:
Minä tykkään pihvistä kypsänä, moni syö verisenä, mutta kahvi parempi vaaleapaahtona 1 tai 2, 3 menettelee.
saathan sinä sitä vapaasti juoda, jos vatsa vain kestää. suurella osalla suomalaisista on erilaisia närästysoireita, mutta suomalainen on niin tyhmä ettei se tajua mistä se johtuu. on helpompi ostaa rennietä kuin ajatella..
- jaa...
fdsgsadfadsfdasfsdf kirjoitti:
saathan sinä sitä vapaasti juoda, jos vatsa vain kestää. suurella osalla suomalaisista on erilaisia närästysoireita, mutta suomalainen on niin tyhmä ettei se tajua mistä se johtuu. on helpompi ostaa rennietä kuin ajatella..
Vaikea uskoa, kaikki liian tummaksi paahdettuhan pitäisi olla vatsalle pahempi, esim. ruskeakastike ärsyttää joillakin.
Jos tuosta on tutkittua tietoa, luen mielelläni. Itsellä närästi aikaisemmin pienikin määrä alkoholia, mutta ei kahvi. Biotiinin käyttö taisi auttaa. - fgsfgsagsdgsdgdsg
jaa... kirjoitti:
Vaikea uskoa, kaikki liian tummaksi paahdettuhan pitäisi olla vatsalle pahempi, esim. ruskeakastike ärsyttää joillakin.
Jos tuosta on tutkittua tietoa, luen mielelläni. Itsellä närästi aikaisemmin pienikin määrä alkoholia, mutta ei kahvi. Biotiinin käyttö taisi auttaa.http://yle.fi/uutiset/tumma_paahto_on_hellempi_vatsalle/5303486
no tuosta jo aiemmin linkitetystä jutusta löytyy. ja google on ystävämme.
kyllä ero on aika valtava, jos närästyksestä kärsii. itse vaihdoin ihan tummimpaan paahtoon, vaikka lääkäri sanoi että 3..4 paahtokin on jo vatsalle parempaa.
ja vatsaa oli muuten tuohon mennessä tutkinut useampikin erikoislääkäri, tähystykset tehty jne. sitten virolainen tk-lääkäri käski kahvin vaihtamaan ja se oli siinä! - fdsgsdgsadgdsgdgdsgd
fgsfgsagsdgsdgdsg kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/tumma_paahto_on_hellempi_vatsalle/5303486
kyllä ero on aika valtava, jos närästyksestä kärsii. itse vaihdoin ihan tummimpaan paahtoon, vaikka lääkäri sanoi että 3..4 paahtokin on jo vatsalle parempaa.
ja vatsaa oli muuten tuohon mennessä tutkinut useampikin erikoislääkäri, tähystykset tehty jne. sitten virolainen tk-lääkäri käski kahvin vaihtamaan ja se oli siinä!niin, olihan tämä suomalaisen lääketieteen näkökohdasta tosin väärin toimittu, kun tuossa ei myyty yhtään lääketeollisuutta rikastuttavaa lääkettä :)
- jaa...
ja vatsaa oli muuten tuohon mennessä tutkinut useampikin erikoislääkäri, tähystykset tehty jne. sitten virolainen tk-lääkäri käski kahvin vaihtamaan ja se oli siinä!Kannattaa varmaan kokeilla jos kenellä kahvi närästää. Menee se tummapaahtokin kun laittaa vähemmän poroja.
- kafffe
ja vatsaa oli muuten tuohon mennessä tutkinut useampikin erikoislääkäri, tähystykset tehty jne. sitten virolainen tk-lääkäri käski kahvin vaihtamaan ja se oli siinä!hyvä artikkeli, kuten siinä kerrotaan niin tässä suomessa juodaan todella pissisvaalean kahvi, ainakin vihreä-tumma residentti kaffe tulisi olla
- mitä hyvää
kafffe kirjoitti:
hyvä artikkeli, kuten siinä kerrotaan niin tässä suomessa juodaan todella pissisvaalean kahvi, ainakin vihreä-tumma residentti kaffe tulisi olla
Eihän siinä todisteta mitään väitettä tai kerrota mitään perusteita edes väitteille.
Minulle ei edes auttanut mitkään lääkkeet silloin kun närästi, vain Samarin jonkin verran.
- maukkaampaa on
Osta pullaa/keksejä! Mitä kahvimerkkiä käytät?
- totta.
Kahvin kanssa pitäisi olla aina jotain syötävää, itsellä yleensä leipää. Lapsena liotettiin jopa pullaa kahvissa kun kotona leivottiin. Hampaatonta mummoa kai matkittiin, mutta oli ihan hyvää.
- Viinaa vaarallisempi
Kahvi tuhoaa mahalaukun, suoliston, maksan ja sydämen, lisäksi kahviholistit tekevät selittämättömiä väkivallantekoja, monta murhaa ja pahoinpitelyä on tehty kofeiinihumalassa, kofeinisteilla on lyhyt pinna, äkäinen tempperamentti, mikä selittyy REM-univajeella.
Kahvin hyödyt taas ovat olemattomat.- entinen kahvisti
Tämä on totta! Oltiin porukassa kavereitten kanssa kahviteltu jo useampi päivä putkeen, Pera varasti mun JuhlaMokan niin kofeiinipäissäni puukotin sitä.
Kyllähän se vähän kaduttaa nyt myöhemmin mutta silloin se raivokohtaus vain iski.
- Pullan kanssa
En minäkään kahvista pidä mutta kun laittaa runsaasti sokeria ja kermaa niin kyllä se alas menee. Jos on vielä pullaa tai vastaavaa niin kyllä isokin kuppi menee.
- erttkkl
Niinkuin AkuAnkassa, eli joku varastanut kahvin maut!
- EI SOKERI
Kahvi on kuin ensimmäistä kertaa maistelet vaikka whiskey, alussa ei maistu.
Toisaalta, kahvissa ei tulisi laita mitään sokeria ollenkaan, myös kahvileivät ei enää maistuu, sokeriton kahvin kansa myös vähemmän sokeroitu kahvinaposteltava maistaa huomattavasti enemmän. - yääääk
Viime aikoina olen huomannut etä kahvin maku on ainakin muuttunut huonommaksi. Ilmeisesti lisätty jotain halpaa kitkerää lajiketta säästösyistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924