Ei kaikkia parjaavia kirjoituksia ole mikään pakko lukea!

Yksi askel- hyppy,

Esimerkiksi otakoppin kaikki viestit hyppään yli, kun niistä tulee vain pahamieli, sillä ne eivät ole oikeaa kuvausta adventismista, vaan karheaa toisten halventamista ja vääristelyä.

Kannattaakin keskittyä lukemaan vain tosasiat adventismistä, mieluiden adventistien itsensä kirjoittamina, kuten esimerkiksi Kain tai Timon, eikä lukea ollenkaan noita itseään korostavia antiadventistisija hörhöjä, joilla ei ole mitään oikeaa tietoa, eikä muuta mielessäkään kuin adventistien ja heidän uskonsa halventaminen valheen avulla. He itsekkään tuskin vilkaisevatkaan mitään asialinkkejä adventismista?

26

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaahas... Ja tuostakin toteamuksestasi piti oikein tehdä oma "teologinen" avaus...

      *hymyilee*

      • kopittelijalle

        ja sinullahan, Bond -ystäväiseni, ei olekaan juuri niitä teologisia avauksia, puhumattakaan lyyrisistä tuotteistasi.
        Ja erikseen on vielä tämä biljardiosasto sitten...
        Teologiasi on harhaoppista, lyriikkasi keskenkasvuista ja biljardisi; se on täydellistä. Laitapa taskut täyteen palloja ja lähde köösi kanssa tökkimään...
        Onko mahdollista muuten, että aikuinen käyttää teinilyhennettä LOL= lots of laugh. Joka sekin on jo vanha juttu, eivät teinit enää sitä käytä... Anteeksi, että olin näin suora, mutta olet vaan niin röyhkeä, etten jaksa enää vastata nätisti.
        Jos olisit kukka, olisit varmasti narsissi, kun miettii mitä mistä sanasta narsissi on johdettu.
        *hymyilee ujosti*


      • kopittelijalle
        kopittelijalle kirjoitti:

        ja sinullahan, Bond -ystäväiseni, ei olekaan juuri niitä teologisia avauksia, puhumattakaan lyyrisistä tuotteistasi.
        Ja erikseen on vielä tämä biljardiosasto sitten...
        Teologiasi on harhaoppista, lyriikkasi keskenkasvuista ja biljardisi; se on täydellistä. Laitapa taskut täyteen palloja ja lähde köösi kanssa tökkimään...
        Onko mahdollista muuten, että aikuinen käyttää teinilyhennettä LOL= lots of laugh. Joka sekin on jo vanha juttu, eivät teinit enää sitä käytä... Anteeksi, että olin näin suora, mutta olet vaan niin röyhkeä, etten jaksa enää vastata nätisti.
        Jos olisit kukka, olisit varmasti narsissi, kun miettii mitä mistä sanasta narsissi on johdettu.
        *hymyilee ujosti*

        Suljettiinko sinun nettiliittymäsi, vai miksi olet niin hiiljaa Bond -agentti? Jos sinulla on mahdollista siirtyä toiselle koneelle, niin teehän se. Olisi nimittäin kiva lukea kommenttisi esimerkiksi siitä, miksi käytät teinien vanhaa kieltä? siis LOL?


      • Paupimaan siitä
        kopittelijalle kirjoitti:

        Suljettiinko sinun nettiliittymäsi, vai miksi olet niin hiiljaa Bond -agentti? Jos sinulla on mahdollista siirtyä toiselle koneelle, niin teehän se. Olisi nimittäin kiva lukea kommenttisi esimerkiksi siitä, miksi käytät teinien vanhaa kieltä? siis LOL?

        Meinaat, että klo 4:35 aamyöstä olisi noudattanut neuvoasi? Sinun olisi ollut parempi olla nukkumassa.


    • Mutta helpolla pääset sinä kun nytkään täällä ei ole Kailta kuin pari lyhyttä kirjoitusta ja Timolta ei yhtään... :D

      • Yks askel-hyppy

        On muitakin hyviä kirjoittajia, kuten esim: jari Laurila "sirkka-iita", "anelmass", "alex.kasi", "ann- elina" Antti Kantola, "Ilm 18: 4" ym,ym. Sinä olet vain yhden ja saman asian vänkääjä, yrität harhaopillasi ja valheellisilla väärenöksilläsi halventaa adventisteja ja heidän uskoaan.
        Sitäpaitsi Timon vastauksia löytyy useista linkeistäsi ja ne ovat adventismiä rehellisimmillään. Ei sinun suunsoittoasi kukaan kaipaa, olet pelkkä toisten sormella osoittelija.


      • yx mainittu
        Yks askel-hyppy kirjoitti:

        On muitakin hyviä kirjoittajia, kuten esim: jari Laurila "sirkka-iita", "anelmass", "alex.kasi", "ann- elina" Antti Kantola, "Ilm 18: 4" ym,ym. Sinä olet vain yhden ja saman asian vänkääjä, yrität harhaopillasi ja valheellisilla väärenöksilläsi halventaa adventisteja ja heidän uskoaan.
        Sitäpaitsi Timon vastauksia löytyy useista linkeistäsi ja ne ovat adventismiä rehellisimmillään. Ei sinun suunsoittoasi kukaan kaipaa, olet pelkkä toisten sormella osoittelija.

        Näin on, "yks askel ja hyppy kun kirjoitit!

        Mutta ei me välitetä valheelisista syyttäjähengistä, vaan nostetaan päämme, sillä olemme Kristuksen asijalla ja muistetaan, että näin on aina ollut, että Jeesuksen seuraajia pilkataan ja ivataan. Niinhän se on, että "koirat haukkuu" , mutta karavaani kulkee, kulkee, kulkee....vaan!"


      • Ilon päivä
        yx mainittu kirjoitti:

        Näin on, "yks askel ja hyppy kun kirjoitit!

        Mutta ei me välitetä valheelisista syyttäjähengistä, vaan nostetaan päämme, sillä olemme Kristuksen asijalla ja muistetaan, että näin on aina ollut, että Jeesuksen seuraajia pilkataan ja ivataan. Niinhän se on, että "koirat haukkuu" , mutta karavaani kulkee, kulkee, kulkee....vaan!"

        Näin on!

        Hyvää sapattia (=Pyhä päivää) kaikille adventisti sisarille ja veljille, joille "Herran, sinun Jumalasi sapatti on tärkeä muistutus Jumalan PYHITYKSESTÄ.
        Hän itse antoi meille lepopäivän, pyhitti ja siunasi sen: "Ihmistä varten"

        Niin paljon Jumala meitä rakastaa, että huolehtii jopa siitäkin, että lepäämme Jumalan kunniaksi ilolla.


      • Ilon päivä kirjoitti:

        Näin on!

        Hyvää sapattia (=Pyhä päivää) kaikille adventisti sisarille ja veljille, joille "Herran, sinun Jumalasi sapatti on tärkeä muistutus Jumalan PYHITYKSESTÄ.
        Hän itse antoi meille lepopäivän, pyhitti ja siunasi sen: "Ihmistä varten"

        Niin paljon Jumala meitä rakastaa, että huolehtii jopa siitäkin, että lepäämme Jumalan kunniaksi ilolla.

        Hyvää sapattia ja Jumalan rakastavaa Pyhää Henkeä teille vaan kovasti...


      • Ilon päivä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Hyvää sapattia ja Jumalan rakastavaa Pyhää Henkeä teille vaan kovasti...

        Kiitos, sitä samaa toivotan myöskin sinulle!

        "Muista pyhittää Herran, sinun Jumalasi sapatti", niin Herra Jeesus riemuitsee kanssasi. Sillä hän piti pyhänä Jumalan siunaaman lepopäivän, meille esimerkinnä. Jokainen ihminen, joka tämän tietää, eikä niin tee, poikeaa tietoisesti Jeesuksen viitoittamalta tieltä ja asettuu häntä vastaan.


      • Ilon päivä kirjoitti:

        Kiitos, sitä samaa toivotan myöskin sinulle!

        "Muista pyhittää Herran, sinun Jumalasi sapatti", niin Herra Jeesus riemuitsee kanssasi. Sillä hän piti pyhänä Jumalan siunaaman lepopäivän, meille esimerkinnä. Jokainen ihminen, joka tämän tietää, eikä niin tee, poikeaa tietoisesti Jeesuksen viitoittamalta tieltä ja asettuu häntä vastaan.

        Ihanaa kun tuomitset minut kadotukseen kun nyt en ehdi sapattikirkkoonne.Ja kun siellä ei kuitenkaan täällä lahdessa ole kuin muutama ihminen ja ehkä Onni Rytkönen joka jo kerran eväsi pääsyn tilaisuuteenne...
        Mutta onneksi Jeesus on edelleen ystäväni ja tukee minua sapatistanne
        huolimatta... :)))


      • Ilon päivä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ihanaa kun tuomitset minut kadotukseen kun nyt en ehdi sapattikirkkoonne.Ja kun siellä ei kuitenkaan täällä lahdessa ole kuin muutama ihminen ja ehkä Onni Rytkönen joka jo kerran eväsi pääsyn tilaisuuteenne...
        Mutta onneksi Jeesus on edelleen ystäväni ja tukee minua sapatistanne
        huolimatta... :)))

        Siitäs näet, eivät monetkaan rakasta Jumalaa ja pidä kunniassa Hänen käskyjään. Jeesus itkee sinunkin vuoksesi, mutta voit yhtähyvin pitää sapattikirkkosi kotonakin, kunhan olet Jeesuksen puolella, etkä etsi joniinjoutavia syitä puolustukseksi jumalattomuudellesi. Ei Jumalan kunnioitus ole sidottu paikkaan, vaan voit pystyttää kiitos ja ylistys altarisi ihan missä oletkin, kotonakin.


      • eiköstä?
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ihanaa kun tuomitset minut kadotukseen kun nyt en ehdi sapattikirkkoonne.Ja kun siellä ei kuitenkaan täällä lahdessa ole kuin muutama ihminen ja ehkä Onni Rytkönen joka jo kerran eväsi pääsyn tilaisuuteenne...
        Mutta onneksi Jeesus on edelleen ystäväni ja tukee minua sapatistanne
        huolimatta... :)))

        Kulkeeko kaksi yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet?

        Onko Kopittelija sopinut Jeesuksen kanssa, myös sunnuntai pyhästä?
        Jos on niin aika ontumista on Jeesuksenkin kulku!!


      • Ilon päivä kirjoitti:

        Siitäs näet, eivät monetkaan rakasta Jumalaa ja pidä kunniassa Hänen käskyjään. Jeesus itkee sinunkin vuoksesi, mutta voit yhtähyvin pitää sapattikirkkosi kotonakin, kunhan olet Jeesuksen puolella, etkä etsi joniinjoutavia syitä puolustukseksi jumalattomuudellesi. Ei Jumalan kunnioitus ole sidottu paikkaan, vaan voit pystyttää kiitos ja ylistys altarisi ihan missä oletkin, kotonakin.

        Ei Jeesus itke puolestani vaan iloitsee puolestani ja on aina myös minua kehottanutkin iloitsemaan aivan ensimmäisestä profetiastani asti... :)))

        Minä olen Jeesukselle rakas ja iloitsen siitä !
        Jeesus pitää minua ystävänäni ja eräässä näyssä
        olen ihan valvetilassa puristanut Jeesusta kädestä ja
        siinäkin Jeesus antoi minulle ennustuksen ja suurella
        mielenkiinnolla odotan toteutuuko se ...
        Se koskee minun tulevaisuuttani ja lapsiani heidän aikuistuttua... :)


      • eiköstä? kirjoitti:

        Kulkeeko kaksi yhdessä, jos eivät ole keskenään sopineet?

        Onko Kopittelija sopinut Jeesuksen kanssa, myös sunnuntai pyhästä?
        Jos on niin aika ontumista on Jeesuksenkin kulku!!

        Jeesus on sapatin Herra ja Jeesuksen kanssa kaikki päivät on Pyhiä ! :)))


      • Ilon päivä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ihanaa kun tuomitset minut kadotukseen kun nyt en ehdi sapattikirkkoonne.Ja kun siellä ei kuitenkaan täällä lahdessa ole kuin muutama ihminen ja ehkä Onni Rytkönen joka jo kerran eväsi pääsyn tilaisuuteenne...
        Mutta onneksi Jeesus on edelleen ystäväni ja tukee minua sapatistanne
        huolimatta... :)))

        Siinä olet väärässä Kopittelija 007

        Ei Jeesus tue syntiä ja laittomuutta!

        Sunnuntai on ihmiskäsky ja asetus, se on vain perinnäissääntö, joka kulkee polvesta polveen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhityksen kanssa.

        Sunnuntain pitäminen lepopäivänään ja vieläpä sen sanominen pyhäksi on asettumista itseään Sapatin Herraa, Jeesusta vastaan.


      • Muista....
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Jeesus on sapatin Herra ja Jeesuksen kanssa kaikki päivät on Pyhiä ! :)))

        Niin on, mutta vain YKSI PÄIVÄ on Herran, sinun Jumalasi sapatti, jonka Jeesus toivoisi sinunkin muistavan.

        Jeesus ei tue laittomuutta ja Jumaln käskyjen rikkomista.


      • Ilon päivä kirjoitti:

        Siitäs näet, eivät monetkaan rakasta Jumalaa ja pidä kunniassa Hänen käskyjään. Jeesus itkee sinunkin vuoksesi, mutta voit yhtähyvin pitää sapattikirkkosi kotonakin, kunhan olet Jeesuksen puolella, etkä etsi joniinjoutavia syitä puolustukseksi jumalattomuudellesi. Ei Jumalan kunnioitus ole sidottu paikkaan, vaan voit pystyttää kiitos ja ylistys altarisi ihan missä oletkin, kotonakin.

        Asiasta kolmanteen...
        Minä olen nyt täällä kotona katsellut jo monta tämän media7 sapatti jumalanpalvelusta netistä
        http://media7.adventist.fi/videot-fr?kat=2

        ja sitten katsoin tuon teille tilaaman naisen entisen saatanan palvojan Päivi Niemen puheet eli
        todistus ja luento "tunnetaito parisuhteessa" ja se oli ihan hyvä :))
        Löytyy sieltä sivuilta kaikki videot kun selaa

        Suosittelen !


      • Ilon päivä kirjoitti:

        Siinä olet väärässä Kopittelija 007

        Ei Jeesus tue syntiä ja laittomuutta!

        Sunnuntai on ihmiskäsky ja asetus, se on vain perinnäissääntö, joka kulkee polvesta polveen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhityksen kanssa.

        Sunnuntain pitäminen lepopäivänään ja vieläpä sen sanominen pyhäksi on asettumista itseään Sapatin Herraa, Jeesusta vastaan.

        Enhän minä ole puhunut Sunnuntaista yhtään mitään ! :O
        Miksi vääristelette sanojani ?

        Sanoin että Jeesus on sapatin Herra ja että Jeesuksen kanssa kaikki päivät ovat Pyhiä ja niin on siis myös Sapatti kuin Herran ylösnousemuspäiväkin !" :)))


      • Teidän teologia!
        Ilon päivä kirjoitti:

        Siinä olet väärässä Kopittelija 007

        Ei Jeesus tue syntiä ja laittomuutta!

        Sunnuntai on ihmiskäsky ja asetus, se on vain perinnäissääntö, joka kulkee polvesta polveen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhityksen kanssa.

        Sunnuntain pitäminen lepopäivänään ja vieläpä sen sanominen pyhäksi on asettumista itseään Sapatin Herraa, Jeesusta vastaan.

        "Sunnuntain pitäminen lepopäivänään on asettumista Jeesusta vastaan" - no johan on kummallista tekstiä! Sanotko, nimimerkki "Ilon päivä", että on kiellettyä , siis syntiä levätä sunnuntaina? Miksi ei saa? Jos on levon tarpeessa? Pitääkö sunnuntaina väkipakolla paiskia jotain töitä ja riehua, vaikka ei jaksaisikaan? Minä ainakin lepään silloin kun olen väsynyt enkä anna sinunlaistesi tuomita sitä synniksi, kun ei Jumalakaan kiellä Sanassaan ihmistä lepäämästä muinakin päivinä kuin sapattina.


      • Ilon päivä
        Teidän teologia! kirjoitti:

        "Sunnuntain pitäminen lepopäivänään on asettumista Jeesusta vastaan" - no johan on kummallista tekstiä! Sanotko, nimimerkki "Ilon päivä", että on kiellettyä , siis syntiä levätä sunnuntaina? Miksi ei saa? Jos on levon tarpeessa? Pitääkö sunnuntaina väkipakolla paiskia jotain töitä ja riehua, vaikka ei jaksaisikaan? Minä ainakin lepään silloin kun olen väsynyt enkä anna sinunlaistesi tuomita sitä synniksi, kun ei Jumalakaan kiellä Sanassaan ihmistä lepäämästä muinakin päivinä kuin sapattina.

        "Tutkippa tunnossasi, niin älysi vastaa"!

        Ja usko Jumalan Sanaa (=Jeesusta):

        "Muista pitää PYHÄNÄ Herran, sinun Jumalasi sapatti"!


      • Ilon päivä kirjoitti:

        Näin on!

        Hyvää sapattia (=Pyhä päivää) kaikille adventisti sisarille ja veljille, joille "Herran, sinun Jumalasi sapatti on tärkeä muistutus Jumalan PYHITYKSESTÄ.
        Hän itse antoi meille lepopäivän, pyhitti ja siunasi sen: "Ihmistä varten"

        Niin paljon Jumala meitä rakastaa, että huolehtii jopa siitäkin, että lepäämme Jumalan kunniaksi ilolla.

        [][] sapatti on tärkeä muistutus Jumalan PYHITYKSESTÄ.
        Hän itse antoi meille lepopäivän, pyhitti ja siunasi sen: "Ihmistä varten" [][] [kirjoitti tuntematon teologi)

        Joo, muistakaamme pyhästi levätä - olla ainakin valittamatta vaivojamme sapattina - ja muistakaamme, että PAPPIENKIN täytyy saada levähtää vähän, joten . . .

        Luuk. 13:14
        Kun synagogan esimies näki, että Jeesus paransi sairaan sapattina, hän suutuksissaan sanoi paikalla oleville: "Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina."

        Kirkkoon lepäämään sapattina ja tavallisena arkena sitten työpäivän jälkeen lääkärien hoidettavaksi. Sunnuntaina ei taida lääkäreitä löytää. Vai onkohan se nyt ihan noinkaan.

        antti


      • Teidän teologia! kirjoitti:

        "Sunnuntain pitäminen lepopäivänään on asettumista Jeesusta vastaan" - no johan on kummallista tekstiä! Sanotko, nimimerkki "Ilon päivä", että on kiellettyä , siis syntiä levätä sunnuntaina? Miksi ei saa? Jos on levon tarpeessa? Pitääkö sunnuntaina väkipakolla paiskia jotain töitä ja riehua, vaikka ei jaksaisikaan? Minä ainakin lepään silloin kun olen väsynyt enkä anna sinunlaistesi tuomita sitä synniksi, kun ei Jumalakaan kiellä Sanassaan ihmistä lepäämästä muinakin päivinä kuin sapattina.

        Minä en viitti muuta kuin vain levätä ja sehän on ihan KÄSKY - ikuinen sapatinlepokäsky. Eik vaa?

        Ps. 127:2
        Turhaan te nousette varhain, turhaan valvotte myöhään ja raadatte leipänne tähden. Yhtä lailla Herra antaa omilleen, vaikka he nukkuisivat.

        Matt. 6:26
        Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!

        Työstä se käy rukkoouskin ääneen, mutta voipi siitäkin levätä, jos oikein pilkuntarkkoja ollaan . . .

        Ps. 4:4 (4:5) Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa. Sela.

        Synnintekokin siinä vähiin jääpi, kun hiljaa vuoteella rukoelee, eikä muuta tee. Vaan sitten on kyllä muistettava, että viimeisellä tuomiolla ei syytetä tekemisistä laisinkaan - nehän on ristille kannettu, ne synnit - MUTTA VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA KATSOTAAN MITÄ KAIKKEA ON JÄTETTY TEKEMÄTTÄ, ONKO KAVERI JÄTETTY, ONKO VAIN OMAA IMAGOA KIILLOTELTU, VAIKKA OLISI PITÄNYT KURJA KOROTTAA. Herra armahda minua, että heikkoa hoivaisin!

        antti


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Jeesus on sapatin Herra ja Jeesuksen kanssa kaikki päivät on Pyhiä ! :)))

        Olet väärässä. Vain sapatti on pyhäpäivä.


      • pyh!
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Enhän minä ole puhunut Sunnuntaista yhtään mitään ! :O
        Miksi vääristelette sanojani ?

        Sanoin että Jeesus on sapatin Herra ja että Jeesuksen kanssa kaikki päivät ovat Pyhiä ja niin on siis myös Sapatti kuin Herran ylösnousemuspäiväkin !" :)))

        Ja juuri tuossa olet väärässä. Jeesuksen kanssa vain sapatti on pyhäpäivä.


      • Ilon päivä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ihanaa kun tuomitset minut kadotukseen kun nyt en ehdi sapattikirkkoonne.Ja kun siellä ei kuitenkaan täällä lahdessa ole kuin muutama ihminen ja ehkä Onni Rytkönen joka jo kerran eväsi pääsyn tilaisuuteenne...
        Mutta onneksi Jeesus on edelleen ystäväni ja tukee minua sapatistanne
        huolimatta... :)))

        Minä kirjoitin vaan: ***Jokainen ihminen, joka tämän tietää, eikä niin tee, poikeaa tietoisesti Jeesuksen viitoittamalta tieltä ja asettuu häntä vastaan.***

        En tuominut, kerroin vain totuuden niskuroinnista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe