Sertralin tai vastaavan annostuksen nosto

Nakkilan Hilima

Hei,
mitä mieltä olette kannattaako nostaa annostusta 50mg >100mg.

Olen syönyt 50 mg nyt neljä vuotta, sillä pysyi paniikkikohtaukset lähes täysin poissa. En joutunut miettimään mitään kohtauksia ja mahdollisia tuleviakaan ollenkaan. Nyt kohtauksia on ollut yhden viikon aikana jo ainakin viisi, kylläkin lieviä, mutta ärsyttäviä. Oireet on loppunut heti kun pääsen esim. ostoskeskuksesta kotiin.

Voiko olla niin, että toi 50mg ei enää vaan tehoa samalla lailla kuin ennen kun olen jo niin monta vuotta syönyt.

Minulla on ollut myös erittäin stressaava koko viimeiset puoli vuotta.
-avioero
-opiskelut
-erinäisiä lääketieteellisiä tutkimuksia, ja niiden vastausten odottelua
-sairaita sukulaisia, kuolema

Kyllä nyt on niin, että aion kokeilla lääke annostuksen nostoa, voihan se auttaa nopeastikin, jos on taas aivokemiat niin sekaisin. Otin tänään 75mg, ja siis vähitelle nostan.

Voin päivitellä tänne välillä, että miten auttaa (saattaahan siihen mennä kauankin, että vaikutuksen huomaa) Mutta haluan auttaa ihmisiä, jotka mahdollisesti miettii samaa.

Hyvää kevättä ja kesää
Voihan paniikin paniikki!"!!! Ei anneta paniikin pilata kesää

p.s mutta parempi sekin, että kohtaukset ovat olleet satunnaisia kun, se että vuosia sitten minulla oli 3kk putkeen epätodellinen olo ja täysi paniikki päällä, kotona oli silloinkin aina parempi olo, tähän siis Sertralin auttoi

4

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiooiioiooi

      "Voiko olla niin, että toi 50mg ei enää vaan tehoa samalla lailla kuin ennen kun olen jo niin monta vuotta syönyt."

      Kyllä voi olla, kutsutaan toleranssiksi. Toinen äkillinen tehon katoaminen, joka voi tulla vastaa sitten myöhemmin, kun olet vielä kauemmin käyttänyt on nimeltään tachyphylaxis. http://en.wikipedia.org/wiki/Tachyphylaxis

      "on taas aivokemiat niin sekaisin."

      Aivokemioissasi ei ollut mitään sekainen ennen kuin otit sertraliinia.

    • oiooiioiooi

      Simple Truths About Psychiatry: #1
      http://www.youtube.com/watch?v=ARZ2Wv2BoFs
      Do You Have A Biochemical Imbalance? Dr. Breggin debunks the myth of biochemical imbalance and examines what is known about "mental illness.

      • dlfkjaj

        Hei, kiitos vastauksista.

        Todellakin luin kokemuksista jenkkiläisiltä keskustelupalstoilta siitä että toleranssi oli tullut joskus 4 -5 vuoden jälkeen, joillakin varmaan jo aikaisemminkin.

        Uskon myös ylläolevan lääkärin juttuihin, mutta olen siinä mielessä lääkeuskovainen, sillä pelkään niin paljon oireita, että mielummin nostan annosta. Nostin siihen 75mg ja hupsista vaan pahan olon tunne esim kaupassa on jo nyt muutaman päivän jälkeen siedettävää, tosin voi olla myös kuvitelmaa, toisaalta mulla on semmonen robottimaisempi tunne, mutta parempi sekin kun pelätä koko ajan jotain. Myöskin normaalit asiat kiinnostaa taas, jaksan tiskata ym.

        Toivon, että toi 75mg toimisi pitkään ja ettei tarvis nostaa sataan. Sillä mitäs sitten kun se on nostettu 200milligrammaan, lääkkeen vaihto kenties.


      • lkgfjaäe
        dlfkjaj kirjoitti:

        Hei, kiitos vastauksista.

        Todellakin luin kokemuksista jenkkiläisiltä keskustelupalstoilta siitä että toleranssi oli tullut joskus 4 -5 vuoden jälkeen, joillakin varmaan jo aikaisemminkin.

        Uskon myös ylläolevan lääkärin juttuihin, mutta olen siinä mielessä lääkeuskovainen, sillä pelkään niin paljon oireita, että mielummin nostan annosta. Nostin siihen 75mg ja hupsista vaan pahan olon tunne esim kaupassa on jo nyt muutaman päivän jälkeen siedettävää, tosin voi olla myös kuvitelmaa, toisaalta mulla on semmonen robottimaisempi tunne, mutta parempi sekin kun pelätä koko ajan jotain. Myöskin normaalit asiat kiinnostaa taas, jaksan tiskata ym.

        Toivon, että toi 75mg toimisi pitkään ja ettei tarvis nostaa sataan. Sillä mitäs sitten kun se on nostettu 200milligrammaan, lääkkeen vaihto kenties.

        ja sitä robotti tunnettahan tässä yhteiskunnassa vaaditaan, muuten ei selviä arjesta. Pitää vaan suorittaa ja suorittaa.

        Onneksi itsellä on mahdollisuus oleilla kesä rauhallisessa paikassa, kaukana kaikesta, toivon samaa muille joita kaikki ahdistaa:) Vaikkei pakeneminen kuuluisasti olekaan se ratkaisu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      330
      3081
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      109
      2288
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      196
      1620
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1407
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      941
    Aihe