Sertralin tai vastaavan annostuksen nosto

Nakkilan Hilima

Hei,
mitä mieltä olette kannattaako nostaa annostusta 50mg >100mg.

Olen syönyt 50 mg nyt neljä vuotta, sillä pysyi paniikkikohtaukset lähes täysin poissa. En joutunut miettimään mitään kohtauksia ja mahdollisia tuleviakaan ollenkaan. Nyt kohtauksia on ollut yhden viikon aikana jo ainakin viisi, kylläkin lieviä, mutta ärsyttäviä. Oireet on loppunut heti kun pääsen esim. ostoskeskuksesta kotiin.

Voiko olla niin, että toi 50mg ei enää vaan tehoa samalla lailla kuin ennen kun olen jo niin monta vuotta syönyt.

Minulla on ollut myös erittäin stressaava koko viimeiset puoli vuotta.
-avioero
-opiskelut
-erinäisiä lääketieteellisiä tutkimuksia, ja niiden vastausten odottelua
-sairaita sukulaisia, kuolema

Kyllä nyt on niin, että aion kokeilla lääke annostuksen nostoa, voihan se auttaa nopeastikin, jos on taas aivokemiat niin sekaisin. Otin tänään 75mg, ja siis vähitelle nostan.

Voin päivitellä tänne välillä, että miten auttaa (saattaahan siihen mennä kauankin, että vaikutuksen huomaa) Mutta haluan auttaa ihmisiä, jotka mahdollisesti miettii samaa.

Hyvää kevättä ja kesää
Voihan paniikin paniikki!"!!! Ei anneta paniikin pilata kesää

p.s mutta parempi sekin, että kohtaukset ovat olleet satunnaisia kun, se että vuosia sitten minulla oli 3kk putkeen epätodellinen olo ja täysi paniikki päällä, kotona oli silloinkin aina parempi olo, tähän siis Sertralin auttoi

4

1465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiooiioiooi

"Voiko olla niin, että toi 50mg ei enää vaan tehoa samalla lailla kuin ennen kun olen jo niin monta vuotta syönyt."

Kyllä voi olla, kutsutaan toleranssiksi. Toinen äkillinen tehon katoaminen, joka voi tulla vastaa sitten myöhemmin, kun olet vielä kauemmin käyttänyt on nimeltään tachyphylaxis. http://en.wikipedia.org/wiki/Tachyphylaxis

"on taas aivokemiat niin sekaisin."

Aivokemioissasi ei ollut mitään sekainen ennen kuin otit sertraliinia.

• oiooiioiooi

Simple Truths About Psychiatry: #1
      http://www.youtube.com/watch?v=ARZ2Wv2BoFs
      Do You Have A Biochemical Imbalance? Dr. Breggin debunks the myth of biochemical imbalance and examines what is known about "mental illness.

• dlfkjaj

Hei, kiitos vastauksista.

Todellakin luin kokemuksista jenkkiläisiltä keskustelupalstoilta siitä että toleranssi oli tullut joskus 4 -5 vuoden jälkeen, joillakin varmaan jo aikaisemminkin.

Uskon myös ylläolevan lääkärin juttuihin, mutta olen siinä mielessä lääkeuskovainen, sillä pelkään niin paljon oireita, että mielummin nostan annosta. Nostin siihen 75mg ja hupsista vaan pahan olon tunne esim kaupassa on jo nyt muutaman päivän jälkeen siedettävää, tosin voi olla myös kuvitelmaa, toisaalta mulla on semmonen robottimaisempi tunne, mutta parempi sekin kun pelätä koko ajan jotain. Myöskin normaalit asiat kiinnostaa taas, jaksan tiskata ym.

Toivon, että toi 75mg toimisi pitkään ja ettei tarvis nostaa sataan. Sillä mitäs sitten kun se on nostettu 200milligrammaan, lääkkeen vaihto kenties.

• lkgfjaäe
        dlfkjaj kirjoitti:

Hei, kiitos vastauksista.

Todellakin luin kokemuksista jenkkiläisiltä keskustelupalstoilta siitä että toleranssi oli tullut joskus 4 -5 vuoden jälkeen, joillakin varmaan jo aikaisemminkin.

Uskon myös ylläolevan lääkärin juttuihin, mutta olen siinä mielessä lääkeuskovainen, sillä pelkään niin paljon oireita, että mielummin nostan annosta. Nostin siihen 75mg ja hupsista vaan pahan olon tunne esim kaupassa on jo nyt muutaman päivän jälkeen siedettävää, tosin voi olla myös kuvitelmaa, toisaalta mulla on semmonen robottimaisempi tunne, mutta parempi sekin kun pelätä koko ajan jotain. Myöskin normaalit asiat kiinnostaa taas, jaksan tiskata ym.

Toivon, että toi 75mg toimisi pitkään ja ettei tarvis nostaa sataan. Sillä mitäs sitten kun se on nostettu 200milligrammaan, lääkkeen vaihto kenties.

ja sitä robotti tunnettahan tässä yhteiskunnassa vaaditaan, muuten ei selviä arjesta. Pitää vaan suorittaa ja suorittaa.

Onneksi itsellä on mahdollisuus oleilla kesä rauhallisessa paikassa, kaukana kaikesta, toivon samaa muille joita kaikki ahdistaa:) Vaikkei pakeneminen kuuluisasti olekaan se ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe