Uskonto on huijausta

Kimi

Uskonto on ihmisten huijaamista, että
olisi jotain yliluonnollisia jumalia.
Siitä tulee vaan sekopäitä ihmisiä.
Terve ihminen ei uskontoa tarvitse.

12

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauhkea kuin lammas

uskonto ja usko on kaksi eri asiaa.uskonto voi olla vain sitä että kuuluu johonkin uskontoryhmään ja noudattaa sen mukaisia sääntöjä.
      mutta usko on eri asia,ei ihminen voi päättää että minäpä uskon,usko ei tule ihmisen tahdosta.

sillon kun uskoo,näkee kaiken sokaisevassa valossa.ja sillon ei tarvitse kyseenalaistaa mitään.uskoa ei voi ymmärtää jos ei sitä itsellä ole.

• Pakana(M)

Tuota samaa jauhavat muutkin hihhulit. Kun puhutaan uskonnosta, niin tarkoitetaan tietenkin samaa asiaa. Turhaa on hihhuleiden kikkailla sanoilla, asia ei siitä mihinkään muutu.

• 0,000001
        Pakana(M) kirjoitti:

Tuota samaa jauhavat muutkin hihhulit. Kun puhutaan uskonnosta, niin tarkoitetaan tietenkin samaa asiaa. Turhaa on hihhuleiden kikkailla sanoilla, asia ei siitä mihinkään muutu.

Mä olisin kaks kuukautta sitte sanonu kanssa että paskaa puhuu >hihhulit< mutta en enää.

Luuleeko joku teistä oikeasti tuntevansa saatanan?

Hihhulit on paljon 'kovempia' kun ateistit..tai satanistit.

Onko kukaan teistä kokeillu koskaan pyytää Jumalaa avuksi?

• Anonyymi
        Pakana(M) kirjoitti:

Kyllä uskonto on lähtenyt alulle huijauksesta.. Jo ennen ajanlaskumme alkua alkua papisto ja variseukset ja kirjan oppineet kehittivät esm helvetin jossa sitten kidutettaisi ihmisiä jos ne ei olleet kilttejä. Kiltteyden palkka oli sitten taivas olotila. Näin hengellinen eliitti piti kansaa kurissa. Vanha testamentti on suurimmalta osaltaan keksittyä Israelin historiaa.
        Minä olen hyljännyt raamatun uskon. Mutta minun elämän filosofiiani on oikea. Ihmisen olemassa oleva kaikeus on suurinta mistä ihminen voi jotain käsittää. Kaikkeudela tarkoitan siis kaikkea mikä on esm kasvit eläimet ja kaikki mikä kasvaa. Kaikkeutta on ihminen itse sekä planeetat kalaksit ym mitä niihin kuuluu kuten aurinkokunnat ym. Minun Jumalani on kaikki mitä on ja niin on sinunkin Jumalasi.

• Ferantem Jezebel

Hienoa että joku on samaa mieltä. Terve ihminen uskoo itseensä ja omiin kykyihinsä eikä mihinkään naurettavaan hölynpölyyn.

• Annn

Paikkansa pitää "uskonto on huijaamista" ja "Terve ihminen ei uskontoa tarvitse".

Mutta usko on eri asia kuin uskonto ja Jeesusta ihminen tarvitsee.

Sitä paitsi mä tiedän, ett on olemass Jumala ja Jeesus, se on toiminu meidän elämäss, puhunu ja jopa näyttäytyny.

Etsi säki Jeesus elämääs, niin tiedät mistä puhut, eikä tartte enää puhua tuntemattomasta.

Jos ihminen vielä joten kuten pärjää ilman Jeesusta tän puoleisess elämäs, niin iankaikkisuudessa ei ainakaa pärjää enää.

Jeesus rakastaa sua ja Raamatuss sanotaan, ett "Hän kateuteen asti halajaa sitä henkeä, jonka on laittanut sinuun asumaan". Siunausta.

• Anonyymi

Ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä muut hengellisyys on saatananpalvontaa. Jumalan valtakunnassa ei armoa anneta eikä pyydeta kaikki väärähenkisten on eroittaa Jumalan valtakunnassa. Raamattu on sanasta sanaan pyhässä hengessä kirjoitettu.. Se on Jumalan sanan mukaista uskoa

• Anonyymi

"Jumalan valtakunnassa ei armoa anneta eikä pyydetä"

Onpa armollinen ja rakastava jumalkuva. Voit pitää tuon jumalasi täysin itselläsi, oma keksimäsi tai opetettu jumalsatu ei ole kaikkien jumala.
        Elä sitten niin kuin satukirja Raamatussa opetetaan, esim, "Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, se rangaistakoon kuolemalla." ja eiku vaan teinejä tappamaan raamatun ja jumalan nimissä, pyhä teko!

• Anonyymi

Keskustelun aloittaja sanoo : "Uskonto on ihmisten huijaamista, että
      olisi jotain yliluonnollisia jumalia. Siitä tulee vaan sekopäitä ihmisiä.
      Terve ihminen ei uskontoa tarvitse."

Johtopäätös on tämä:
      Kirjoittaja itse on sekopää. Darwinismi on uskonto 100%. Veilä enemmän kuin Raamattuun usko.

Todellisella uskolla on ihan elävä suhde Jumalan kanssa niinkuin lapsella elävään isäänsä.

• "Johtopäätös on tämä:
        Kirjoittaja itse on sekopää. Darwinismi on uskonto 100%. Veilä enemmän kuin Raamattuun usko. "

Kovin harmillista, että unohdit kokonaan perustella väitteesi tai edes kertoa, että miten sinä määrittelet sanan "uskonto". Jos käyttää sanoja muussa kuin niiden vakiintuneessa merkityksessa, olisi kohteliasta huomauttaa asiasta.

• Anonyymi

"Todellisella uskolla on ihan elävä suhde Jumalan kanssa niinkuin lapsella elävään isäänsä."

Ihan höpö höpö juttua. Uskiksella voi olla oma kuvitelmansa ja kuviteltu yhteytensä jumalaansa, se kaikki on vain ja ainoastaan uskiksen omaa mielikuvitusta, jossa lähes jokainen asia selitetään keksityllä jumalalla-> jumala on "todellinen" uskikselle. On tietysti täysin eri asia kuin lapsen ja isän suhde. Jumalassa ei ole mitään elävää eikä todellista.

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Uskonnot ja niiden jumalat ovat täysin ihmisten keksintöä. On aivan järjetöntä yrittää väittää, että uskonnot ja usko olisivat eri asioita, samaa jumalsatua ja jumalvalhetta ne ovat.
      Ne ovat vallan välineitä ja yleensä miesten keksimiä jumaltarinoita naisten alistamiseksi.
      Pelokkaat ja pelotellut ihmiset uskovat jumalsadut todeksi, koska eivät uskalla kohdata omaa ja kaiken elävän kuoleman lopullisuutta. Lohtua pitäisi etsiä todellisista asioista, esim, toisista ihmisistä eikä jumalsaduista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      302
      1165
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      981
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe