Abilify

Minkälaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?
Onko kellään todella toiminut ahdistukseen? Itsestä tuntuu ettei millään ala toimimaan, on ehkä jopa pahentanut. 2 vkoa jo napsinut.

12

3879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Disbilifointi

Disbilify vie sinut ennenaikaiselle eläkkeelle ennen pitkään, ja hautaan.

• 3+13

Auttoi ahdistukseen mutta pitää syödä kuukausi ennen kuin mitään tuntui parannusta. Itse söin 3 vuotta. Meni työpaikka sen lääkkeen takia. Eläkkeellä sillä pärjää mutta ei työelämässä. Hidastaa ja on muistamaton. Ei hyvä. Nyt on purettu pois. Enää ei ole harhaluuloja ja aistimuksia. Pää ei kyllä enää ole valitettavasti yhtä terävä ja nopea kuin ennen.

• voi ei, no toivottavasti ei tarvi syödä enää tuon paketin loputtua. Mulla on ollut levottomuutta ihan hirveästi. Aika pysyy paikallaan, sosiaalisena oleminen on vaikeampaa kuin ennen, pätkittäiset yöunet. Vaikea nukahtaa, vaikea olla paikallaan ja vaikea edes tehdä mitään. Masennusta on ollut ja verihyytymiäkin on varmaankin kun on keuhkot kipeät aina välillä.

• 3+13

Ympyrän kiertäminen ja vaeltelu on normaalia abissa sekä levottomuus. Mä en katsonut kolmeen vuoteen telkkaria kun en pysynyt paikallani.

• minäminä

Mulla auttaa kyllä ahdistukseen ,mutta tekee kyllä levottomaksi ei tosiaankaa pysty edes kattoon telkkaria , kun koko ajan pitää tehdä jotakin.
      Mulla menee pieni annos vrk on vaan 15mg ja se vielä puoliksi.
      lääke kannattaa ottaa aina aamulla, itse tein semmosen virheen , että otin aina illalla ennen nukkumaan menoa ,niin en sitte saanu nukuttua juuri ollenkaan.

• Anonyymi

Mulla nimenomaan pahentaa ahdistusta. Välillä ei uskalla kotoa poistua kun ahdistaa niin paljon.

• Anonyymi

Hyi mikä myrkky. Paino nousi 15 kg puolen vuoden kuurin aikana. Ei ikinä enää abilifya!

• Anonyymi

Olevinaan uusi hieno lääke. Lue haittavaikutukset ja kysy mitäpä niistä ei ollut. Ts. Tuhosi elämäni. Ainiin hyss!

• Anonyymi

Millä tavalla tuhosi elämäsi jos saan kysyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä tavalla tuhosi elämäsi jos saan kysyä?

Saat

• Anonyymi

Onko muilla abilifya käyttäjillä fyysinen kunto romahtanut pikkuhiljaa?

• Anonyymi

Tässäkin ketjussa luettavissa useita mahdollisesti akatisiaan viittaavia viestejä - hankala pysyä paikallaan, levottomuutta. Myös kuvattu ahdistuksen kohoamista. Miten tuollaista noin yleisesti vaikuttava aine on edes markkinoilla... Abilifyssä akatisia on suht yleinen haittavaikutus. Miten tällaisen lääkkeen nähdään auttavan ihmisiä. Mielestäni on aivan järkyttävää että jossain lääkkeissä kuten Abilify akatisia on suht yleinen haitta koska akatisia voi olla yhteydessä pahaankin henkiseen hätään ja kärsimykseen. Siis itse joskus akatisian kokenut. Varon nykyään lääkkeitä kuin ruttoa että en enää saa tuota oloa. Niin epämiellyttävä haitta että sana epämiellyttävä on liian lievä ilmaus kuvaamaan akatisiaa kun se on etenkin yhtään hankalampana päällä. Minulle se oli yhdistelmä silkkaa kauhua ja pakonomaista liikkumisen tarvetta päämäärätöntä vaeltelua kuin olisi vankina omassa kehossaan jota ei hallitse. Itsetuhoisia ajatuksia mielessä. Ehkä sitä on helpommin kestettävää muotoa.. en tiedä

Olen myös kuullut joidenkin kokemuksia Abilifysta ja lähes kaikki pitkällä tähtäimellä huonoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe