Kysymys Jaakobille

d1x1

Esitin aiemmassa keskustelussa Jaakobille kysymyksen, mutta pelkään sen jäävän huomiotta. Siksi tässä uudelleen:

Onko nainen lähtöisin miehen kylkiluusta?

25

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mörkö

      Kyllä, nainen on tehty miehen kylkiluusta ja uskon että Jaakob tämän vahvistaa.

      Laskeppa omasi ja hämmästy...

      • huutis.

        Lääketieteellisissä opuksissahan väitettiin vuosisatoja, että miehellä on yksi kylkiluu vähemmän kuin naisella.


      • BlackNemo
        huutis. kirjoitti:

        Lääketieteellisissä opuksissahan väitettiin vuosisatoja, että miehellä on yksi kylkiluu vähemmän kuin naisella.

        Eikös pitäisi olla niin että vain yksi kylkiluu puuttuu, eli miehellä pitäisi olla eri määrä kylkiluita oikealla ja vasemmalla puolella, eikös se nainen yhdestä luusta ole tehty ? :) jos kerran kylkiluusta eikä -luista. XD


      • d1x1
        huutis. kirjoitti:

        Lääketieteellisissä opuksissahan väitettiin vuosisatoja, että miehellä on yksi kylkiluu vähemmän kuin naisella.

        Lääketieteellisissä opuksissa väitettiin vielä aika äskettäin, että kohdulla on taipumus vaellella, ja se aiheuttaa henkisiä ongelmia. Siksi kohdunpoisto onkin hysterektomia... Ehkä se selittää, miksi vanhat naiset vaikuttavat ylen viisailta.


    • d1X1

      Jaakob, odotan vastaustasi!

    • huutia sulle

      Vaikka kierittelisit Jaakopin tervassa ja höyhenissä se ei kumoa meitä muita.

      • >meitä

        Sinua ja Perähikiän luteita.


    • uskis&co

      Vaikeisiin kysymyksiin ei vastata kun tiedetään että ollaan väärässä.

    • d1X1

      Tämä todistaa vain sen, että Jaakob on trolli. Ei kukaan täysijärkinen ihminen usko, että jokainen sana raamatussa on jumalan sanaa.

      Kun hän määrätietoisesti on perustellut kaikki väitteensä sillä, että raamattu on Jumalan sanaa ja siksi aina totta, hän ei mitenkään voi vastata tähän kysymykseen. Se veisi pohjan kaikelta, mitä hän on sanonut

    • xxxxx Onko nainen lähtöisin miehen kylkiluusta? xxxx

      Kyllä näin on! Tämä on vahvistettu Raamatussa 1.Moos.2:21-23.

      • Vahvistettu? Eli joku sanoi noin ennen raamatun kirjoittamista, ja sitten se vahvistettiin kirjoittamalla asia raamattuun?

        Kuka se joku oli?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vahvistettu? Eli joku sanoi noin ennen raamatun kirjoittamista, ja sitten se vahvistettiin kirjoittamalla asia raamattuun?

        Kuka se joku oli?

        Jahvisti :-)

        Viittaus Pentateukin lähdeteoriaan.


      • d1X1

        Kiitos ystävä :)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vahvistettu? Eli joku sanoi noin ennen raamatun kirjoittamista, ja sitten se vahvistettiin kirjoittamalla asia raamattuun?

        Kuka se joku oli?

        xxxxx Kuka se joku oli? xxxxx

        Jumala


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Kuka se joku oli? xxxxx

        Jumala

        Ihminen siis vahvisti Jumalan sanomiset. Erittäin loogista.


    • ei voi olla näin

      Jaakobin kaltaiset ihmiset todistaa, että uskonto on harhaisuuden sosiaalisesti hyväksytty muoto. Jos kyse ei olisi arvostetusta uskonnosta, vaan vaikka samanlaisesta fanaattisuudesta pieniin vihreisiin miehiin joita kulkee kaikkialla, niin Jaakobia pidettäisiin hulluna. Kuinka monta sataa vuotta vielä menee, että tämä asia uskalletaan oikeasti kohdata?

      • Kyllä siihen tosiaan vielä menee. Syy meillä: kaikkialla Euroopassa kasvava kreationistinen muslimiväestö, joka valtaosin ei voi kuvitellakaan uskomustensa kyseenalaistamista. Ja oma luomisuskoinen kristillisyytemmehän on toinen islamin vanhemmista.

        Ilman tähän maanosaan eri tavoin hankkimaamme, pontevasti "siitältävää"* muslimiväestöä luomisuskon päivät edes vastentahtoista julkista hyväksyntää nauttivana kaalin sekaisuuden muotona olisivat suurimmassa osassa Eurooppaa luetut muutamassa vuodessa.

        *)Veikko Huovinen


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyllä siihen tosiaan vielä menee. Syy meillä: kaikkialla Euroopassa kasvava kreationistinen muslimiväestö, joka valtaosin ei voi kuvitellakaan uskomustensa kyseenalaistamista. Ja oma luomisuskoinen kristillisyytemmehän on toinen islamin vanhemmista.

        Ilman tähän maanosaan eri tavoin hankkimaamme, pontevasti "siitältävää"* muslimiväestöä luomisuskon päivät edes vastentahtoista julkista hyväksyntää nauttivana kaalin sekaisuuden muotona olisivat suurimmassa osassa Eurooppaa luetut muutamassa vuodessa.

        *)Veikko Huovinen

        >Ja oma luomisuskoinen kristillisyytemmehän on toinen islamin vanhemmista.

        Sanotaanpa paremmin:
        Luomisuskoinen kristillisyyshän on toinen islamin vanhemmista.

        Kretummehan eivät kuitenkaan ole paavin- tai kreikanuskoisia.


      • xxxx Jos kyse ei olisi arvostetusta uskonnosta, vaan vaikka samanlaisesta fanaattisuudesta pieniin vihreisiin miehiin joita kulkee kaikkialla, niin Jaakobia pidettäisiin hulluna. Kuinka monta sataa vuotta vielä menee, että tämä asia uskalletaan oikeasti kohdata? xxxxx

        "Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat." (1.Kor.1:21)


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxx Jos kyse ei olisi arvostetusta uskonnosta, vaan vaikka samanlaisesta fanaattisuudesta pieniin vihreisiin miehiin joita kulkee kaikkialla, niin Jaakobia pidettäisiin hulluna. Kuinka monta sataa vuotta vielä menee, että tämä asia uskalletaan oikeasti kohdata? xxxxx

        "Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat." (1.Kor.1:21)

        >"Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat." (1.Kor.1:21)

        Paskapuhetta. Sinun jumalasi on kyllä sen luokan tolkuton touhupetteri, että en ymmärrä miten ihmeessä kuvittelet käännyttäväsi ikinä ketään.


      • d1X1
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >"Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat." (1.Kor.1:21)

        Paskapuhetta. Sinun jumalasi on kyllä sen luokan tolkuton touhupetteri, että en ymmärrä miten ihmeessä kuvittelet käännyttäväsi ikinä ketään.

        Ei Jaakob oikeasti uskokaan käännyttävänsä ketään. Voisin kuvitella, että ko. nimimerkin takana on joku, joka pyrkii mitä suurimmassa määrin päinvastaiseen tavoitteeseen. En usko, että edes yltiöpäisin fundamentalisti on noin fundamentaalisen hölmö.

        Näissä keskusteluissa on todellisia käännyttäjiä, jotka kyllä tunnistaa, käyvät täällä saarnaamassa, eivät keskustelemassa. Jaakob huvittelee selaamalla raamattua ja etsimällä sieltä soveliaita keskustelunaloituksia ja/tai vastauksia. Luultavasti häntä hykerryttävät sekä vihamieliset vastaukset että intomieliset kannattajat.


      • d1X1 kirjoitti:

        Ei Jaakob oikeasti uskokaan käännyttävänsä ketään. Voisin kuvitella, että ko. nimimerkin takana on joku, joka pyrkii mitä suurimmassa määrin päinvastaiseen tavoitteeseen. En usko, että edes yltiöpäisin fundamentalisti on noin fundamentaalisen hölmö.

        Näissä keskusteluissa on todellisia käännyttäjiä, jotka kyllä tunnistaa, käyvät täällä saarnaamassa, eivät keskustelemassa. Jaakob huvittelee selaamalla raamattua ja etsimällä sieltä soveliaita keskustelunaloituksia ja/tai vastauksia. Luultavasti häntä hykerryttävät sekä vihamieliset vastaukset että intomieliset kannattajat.

        Esitän eriävän mielipiteen: olen sitä mieltä että Jaakob (kuten myös *JC ja toni t) on tosissaan. Moniko trolli jaksaisi olla yhtä sitkeä ja tietyssä mielessä aukottoman johdonmukainen?


      • naapurin.kissa kirjoitti:

        Esitän eriävän mielipiteen: olen sitä mieltä että Jaakob (kuten myös *JC ja toni t) on tosissaan. Moniko trolli jaksaisi olla yhtä sitkeä ja tietyssä mielessä aukottoman johdonmukainen?

        Vaikka en mitenkään erityisemmin pidä kissoista, on pakko suorittaa yhdyntä naapurin kollin (?) mielipiteeseen. Tunnistan Jaakobissa samaa fundamentalismin innoittamaa denialismia mitä itsekin edustin kaiken tietävänä ja osaava uskovana teininä.


      • d1X1
        naapurin.kissa kirjoitti:

        Esitän eriävän mielipiteen: olen sitä mieltä että Jaakob (kuten myös *JC ja toni t) on tosissaan. Moniko trolli jaksaisi olla yhtä sitkeä ja tietyssä mielessä aukottoman johdonmukainen?

        Näitä on nähty, ja valtaosin juuri sellaisia tyyppejä, joilla tarkoitus on pääosin provosoida. Toni tuntuu olevan vakavissaan ja sikäli tavattoman hellyyttävä hahmo, sinnikkäästi yrittää vaikkei varsinaisesti ymmärräkään mitä puhuu. JC taas joskus jopa miettii, mitä hänelle vastataan, ei ole siis ihan toivoton tapaus.

        Jaakob on ihan omaa luokkaansa, ja jos hän on vakaasti sitä mieltä, että tämä kylkiluujuttu on 100% totta, hän on joko trolli tai mielenvikainen. Uskon ihmiskuntaan kuitenkin niin, että pysyttelisin ensimmäisen vaihtoehdon kannalla.


      • d1X1 kirjoitti:

        Ei Jaakob oikeasti uskokaan käännyttävänsä ketään. Voisin kuvitella, että ko. nimimerkin takana on joku, joka pyrkii mitä suurimmassa määrin päinvastaiseen tavoitteeseen. En usko, että edes yltiöpäisin fundamentalisti on noin fundamentaalisen hölmö.

        Näissä keskusteluissa on todellisia käännyttäjiä, jotka kyllä tunnistaa, käyvät täällä saarnaamassa, eivät keskustelemassa. Jaakob huvittelee selaamalla raamattua ja etsimällä sieltä soveliaita keskustelunaloituksia ja/tai vastauksia. Luultavasti häntä hykerryttävät sekä vihamieliset vastaukset että intomieliset kannattajat.

        Ei Jaakob oikeasti pyrikään ketään käännyttämään. Hän hykertelee omahyväisenä uskossaan, ja kuvittelee, että kuta useampi Ei Käänny, sitä varmempi on Hänen Taivas-Osuutensa.

        Onhan Jaakob itse kertonut, että uskosta on oltava HYÖTYÄ.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe