Pelkään hulluksi tulemista. Heräsin juuri ja hetki sen jälkeen kuulin sekunin kestävän suhahduksen päässäni jossa oli vähän "vinkunaa/vihellyksen" tapaista ääntä seassa. Kysymys ei siis ollut ihmisäänestä tai ihmisen tuottamasta vihellysäänestä. Lääkityksen aloituksen jälkeen ollut tinnitusoiretta eli sitä pitkäkestoista piippausääntä. Voiko olla tinnitusoire vai olenko tullut hulluksi?
tinnitus vai hulluus
5
514
Vastaukset
- Älä pelkää
Tinnitus voi oireilla jatkuvalla vinkunalla, suhinalla tai muulla äänellä. Ajoittain se helpottaa ja menee jopa kokonaan ohi, ainakin väliaikaisesti. Tinnitus on rasittavaa ja pelko hulluksi tulemisesta voi rasittaa lopulta enemmän kuin itse tinnitus. Etenkin silloin kun se on on vielä uusi asia jonka kanssa et ole päässyt "sinuiksi". Et ole tulossa hulluksi.
- tinnitustakin ollut
Juu ei tinnitus hulluuteen liity mitenkään. Ihan niskajumikin voi saada tinnitusta aikaan. Itsellä muuten tinnitus helpottui b12-lisällä, tosin illalla nukkumaanmennessä saattaa vielä joskus kuulua, muttei päivällä vaikka olisi hiljaistakin.
- tinnitys tane
Minulla on tinnitänyt aina. Nytkin tulee monitaajuista vinkunaa. Päivällä ulkotöitä tehessä en huomannut moneen tuntiin aivojen virtapiirien pihinää.
Sisäkorvien tilasta ne johtuvat? Google kai tietää. Ainakin minulla auton ilmanvaihto tekee vasemman korvan kipua, jatkuessaan jopa tulehdustilan.
- kuulonalenema
näin on tinnitys suoraan "mieleen vaikuttava "ääni"?
eli jos kuulon on alenema tai muu korva sairaus niin "aivot ääntävät" kuulemansa tinnityksenä!
sen kanssa oppii elämään... jotkut?
toisilla mieliala lääkkeet voi auttaa?? mut jos kerrot lääkärille niin monet leimaavat "hulluksi"?
kun eihän muut sitä kuule... :(- Anonyymi
Eräs muusikko jäi tarkoituksella rekan alle, kun ei kestänyt enää tinnutusta korvassaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232578- 1351974
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151301Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271143En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351132Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451099- 961093
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841058