Uskonnon opetusta aivan liikaa

Koulun opettaja

Se mitä uskonnoista voisi opettaa kouluissa mahtuisi aivan hyvin historian tunneille. Erillisiä uskonnon tunteja ei tarvitsisi olla erikseen.

5

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnustaa

Tämä käsitys minullakin on.

Sen sijaan ajan voisi käyttää tunteiden opettamiseen tai elämän taitojen opettamiseen. Yhteistyötaitojen opettamiseen.

Tiimityöskentelytaidot jos jotkut ovat todella tärkeitä nykyajan työelämässä.

Voisihan sitä opettaa vähän ryhmän johtamistaitoja. Silloin jokainne osaisi olla myös parempi tiimiläinen... vai miten?

• oppilaan isä

Hyvä aloitus tärkeästä aiheesta.

Olen samaa mieltä, uskontojen sisältö ei todellakaan ole koulun vastuulla vaan jos joku haluaa niitä uskomuksia ja palvontatapoja lapsilleen opettaa niin käyttäköön siihen omaa aikaansa. Osa historiaa se kaikki toki on, joten historianopetuksen yhteydessä aihetta voi käsitellä.

Se iso juttu mielestäni on kuitenkin se, että koulussa pitäisi voida sanoa oppilaille selkeästi se, että nykyisen tieteellisen maailmankuvan valossa jumalaa tuskin on olemassa.

On naurettavaa, että tuota asiaa pitää jotenkin kartella.

• Olen jo peruskouluni ajat sitten käynyt, mutta on aina rohkaisevaa nähdä, että muillakin on fiksu isä.

• huutis.

Mielestäni elämänkatsomustieto olisi hyvä pakollinen aine kaikille, ja ehdottomasti kaikenuskoiset ja uskottomat samassa ryhmässä.
      Parempi tutustua eri uskontoihin niin, että mukana on eriuskoisiakin, jolloin koululaiset oppisivat ymmärtämään erilaisiakin elämänkatsomuksia.

Nykyinen tapa, jossa erotellaan eri uskontokuntien edustajat (ja uskottomat) omiksi ryhmikseen nimenomaan lisää tuota toisista ymmärtämättömyyden kuilua.

Uskonnonopetuksen voi sitten järjestää kukin uskontokunta miten parhaaksi näkee ja tietenkin kouluajan ulkopuolella. Se tehtävä ei kuulu valtiolle eli koululaitokselle.

• huutis.

Lisätään nyt tähän vielä, etten teidä millainen on tuon elämänkatsomustiedon opetussisältö, sillä sellaista ainetta ei vielä ollut kun minä kävin peruskoulua. Minulla oli kirkostaeroamisen jälkeen yksinkertaisesti vapautus uskontotunneilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      104
      4018
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      51
      2880
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      115
      2703
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      45
      2259
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      31
      1960
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      29
      1803
    7. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      242
      1773
    8. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      89
      1648
    9. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1632
    10. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      26
      1453
    Aihe