Minulla on tyhjä tontti meren rannalla. Sähköliittymää eikä vesijohtoa ole eikä tule. Hahmottelen tässä itselleni hinta-arviota tarjousten perusteella:
Kontion 25 m2:n sauna, 16.500 e rahteineen.
Kirvesmies rakennuksen pystyttämiseen (sis.perustusten teon) 12.000 e.
Miten paljon sitten muuta?
Perustusharkot 1000 e ?
Saunan piippu ? Riittääkö tonni tiiliin...samaan tulee siis ns.takkahuoneen takka.
Budjetin koko saunan rakentamiseen
6
242
Vastaukset
- raimorakentaja
Meillä on juuri valmistunut vastaavanlaajuinen hanke. Paketti oli 17 000 euroa, kaikkineen mennyt 30 tonnia. Kaikki omaa duunia, paitsi sähköt ja kaivuutyöt (700e).
Hinnassa mukana myös laituri ja varasto/huussi, sekä sähköliittymä keskuksineen (3000e) yms.
Tosin meillä ei ole takkaa eikä pataa, vaan kiuas vaippasäiliöllä ja Harvian kevytpiippu.- epäilen näin
meillä maksoi jo pelkkä laituri 17 000 euroa....miten se voi teillä myös sisältyä koko hintaan eli 17 000 euroon....taisit nyt ihan vain keksiä?
epäilen näin kirjoitti:
meillä maksoi jo pelkkä laituri 17 000 euroa....miten se voi teillä myös sisältyä koko hintaan eli 17 000 euroon....taisit nyt ihan vain keksiä?
Mihin aloittaja laituria tarvitsisi, ei ainakaan maininnut sen kiinteistön olevan saaressa (silloin talotehdaskaan ei antaisi hintaa paikalle kuljetettuna)?
- raimorakentaja
epäilen näin kirjoitti:
Itse tein betoniponttoonitkin. K40 kuitubetoni maksoi 600 e/yhteensä, EPS-kellukkeet 200. Puolitoistatonnia suurinpiirtein meni rahaa yhteensä. Kuljetus firman hiabautolla. Maatuet (saaressa) valettu kuivabetonista myllyllä.
Tuollainen laituri "avaimet käteen" asennettuna saareen varmaan maksaisi likemmäksi kymppitonnin.
Jos sinä laitoit 17 000 euroa laituriin, se on varmaan ihan hyvä, etkä varmaan tehnyt itse. Sillä saa 100 mottia betonia jos osaa itse laittaa paikalleen. Sinä varmankin teetit sen vieraalla, jolloin 5000 euroa meni materiaaleihin ja 12 000 euroa asennusurakkaan?
- mökinrakentaja
Meillä alkaa tuon kokoinen sauna, mökin ohella, valmistua viiden vuoden kesätyön jälkeen. Kaikki puut yms. rakennustarpeet, omasta metsästä. Ikkunat ja ovet purkutaloista. Kaivinkonehommia, puun sahausta laudaksi, soran ja betonin kuljetusta ja vastaavaa mestaria lukuunottamatta kaikki työt tehty itse. Betoniaattaperustus sorapatjalla.
Tähän mennessä mennyt 5-7 tonnia ilman kiuasta, pataa ja lauteita. - Pp-57
Aloittaja kiittää kommenteista. Mielenkiintoinen ajatus muuten tuo, että jos ei mökki ole saaressa, ei laituria tarvita. Miksei, en käsitä? Mutta laiturin teetin jo...kaivinkone oli puolitoista päivää tekemässä aallonmurtajaa, 440 e, tukkivannesaha teki omista puista kahden tuuman paksuista lankkua, 120 e. Aallonmurtajan päälle laitettiin muutama kuorittu kuusitukki ja siihen päälle nämä lankut...nyt on 30 neliöinen laituri. Katotaan miten kauan kestää. Rautakaupassa sanoivat, että kaksi vuotta...toki yrittävät myydä kestopuuta.
Niin, ja mökin suhteen päätin, että teetän vain perustukset tänä vuonna....kyllä näköjään tuolle mökille tulee hintaa n. 40000e...kun näin naisihmisenä en ihan kaikkee osaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852409Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4722367Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211461Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101440- 671333
- 211133
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2701119Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091112Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871103