eikä todellakaan henkeensä. Siinä on vissi ero. Job koki aikoinaan vastaavia saa.tanan taholta, mutta huom! Jumalan tieten ja johdatuksessa.
Paavali sai LIHAANSA pistimen,
59
117
Vastaukset
- Aamenaamenaamen!!!
Aamen!!! On hyvä, että veli kirjoittaa niin kuin on Kirjoitettu, eikä niin kuin jumalattomat kuvittelevat.
- Paavalin veli
Näissä asioissa onkin joillakin ylimpänä auktoriteettina oma mielikuvitus ja sen varaan kun uskonsa rakentavat, niin tulva vie eräänä päivänä sellaisen talon. Usko pitää perustaa Sanalle, ei tosiaankaan luulolle.
- totta se on.
Turhaan täällä aameniasi ulvot, kun et omista rakkautta totuuden sanaan, jonka mukaan Saulus Tarsolaisen sisällä asusteli Jumalan lähettämä demonihenki eli Sathans´engel, eli messengerin,viestin tuojan suojaan Saatanan opista.
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Aamenaamenaamen!!!
totta se on. kirjoitti:
Turhaan täällä aameniasi ulvot, kun et omista rakkautta totuuden sanaan, jonka mukaan Saulus Tarsolaisen sisällä asusteli Jumalan lähettämä demonihenki eli Sathans´engel, eli messengerin,viestin tuojan suojaan Saatanan opista.
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.Huudan aameneni Raamatun totuudelle, en ihmisten heppoisille valheille. Etkö itse ymmärrä lukemaasi? Siinä sanottiin "lihaani pistin", ei henkeen, eikä edes sieluun.
- Niinpä.
Aamenaamenaamen!!! kirjoitti:
Huudan aameneni Raamatun totuudelle, en ihmisten heppoisille valheille. Etkö itse ymmärrä lukemaasi? Siinä sanottiin "lihaani pistin", ei henkeen, eikä edes sieluun.
Niinpä. Luetun ymmärtäminen on oiva avu myös Raamatun ymmärtämisessä.
- Aamenaamenaamen!!!
totta se on. kirjoitti:
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.Kun kerran otit englannin kielisen käännöksen, niin kai sinä sieltäkin osaat toivottavasti lukea: "a thorn in the FLESH", siis ei todellakaan a thorn in the spirit tai soul. Menikö nyt perille?
- Totuus esille
Kun kerran otit englannin kielisen käännöksen, niin kai sinä sieltäkin osaat toivottavasti lukea: "a thorn in the FLESH", siis ei todellakaan a thorn in the spirit tai soul. Menikö nyt perille?
Tämä Paavalin demonisoija ei halua ymmärtää. Siitä on kysymys. Takana sillä on demoniset voimat.
- Paavalin veli
Niinpä. kirjoitti:
Niinpä. Luetun ymmärtäminen on oiva avu myös Raamatun ymmärtämisessä.
Niinpä. Ei riitä, että osaa lukea, pitää myös ymmärtää lukemansa.
Apostolien teot
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" - totta se vaan on
Huudan aameneni Raamatun totuudelle, en ihmisten heppoisille valheille. Etkö itse ymmärrä lukemaasi? Siinä sanottiin "lihaani pistin", ei henkeen, eikä edes sieluun.
lihaan,lihaan, koska Pyhä Henki oli poistunut Paavalista, demonihenki tuli uudeksi hengeksi Paavalille "the messenger "
- Haloo!!
totta se vaan on kirjoitti:
lihaan,lihaan, koska Pyhä Henki oli poistunut Paavalista, demonihenki tuli uudeksi hengeksi Paavalille "the messenger "
Oletko todella noin yksinkertainen? Ihmisessä on maan päällä aina elossa ollessaan ruumis ( keho ), sielu ja henki. Teuvon eksytys on sumentanut järkesikin.
- Ymmärrys haloo!
Kai sinä sentään osaat lukea? Raamatussahan on selvästi sanottu, että "lihaan", eikä henkeen. Nyt sinä vääristelet Raamattua ja ymmärrätkö, että se on kadottava synti?
- Palsta-analyysi
Nyt täytyy todellakin todeta, että sinä olet selvääkin selvempi trolli, sillä jos et ole, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin että sinä olet auttamattoman yksinkertainen tajuamaan selvää tekstiä. Mieluummin ajattelen niin, että olet trolli, sillä se mairittelee sinua enemmän.
totta se on. kirjoitti:
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.>>Saulus Tarsolaisen sisällä asusteli Jumalan lähettämä demonihenki eli Sathans´engel, eli messengerin,viestin tuojan suojaan Saatanan opista.>>
Miten sovitat tuon kanssa yhteen tämän:
"Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli." - 1. Kor. 2:12-16- vain totta
totta se on. kirjoitti:
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.messenger of Satan on tulkinnallinen englannos. Ruotsiksi se on selvästi vain paholaisen enkeli ja samoin saksaksi:
en Satans ängel, som skall slå mig
nämlich des Satans Engel
Joka tapauksessa se ei Raamatun Sanan mukaan ollut valehtelija enkeli, sellainen se on sunilaisen valheopin väärennöskäännöksenä. Sen tehtävä oli Jumalan antama: rusikoida Paavalin ruumista heikoksi, ehkä epilepsia, ms-tauti tai jotain muuta vastaavaa. Tarkoitus oli, että Paavali ei alkaisi kerskaamaan taivaskokemuksistaan, vaan julistaisi ristin sanomaa ja kun liha oli heikko, hän oli Kristuksen voimassa väkevä, armosta täydellisemmin osallinen. - Niintuleekäymään
Eräät vääntävät Raamattua ja saavat siitä vielä rangaistuksen.
- Siunattu
vain totta kirjoitti:
messenger of Satan on tulkinnallinen englannos. Ruotsiksi se on selvästi vain paholaisen enkeli ja samoin saksaksi:
en Satans ängel, som skall slå mig
nämlich des Satans Engel
Joka tapauksessa se ei Raamatun Sanan mukaan ollut valehtelija enkeli, sellainen se on sunilaisen valheopin väärennöskäännöksenä. Sen tehtävä oli Jumalan antama: rusikoida Paavalin ruumista heikoksi, ehkä epilepsia, ms-tauti tai jotain muuta vastaavaa. Tarkoitus oli, että Paavali ei alkaisi kerskaamaan taivaskokemuksistaan, vaan julistaisi ristin sanomaa ja kun liha oli heikko, hän oli Kristuksen voimassa väkevä, armosta täydellisemmin osallinen.Paavali oli fyysisesti hyvin vahva henkilö, joten kyllä saatanan enkeli oli henkipuolen ja mielen/lihan puolen asia Paavalin elämässä.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,"
eihän tuo ole mitään epilektikon ja MS-tautisen puhetta, kuten sisälläsi oleva saatanan messengerin henki väittää - jatkuu.pistin
Ymmärrys haloo! kirjoitti:
Kai sinä sentään osaat lukea? Raamatussahan on selvästi sanottu, että "lihaan", eikä henkeen. Nyt sinä vääristelet Raamattua ja ymmärrätkö, että se on kadottava synti?
Oikaisu:
Pistin.
1 Kor.12:7
7. Ja ettei ilmoitusten ylenpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itseäni ylen paljon korottaisi. 8. Sen tähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän lähtisi minusta. 9. Ja hän sanoi minulle: tyydy minun armooni; sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Sen tähden minä mielelläni kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima minussa asuisi. 10. Sen tähden iloitsen minä heikkoudessa, ylenkatseissa, hädissä, vainoissa ja ahdistuksissa Kristuksen tähden; sillä koska minä heikko olen, niin minä väkeväkin olen.
Pistimestä Paavali käyttää persoonamuotoa ”hän ”, eli henkilöä.
Pistin, raamatunselittäjän, Aapeli Saarisalon mukaan
2. Kor. 12:7, tarkoittaa orjantappuran tai skorpionin piikkiä. Vertauskuvallisesti Paavali sanoo, että hänellä on pistin lihassa, "saatanan enkeli", joka rusikoi häntä, ettei hän ylpeilisi. Hän ei tarkoita mitään ruumiillista sairautta, vaan hänen osakseen tullutta ruoskimista, kivitystä ja muuta vainoa
. Pistin/ oka, raamatusta voimme lukea
4: Moos. 33:55
55. Mutta jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.
Tutkain
häränpistin, teräväpäinen sauva, jolla kyntömies ohjaili härkiään
* ohjaus tuli ulkopuolelta, kuten Paavalillekin ”saatana enkelin muodossa”, järjesti vainoja, pahoinpitelyjä, yllytti kansaa hänen kimppuunsa. Vainojen takia hänen täytyi mennä eri paikkoihin julistamaan evankeliumia. Häntä ns. ”ohjattiin pistimellä”
.
Ap. t. 26:14.
14. ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta ( pistintä, uusi käännös, Kristuksen nimen tähden tullutta vainoa ) vastaan.'
Paavalilla liha tarkoittaa ihmisluonnon alempaa puolta,
Room. 7:18-19,
18. Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun lihassani - 38 ( uusi käännös turmeltuneessa luonnossani ), ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. 19. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. 20. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Liha= turmeltunut luonto, tahtoelämä, sielunelämä.
Room. 7:25; Room. 8:3 s.
"Lihan teot" ovat syntejä, jotka ovat lähtöisin himoista, turmeltuneen luonnon tekoja, Galattalaiskirje, 5:19
Lihan voima, (mielihalumme) on niin suuri, että henki saa taistella sitä vastaan saadakseen määräämisvallan, Gal. 5:17; 2. Piet. 2:10, 2. Piet. 2:18 .
- kun raamattu puhuu lihasta, tarkoittaa se sielun, mielen elämää, sisäistä olotilaa, ei lihasmassaa, vartaloa.
- kun raamattu puhuu meidän näkyvästä ulkomuodostamme, niin se käyttää sanaa ruumis
- 2. Kor. 12: 8 jae puhuu persoonasta, vainoojasta, joka teki Paavalin olon tukalaksi
- pelkäsi henkensäkin puolesta, oli kuolemanvaarassa, se vaivasi häntä, kuin ”pistin lihassa”
- ahdistus on aina maailman vainoa
- ahdistuneisuus on sairaus
- ymmärsi sen, että ilman Jumalan voimaa hän on hukassa, ei voi mitään tehdä
- ymmärsi sen, että ilman Jumalan P- Hengen voimaa, hän ei voi suorittaa menestyksellisesti evankeliumin levitystä, oma ruumiillinen voima, oma viisaus, ym. senkaltainen oli mitätöntä ja tämän seikan ymmärtäminen sai hänet sanomaan että, ”kun olen heikko, niin silloin olen väkevä”, koska Jumalan voima pystyi tulemaan hänen avukseen.
- häntä halveksittiin, kuten meitäkin
- hätätilanteita, kivityksiä, ruoskaa, raippoja, pelkoa.
Jos pistin on sairaus, niin kuin muutamien mielestä on ja on Jumalan antama heille, niin miksi pyrkivät kaikin keinoin siitä eroon, , eikö pitäisi tyytyä siihen ja kiittää Jumalaa kaikesta, ei mennä lääkäriin parannuttamaan, ei leikkauksiin poistamaan Jumalan siunausta ruumiistaan? Hyvin ristiriitaista, ei johdonmukaista, sekasotkua
- se ei ole sairaus siinä mielessä, kuin me sairauden ymmärrämme
· miksi leikkauttavat pistimen pois, ne, jotka sairastavat, JOS SE ON on heille Jumalan siunaus
· rikkovat Jumalaa vastaan ja jos eivät hylkää rikkeitään, niin eivät saa syntiään anteeksi, vaan suistuvat kadotukseen, näin pitkälle voimme mennä spekulaatiossa.
· Tottelemattomuutta Jumalaa vastaan
· Tehdään tyhjäksi lupaukset
· Saatetaan epäuskon tilaan kuulijat
· Joku sanoo, että hänellä on pistin niin kuin Paavalilla, niin hän on periaatteessa ylpeilijä, koska hän sanoo saavansa siinä tapauksessa yhtä paljon mahtavia ilmestyksiä, niin kuin Paavalikin sai. Ja jumalan täytyy pitää hänet ”maan pinnalla.” Pistin ei kuulu oikeastaan muille, kuin Paavalille, siitä ei puhuta Raamatussa yleisesti jokaisen ”tarpeena”, jokaiselle tarpeellisena.
Jatkuu..... - jatkuu.pistin
Ymmärrys haloo! kirjoitti:
Jatkuu pistin....
Pistin2
«2. Kor. 12:7», tarkoittaa orjantappuran tai skorpionin piikkiä. Vertauskuvallisesti Paavali sanoo, että hänellä on p. lihassa, "saatanan enkeli", joka rusikoi häntä, ettei hän ylpeilisi. Hän ei tarkoita mitään ruumiillista sairautta, vaan hänen osakseen tullutta ruoskimista, kivitystä ja muuta vainoa.
Kirjallisuutta:
Aapeli Saarisalo, Paavali, suuri vaeltaja (3. p. 1964).
- alkuteksti, ”Hän erkanisi minusta”…… Biblia jatkaa
- 7. Ja ettei ilmoitusten ylenpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itseäni ylen paljon korottaisi. 8. Sen tähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän lähtisi minusta.
- Persoona
· henkilö, joka villitsi ja kiihotti ihmisiä käymään Paavalin kimppuun ja pahoinpitelemään ja jopa kivittämään häntä.
- tämän vuoksi Paavalilla oli ainainen tuskallinen ja ahdistava olo ja pelko jopa kuolemasta silmiensä edessä ja tämä elämän olosuhde vaivasi hänen sieluaan ja sisäistä olemustaan, niin kuin olisi ollut piikki lihassa, tämä pistin on siis vertauskuvallinen ilmaisu, kun hän sanoo, että pistin on lihassa. Ja nämä olosuhteet ja vainot ohjasivat Paavalin kulkua, antoivat aina suunnan, minne kulkea. Nämä hankalat olosuhteet olivat kuin härän pistin, jolla vetojuhtaa ohjattiin tökkimällä.
- Joten lopetetaan epäraamatulliset saarnat tästä asiasta. Pistin ei ollut siis mikään sairaus. PISTE.
- Usko Jumalan lupauksiin muuten vain menee. Parantumisen ja muun avun suhteen.
Ap. t. 26:14.
14. ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta ( pistintä, uusi käännös, Kristuksen nimen tähden tullutta vainoa ) vastaan.'
- Turhako taistella sairauden pistintä vastaan, tämähän on ihan sekasotkua koko asia ja Raamattu menee sekasotkuksi. - Raamattuontotta
totta se on. kirjoitti:
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.Teuvo on sinut hyvin aivopessyt, mutta totuus se ei kuitenkaan ole.
- Hesalainen uskova
Juuri niin. Paavalin henkeen ei saa.tana päässyt koskemaan, sillä Jumala laittoi rajan, mihin asti per.kele sai likaiset näppinsä laittaa.
- Isän käsi
Paavaliakaan ei Isän kädestä voinut kukaan riistää.
- kijhuygt
Isän käsi kirjoitti:
Paavaliakaan ei Isän kädestä voinut kukaan riistää.
Ei niin, hän meni sinne ite eikä eroa saatanasta herunut!
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta. - Totta se on
kijhuygt kirjoitti:
Ei niin, hän meni sinne ite eikä eroa saatanasta herunut!
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali Herralta saamaansa pahaa henkeä poistumaan ja aikaisempaa Pyhää Henkeä palaamaan, mutta kumpaankaan pyyntöön ei suostuttu.
Molemmille Sauleille, kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaisella oli ihan sama kohtalo! - Pitkään palstalla
Totta se on kirjoitti:
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali Herralta saamaansa pahaa henkeä poistumaan ja aikaisempaa Pyhää Henkeä palaamaan, mutta kumpaankaan pyyntöön ei suostuttu.
Molemmille Sauleille, kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaisella oli ihan sama kohtalo!Et tiedä mitään Jumalan toimintatavoista. Jumalalla on keinonsa, jotta saa "aseensa" pidettyä toimintakunnossa. Paavali oli Jumalan väkevä ase. Hän vei myös Paavalin kirkkauteen luokseen, kun sen aika oli.
- oskari2
Totta se on kirjoitti:
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Molemmille Sauleille, kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaisella oli ihan sama kohtalo!Lue rehellisesti Raamattua niin huomaat, että Paavalin lihassa rusikoinut paholaisen enkelin tehtävä oli tehdä Paavali heikoksi, että hän olisi Hengessä väkevä. Kristuksen voima tulee suureksi kun liha heikkenee.
On saa-tanan sipittämää eksytystä, jos levität uskomusta, että tuo Paavalin lihaan pistin olisi ollut valheen henki. Siihenhän sunilainen harhaoppi on perustunut jo muutaman vuoden-
- Totta se on
Jobin tapaus on erilainen kuin Paavalin tapaus.
Jobin kohdalla Jumala (Pyhä Henki) oli kilpi ja suojus, joka esti saatanan hengen ja enkelin pääsyn Jobiin sisälle.
Paavalilta puuttui tuo kilpi ja suojus ja siksi Jumalan lähettämä saatanan enkeli henkineen pääsi vapaasti tulemaan valtiaaksi Paavalin elämään.- Haloo!
Hoh hoijaa. Mielikuvitus on hyvä asia jpissakin asioissa, mutta hengellisissä asioissa sille ei ole käyttöä.
- Uskomatonta...
Haloo! kirjoitti:
Hoh hoijaa. Mielikuvitus on hyvä asia jpissakin asioissa, mutta hengellisissä asioissa sille ei ole käyttöä.
Koko Raamattu olis jäänyt kirjoittamatta, jos ei nimenomaan olis käytetty vilkasta mielikuvitusta.
- Kerrohan meille.
Uskomatonta... kirjoitti:
Koko Raamattu olis jäänyt kirjoittamatta, jos ei nimenomaan olis käytetty vilkasta mielikuvitusta.
Kummasti sinua täällä olo kuitenkin kiinnostaa, vaikka hoet jakuvasti, että Raamattu on satukirja. Oletko siis vielä satukirjaiässä? Siitäkö kaikki kiikastaakin?
- Jatkuvasti piti olla
Kerrohan meille. kirjoitti:
Kummasti sinua täällä olo kuitenkin kiinnostaa, vaikka hoet jakuvasti, että Raamattu on satukirja. Oletko siis vielä satukirjaiässä? Siitäkö kaikki kiikastaakin?
Siis:jatkuvasti, ei jakuvasti.
- Uskomatonta...
Kerrohan meille. kirjoitti:
Sinähän tässä satuihin uskot, minä vaan hämmästelen, kuinka helposti olet hönäytettävissä:-)
- Siis
Uskomatonta... kirjoitti:
Sinähän tässä satuihin uskot, minä vaan hämmästelen, kuinka helposti olet hönäytettävissä:-)
höynäytettävissä:-)
- Katkaise se naru
Siis kirjoitti:
höynäytettävissä:-)
Kun kerran sinä olet Teuvon pauloihin joutunut, niin ollaanpa rehellisiä; sinä olet se, jota on höynäytetty. Teuvo vetelee sinua kuin pässiä narussa. ;)
- Palsta-analyysi
Katkaise se naru kirjoitti:
Kun kerran sinä olet Teuvon pauloihin joutunut, niin ollaanpa rehellisiä; sinä olet se, jota on höynäytetty. Teuvo vetelee sinua kuin pässiä narussa. ;)
Älä välitä. Trolli tämä kaveri on. Pitää vain köyhää hupiaan ja luulee saavansa siitä sisältöä elämäänsä.
- Tämäkinonnähty
Palsta-analyysi kirjoitti:
Älä välitä. Trolli tämä kaveri on. Pitää vain köyhää hupiaan ja luulee saavansa siitä sisältöä elämäänsä.
Niinpä. Trollilla on trollin huvit.
- Juurikinniin
Tämäkinonnähty kirjoitti:
Niinpä. Trollilla on trollin huvit.
Niinkin juuri.
- Tarpeellinen
Sanan vääristelyjen takia tämä aloitus on tarpeellinen.
- Nimenomaan.
Nimenomaan.
- Pitkään palstalla
Jokainen lukutaitoinen ihminen sen voi itse lukea. Ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Lihaan eli kroppaan. Ei siis henkeen, kuten vääristelijät väittävät, kun eivät selvää tekstiä osaa lukea. Uuslukutaidottomuutta?
- Tikku persposkessa
No, sovitaan nyt, että se piikki oli esim. Paavalin persiissä, niin loppuu tämä lapsellinen jappasu mokomastakin asiasta.
- Mistä arvelet?
Tikku persposkessa kirjoitti:
No, sovitaan nyt, että se piikki oli esim. Paavalin persiissä, niin loppuu tämä lapsellinen jappasu mokomastakin asiasta.
Oletko aivan varma? Haluatko lukita valintasi?
- Tikku persposkessa
Mistä arvelet? kirjoitti:
Oletko aivan varma? Haluatko lukita valintasi?
Miksen haluaisi? On pitkästyttävää seurata ilmanaikuista paskanjauhantaa vuodesta toiseen. Sinä voit siitä nauttia, mutta normaali ihminen ei.
- Mitä arvelet?
Miksen haluaisi? On pitkästyttävää seurata ilmanaikuista paskanjauhantaa vuodesta toiseen. Sinä voit siitä nauttia, mutta normaali ihminen ei.
Olet siis pitkästynyt, kyllästynyt palstaan? Hei! Mulla on sulle vastustamattoman hyvä ehdotus, kun kerran normaali olet. Normaalina ihmisenä osaat luultavasti tehdä valintoja, joiden seurauksista pääset nauttimaankin, eikä elämäsi ole enää pelkkää kärsimystä. Nyt tulee tuhannen euron vinkki: lopetat Suomi24 Raamattu-palstalla norkoilun. Eikö onnistu? No sitten ei kannata enää kitistä, sillä olet tehnyt valintasi.
Ai niin, nyt muistan, et ota ehdotuksia vastaan. No, kärsi sitten... - Tikku persposkessa
Mitä arvelet? kirjoitti:
Olet siis pitkästynyt, kyllästynyt palstaan? Hei! Mulla on sulle vastustamattoman hyvä ehdotus, kun kerran normaali olet. Normaalina ihmisenä osaat luultavasti tehdä valintoja, joiden seurauksista pääset nauttimaankin, eikä elämäsi ole enää pelkkää kärsimystä. Nyt tulee tuhannen euron vinkki: lopetat Suomi24 Raamattu-palstalla norkoilun. Eikö onnistu? No sitten ei kannata enää kitistä, sillä olet tehnyt valintasi.
Ai niin, nyt muistan, et ota ehdotuksia vastaan. No, kärsi sitten...Älähän nyt riemuun nouse, kyllä tämä tästä suttaantuu.
- Antimasokisti
Mitä arvelet? kirjoitti:
Ai niin, nyt muistan, et ota ehdotuksia vastaan. No, kärsi sitten...Hyvä ehdotus. Jos palstalla ei viihdy, parempi poistua, jos ei sitten satu olemaan masokisti. Silloin asia on ihan ok, kärsiminen on tällaisen ihmisen Se juttu.
- Tikku persposkessa
Antimasokisti kirjoitti:
Hyvä ehdotus. Jos palstalla ei viihdy, parempi poistua, jos ei sitten satu olemaan masokisti. Silloin asia on ihan ok, kärsiminen on tällaisen ihmisen Se juttu.
Mikset käyttänyt enään samaa nimimerkkiä?
Minä kun tulen ja menen, miten kulloinkin haluan, kommentoin myös näitä löpinöitä, oman mieleni mukaan. - Antimasokisti
Mikset käyttänyt enään samaa nimimerkkiä?
Minä kun tulen ja menen, miten kulloinkin haluan, kommentoin myös näitä löpinöitä, oman mieleni mukaan.Mä käytän kuule ihan just sitä nimimerkkiä, jota haluan, sulta lupaa kysymättä.
- Tikku persposkessa
Antimasokisti kirjoitti:
Mä käytän kuule ihan just sitä nimimerkkiä, jota haluan, sulta lupaa kysymättä.
Ootpa kova jätkä, hui kauhistus:-):-):-)
- Antimasokisti
Ootpa kova jätkä, hui kauhistus:-):-):-)
No enpä tiedä, sanot vaan...
- Niinpä.
Antimasokisti kirjoitti:
No enpä tiedä, sanot vaan...
Niinpä.
- totta se on
Paavalin liha oli leikattu pois ympärileikkauksessa. Ei se demonihenki voinut enää asua lihassa, vaan paavalin puhdistetussa mielessä "lihan mielessä".
- Jäljet sylttytehtaal
Siinäpä taas, hoh hoijaa. Mistä noita typeryyksiä sikiää?
- Haloo!
Heh heh. Paljonko käsityksesi mukaan esinahassa on lihaa?
- Totta.
Aivan. Teksti on erittäin selvä. Lukutaito riittää sen ymmärtämiseen.
- Ei kannata.
No, eiköhän tuo ole ihan selvä asia. Vääristelijöistä ei kannata välittää.
- Totta maar.
Totta.
"Paavali sai LIHAANSA pistimen,"
Kuullostaa melko homolle.- Siunattu
Jumala antoi Paavalin Saatanan enkelin valtaan, eikä päästänyt häntä siitä pois Paavalin pyynnöistä huolimatta.
Eikä Paavalilla enää ollut Pyhän Hengen voimaa, jolla olisi ajanut itse ulos riivaajahengen itsestään.- Tottaseon
Ok.Tuohan pitää paikkansa. Paavalilta puuttui voima ajaa saamansa Saatanan enkeli pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo737050Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583123- 332335
- 201898
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto231891- 131867
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181559
- 101559
- 521558