Vaalit ja äänestyshaluttomuuteni

Ei enää!

Kaikissa EU vaaleissa olen jäänyt kotiin kun monet muut ovat äänestäneet. Sekin osaltaan vaikuttaa äänestysaktiivisuuteen kun meitä on monta, ja osan jättäessä äänestämättä kunta-/eduskuntavaaleissa on asenneilmapiiri yhä kielteisempi. Asioihin vaikuttamisen että itsensä kuulluksi tulemisen tunteen suhteen alamme jäädä heitteille.

Keskustelin tässä erään tutun kanssa ja havaitsin että olen perehtynyt liikaa asioihin, politiikkaan sekä visioihin, näkökulmiin että aatteeisiin. Ok, sain siis kehuja siitä että olen perehtynyt asioihin paljon syvällisemmin kuin hän, jota ei kiinnosta asioiden (yhteiskunnallisten) tarkempi pohdiskelu. Silti hän on äänestänyt ja minä en. Pani miettimään että oikeastiko haluan antaa vallan, anteeksi sanavalintani, "tyhmemmille" eli niille, jotka ei oikeasti mieti asioita.

Päätin siis ottaa itseäni niskavilloista ja kävin uudelleen vaalikoneella. Ei tärpännyt koneen tulos, eli kärki oli jotain muuta kuin olisin halunnut äänestää. Huokaisin, kävelin muutaman lenkin, ja siten avasin tällä hetkellä läheisimmäksi tuntemani puolueen kotisivut ja etsin ehdokkaat. Ei vittu, ei siis ketään... tai yksi nuori nainen pisti silmään. Perussuomalainen, juristi. Ehkä etsin vain liikaa tyhmemmistä kun pitäisi suoraan keskittyä lääkäreiden/juristien etsimiseen.

Menin taas vaalikoneelle, ja koska olen mies... avasin halla-ahon ja muiden kärkinimien tiedot. Sorry, mut ei tärppää, liian keskinkertaista. Ehkä naiset äänestävät heitä? Etsin sen juristin vastaukset ja kas kummaa, meni melko hyvin nappiin.

Löysin siis ehdokkaani. Ennakkoon en muistanut kiireiltäni äänestää, ja sunnuntaina olisin matkoilla, olisi siis valittava pienemmän pahan väliltä. Vai kuinka? Toivokaa siis että olen kotona vaalipäivänä jotta saan antaa ääneni ensimmäistä kertaa eu vaaleissa. Matkustella ehdin myöhemmin.

Tämä oli minun tarina syrjäytymisen ehkäisystä. Äänestäkää tekin. Valittaa ja voivotella, tai matkustella, ehditte kyllä myöhemminkin. Ottakaa nyt äänivaltanne käyttöön!

8

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jKOP

      valikone onn persesttä

    • 3+3

      Äänestäminen ei taida auttaa, koska kaikki poliitikot syrjäytyvät tavallisen ihmisen arjesta muutamassa kuukaudessa kaikkien etujensa kanssa. Puhumattakaan, että ymmärtäisivät mitään vähän köyhemmän arjesta.

      Poliitikkojen osaaminen köyhistä on peräisin jostain köyhien leimaajien huutoporukasta tai omista luuloista.

      Moni köyhä on jo vuosia ollut siinä tilanteessa, että tuskin enää kiinnostaa mitä yhteiskunnalle käy tai hänelle itselleen.

      Itselleni on ihan sama kuka siellä on vallassa kunhan jättävät minut rauhaan elämäni on ollut köyhänä ihan tarpeeksi kurja kai saan sentään viimeiset päiväni elää rauhassa ilman, että joku politikoi tilanteellani ja esittää, että nyt minua autetaan, jotta keksitään lisää verukkeita pistää tuet poikki jotta ulosotto helvettini saadaan syvenemään?

      • 2+19

        Oletkos pohtinut sitä että kirjoittaisit omasta helvetistäsi blogia nettiin, sitten sähköisen ja ilmaisen kirjan, ja lopuksi tekisit vielä pelin (teettäisit): me köyhät!

        Keräisit itsellesi kannattajia, ja seuraavissa eduskuntavaaleissa liittyisit jonkin suuren puolueen listoille, tulisit valituksi, äänestäisit itsesi sitoutumattomaksi, ja seuraavissa EU-liittovaltiovaaleissa tulisit valituksi taas uudelta listalta.

        Veikkaan, että tulosi kohentuisivat reilusti.

        Anna nyt köyhien ja syrjäytyneiden äänten kuulua!


      • 3+3
        2+19 kirjoitti:

        Oletkos pohtinut sitä että kirjoittaisit omasta helvetistäsi blogia nettiin, sitten sähköisen ja ilmaisen kirjan, ja lopuksi tekisit vielä pelin (teettäisit): me köyhät!

        Keräisit itsellesi kannattajia, ja seuraavissa eduskuntavaaleissa liittyisit jonkin suuren puolueen listoille, tulisit valituksi, äänestäisit itsesi sitoutumattomaksi, ja seuraavissa EU-liittovaltiovaaleissa tulisit valituksi taas uudelta listalta.

        Veikkaan, että tulosi kohentuisivat reilusti.

        Anna nyt köyhien ja syrjäytyneiden äänten kuulua!

        Olen aina ollut keskimääräistä fiksumpi. En tietenkään Albert Einstein, mutta olen ehkä fiksumpi kuin 80 % ihmisistä. Suurin ongelmani on se, että olin nuorena vakavassa onnettomuudessa, josta sain aivovamman. Älykkyyteen tämä ei vaikuta, mutta puheen tuottamisen kykyni ei ollut normaali sen jälkeen.

        Politiikassa on vaikea pärjätä, jos ei osaa puhua. Sama pätee kaikkeen muuhun, et ikinä saa töitä vaikka olisit kuinka fiksu, koska enemmistö ei kuuntele ketään kenen puhe pätkii tai on muuten outoa. Työhaastattelijoita ei kiinnosta kuunnella kaltaistani eikä juuri ketään muutakaan täällä. Työhönotto päätöksiä ei täällä tehdä kykyjen tai osaamisen mukaan vaan sen mukaan kuinka hyvin päätöksen tekijä pystyy samaistumaan hakijaan ja aika harvat pystyvät samaistumaan aivovamman saaneeseen. Työhaastattelussa ja poliittisissa väittelyissä on pakko puhua ja outo puhe kovettaa ihmisen sydämet eivät he vain kuuntele kaltaisiani.

        Näen tämän viikottain ja olen nähnyt vuosien ajan ihan normaaleissakin tilanteissa jos yritän kertoa vitsiä tai ihan mitä tahansa normaalia asiaa ihmiset alkavat pyöriä kuin häkkyrät ja näyttää siltä, että eivät edes kuuntele.

        Yksi syy miksi en välitä siitä mitä yhteiskunnalle, tapahtuu on se, että en ole ikinä saanut mitään apua ongelmiini, vaikka täällä luvataan kuutkin taivaalta. Todellisuus on vähän eri. Syykin on sama lääkärit eivät kuuntele, koska puheen tuottoni ei ole normaalia. Sikäli hauskaa, että lääkärit itse todistavat käytöksellään sen miksi tällaisesta ongelmasta kärsivän on vaikea täällä pärjätä, mutta eivät silti diagnosoi sitä sairaudeksi.

        Miksi välittäisin yhteiskunnasta, joka ei ole ikinä välittänyt minusta eikä todennäköisesti koskaan tule välittämään?

        Tämän lisäksi tajusin aikoja sitten, että ihmiset ovat äärettömän itsekkäitä ja rikkaat, sekä poliitikot käyttävät tätä itsekkyyttä hyväkseen ylläpitääkseen asemaansa. Mikään mitä alempiarvoinen köyhä sanoo tai kirjoittaa ei merkitse täällä mitään, koska alempiarvoinen, ei saa arvostella ylempiarvoistaan. Ylempiarvoinen löytää aina loputtomasti syitä miksi hän on parempi kuin muut.

        Äänestämättömyys päätökseni piti näissäkin vaaleissa.


      • Pitkäaikatyötön
        3+3 kirjoitti:

        Olen aina ollut keskimääräistä fiksumpi. En tietenkään Albert Einstein, mutta olen ehkä fiksumpi kuin 80 % ihmisistä. Suurin ongelmani on se, että olin nuorena vakavassa onnettomuudessa, josta sain aivovamman. Älykkyyteen tämä ei vaikuta, mutta puheen tuottamisen kykyni ei ollut normaali sen jälkeen.

        Politiikassa on vaikea pärjätä, jos ei osaa puhua. Sama pätee kaikkeen muuhun, et ikinä saa töitä vaikka olisit kuinka fiksu, koska enemmistö ei kuuntele ketään kenen puhe pätkii tai on muuten outoa. Työhaastattelijoita ei kiinnosta kuunnella kaltaistani eikä juuri ketään muutakaan täällä. Työhönotto päätöksiä ei täällä tehdä kykyjen tai osaamisen mukaan vaan sen mukaan kuinka hyvin päätöksen tekijä pystyy samaistumaan hakijaan ja aika harvat pystyvät samaistumaan aivovamman saaneeseen. Työhaastattelussa ja poliittisissa väittelyissä on pakko puhua ja outo puhe kovettaa ihmisen sydämet eivät he vain kuuntele kaltaisiani.

        Näen tämän viikottain ja olen nähnyt vuosien ajan ihan normaaleissakin tilanteissa jos yritän kertoa vitsiä tai ihan mitä tahansa normaalia asiaa ihmiset alkavat pyöriä kuin häkkyrät ja näyttää siltä, että eivät edes kuuntele.

        Yksi syy miksi en välitä siitä mitä yhteiskunnalle, tapahtuu on se, että en ole ikinä saanut mitään apua ongelmiini, vaikka täällä luvataan kuutkin taivaalta. Todellisuus on vähän eri. Syykin on sama lääkärit eivät kuuntele, koska puheen tuottoni ei ole normaalia. Sikäli hauskaa, että lääkärit itse todistavat käytöksellään sen miksi tällaisesta ongelmasta kärsivän on vaikea täällä pärjätä, mutta eivät silti diagnosoi sitä sairaudeksi.

        Miksi välittäisin yhteiskunnasta, joka ei ole ikinä välittänyt minusta eikä todennäköisesti koskaan tule välittämään?

        Tämän lisäksi tajusin aikoja sitten, että ihmiset ovat äärettömän itsekkäitä ja rikkaat, sekä poliitikot käyttävät tätä itsekkyyttä hyväkseen ylläpitääkseen asemaansa. Mikään mitä alempiarvoinen köyhä sanoo tai kirjoittaa ei merkitse täällä mitään, koska alempiarvoinen, ei saa arvostella ylempiarvoistaan. Ylempiarvoinen löytää aina loputtomasti syitä miksi hän on parempi kuin muut.

        Äänestämättömyys päätökseni piti näissäkin vaaleissa.

        Helposti luulisi, että voisit työllistyä tietokoneohjelmien koodaajana, kun olet älykäs ja puherajoitteinen. Jos sinua ei haluta työllistää, miten olisi oma yritys?


      • Nuori eläkeläinen
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Helposti luulisi, että voisit työllistyä tietokoneohjelmien koodaajana, kun olet älykäs ja puherajoitteinen. Jos sinua ei haluta työllistää, miten olisi oma yritys?

        Miten olisi työkyvyttömyyseläke?


    • tyrannia tää on

      SUOMI EI OLE KANSANVALTA !!!!

    • Anonyymi

      Koettakaa ryhdistäytyä. Kohta on aluevaalit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe