Windows XP, virustorjunta ohjelma.

Amatööriharrastelija

Mistä nyt ilmainen virustorjunta XP:lle kun MSE:tä ei enää saa? Tiedän että ilmaisia on, mutta itsellä ei ole niistä kokemusta. AVG:tä taisin joskus kokeilla, mutta en tykännyt jatkuvasta kyselystä ja ilmoittelusta. Tästä on kyllä jo vuosia. Tällä XP:llä ei ole tarkoitus surffailla, kuin sattuman varaisesti, jotain ohjelmia tai ajureita saattaa tulla ladattua. Käytän lähinnä ajamaan vanhoja ohjelmia jotka ei uudemmissa Windowseissa toimi kunnolla.

Tärkeimmät vaatimukset:
- Huomaamaton, toimii taustalla itsekseen mahdollisimman paljon.
- Ei tarvitse olla kevein, eikä välttämättä paras.

Kuinka herkästi tämä saastuttaa koko koneen jos jokin pöpö pääsee iskemään? XP on asennettu erilliselle kovolle jolle on asennettu omaan osioon myös Ubuntu 14.04. Lisäksi Windows 7 on omalla SSD-levyllä ja tiedostoille 1Tb normaali kiintolevy. Seiskaa vartioi Norton Internet security. Jos vaara on olemassa, saako nuo muut kiintolevyt jotenkin suljettua pois käytöstä/piilotettua kun XP on käytössä?

Toivottavasti tuosta "mokelluksesta" saa jotain tolkkua... :)

12

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensinnäkin kannattaa muistaa että virustorjuntaohjelma ja palomuuri ei auta tietoturva aukkoihin joten vaikka ne asentaa niin ne ei anna juurikaan turvaa näiltä hyökkäyksiltä.

      Panda Cloud free ohjelmaa suosittelen. Se on kevyt ja yksinkertainen.

      • Amatööriharrastelija

        Asensin tuon pandan. Aika vaivattomalta vaikuttaisi eikä tunnu vaikuttavan suorituskykyyn millään lailla. Kiitoksia vaan vinkeistä!


      • epp ihan

        "ensinnäkin kannattaa muistaa että virustorjuntaohjelma ja palomuuri ei auta tietoturva aukkoihin joten vaikka ne asentaa niin ne ei anna juurikaan turvaa näiltä hyökkäyksiltä."

        antaa, jos av-softa tämän ko. reikää hyödyntävän haitakkeen tunnistaa.

        softapalomuurilla kontrolloidaan uloslähtevää liikennettä, eli sekin auttaa.


      • epp ihan kirjoitti:

        "ensinnäkin kannattaa muistaa että virustorjuntaohjelma ja palomuuri ei auta tietoturva aukkoihin joten vaikka ne asentaa niin ne ei anna juurikaan turvaa näiltä hyökkäyksiltä."

        antaa, jos av-softa tämän ko. reikää hyödyntävän haitakkeen tunnistaa.

        softapalomuurilla kontrolloidaan uloslähtevää liikennettä, eli sekin auttaa.

        Mutta ei täysin.


    • Se onkin aika kevyt ja myös huomaamaton. Joskus voi antaa vääriä hälytyksiä mutta harvoin.

    • 19 04

      Baidu Antivirus on kevein mahdollinen. Ikuisesti ilmainen, ei mainoksia eikä roskapostia. Saa myös tarvittaessa tilapäisesti pois päältä, jos muisti on vähissä.

      Minulla on ollut Baidu kaikissa koneissani sen jälkeen, kun yksi koneistani saastui toistuvasti. Nimekkäämmän virustorjuntaohjelmat eivät löytäneet koneesta juuri mitään, mutta Baidu löysi koneesta peräti viisitoista troijalaista!

      • 19 04

        Sanon myös heti perään, että Vapunen ei tykkää Baidu Antiviruksesta. ;)


      • jaa?
        19 04 kirjoitti:

        Sanon myös heti perään, että Vapunen ei tykkää Baidu Antiviruksesta. ;)

        Luokitteleeko Baidu selainten seuranta-cookiet troijalaisiksi? ;)

        Jotkut anti-spywareohjelmat ne löytää ja sitten amatöörit kiljumassa, että tämä se vasta löytää vaikka mitä! :D


      • 19 04 kirjoitti:

        Sanon myös heti perään, että Vapunen ei tykkää Baidu Antiviruksesta. ;)

        En suosittele. Tuntematon ohjelma eikä siitä ole paljon kuulunut eri teisteissä. ( Esim suomalaisissa).


      • ****
        jaa? kirjoitti:

        Luokitteleeko Baidu selainten seuranta-cookiet troijalaisiksi? ;)

        Jotkut anti-spywareohjelmat ne löytää ja sitten amatöörit kiljumassa, että tämä se vasta löytää vaikka mitä! :D

        Ei luokittele, ja ohjelma on saanut varsin hyvät arvostelut maailmalla. Uusi tuote, ja hyvä sellainen.


      • **** kirjoitti:

        Ei luokittele, ja ohjelma on saanut varsin hyvät arvostelut maailmalla. Uusi tuote, ja hyvä sellainen.

        Kuten? Ei ainakaan näissä suomalaisissa tekniikan lehdissä ole testattu sitä.


      • Einsteinia peliin
        vapunen kirjoitti:

        Kuten? Ei ainakaan näissä suomalaisissa tekniikan lehdissä ole testattu sitä.

        Miksi et testaa itse?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe