Nyt tarvitsisin apua fiksummilta. Lainasin tuttavalle 1000 euroa ja hänen piti maksaa takaisin helmikuun 1. päivä. Takaisin tuli kuitenkin vain 150 euroa. Sitten maaliskuun 1. päivä tuli 150 euroa ja toukokuun 1. päivä 300 euroa. Maksaa loput (toivottavasti) kesäkuussa.
Meillä on onneksi velkakirja ja siinä maininta viivästyskorosta.
Jos hän olisi maksanut koko lainan takaisin myöhässä niin osaisin totta kai laskea koron, mutta en ole varma miten se nyt toimii kun on noita osasuorituksia.. Siis koko 1000 euroa oli myöhässä 1. helmikuuta - 1. maaliskuuta välisen ajan. Siitä menee tietty viivästyskorko (tosi pieni mutta tärkeintä tässä on periaate, niin että lusmuileva ex-kaveri saa maksaa edes vähän ylimääräistä). Mutta miten nuo osasuoritukset vaikuttavat loppuajan viivästyskoron laskemiseen?
Viivästyskorko ja osasuoritukset
Miten lasketaan
2
509
Vastaukset
- Korkolasku
Laske se jokaiselle erälle erikseen. Ajattelet niitä ikäänkuin erillisinä lainoina:
Alku - helmikuu 150 euroa ei viivästyskorkoa
Alku - maaliskuu 150 euroa 28 pvä viivästyskorkoa
Alku - toukokuu 300 euroa 28 31 30 pvä viivästyskorkoa
Alku - kesäkuu 400 euroa 28 31 30 31 pvä viivästyskorkoa
Summaa nuo viivästyskorot ja laskuta erikseen. :D Yleinen viivästyskorkoprosentti lienee 8,5 %, sen jaat 360 pvällä ja kerrot päivien lukumäärällä. - 20+8
Kannattaa lainata rahaa vain sellaisilla ehdoilla, jotka itse ymmärtää ja osaa laskea ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703