Kävin MTV3 valikoneella katsastamassa, ketkä ehdokkaista ovat lähimpänä omia näkemyksiäni. Tulos hieman yllätti, sillä kolme eniten samaa mieltä olevat olivat alle 30-vuotiaita naisia (Salla Aura, Kokoomus, Saara Ilvessalo, Vihreät ja Silja Borgarsdottir Sandelin, RKP). Näistä tämä Salla Aura voi hyvinkin olla tulevaisuuden uusi poliittinen kasvo. Tunnetuimmista ehdokkaista kolme parasta olivat hekin naisia (Anni Sinnemäki, Vihreät, Liisa Jaakonsaari, SDP ja Tarja Cronberg, Vihreät). kokoomuksen Sirpa Pitikäinen ja Henna Virkkunen olivat myös varsin korkealla rankingissa, mikä myös miellytti minua. Kepulaisista parhaat pojot menivät aika odotetusti Olli Rehnille ja Mikael Pentikäiselle, joten ei Kepussakaan ihan kaikki ole syvältä.
Kaikki vaalikoneet tuntuvat olevan sitä mieltä, että jokin puolueisiin sitoutumaton Ilmarinen on kaikkein kauimpana näkemyksistä. Tunnetuista ehdokkaista Paavo Väyrynen ja Jussi Halla-Aho olivat myös kovin etäisiä, joten heitä nyt en ainakaan äänestä.
Kohdallani vaalikone siis kehotti aivan ehdottomasti äänestämään naista. Näin taidan tehdä, sillä naisissa on tulevaisuus ja he ovat monessa kohdin meitä miehiä fiksumpia.
Hienoa naiset
18
94
Vastaukset
Emmepä ole kaukana toisistamme näkemyksissämme, emme ainakaan HS:n vaalikoneen mielestä. Ja naiset tulivat minullekin kärkeen. Kerronpa saamani tuloksen:
Minulle läheisimmät puolueet:
Kokoomus 79 %
Kristillisdemokraatit 77 % (pienoinen yllätys minulle)
RKP 74 %
Perussuomalaiset 73 % (toinen yllätys)
SDP 72 %
Piraattipuolue 71 % (yllätys tämäkin)
Keskusta 69 %
Muutos 68 %
Vihreät 65 % (yllätys, että jäi näin alas)
Köyhien asialla 64 %
Vasemmistoliitto 62 %
Itsenäisyyspuolue 59 %
Sinivalkoinen rintama 56 %
SKP 52 %
Kristiina Ilmarinen 51 %
Minulle sopivimmat ehdokkaat:
Pia Kauma , kok, 84 %
Eija-Riitta Korhola, kok, 80 %
Petri Sarvamaa, kok, 79 %
Björn Månsson, RKP, 78 %
Niklas Andersson, Krist, 77 %
Enpä silti taida äänestää ketään noista minulle sopivimmiksi nähdyistä, kun minulla on ollut jo kauan mielessäni eräs muu ehdokas, jonka arvotkaan eivät liene kaukana omistani, ja jonka ykyihin ja aikaisempaan kokemukseenkin luotan vahvasti.
Mielenkiintoinen tulos kuitenkin tuli. ”Ei huono”, sanoisin;))meanstreakbrawler kirjoitti:
Tottahan sinä työväenluokkaan kuuluvana äänestät luonnollisesti punikkeja
Kiitos, että tunnustat minun kuuluvan työväenluokkaan. On sinulla sentään jotain todellisuustajua, josta harvemmin on näyttöä nähty.
Työväenluokkaan todellakin kuulun, kun koko parhaan ikäni aina tein töitä, joista sain kohtuullisesti palkkaa ja nyt nautin siltä työuraltani kohtuullisia eläkkeitä. Siksipä voin hyvällä omallatunnolla kannattaa presidenttimme Sauli Niinistön hyvin perustein työväenpuolueeksi nimeämää puoluetta.
Vähemmälle työlle ja pienemmälle palkalle ja siksi myös pienemmälle eläkkeelle jäänyt voi kyllä kannattaa kepua, mutta kun hän mielestään olisi kuitenkin porvari, hänelle syntyy siitä dilemma: onko kepu porvarille sopiva puolue? Sitä hän alkaa epäillä, ja kauhuaan karkottaakseen alkaa nimitellä muita punikeiksi. Eli käy samoin, kuin seksuaalisesta identiteetistään epävarmalle heterona esiintyvälle: kun alkaa epäillä itseään enemmän homoseksuaalisuuteen taipuvaksi, alkaa nimitellä itseään vahvemmiksi heteroiksi tietämiään homoiksi. Kuinka ollakaan - täällä nuo samat nimittelevät muita sekä punikeiksi että homoiksi!
No, en tarkoita, että sinun dilemmasi näyttäytyisi juuri kuvaamallani tavalla. Olet ilmeisesti itseesi tyytymätön muuten, kun olet alkanut pitää itseäsi keilapallona.- Keilapallo...
kapi-vaari kirjoitti:
Kiitos, että tunnustat minun kuuluvan työväenluokkaan. On sinulla sentään jotain todellisuustajua, josta harvemmin on näyttöä nähty.
Työväenluokkaan todellakin kuulun, kun koko parhaan ikäni aina tein töitä, joista sain kohtuullisesti palkkaa ja nyt nautin siltä työuraltani kohtuullisia eläkkeitä. Siksipä voin hyvällä omallatunnolla kannattaa presidenttimme Sauli Niinistön hyvin perustein työväenpuolueeksi nimeämää puoluetta.
Vähemmälle työlle ja pienemmälle palkalle ja siksi myös pienemmälle eläkkeelle jäänyt voi kyllä kannattaa kepua, mutta kun hän mielestään olisi kuitenkin porvari, hänelle syntyy siitä dilemma: onko kepu porvarille sopiva puolue? Sitä hän alkaa epäillä, ja kauhuaan karkottaakseen alkaa nimitellä muita punikeiksi. Eli käy samoin, kuin seksuaalisesta identiteetistään epävarmalle heterona esiintyvälle: kun alkaa epäillä itseään enemmän homoseksuaalisuuteen taipuvaksi, alkaa nimitellä itseään vahvemmiksi heteroiksi tietämiään homoiksi. Kuinka ollakaan - täällä nuo samat nimittelevät muita sekä punikeiksi että homoiksi!
No, en tarkoita, että sinun dilemmasi näyttäytyisi juuri kuvaamallani tavalla. Olet ilmeisesti itseesi tyytymätön muuten, kun olet alkanut pitää itseäsi keilapallona.No, no rauhotuppa Mannen polkema äpärä. Sinä et voi pitää itseäsi muuna kuin heikkolahjaisena evp aliupseerina...;)
- keilaaja, golffari
kapi-vaari kirjoitti:
Kiitos, että tunnustat minun kuuluvan työväenluokkaan. On sinulla sentään jotain todellisuustajua, josta harvemmin on näyttöä nähty.
Työväenluokkaan todellakin kuulun, kun koko parhaan ikäni aina tein töitä, joista sain kohtuullisesti palkkaa ja nyt nautin siltä työuraltani kohtuullisia eläkkeitä. Siksipä voin hyvällä omallatunnolla kannattaa presidenttimme Sauli Niinistön hyvin perustein työväenpuolueeksi nimeämää puoluetta.
Vähemmälle työlle ja pienemmälle palkalle ja siksi myös pienemmälle eläkkeelle jäänyt voi kyllä kannattaa kepua, mutta kun hän mielestään olisi kuitenkin porvari, hänelle syntyy siitä dilemma: onko kepu porvarille sopiva puolue? Sitä hän alkaa epäillä, ja kauhuaan karkottaakseen alkaa nimitellä muita punikeiksi. Eli käy samoin, kuin seksuaalisesta identiteetistään epävarmalle heterona esiintyvälle: kun alkaa epäillä itseään enemmän homoseksuaalisuuteen taipuvaksi, alkaa nimitellä itseään vahvemmiksi heteroiksi tietämiään homoiksi. Kuinka ollakaan - täällä nuo samat nimittelevät muita sekä punikeiksi että homoiksi!
No, en tarkoita, että sinun dilemmasi näyttäytyisi juuri kuvaamallani tavalla. Olet ilmeisesti itseesi tyytymätön muuten, kun olet alkanut pitää itseäsi keilapallona.En ole kuitenkaan laittanut munakarvakuvia saitille. Se on kuitenkin typeryyden huippu, sitä ääliömäismpää ei pysty kukaan tekemään
- pyöreää
kapi-vaari kirjoitti:
Kiitos, että tunnustat minun kuuluvan työväenluokkaan. On sinulla sentään jotain todellisuustajua, josta harvemmin on näyttöä nähty.
Työväenluokkaan todellakin kuulun, kun koko parhaan ikäni aina tein töitä, joista sain kohtuullisesti palkkaa ja nyt nautin siltä työuraltani kohtuullisia eläkkeitä. Siksipä voin hyvällä omallatunnolla kannattaa presidenttimme Sauli Niinistön hyvin perustein työväenpuolueeksi nimeämää puoluetta.
Vähemmälle työlle ja pienemmälle palkalle ja siksi myös pienemmälle eläkkeelle jäänyt voi kyllä kannattaa kepua, mutta kun hän mielestään olisi kuitenkin porvari, hänelle syntyy siitä dilemma: onko kepu porvarille sopiva puolue? Sitä hän alkaa epäillä, ja kauhuaan karkottaakseen alkaa nimitellä muita punikeiksi. Eli käy samoin, kuin seksuaalisesta identiteetistään epävarmalle heterona esiintyvälle: kun alkaa epäillä itseään enemmän homoseksuaalisuuteen taipuvaksi, alkaa nimitellä itseään vahvemmiksi heteroiksi tietämiään homoiksi. Kuinka ollakaan - täällä nuo samat nimittelevät muita sekä punikeiksi että homoiksi!
No, en tarkoita, että sinun dilemmasi näyttäytyisi juuri kuvaamallani tavalla. Olet ilmeisesti itseesi tyytymätön muuten, kun olet alkanut pitää itseäsi keilapallona.Kapin naamakuva on niin turvoksissa ja yhtä pyöreä kuin keilapallo, että sinne on kertynyt paljon nestettä. Mitä lienee? olisiko k:lla alkavaa
- laksee yhä
SDP 13.8%
- kebu-gubbe
Laksee, betterad vor keputook?
- Kansa nauraa yhä
13.8%
- Huonoja naisia
Täytyy sanoa, etten oikein luota naisten kykyihin politiikassa. Ainakaan näihin kotimaisiin naisiin. Meillä on niin iso joukko täysin korkealle nousseita ja tehtävissään epäonnistuneita naisia. Tarja Halonen on ehkä karmaisevin esimerkki huonosta johtamisesta ja tasapuolisuuden totaalisesta unohtamisesta presidenttinä toimiessaan. Jutta Urpilaisen kehityskaari alkoi viimeaikoina nousta, mutta hän kerkesi tyrimään niin paljon, että omatkin kyllästyivät. Jäätteenmäki epäonnistui omissa jutuissaan aikanaan, eikä esim Anni Sinnemäki ainakaan vihreiden suosiota lisännyt, päinvastoin, ja Heidi Hautala osoitti mitä on vihreä rehellisyys. Mari Kiviniemi oli totaalinen floppi, Maria Guzenina vieläkin totaalisempi, Tanja Karpelaakin surkeampi ministerinä. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.
Onhan miehissäkin huonoja, mutta ei tuollaista määrää puoluejohtoon ja ministereiksi päässeitä urveloita. Eero Heinäluoma oli onneton, nähtäväksi jää kuinka alas Rinne kykenee Heinäluoman aloittaman SDP:n alamäen jatkamaan.
Silti minäkin löysin naisen jota äänestää, mutta ei näistä kotimaan politiikassa epäonnistuneista, vaan kykynsä ja osaamisensa osoittaneista.- 23232310
Minun koneeni näytti Merja Vehkaperää, hyvä keskustalainen ja vielä nättikin.
- Karju possula
Kaikista paras on kuitenkin sikoja rääkännyt Anttila.
- 105 desibeliä
Karju possula kirjoitti:
Kaikista paras on kuitenkin sikoja rääkännyt Anttila.
Tänään se rääkyi eduskunnassa.
- Osmium 76
Oliko Rautavaaran karjakkokin huono nainen kun antoi mannen polkea äpärän itselleen. Rieti joutui turhaan syntipukiksi...
- JOHTAJA J:LLÄ
Äänestäkööt mielipidepankki ja kapi kokoomuslaisia naisia. Minä aioin ensin äänestää Väyrystä, mutta muutin mieleni. Äänestän demarien Reijo Paanasta tai vihreiden Oras Tynkkystä. Ne on miehiä minun makuuni.
- Näin oN
Eli vastasit useaan kysymykssen "en tiedä tai en ota kantaa"
On nuo vaalikoneet testattu:D
Sain minäkin yhdesä tastauksessa Kokoomuslaisia listan:D
Luuletko että tulevaisuuden poliittikko on se joka tulee SINUN valinnoillasi esille:D
Sehän on VAIN SINUN mileipitteesi ja vaalikoneen arvonta sattunut kohdalleen:D - Paneepa halvalla kap
kapi ivaa maaseudun pieniä palkkoja.
Ei ole palkat hääppösiä tosiaankaan maanviljelijöillä.
Siksipä se Vanhanen laittoikin vähimmäiseläkkeen, siksikin.
Toivotaan ettei koko armeijan väki ivaa noin.
Tuskin kaikki vasemmistoa.
Kannattaisko maaseudun väenkin alkaa sivareiksi.
Kun tulee kuin ivailu palkkana maanpuolustamisesta.
Kun kapia kuuntelee.Mitenköhän Natossa? Ivataanko sielläkin maaseudun pieniä palkkoja? Vai olisiko peräti niin, että Keski-Lännen maaseudulta tulleet siilitukat tekisivät lopun moisesta pilkasta täällä meidänkin keskuudessa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482