Antakaa ihmisen olla

jossujossu

Olen mielelläni työtön. En ole mikään ulospäinsuuntautunut ja ihminen jota nykyään niin ihannoidaan. Minkä minä luonnolleni voin? Keskittymiskykykään ei riitä opiskeluun.

Nautin pienistä asioista, kirjojen lukemisesta ja luonnosta. Yhteiskunnan pitäisi olla kiitollinen että kaltaisiani vähään tyytyviä löytyy, sillä faktahan se on että työtä ei kaikille löydy. Mielestäni on aivan reilu asetelma että työssäkäyvät saavat omakotitalonsa, kesämökkinsä ja ulkomaanmatkansa, ja että työttömät, maksuna 24/7 kestävästä vapaa-ajastaan, saavat vain välttämättömät rahat elämiseen. Mutta ei, täytyy ihmistä ahdistella kaikenlaisilla pilipalikursseilla ja orjahommilla.

10

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen seikkailija

      Kuullostat vähän sellaiselta kuin minä:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11932054

      Pahoittelen synkeähköä aloitusta, mutta noin minulle on käynyt, kuten tuolla linkin takaa kerron ikuinen seikkailija nimimerkillä. Olen aika fiksu, mutta minulta puuttuu kyky tehdä mitään pitkäjänteisesti. Parhaimpina päivinä tsemppasin itseni ammattikorkeakouluun vain saadakseni sieltäkin potkut. Monesta työstä olen saanut potkut ja oikeudessakin ottanut vastaan tuomiota.

      Monet ovat minua yrittäneet muuttaa, mutta valitettavasti se näyttää olevan näin. Minua ei ole muuttanut mikään määrä menetyksiä. Samana olen pysynyt kuin olen aina ollutkin vaikka vaikeuksia tulee toinen toisensa perään.

      Keskeytän elämäni kerta toisensa jälkeen ja pilaan mahdollisuuteni aina vain uudestaan.

      Olen varmaan paljon vanhempi kuin sinä, mutta en ole saanut juuri mitään järkevää elämässä tehtyä. Noin se vain on kuten siellä kerron. Ainoa asia mistä tässä vaiheessa voi olla ylpeä, että ei ole alkanut ryypätä tai tehdä itselleen jotain pahempaa. Ne ovat kovimmat saavutukseni tässä elämässä. Siis ihan oikeasti.

      Kaikki ei voi olla menestyjiä. Meitä verrataan kokoajan tehokkaampiin ihmisiin maailma on tehty siten, että jos olet vähän tehottomampi mikään määrä fiksuutta tai älykkyyttä ei auta.

      • Mun mielestä

        Eipä niitä tehoja mitata sydämen sykkeestä. Ihmiset nyt ovat enemmän ja vähemmän tunnesidonnaisia, joten sinunkin kouluista erottamiset ovat lähtöisin opettajien ja virkamiesten tunnesidoksista.

        Olet varmasti paljon tehokkaampi kuin moni tavallinen työntekijä, mutta se tehosi ja optimaalinen toimintasi pitäisi saada kanavoitua oikein. Yhteiskunta tarjoaa vain muutaman kaistan ja joukon kieltoja, siinäpä sitten poikkoilet ja etsit sopivaa reikää.


      • ikuinen seikkailija
        Mun mielestä kirjoitti:

        Eipä niitä tehoja mitata sydämen sykkeestä. Ihmiset nyt ovat enemmän ja vähemmän tunnesidonnaisia, joten sinunkin kouluista erottamiset ovat lähtöisin opettajien ja virkamiesten tunnesidoksista.

        Olet varmasti paljon tehokkaampi kuin moni tavallinen työntekijä, mutta se tehosi ja optimaalinen toimintasi pitäisi saada kanavoitua oikein. Yhteiskunta tarjoaa vain muutaman kaistan ja joukon kieltoja, siinäpä sitten poikkoilet ja etsit sopivaa reikää.

        Tässä on kyllä sellanenkin puoli, että kaikki veljeni ja siskoni ovat maistereita tai diplomi-insinöörejä itse en ole kyennyt saamaan elämässä aikaiseksi muuta kuin vaikeuksia itselleni ja muille.

        Kukaan ei pysty käsittämään miten raskasta se läpi elämän kestänyt vertailu tehokkaampiin ja menestyneempiin on.

        Oma elämä ei ole lähtenyt sellaiseen nousukiitoon ikinä. Päässä se vika on, sille ei voi mitään. Motivaatio geeni puuttuu, joku sellainen nappula, joka melkein kaikilla muilla on, joka antaa henkistä lujuutta saattaa edes jotain asioita loppuunkin saakka.

        Vihasin itseäni jo lapsena sen takia, että en saa mitään loppuun saakka päätin, että ikinä en lapsia hanki, että eivät tätä samaa ominaisuutta vain mene perimään, koska elämä on julma paikka jos et sopeudu vaatimuksiin samalla tavalla kuin muut.

        En saa mitään loppuun saakka, myöhästyn aina joka paikasta, koska minulla ei ole mitään ajantajua. Haaveilen, jahkaan jamputan. Olen epäonnistujapa hyvinkin. Myöhästelyn takia saan aina potkut enää en kyllä ole vuosiin saanut töitä, mutta silloin kun vielä onnistuin itseni jonnekin puhumaan sisään.

        Olen niin pahan laatuinen jahkaaja nykyään vaikka perisin ison summan rahaa en varmaan saisi edes niitä tuhlatuksi. Kun ei jaksa kiinnostaa oikein mikään enää.

        Omista hautajaisistaan ei sentään pysty myöhästymään vaikka olisi kuinka epäonnistujapa hyvinkin.


    • Nimimerkki jossujossu

      Kerrot olevasi mielelläsi työtön ja nauttivan pienistä asioista. Et pidä itseäsi myöskään ulospäin suuntautuneena. Kertomasi perusteella tulkitsen, että sinä olet omasta halustasi työtön. Kaikkien työttömien kohdalla tilanne ei ole samoin. Ulkopuolisen on hyvin vaikea arvioida, onko joku omasta tahdostaan vai tahtomattaan työttömänä. Usea vasten omaa tahtoaan työttömänä oleva on kertonut kokeensa ihan hyvänä sen, että saa kannustusta ja tukea muilta.

      mono -ohjus

    • töissä_käyvä

      Saatte mun puolesta syrjäytyä iha rauhassa, mutta älkää sitten vinkuko EUROAKAAN yhteiskunnan tukia!!! Ite kun itsesi elätät niin saat syrjäytyä.

      • imekääpaskaa123456

        idiootti et varmaan käsitä että nykyisessä automattisessa yhteiskunnassa ei kaikkien olisi edes pakko olla töissä.. Ruokaa kyllä riittää ja työtäkään ei tarvitse viljelysten eteen tehdä enään kuin vain muutaman. Sama pätee kaikkialla ja *pahenee* vain. Se miksi meidän kaikkien edelleen kuuluisi raataa 8h päivässä jonkun pienen eläkkeen takia johtuu vain ja ainoastaan siitä että on olemassa muutama ahne. Ei sen takia että meidän kaikkien oikeasti tarvitsisi raataa niska limassa. Se on sitten eriasia jos olisi jotain suuria yhteiskunnallisia projekteja ja tavoitteita mihin kanavoida ihmisiä mutta me emme ole natsisaksa. Aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ps: mitä täällä harvaanasutussa maassa tekee ja missä? ja kenen kanssa? kaikki asuu 300km toisistaan ja mitään kulttuuria ja sivistystä ei löydy mistään eikä ajanvietto/harrastemahdollisuuksia ja elämyksiä.. käpyjen, turpeiden ja syrjäytymisen takiako mun pitäisi nyt raataa töissä niska limassa jonkun kusisen eläkkeen takia mikä on vähemmän kuin mitä nyt saan näitä paskasia almuja sossusta. ?


      • MunaMankeli
        imekääpaskaa123456 kirjoitti:

        idiootti et varmaan käsitä että nykyisessä automattisessa yhteiskunnassa ei kaikkien olisi edes pakko olla töissä.. Ruokaa kyllä riittää ja työtäkään ei tarvitse viljelysten eteen tehdä enään kuin vain muutaman. Sama pätee kaikkialla ja *pahenee* vain. Se miksi meidän kaikkien edelleen kuuluisi raataa 8h päivässä jonkun pienen eläkkeen takia johtuu vain ja ainoastaan siitä että on olemassa muutama ahne. Ei sen takia että meidän kaikkien oikeasti tarvitsisi raataa niska limassa. Se on sitten eriasia jos olisi jotain suuria yhteiskunnallisia projekteja ja tavoitteita mihin kanavoida ihmisiä mutta me emme ole natsisaksa. Aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ps: mitä täällä harvaanasutussa maassa tekee ja missä? ja kenen kanssa? kaikki asuu 300km toisistaan ja mitään kulttuuria ja sivistystä ei löydy mistään eikä ajanvietto/harrastemahdollisuuksia ja elämyksiä.. käpyjen, turpeiden ja syrjäytymisen takiako mun pitäisi nyt raataa töissä niska limassa jonkun kusisen eläkkeen takia mikä on vähemmän kuin mitä nyt saan näitä paskasia almuja sossusta. ?

        "Se on sitten eriasia jos olisi jotain suuria yhteiskunnallisia projekteja ja tavoitteita mihin kanavoida ihmisiä "

        Eipä tuollaisia juuri ole tai sitten ne ovat tasoa köyhät rakentamaan tie siperian läpi, jotta pari rikasta voi sitten sen jälkeen tienata sen tien avulla entistäkin enemmän. Kun tie on rakennettu kovin nopeasti rikkailta unohtuu se kuka sen rakensi.

        Jos täällä alkaisi hyppiä jokaisen hullun, rikkaan ja virkamiehen mielihalujen mukaan aina sen mukaan kun ne muuttuu ei muuta ehtisikään tehdä kun hyppiä. Jos huomaavat, että tuollapa on joku jota voi hyppyyttää alkavat kiusata vain kahta kauheemmin.

        Suomessa on muutenkin se tilanne, että jos menestystä alkaisi tulla valtio nostaisi veroja heti, koska kokoajan menot vain kasvaa. Verukkeita kyllä riittää varsinkin kun valtiolla alkaa kassan pohja häämöttää.

        Minä en luvannut kenellekään painaa niskalimassa hommia 60% veroilla elättääkseni 2 eläkeläistä, 2 virkamiesta, 2 yh äidin äpärää, 2 pomoa bonuksineen ja 2 osakkeen omistajaa, siihen päälle vielä itseäni. Maksakoon se kuka edut lupasi minä en luvannut niin en maksa.

        Kaikilta rahat ja omaisuus pois myös rikkailta ja katsotaan sitten nolla tasosta uudestaan kenen työ on oikeasti tärkeää.


    • Pätkätyöhön 50v

      Työttömiä on puoli miljoonaa eri tavoin tilastoituna. Tulevaisuudessa luku ei paljon pienene. Eikö ole kaikkien etu, että jotkut ovat tyytyväisiä asioihinsa eivätkä lähde ryöstelemään mummuja tai muita kanssaihmisiään.? Ei tarvi höpökursseilla häiritä tai muilla "aktivoida". Se vie turhaan yhteiskunnan varoja.

      Omalla alallani on automatisointi menossa, muttei sitä moni tajuakaan. Siippa on töissä, vaikka sairastaa useampaakin sairautta. Saan nyt kai työmarkkinatukea tämän viimeisen vuosikymmenen ennen eläkettä. Eläke ei sitten ole kummoinen.
      Kesämökkiä ei ole koskaan ollutkaan, ne on jonkun muun juttuja.

    • Pitkäaikatyötön

      "Yhteiskunnan pitäisi olla kiitollinen että kaltaisiani vähään tyytyviä löytyy, sillä faktahan se on että työtä ei kaikille löydy."

      Näinhän se pitkälti on. Itsekin tässä 5 vuotta töitä hakeneena ei voi oikein syyllistää heitä, jotka jättäytyvät työmarkkinoilta sivuun. Menen kyllä työtoimintaan omasta halustani, mutta miksipä ketään sinne pakotettaisiin?

    • Anonyymi

      Tulevaisuuden tutkijoiden mielestä yhteiskunta jakautuu enenevässä määrin
      kolmeen "kastiin" eli 1. hyvin toimeentulevat 2. pienipalkkaiset/vajaatyöllistetyt eli sellaiset, joiden ansio on alhainen ja he saavat ehkä joitakin tukimurusia ja
      3. pelkästään tuella elävät eli yhteiskunnan elätit /syrjäytyneet.
      Näitä on karkeasti 1/3 kutakin, joten kovin monella ei mene hyvin.
      Yhteiskunnassa ei enää tarvita niitä "aputyöntekijöitä" /hanslankareita.
      Joten heidänkaltaiset jää auttamattomasti sinne sivuraiteelle ja pysyvästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe