Minkä painoisena jouduit osastolle?

onesmallyoungwoman

Minkä pituisena ja painoisena ( ikä) olette joutuneet psykatriselleosastolle, entä somaattiselle? Koska nenämahaletkuun? Missä olet ollut hoidettavana (kaupunki, sairaala yms) Ja minkä kokoisena olet avohoito on/oli mahdollista? Ja koska kuukautisesi palasivat? Mitat tällähetkellä? Tavoitepaino?
Itse jouduin Tayssiin sisätaudeille 36kg/160cm, olin silloin 17-vuotta. Nyt olrn 18-vuotias ja mitat tällähetkellä 42/160cm, puoli kaksi kuukautta sitten painoin 51kg. Ja olen sairastanut viisi ja puoli vuotta.

7

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1012

      Parasta vaan potea siellä kotona, poissa häiritsemästä normaali painoisia.

      Tiedättehän että anoreksia johtaa kuolemaan todella usein.

      • tervehtynyt

        Täh siis miten osastolla häiritsee normaalipainoisia?
        Ja ite jouduin osastolle 31kg, pituutta 168cm. Nykyään 60kg ja näytän hyvältä ja olen onnellinen!


    • neruss

      1012: tämä on anoreksiapalsta. Jos et halua ns häiriintyä niin ole hyvä ja lähde normaalien palstalle.

    • ikuinen laihuttaja

      172/48 ihan vaa avohoitoon jouduin/pääsin, oon käyny juttelemassa jo 3 vuotta mun halusta laihtua, sit meni hermo ko mikkää juttelu muhun auta, haluan aina olla vaan laiha, eine saa sitä tahtoa musta pois. sitte jouduin nuorten suljetulle osastolle Ouluun itsemurhayrityksen takia. Täältä nyt aika vasta pääsin pois ja aattelin alkaa laihuttaan, mitoissa 172/50 ja tavote ois painaa 47kg.

    • Järjen ääni

      Uskokaa tai älkää: 160/48 psykiatriselle. Olin ollut 1,5 kk pois sairaalasta ja laihtunut 7 kg. Olin 18. Alue etelä-Savo. Nyt painan 49. Minulla itselläni ei ole painotavoitetta varsinaisesti. Järki sanoo että tämä on hyvä. Mutta anoreksia sanoo muuta. Suunnittelin tavoitteeksi 43 mutta oikeasti en halua olla niin laiha.

    • evelyn8

      Jouduin nuorisopsykiatrian osastolle kun vaaka näytti ensimmäisenä osastoaamuna 32kg/163,5cm (14v) , osastolta pääsin 2/3 vuoden jälkeen 15v painaen 40 kg eli osaston aikana vajaa vuodessa tuli se 8kg, mutta rehellisesti sanottuna silmin katsottuna painoa ei tullut niinkään ollenkaan. ihmeteltiin ääneen aina että mihin se 8 kiloa on muka uponnut. sain luvan jatkaa omaa koulua kun paino oli 38 (kävin sairaalakoulua ennen sitä, erittäin kevyellä lukujärjestyksellä.) siitä onkin nyt 3,5 vuotta kun pääsin osastolta, nyt olen 18, edelleen 163,5cm ja painan noin 52kg. paino vaihdellut siinä 46-57kg kolmen vuoden aikana. anoreksiaa sairastaessa en koskaan olisi uskonut, että tulen olemaan näinkin Ok normaalipainon kanssa.
      nyt tosin 3 vuotta takana bulimiaa, 2 vuotta erittäin erittäin vaikeaa sellaista. tästä kun pääsisi vielä eroon, olen paranemismyönteinen mutta erittäin väsynyt ja ajoittain voimaton sairauteni edessä.. masennukseni on myös pahentunut viimeisen vuoden aikana ja olen alkanut saamaan satunnaisia paniikkikohtauksia joiden takia kerran sairaalassa.
      tsemppiä kaikille!

    • Liibaalaabaa

      Jouduin hoitoon hämeenlinnaan 16 vuotianna pituutta oli 172cm ja painoa 40kg. Nyt tämä pirullinen sairaus on seurannut elämääni kohta 7 vuotta. Kuukautiset hävisivät vuodeksi, mutta palasivat takaisin painon kertyessä (olin ihan iloinen ilman niitä.) Nykyään painan 54kg ja pyrin elämään terveellisesti. Aloitin salin vasta uudestaan, pelkäsin lähtevän käsistä. Syön terveellisesti/huonosti/ihan hyvin miten nyt sattuu periaatteessa. Voin tällä hetkellä paremmin kuin koskaan sairauden ollessa pahimmillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe